Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Kurs marketingu – jak zdobyć wartościową wiedzę na ten temat?

kurs marketingu

Dobry marketing coraz częściej okazuje się tym, co stoi za sukcesem danej marki. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin, dlatego nadążanie za trendami niejednokrotnie może być trudne. Jednocześnie obecnie można zdobyć wartościową wiedzę, nie wychodząc z domu. Rozwiązaniem może być Akademia Verseo – miejsce, w którym znajdziesz mnóstwo wartościowych materiałów dotyczących szeroko pojętego marketingu. Dzięki Akademii Verseo okazuje się także, że przyzwoity kurs marketingu – np. z pozycjonowania czy contentu – może być darmowy!

Kurs Marketingu – dlaczego warto się tego uczyć?

Dlaczego warto się zainteresować materiałami edukacyjnymi z zakresu marketingu? Ponieważ to jedna z dziedzin o największym potencjale! Zajmowanie się nią w pewnych kręgach wciąż postrzegane jest jako łatwe i niewymagające zajęcie, jednak w rzeczywistości wymaga ogromnej wiedzy, którą w dodatku stale trzeba aktualizować. Marketing to bardzo dynamiczna branża polegająca na zaspokajaniu potrzeb konsumentów przy jednoczesnym osiąganiu zysków. Wymaga przemyślanej strategii i metodycznego działania. Stosuje wiele technik i metod, które są wciąż udoskonalane i zmieniane. Nieustannie zmieniają się bowiem potrzeby klientów i ich zachowania, a także tendencje rynkowe. Aby działania marketingowe były skuteczne, konieczne jest ich dostosowanie do wszystkich tych czynników. Dlatego kurs marketingu przydatny jest nie tylko dla tych, którzy dopiero chcą zacząć działać w tym obszarze, ale również dla tych, którzy zajmują się nim na co dzień.

Jednocześnie znaczenie marketingu – szczególnie tego internetowego – stale rośnie. W obecnych czasach nie wystarczy atrakcyjna oferta. Zapewne nie raz słyszałeś powiedzenie mówiące o tym, że „dobry produkt sprzeda się sam”. To jeden z wielu błędnie powielanych mitów rynkowych, który absolutnie nie ma zastosowania w obecnym świecie. Jeśli bowiem nie postawisz na skuteczny marketing, istnieją małe szanse, że potencjalni klienci w ogóle dowiedzą się o Twoim produkcie. Ma to szczególne znaczenie na bardzo konkurencyjnym rynku, z którym mamy do czynienia obecnie. Aby się wyróżnić, trzeba działać – najlepiej na podstawie rzetelnej wiedzy na temat tego, co się sprawdza, a co nie. 

Wraz z pandemią i narodowym lockdownem w wielu krajach – również w Polsce – zwiększyło się przede wszystkim znaczenie marketingu internetowego. Dzięki temu wielu klientów przeniosło się do przestrzeni wirtualnej, a niektórzy z nich zapewne nie powrócą już do dawnych zwyczajów. Stwarza to ogromne możliwości dla tych firm, które zareagują szybko i dostosują swoją propozycję do nowych okoliczności i potrzeb konsumenta. Tym samym zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego wzrosło, a szacuje się, że będzie rosnąć nadal. Kurs marketingu wydaje się zatem sensowną opcją na poszerzanie horyzontów.

Kurs marketingu – dla kogo?

Powodów, by uczyć się marketingu, jest znacznie więcej, jednak często zależą one od osobistych celów czy też specyfiki danego biznesu. Rozwój w tej dziedzinie może być jednak szczególnie przydatny dla:

  • właścicieli firm,
  • przedstawicieli rozmaitych instytucji,
  • menedżerów,
  • osób już pracujących na stanowiskach związanych z marketingiem i sprzedażą,
  • osób zajmujących się social media,
  • specjalistów PR,
  • specjalistów obsługi klienta,
  • copywriterów,
  • szkoleniowców,
  • wszystkich zainteresowanych tematyką lub chcących zmienić ścieżkę kariery.

