Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Sposoby pozyskiwania klientów w Internecie

Sposoby pozyskiwania klientów – Internet niczym kopalnia klientów

O tym, że internet odgrywa znaczącą role w życiu każdego człowieka – wie każdy i nikogo nie trzeba do tego przekonywać. Praktycznie każdą czynność można dokonać przy pomocy Internetu, począwszy na robieniu zakupów, kończąc na oglądaniu poradników wideo, z których dowiemy się czego tylko chcemy. Jest to tak na prawdę okno na świat, oraz okno, przez które możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Na naszym globie, ponad 4 miliardy ludzi korzysta aktywnie z Internetu. Tworzy to dla firm i przedsiębiorstw, a także prywatnych osób, które oferują swoje usługi – najlepsze miejsce do reklamy i pozyskiwania klientów. A zatem jakie sposoby pozyskiwania klientów wybrać, by cieszyć się sukcesem?

Ponad 3 miliardy ludzi, korzysta z tak zwanych „social mediów” czyli, między innymi; facebooka, instagrama, twittera, czy snapchata. Ludzie, którzy przesiadują na serwisach społecznościowych, są bardzo podatni na różnego rodzaju atrakcje, oferty, usługi, tak na prawdę wszystko co zwróci uwagę człowieka, jest w stanie osiągnąć sukces i pozyskać klienta, który przekaże to dalej i dalej, co będzie tworzyć drogę do triumfu w social mediach, by potem przenieść wyniki do świata rzeczywistego i osiągać z tego tytułu korzyści. Człowiek lubi być w centrum zainteresowania, lubi gdy porusza się tematy z nim związane, a także docenia starania się o jego względy.

Social media to klucz do pozyskiwania klientów

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, który dziennie odwiedza wiele milionów użytkowników z całego świata. Gdy prowadzimy firmę, lub przedsiębiorstwo, czy też po prostu oferujemy innego rodzaju usługi, na które szukamy chętnych – bardzo dobrym sposobem na pozyskanie klientów, jest stworzenie strony na facebooku. Da nam to przede wszystkim możliwość reklamy naszych produktów, dóbr, czy usług. Oczywiście, będziemy także potrzebowali dobrego marketingu związanego z trafieniem w odpowiednią grupę potencjalnych klientów, która będzie zainteresowana naszą ofertą. Jest to punkt kluczowy i sposoby pozyskiwania klientów bardzo mocno w okół tego krążą – aby odpowiednio trafić w grupę docelową. Gdy zdobędziemy już grono potencjalnych odbiorców, mamy bardzo dobre możliwości na polepszenie kontaktu z otoczeniem.

Bardzo dobrym ruchem będzie częste zamieszczanie „postów” na stronie, które będą miały za zadanie wykonać ruch ze strony potencjalnych konsumentów, oraz nakłonić ich do wyrażenia swojego zdania. Zwiększy to ruchliwość na stronie, a także w oczach ludzi – polepszymy swój wizerunek, jako bardziej przyjazny. To samo, tyczy się innych portali społecznościowych. Instagram, czy twitter, posiadają również bardzo dobre możliwości. Podsumowując, jeśli chodzi o sposoby pozyskiwania klientów w social mediach, kluczowym zabiegiem, jest trafienie w odpowiednie grono odbiorców i zapewnienie im jak najlepszej oferty, włączając ich do strategii działalności.

Google AdWords

Olbrzymia siła rażenia, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów – leży po stronie wyszukiwarki internetowej. Google AdWords, bo o tym mowa, pozwala nam na bezpośrednie dotarcie do klienta. Aż 90% ludzi korzysta z wyszukiwarek, co czyni ten sposób bardzo skutecznym. Po zastosowaniu odpowiedniej reklamy – a formatów do wyboru mamy bardzo dużo – droga do potencjalnego usługobiorcy jest już banalnie prosta. Należy po prostu użyć odpowiednich słów kluczowych dla naszej oferty, która wywinduje nas w wyszukiwaniach na samą górę – stąd, już prosta droga do zaciekawienia klienta, wystarczy posiadać interesującą ofertę, która zaciekawi i zatrzyma jak najdłużej. Dzięki rozwiniętym opcją Google AdWords, możemy bardzo dokładnie określić grono potencjalnych odbiorców, czy nawet zadbać o to, aby reklama wyświetlała się  w odpowiedniej lokalizacji, którą wybierzemy. Tak dokładnie ustawienia, pozwalają nam na szczegółowe dobranie klientów, którzy będą zainteresowani naszą ofertą. Jest to z pewnością bardzo dobry sposób i solidne zoptymalizowanie takiej kampanii reklamowej, przyniesie pozytywne rezultaty, na które zresztą, długo nie będzie trzeba czekać.

