Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Brak komentarzy

Pomysł na sklep internetowy: co sprzedawać?

Pomysł na sklep internetowy: co sprzedawać? - zdjęcie nr 1

pomysł na sklep internetowy

Słyszałeś, że e-commerce to przyszłość biznesu i chciałbyś również rozpocząć działalność w tej niszy. Wiesz jednak, że konkurencja w tej branży jest OGROMNA, więc zastanawiasz się, gdzie znaleźć swoje miejsce w sieci. Pojawia się więc pytanie: co sprzedawać, aby sklep internetowy wypracował dobrą pozycję w wirtualnym świecie? Jak znaleźć pomysł na sklep internetowy? Oto kilka pomysłów, które mogą Cię zainspirować do znalezienia własnego. 

Pomysł na sklep internetowy

Na początek ważna uwaga: rynek e-commerce jest bardzo duży, więc warto znaleźć taką niszę biznesową, w której czujesz się specjalistą lub… w którą chcesz się zagłębić. Dobre poznanie produktów, którymi będziesz handlować, to absolutna podstawa. Możesz się jednak zastanawiać, co wybrać. 

Zasadniczo, pomijając kwestię tego, w jakiej dziedzinie jesteś ekspertem, możesz obrać jedną z dwóch ścieżek:

  1. wybrać niszę, która jest mało popularna, ale ma potencjał rozwojowy na kolejne lata

To rozwiązanie, które może przynieść Ci sukces w długofalowej perspektywie. Musisz mieć jednak świadomość, że na początku trzeba się spodziewać niewielkich zasięgów i małej liczby klientów. Jednak przy odpowiednio prowadzonej strategii marketingowej można się spodziewać stopniowego wzrostu zainteresowania.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jeżeli nisza, którą obierzesz, jest obecnie mało popularna, istnieje szansa, że to Ty będziesz jednym z pionierów, a Twój sklep w przyszłości stanie się jednym z najważniejszych w branży. Musisz jednak pamiętać o ryzyku – rynek nie jest przewidywalny, a trendy mogą się nagle odwrócić (co dobrze pokazał wybuch pandemii w 2020 roku). Dlatego musisz być na to przygotowany i mieć „plan B”.

  1. wybrać popularną gałąź e-commerce

A zatem zająć się sprzedażą takich produktów, które są chętnie kupowane w Internecie. Pomysł na sklep internetowy nie musi być wydumany. Przeciwnie – najczęściej warto robić to, co… robią inni. W tym przypadku, przy skutecznej reklamie, możesz zacząć szybciej osiągać przychody na dobrym poziomie. Jednak przy dużej konkurencji będzie Ci trudniej się wybić – dlatego na sam początek być może będziesz musiał zainwestować więcej w promocję. Trzeba będzie również znaleźć takie elementy, które uczynią Twoją ofertę konkurencyjną. Coś, czym wyróżnisz się na tle dziesiątek czy setek sklepów oferujących podobne produkty.

Co to może być? Na przykład:

  • bardziej konkurencyjne ceny,
  • oferowanie towarów marek nieznanych do tej pory na polskim rynku,
  • nietuzinkowy branding,
  • dodatkowe usługi, jak np. personalizacja produktów.

Wszystko oczywiście zależy od konkretnej specjalizacji e-sklepu. Pewne jest jedno: idąc tą drogą, musisz znaleźć coś, co wyróżni Twoją markę i uczyni ją bardziej atrakcyjną w oczach klienta.

Co najlepiej sprzedaje się w internecie?

Jakie produkty są najpopularniejsze w polskim internecie? Co kupują Polacy w Sieci? Odpowiedź na to pytanie przynoszą badania, np. raport E-commerce w Polsce 2019 przygotowany przez Gemius. Wynika z niego, że najpopularniejszymi kategoriami produktów, które były są kupowane online to:

  • odzież, dodatki i akcesoria – branża fashion cieszy się zainteresowaniem ponad 2/3 kupujących,
  • obuwie – kupuje je ok. 60% osób, które dokonuje zakupów przez Internet,
  • książki filmy i płyty,
  • kosmetyki i perfumy,
  • produkty RTV i AGD,
  • bilety do kina / teatru,
  • odzież sportowa,
  • produkty farmaceutyczne, w tym m.in. suplementy diety,
  • urządzenia mobilne i akcesoria GSM,
  • artykuły dziecięce i zabawki,
  • usługi podróżnicze.

W tym obszarach świata e-commerce warto się więc poruszać, chcąc znaleźć swoje miejsce w rzeczywistości internetowej. Ale uwaga! Żeby się w nich przebić, musisz spojrzeć na nie z innej, świeżej perspektywy. W innym wypadku możesz mieć problem z „wykrojeniem kawałka tortu” dla siebie.