Solidna wiedza pozwoli Ci podejmować lepsze decyzje biznesowe, pracować skuteczniej i przede wszystkim odnieść sukces w danej dziedzinie.

Podstawy marketingu – skąd czerpać wiedzę?

Jeśli interesują Cię kwestie związane z marketingiem, jednak nie masz o nich zielonego pojęcia, warto zacząć od nabycia podstawowej wiedzy. W jaki sposób? Najlepszym źródłem będzie literatura branżowa. Zwróć uwagę na pozycje takie jak:

  • „Marketing. Wprowadzenie” – Gary Armstrong, Philip Kotler;
  • „Marketing 4.0” – Philip Kotler;
  • „E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy” – pod red. Jarosława Królewskiego i Pawła Sali
  • „BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!” – Scott Stratten;
  • „Marketing internetowy” – Ł. Kępiński, M. Kordowski, D. Sałkowski, K. Sztubecki;
  • „Marketing bez tabu. Czyli jak to robią najlepsi” – Richard Hall

Ciekawych i dobrze opracowanych pozycji jest oczywiście na rynku znacznie więcej – powyższe powinny być zaledwie początkiem Twojej przygody. Na kolejnym etapie warto skorzystać z blogów i portali branżowych, których w internecie jest naprawdę sporo. Możesz też brać udział w rozmaitych wydarzeniach, które coraz częściej odbywają się w przestrzeni wirtualnej, dzięki czemu lokalizacja nie jest przeszkodą. Jeśli masz możliwość, zapisz się na profesjonalne szkolenie, kurs marketingu lub nawet studia (np. podyplomowe). Pamiętaj jednak, że wiele wartościowej i aktualnej wiedzy możesz znaleźć w sieci – np. w Akademii Verseo.

Czym jest Akademia Verseo?

Verseo to zespół specjalistów zajmujących się między innymi marketingiem, pozycjonowaniem, programowaniem, content marketingiem, social media i innymi pokrewnymi dziedzinami. Kolektywnie dysponujemy ogromną wiedzą. Od lat pomagamy firmom zaistnieć i rozwijać się na rynku, a jednocześnie podtrzymywać doskonałe relacje z klientami. Założyliśmy Akademię Verseo, by dzielić się swoim doświadczeniem. To platforma zawierająca liczne materiały edukacyjne, która dostępna jest całkowicie za darmo dla każdego, kto się zarejestruje!

Największe zalety Akademii Verseo to:

  • darmowe materiały edukacyjne – dostępne dla każdego;
  • szeroki przekrój tematyki – od SEO poprzez sprzedaż aż po social media;
  • różnorodność typów dostępnych materiałów – poradniki, webinary, podcasty;
  • dostępne z dowolnego miejsca – wszystkie materiały można pobrać i korzystać z nich, kiedy tylko chcesz;
  • solidna wiedza – poparta naszym wieloletnim praktycznym doświadczeniem;
  • nowoczesność i rozwój – poznaj najnowsze trendy w marketingu i techniki, które sprawdzają się na obecnym rynku;
  • unikalne informacje – wiele treści, których nie znajdziesz w innych miejscach.

Dostępnych treści stale przybywa – nieustannie tworzymy nowe materiały, z których można korzystać całkowicie za darmo!

Poradniki marketingowe

Dla tych, którzy najchętniej przyswajają wiedzę czytając, powstały nasze poradniki. Znajdziesz tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane informacje. Wystarczy się zarejestrować, by móc pobrać dowolny plik i korzystać ze zgromadzonej przez nas praktycznej wiedzy. Oferujemy poradniki poruszające tematykę:

  • SEO,
  • Content marketingu,
  • Google Ads,
  • Facebook Ads,
  • Google Analytics,
  • LinkedIn,
  • Google Moja Firma,
  • blogów biznesowych,
  • marketingu internetowego,
  • RODO i innych!

Poradniki są skonstruowane w taki sposób, by były przystępne w odbiorze nawet dla osób, które nie mają dużego doświadczenia w branży. Każdy temat przedstawiony jest bardzo obszernie i przede wszystkim fachowo. To materiały stanowiące świetną bazę teoretyczną dla osób dopiero stawiających pierwsze kroki w dziedzinach związanych z marketingiem. Przydadzą się również bardziej doświadczonym w celu odświeżenia i uzupełnienia posiadanych informacji. To wybór dla każdego, kto chce uczyć się od najlepszych! Materiałów wciąż przybywa, dlatego warto odwiedzać regularnie stronę Akademii Verseo. Ponadto poradniki to nie jedyne, co mamy do zaoferowania.

Na jakie poradniki z akademii Verseo warto zwrócić uwagę?

Wśród najpopularniejszych poradników z naszej bazy znajdują się te przedstawiające najbardziej ogólną tematykę i podstawową wiedzę. Z otrzymanych komentarzy  wiemy jednak, że wszystkie cieszą się uznaniem. Na które z nich warto zwrócić uwagę?

  • „Poradnik SEO – 40 lekcji” – solidna dawka wiedzy z zakresu pozycjonowania. Aż 100 stron o tym, jak sprawić, by dana witryna pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Materiał odpowiedni również dla początkujących i sami się dziwimy, że jest wciąż za darmo, ponieważ oferuje wiedzę porównywalną z kursami płatnymi.
  • „Top 24 narzędzia Google” – ogrom narzędzi Google często może przytłaczać początkujących marketerów. Dzięki temu poradnikowi zapoznanie się z nimi i zrozumienie, jak działają, będzie znacznie prostsze. Tym samym dowiesz się również, jak je wykorzystać do swoich celów.
  • „Poradnik Content Marketingu” – wkrocz do świata doskonałego contentu dzięki praktycznym wskazówkom co do tworzenia komunikacji marki zarówno na blogu, jak i w mediach społecznościowych. Podręcznik zawiera też ciekawe case studies, czyli przykłady z życia wzięte.
  • „7 lekcji Google Ads” – podstawa dla każdego, kto chce zacząć reklamować się w Google. Przystępnie przedstawione informacje umożliwią Ci stworzenie pierwszej kampanii.
  • „Blog w biznesie” – blog firmowy to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych, jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Z poradnika dowiesz się, jak go prowadzić, by pomógł Ci odnieść sukces.

Wybór ciekawych materiałów jest jednak znacznie szerszy. Niezależnie od tego, co Cię interesuje, na pewno znajdziesz wśród nich coś dla siebie.

Webinary marketingowe

Webinary marketingowe to kolejna ważna część akademii Verseo. To seria wirtualnych spotkań, których treść skupia się na omawianiu konkretnego tematu – od reklam Google aż po przygotowanie firmy na wzmożone zainteresowanie zakupami. Wśród webinarów znajdziesz też pokaźny zapas wiedzy dla początkujących biznesmenów. To często informacje, które bardzo trudno znaleźć w innych miejscach w sieci! Nasze webinary prowadzone są przez ekspertów w danej dziedzinie, przez co wyczerpują temat i przedstawiają go przede wszystkim od strony praktycznej.

Webinary wyróżniają się przystępną formą – to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią lub nie mają czasu czytać. Możesz korzystać z nich, kiedy tylko chcesz. Dzięki nim możesz się zapoznać z danym tematem nie tylko poprzez przygotowany przez naszych ekspertów program, ale również ich odpowiedzi na pytania uczestników.

Polecane webinary marketingowe Akademii Verseo

Wierzymy, że wszystkie nasze webinary są godne polecenia, jednak wiemy też, że niektóre są popularniejsze od innych. Każdy z nich porusza zupełnie inną tematykę, dlatego na pewno znajdziesz coś dla siebie! Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

  • „Możliwości reklamowe na Facebooku” – przystępnie przedstawiona wiedza od ekspertów Facebook Ads. Webinar idealny dla początkujących, którzy nie wiedzą, jak „ugryźć” temat facebookowych reklam i chcą wyciągnąć jak najwięcej ze swojego budżetu.
  • „Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku – krok po kroku” – poznaj proces tworzenia kampanii reklamowej na Facebooku, określania celu i budżetu oraz wyboru właściwej konfiguracji. Cała wiedza, jakiej potrzebujesz do ustawienia swojej pierwszej kampanii została zawarta w tym jednym, niezbyt długim wirtualnym spotkaniu.
  • „Jak tanio wejść w biznes online?” – unikalny zestaw informacji, o które niełatwo w internecie. Poradnik inspirowany lockdownem spowodowanym pandemią i skierowany do tych firm, które chcą szybko przenieść swoją działalność offline w przestrzeń wirtualną. Webinar zawiera jednak szereg porad dla każdego, kto chce zacząć działać w internecie.
  • „5 marketingowych wyzwań a biznes online w 2020 r.” – temat dla zaawansowanych i aktualny również w 2021 :). Przedstawiamy metody dostosowania się do nowych realiów i wiele cennych porad, omawiamy trendy. Webinar stworzony z myślą o właścicielach firm, menedżerach i marketingowcach.

Lista dostępnych webinarów wciąż jest uzupełniana, dlatego warto zaglądać regularnie na stronę Akademii Verseo. Chętnie przyjmujemy też sugestie naszych użytkowników.

Podcasty marketingowe

Podcasty marketingowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością. Można ich słuchać podczas dojazdów do pracy i wykonywania rozmaitych czynności. Dlatego są tak przystępne i przyjemne w odbiorze. Materiały udostępniane w ramach Akademii Verseo poruszają rozmaite szczegółowe zagadnienia stanowiące część większej całości. Nasze podcasty trwają zazwyczaj zaledwie kilka minut, dlatego bardzo łatwo wysłuchać ich w całości bez poczucia znużenia. Staramy się przedstawiać tylko konkrety, dzięki którym poprawisz swoją efektywność w danym obszarze lub dowiesz się, jak rozpocząć działalność w konkretnej dziedzinie.

Podcasty to najszersza grupa materiałów w Akademii Verseo. Te krótkie formy poruszają wiele ciekawych zagadnień skierowanych zarówno do początkujących, jak i do zaawansowanych. Jak znaleźć temat, który Cię interesuje? Ułatwi Ci to podział na kategorie:

  • Social Media,
  • Google Ads,
  • Inne usługi Google,
  • Marketing online,
  • Pozycjonowanie stron,
  • Verseo

Wystarczy wybrać właściwą i rozpocząć słuchanie. Staramy się dbać o wysoki poziom merytoryczny każdego materiału, chętnie przyjmujemy również uwagi na temat zamieszczanych treści. Dzięki temu mamy nadzieję, wraz z upływem czasu, dostarczać użytkownikom Akademii Verseo wyłącznie coraz lepsze podcasty, webinary i poradniki.

Bezpłatne narzędzia Verseo – wypróbuj swoją wiedzę w praktyce

Staramy się, byś dzięki Verseo mógł w znaczący sposób poszerzyć swoją wiedzę na temat marketingu i pokrewnych zagadnień. Chcemy bowiem, by każdy mógł pozyskać informacje pozwalające mu rozwijać się w wybranej dziedzinie i działać znacznie skuteczniej. Uzupełnienie Akademii Verseo mogą stanowić również stworzone przez nas – i dostępne za darmo – narzędzia pomagające poprawić skuteczność firmy w działalności online. Jak można je wykorzystać?

  • Audyt www

Narzędzie do audytu to bardzo prosty sposób na sprawdzenie, jak Twoja strona radzi sobie w sieci. Wystarczy podać jej adres i poczekać ok. 20 sekund na wygenerowanie raportu. Zawiera on ważne informacje dotyczące widoczności witryny w wyszukiwarkach i jej kompatybilności z tzw. dobrymi praktykami SEO. Dzięki raportowi dowiesz się również, jak oceniana jest wydajność strony i co można zrobić, by ją poprawić. Ponadto w raporcie znajdują się informacje dotyczące bezpieczeństwa, dostępności, marketingu czy też dostosowania witryny do potrzeb urządzeń mobilnych. Wszystko to wpływa na jej pozycję w wyszukiwarkach względem konkurencji, dlatego szybki audyt może się okazać niezwykle przydatny. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na szczegółowy audyt witryny przeprowadzany przez profesjonalistów. Narzędzie może być też pierwszym krokiem dla optymalizacji witryny, służąc jednocześnie do sprawdzania skuteczności prowadzonych działań.

  • Audyt kampanii Google Ads

Jeśli regularnie prowadzisz kampanie Google Ads lub właśnie zdecydowałeś się na ustawienie pierwszej, nasz szybki, darmowy audyt może być dla Ciebie wspaniałym narzędziem. To sposób na analizowanie wyników prowadzonych działań. Wystarczy podać swój adres e-mail związany z kontem Google Ads, by sprawdzić konwersję, średnie wartości najważniejszych wskaźników, i wykresy kliknięć w porównaniu do kosztów. Dzięki raportowi możesz znaleźć też sposób na oszczędności – np. analizując listę słów kluczowych, które nie przekładają się na konwersję. To również doskonała metoda, by sprawdzić swoje wyniki i pochwalić się nimi w firmie. Audyt jest gotowy w zaledwie kilkadziesiąt sekund. Wszelkie dane są całkowicie bezpieczne, ponieważ udostępniamy je wyłącznie do Twojej wiadomości.

  • Verseo CSS

Chcesz obniżyć koszty swoich kampanii w Google? To możliwe – nawet do 20%! Wystarczy dodać swój sklep do usługi Verseo CSS – porównywarki cen, która działa we współpracy z Google. Proces rejestracji jest bardzo prosty i co najważniejsze darmowy. To świetne rozwiązanie dla każdej firmy, która korzysta z płatnej promocji w Google.

Marketing z Verseo

Verseo to agencja, która pomaga firmom zwiększyć swoją widoczność w sieci i odnieść sukces. To jednak również platforma dla innych specjalistów z dziedziny marketingu oraz osób nią zainteresowanych. Staramy się stale rozwijać, a jednocześnie promować rozwój wśród innych. Dlatego wiele treści udostępniamy za darmo. Sprawdź koniecznie, co mamy do zaoferowania na stronie Akademii Verseo!

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Rodzaje targetowania na YouTube
Witold Chęciński

Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego […]

Verseo oficjalnym partnerem Facebooka
Jakub Michalak

W ostatnim czasie Facebook uruchomił program skupiający ekspertów z całego świata, zajmujących się maksymalizowaniem efektywności reklam, właśnie na tej platformie, […]

LinkedIn – co to jest? 42 strony darmowej wiedzy!
Dominika Mączka

Linkedin – co to jest?  Linkedin to medium społecznościowe, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie ze strony osób na […]

Marketing dóbr luksusowych – czym różni się od klasycznej reklamy?
Redakcja

Marketing dóbr luksusowych – czym różni się od klasycznej reklamy Reklama i promocja dóbr standardowych, spełnia wymogi określane mianem 4P: […]

pomysł na sklep internetowy
Pomysł na sklep internetowy: co sprzedawać?
Izabela Pirańska

Słyszałeś, że e-commerce to przyszłość biznesu i chciałbyś również rozpocząć działalność w tej niszy. Wiesz jednak, że konkurencja w tej […]

co zrobić gdy sklep nie przynosi zysków
Co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy?
Dominika Mączka

Sprzedaż internetowa niesie za sobą ogromny potencjał, więc i Ty założyłeś e-sklep. Działa już od kilku miesięcy, ale zyski… odbiegają […]