YouTube, blogi i pozycjonowanie strony

Sposoby pozyskiwania klientów mają ze sobą coś wspólnego – muszą zwrócić uwagę ludzi i stworzyć koło swojej oferty ruch. Świetnym narzędziem do tego jest YouTube – serwis internetowy, który zyskał na świecie ogromną popularność, a w Polsce jest lubiany i odwiedzany codziennie przez większość użytkowników internetu. Utworzenie swojego kanału w tym serwisie, oraz zamieszczanie filmów wideo, które przedstawiają ofertę swojej działalności – bardzo pozytywnie wpłyną na odbiór ogólny, będą stanowiły narzędzie promocji, oraz możliwość dodatkowego zarobku, jeśli uzyskamy sporą liczbę subskrypcji kanału.

Aby sposoby pozyskiwania klientów były skuteczne, potrzebujemy wielu platform, na których będziemy oferować swoje usługi. Prowadzenie bloga da nam kolejną możliwość reklamy, kontaktu z ludźmi, a także pozwoli potencjalnym klientom lepiej nas poznać. Jak wszyscy dobrze wiemy, w większości przypadków – kupimy od tego kogo przede wszystkim znamy, tak więc blog będzie do tego idealnym sposobem, aby dać się poznać i wzbudzić zaufanie. Równie potrzebnym zabiegiem, jeśli chodzi o sposoby pozyskiwania klientów, jest pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie da nam rozgłos i zapewni odwiedzanie naszej strony. Odpowiednia optymalizacja pozwoli na wysoką pozycję w naturalnym wyszukiwaniu w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli chcemy dotrzeć do klienta, koniecznie musimy o to zadbać i sprawić, że nasze usługi będą wyświetlane potencjalnym odbiorcom na pierwszych miejscach.

Sposoby pozyskiwania klientów w internecie są bardzo skuteczne

Jeśli wybierzemy chociażby jeden z tych sposobów, możemy być pewni, że przyniesie to pozytywne rezultaty. Oczywiście, tak jak we wszystkim, liczy się wykonanie, zaangażowanie i wiele innych czynników, które należy rozpatrywać indywidualnie. Sposoby pozyskiwania klientów są do siebie bardzo podobne i wiele zależy od tego, co zrobimy, gdy już zwrócimy uwagę potencjalnych interesantów.

Chcesz wiedzieć więcej? Ściągnij darmowy poradnik marketingu online Verseo AdBook 2018! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

bounce rate co to jest
Bounce Rate – co to jest?
Adam Kubaszewski

Współczynnik odrzuceń (bounce rate) to jeden z parametrów, który daje nam obraz tego, jak angażująca jest treść danej witryny, a […]

Marketing edukacyjny – 2 twarze jednego pojęcia
Artykuł gościnny

Charakterystyka marketingu edukacyjnego Marketing to nic innego, jak strategia koncepcji, która ma zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z określonych usług, […]

jak zwiększyć sprzedaż na allegro
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Izabela Pirańska

Allegro to jeden z głównych graczy na polskim rynku eCommerce, a w kategorii polski marketplace to zdecydowany nr 1. Jak […]

Facebook Blueprint – certyfikaty Facebook i przebieg egzaminów
Paweł Skibiński

Od kilku lat Facebook udostępnia specjalistom egzaminy w ramach programu Facebook Blueprint Certification. Certyfikaty te są dedykowane specjalistom zarządzającym kampaniami […]

reklama sklepu z grami
Reklama sklepu z grami
Maciej Popiołek

Granie w planszówki, układanie puzzli – te formy aktywności przeżywają w ostatnich latach prawdziwy renesans. Nie sposób się nie uśmiechnąć, […]

Nowe oceny w mobilnym Google
Jakub Szperkowski

Google w wersji mobilnej staje się krytykiem kulinarnym. Ostatnia zmiana ma pomóc w wyborze najlepszego miejsca na obiad czy kolację. […]