Jak zatem można zawęzić zakres towarów w kontekście powyżej wskazanych kategorii? Możliwości jest bardzo wiele. Przykładowo możesz oferować:

  • ubrania plus size znanych, europejskich marek – klientek, które są zainteresowane odzieżą w większych rozmiarach, przybywa, a jednocześnie brak sklepów, które oferowałyby ich szeroki wybór,
  • kosmetyki producentów nieobecnych w sprzedaży stacjonarnej w Polsce – np. zza wschodniej granicy lub w ogóle z Dalekiego Wschodu (weź jednak pod uwagę to, że sklepów oferujących bardzo modne ostatnio produkty koreańskie jest już dość sporo!),
  • ekologiczne zabawki dziecięce – choć ta nisza jest już dość mocno wypełniona, trend „eko” zdaje się zataczać coraz szersze kręgi, więc i osób, które chciałyby kupować tego typu produkty jest dosyć sporo,
  • konkretną kategorię urządzeń elektronicznych – np. modne drony, hulajnogi elektryczne lub sprzęt VR.

Jak widzisz, specjalizacja może być prawdziwym kluczem do osiągnięcia sukcesu. Wystarczy wyszukać nietypowy obszar w popularnej niszy i zaoferować odbiorcom coś zupełnie nowego!

Czy to, co sprzedaje się najlepiej, to zawsze najkorzystniejszy wybór?

To, co najpopularniejsze, to – jak już wiesz – i szansa, i zagrożenie w świecie e-commerce. Najważniejsza sprawa to znalezienie z jednej strony obszaru, w którym można zaoferować klientom coś nowego, a z drugiej – tego, co będzie odpowiedzią na ich potrzeby. Pamiętaj: na początek wcale nie musisz mierzyć bardzo wysoko, w ogromne zasięgi i duży wolumen sprzedaży. Dobry przychód możesz osiągnąć również, działając na mniejszą skalę. Twój biznes może się więc kręcić wokół mniej popularnych towarów, ale takich, które mają określone grono odbiorców. Co może być dobrym pomysłem?

  • Sklep internetowy z rękodziełem

Masz hobby z obszaru rękodzieła? Może na przykład szydełkujesz lub pasjonuje Cię decoupage lub tworzenie dekoracji DIY? A co, gdyby zacząć je sprzedawać online w swoim sklepie. Założenie sklepu internetowego, np. na platformie typu SaaS, nie wymaga dopełnienia wielu formalności ani ponoszenia wysokich kosztów. Jeśli do tego zainwestujesz w reklamę na portalach społecznościowych i przygotujesz odpowiednio zoptymalizowane treści, masz szansę się wybić!

  • Sklep internetowy z artykułami do dezynfekcji

… a także innymi produktami, które są przydatne w kontekście aktualnie trwającej pandemii koronawirusa. Choć to temat, który jest popularny okresowo, wydaje się, że nadal jest dobry moment, żeby zaproponować klientom coś nowego. Nadal chętnie kupujemy designerskie maseczki (które stały się elementem stylizacji), a także płyny do dezynfekcji, które nie podrażniają dłoni. 

  • Sklep internetowy z karmą dla zwierząt

To nisza rynkowa, która obecnie rozwija się bardzo dynamicznie, głównie w związku z rosnącym zainteresowaniem zdrową dietą zwierząt. Właściciele czworonogów poszukują ekologicznych, dobrze zbilansowanych posiłków dla psów i kotów, tworzonych z najwyższej jakości składników. Jeśli masz dostęp do takich produktów, masz szansę pozyskać sporą grupę klientów.

  • Sklep z akcesoriami ekologicznymi

Życie w zgodzie z naturą i podejmowanie ekologicznych wyborów to trend, który jest obecnie na fali wznoszącej. Można się spodziewać, że będzie się on „unosić” przez kolejnych kilka, jeśli nie więcej lat. Dlatego warto pomyśleć o założeniu sklepu, który będzie oferował akcesoria pozostawiające niewielki ślad węglowy. Przykład? Metalowe lub papierowe słomki, jednorazowe talerze i sztućce z biodegradowalnych materiałów, lniane torby na zakupy, siateczki na owoce i warzywa wielokrotnego użytku… można tak mnożyć w nieskończoność. Na tego typu akcesoria z łatwością pozyskasz duże grono klientów.

  • Sklep barberski

Moda na zadbany męski zarost i wizyty u barberów zaczęła się kilka lat temu. Dziś coraz większa grupa mężczyzn poszukuje profesjonalnych produktów do pielęgnacji brody, więc… warto im je zaoferować. Sklep, który specjalizuje się w dystrybucji pomad i olejków do brody, a także np. klasycznych brzytew i innych vintage’owych przyborów do golenia, może zwrócić uwagę rynku!

  • Sklep z zabawkami edukacyjnymi

Nauka w nowoczesnym wydaniu? To ta realizowana przez zabawę, rozbudzająca ciekawość świata. Podpisujesz się pod tym stwierdzeniem? To podobnie jak wielu rodziców! Oni poszukują ciekawych i inspirujących zabawek, które pozwolą ich pociechom poszerzyć horyzonty. Chcesz im w tym pomóc? Jeśli tak, pomyśl o poszukaniu ciekawych zabawek edukacyjnych i sprzedawaniu ich. Taki sklep może mieć duży potencjał!

Produkty sezonowe – dobry pomysł na sklep internetowy?

Część towarów, które są oferowane w sklepach internetowych, jest chętnie kupowana tylko w określonych porach roku. Dobry przykład? Ot, choćby klimatyzatory i wentylatory. Popyt na nie rozpoczyna się tuż przed nadejściem upalnego lata, a kończy się wraz z pierwszymi chłodnymi wieczorami. Czy zatem opłaca się tworzyć e-sklep, który sprzedawałby tylko takie urządzenia? Nie do końca. Możesz jednak uzupełniać takimi sezonowymi produktami podstawowy asortyment sklepu i prowadzić pozycjonowanie na powiązane z nimi frazy. Możesz też wybrać kilka grup produktów sezonowych, popularnych w różnych miesiącach roku, i zmieniać główny profil sprzedaży w zależności od popytu na poszczególne towary. W takim modelu biznesowym musisz jednak postawić na korzystanie z własnego magazynu i, najczęściej, być gotowym na to, że część towarów pozostanie w nim do kolejnego szczytu sezonu.

Brakuje Ci pomysłu na to, co sprzedawać? Sprawdź dropshipping!

Jeśli nadal nie do końca jesteś pewien, w którą stronę powinna się skierować Twoja działalność na rynku e-commerce, inspiracji poszukaj… w hurtowniach, które specjalizują się w dropshippingu. To gotowe rozwiązanie dla tych, którzy poszukują szybkich rozwiązań.

Jak dokładnie działa dropshipping? W tym modelu biznesowym Twój sklep działa nieco jak „przedstawicielstwo handlowe” hurtowni. Mówiąc dokładniej, Twoim zadaniem jest sprzedaż produktów, które znajdują się w asortymencie wybranego kontrahenta, a następnie przekazanie zamówienia do realizacji. Zajmujesz się zatem tylko (i aż) procesem promocji e-sklepu, pozyskiwaniem klientów oraz ich obsługą. Jednak wszystkie kwestie związane z logistyką spoczywają na Twoim partnerze biznesowym. To on dba o ciągłość dostaw towarów do magazynu, a także o jego wysyłkę do klienta końcowego. 

Model dropshippingowy jest coraz popularniejszy, ponieważ prowadzący tego rodzaju e-sklepy:

  • działają pod własną marką, co oznacza, że hurtownia wysyła produkty do klienta końcowego, jako nadawcę podając firmę, która przyjęła zamówienie,
  • można otworzyć z ogromną łatwością – można znaleźć nawet gotowe pakiety, które wystarczy skonfigurować i zacząć działać,
  • dają dużą swobodę działania i inwestowania bez konieczności zajmowania się wszystkimi wyzwaniami logistycznymi.

To oczywiście nie oznacza, że przychody z tak prowadzonej działalności przychodzą bez wysiłku. 

Bez względu na to, w jakim modelu prowadzisz sklep internetowy i z jakim asortymentem, kluczem do sukcesu jest zapewnienie mu dużej widoczności oraz dobrej renomy. Wniosek? Dobry pomysł na to, co sprzedawać w internecie to tylko jedna strona medalu. Druga to sposób, w jaki będziesz prowadzić działalność i ją promować. W tym zakresie warto skorzystać z pomocy ekspertów. Zadbają oni m.in. o:

  • optymalizację Twojego e-sklepu pod kątem SEO, 
  • zaplanowanie spójnej i przemyślanej kampanii promocyjnej w odpowiednio dobranych kanałach (np. remarketing, reklamy w social mediach, e-mail marketing itp.),
  • budowanie pozytywnego wizerunku serwisu.

Jeśli więc masz już pomysł na to, w jakiej niszy działać, czas go wprowadzić w życie, a potem… promować i cierpliwie czekać na efekty. 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany