Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu meblowego

reklama sklepu meblowego

Branża meblarska jest bardzo zróżnicowana, ale również bardzo konkurencyjna. Na nasyconym rynku trudno wyróżnić się oryginalną ofertą. Dlatego warto zainwestować jak najwięcej wysiłku i funduszy w marketing. Reklama sklepu meblowego nie musi być jednak droga, by była skuteczna – wystarczy skorzystać z narzędzi dostępnych w internecie, które są bardzo skuteczne, a jednocześnie wymagają znacznie mniej nakładów niż np. reklama telewizyjna, prasowa czy radiowa. Dowiedz się więcej!

SEO – podstawa reklamy sklepu meblowego

Nie da się ukryć – współcześnie w wielu sklepach meblowych można znaleźć bardzo podobne lub wręcz takie same towary w bardzo zbliżonych cenach. Nawet jeśli proponujesz coś nietypowego, bardzo trudno będzie Ci się przebić z ofertą wśród ogromnej ilości produktów i sprzedawców. Jak klienci trafiają do sklepów meblowych? Często za pośrednictwem Google. Czasami szukają na podstawie bardzo ogólnych haseł (np. „sklep meblowy Poznań”), innym razem nieco dokładniej (np. „meble kolonialne Warszawa”, „meble kuchenne na wymiar Kraków” czy wręcz „fotel uszak z podnóżkiem”). Zwykle klikają pierwsze kilka wyników wyszukiwania, rzadko (zaledwie w ok. 25% przypadków) zaglądając na ich drugą stronę. Dlatego wysoka pozycja w wynikach Google to coś, do czego powinien dążyć każdy sprzedawca!

Do tego właśnie dąży pozycjonowanie stron. To zbiór działań mających na celu poprawę widoczności strony w internecie. Pozycjonowanie prowadzi się na podstawie ściśle określonej listy słów kluczowych oraz starannie opracowanej strategii. Owe słowa należy w umiejętny sposób umieszczać w treściach tworzących stronę, jej meta tagach i atrybutach. Warto również zadbać, by kierowały do niej odnośniki z innych witryn, najlepiej renomowanych i powiązanych z nią tematycznie. 

Słowa kluczowe (frazy, zapytania) należy dobierać w określony sposób. Mimo iż głównym celem firmy może być znalezienie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania dla frazy „meble Warszawa”, pozycjonowanie witryny tylko na to wyrażenie nie przyniesie wymiernych rezultatów. Znacznie lepiej sprawdzają się słowa kluczowe typu long tail, a zatem podobne do wymienionych wyżej szczegółowe, kilkuwyrazowe zapytania. Są one znacznie rzadziej wyszukiwane, ale jednocześnie znacznie mniej konkurencyjne. To z kolei oznacza, że znalezienie się na szczycie wyników jest łatwiejsze. Strategia pozycjonowania na frazy long tail niesie za sobą jeszcze jedną korzyść. Wpisują je w wyszukiwarkę przede wszystkim osoby zdecydowane na zakup, w tym poszukujące konkretnych produktów. Dlatego, jeśli możesz im zaproponować korzystną ofertę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają.

Do prowadzenia pozycjonowania najlepiej zatrudnić specjalistów. Możesz stworzyć nowe stanowisko w firmie lub zdecydować się na współpracę z agencją. Warto przy tym pamiętać, że to drugie rozwiązanie zwykle jest znacznie tańsze. Ważne jednak, by wszelkie działania prowadzić systematycznie i w sposób przemyślany – pozycjonowanie na pewno nie jest czymś, czym można się zajmować „przy okazji”, szczególnie w poważnej firmie. Jak zadbać o większą widoczność witryny? To połączenie różnych rodzajów działań. Ważną rolę odgrywa tu jednak m.in. content marketing, czyli marketing treści. Strona sklepu meblowego jest idealnym miejscem do prowadzenia bloga o urządzaniu wnętrz, trendach, popularnych materiałach i ich właściwościach, stylach aranżacyjnych i innych pokrewnych tematach. W publikowanych artykułach dość łatwo przemycić wiele słów kluczowych, co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Należy jedynie zwracać uwagę na to, by na stronie nie pojawiały się kopiowane treści (duplicate content), które zdyskwalifikują ją w wyścigu o dobrą widoczność w Google. Aby reklama sklepu meblowego tą metodą była jeszcze skuteczniejsza, warto trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o najnowsze trendy i tematy, które interesują klientów. Dzięki rozmaitym narzędziom internetowym (w tym np. darmowemu serwisowi Google Trends) można sprawdzić, jakie tematy i hasła są najczęściej wyszukiwane.

Ponadto ogromne znaczenie dla pozycjonowania ma sama konstrukcja witryny, dlatego powinno się przeprowadzać jej stałą optymalizację, m.in. w zakresie porządkowania kodu, struktury, wyglądu i treści. Nie należy zapominać również o wyczerpujących opisach kategorii i opisach produktów w sklepie internetowym (jeśli taki istnieje) oraz o linkowaniu wewnętrznym (pomiędzy poszczególnymi podstronami witryny), jak i zewnętrznym.

SEO dla sklepu meblowego – dlaczego warto?

Dbałość o SEO powinna być priorytetem każdego sklepu i firmy, którym zależy na dobrym wizerunku i pozyskiwaniu nowych klientów. Pozycjonowanie odgrywa również ważną rolę w reklamie sklepu meblowego. Warto się nim zająć na poważnie głównie ze względu na:

  • możliwość dotarcia do klientów poszukujących konkretnych informacji i produktów,
  • zwiększanie rozpoznawalności i prestiżu marki, który może być niezwykle ważny w marketingu sklepu meblowego,
  • długotrwałe efekty – dobrze wypozycjonowana strona pomaga stale pozyskiwać nowych klientów,
  • skutki uboczne w postaci dobrze skonstruowanej, zoptymalizowanej i przyjaznej dla użytkownika witryny oraz wartościowych treści na stronie i blogu firmowym.

Dzięki pozycjonowaniu zbudujesz silną markę i dotrzesz do swoich potencjalnych klientów. To obecnie podstawowe narzędzie marketingowe i podstawa dla innych działań, które omówimy poniżej.

Google Ads to kolejne dobre rozwiązanie w zakresie reklamy sklepu meblowego. Platforma oferuje szereg możliwości płatnej promocji przydatnych zarówno w działalności stacjonarnej, jak i internetowej. Jakie narzędzia można zastosować?

  • Reklama tekstowa Google (linki sponsorowane)

Reklamy pojawiające się tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub pomiędzy nimi i wyglądające bardzo podobnie do nich to linki sponsorowane. Umieszczenie takiego linku w wyszukiwarce samo w sobie nic nie kosztuje. Zapłacisz jednak za każde przekierowanie na stronę sklepu – czyli za kliknięcie odnośnika. To tzw. rozliczenie Pay Per Click (PPC). Cena pojedynczego kliknięcia jest bardzo zróżnicowana – to zależy od konkurencyjności słowa kluczowego, czyli od tego, ile osób chce się reklamować w obrębie danego zapytania, ale i np. wyniku jakości Twojej reklamy. Atutem reklamy tekstowej jest możliwość uzyskania natychmiastowych efektów porównywalnych do tych, jakie daje staranne pozycjonowanie.

  • Kampanie produktowe (Product Listing Ads)

Niekiedy w wynikach wyszukiwania pojawiają się również reklamy konkretnych produktów wraz ze zdjęciem, nazwą i ceną. To tzw. Product Listing Ads (PLA). Warto je stosować dla wypromowania konkretnych towarów z oferty. W tym przypadku również płaci się w rozliczeniu PPC, a klient przekierowany do sklepu często dokonuje zakupu, dlatego kampanie PLA mogą być bardzo korzystne. W istocie jest to aktualnie najszybciej rozwijający się kanał reklamowy dla sklepów internetowych.

  • Reklama graficzna (displayowa, bannerowa)

Przeglądając różne strony i internetowe często trafiasz na graficzne reklamy, nierzadko związane z Twoimi zainteresowaniami lub wcześniejszymi zapytaniami w Google? To właśnie kampania banerowa. Prowadzona w ten sposób reklama sklepu meblowego może się sprawdzić w szczególności w kontekście budowania rozpoznawalności marki. Ustawienia kampanii umożliwiają sprecyzowanie grupy docelowej treści, co zwiększa jej skuteczność. 

  • Remarketing

Remarketing to zaś podobne banery skierowane do tych, którzy odwiedzili już sklep. W zależności od wybranych ustawień mogą się pokazywać byłym klientom lub jedynie tym, którzy nie dokonali zakupu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zastosować bannery dynamiczne. Wówczas odbiorcom reklamy będą się wyświetlać oglądane wcześniej przez nich produkty lub inne podobne (np. z tej samej kategorii).

Z Google Ads korzystają zarówno nowicjusze, jak i najwięksi przedstawiciele branży – także Ci, którym udało się wypracować najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ to się po prostu opłaca. Ponadto reklama sklepu meblowego z Google to:

  • kilka rodzajów kampanii,
  • natychmiastowe rezultaty,
  • możliwość dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej i klientów szukających konkretnych produktów,
  • korzystny model rozliczenia – Pay Per Click,
  • możliwość analizy skuteczności kampanii dzięki statystykom i śledzeniu ścieżki konwersji.

Kampanie tego typu mogą dawać naprawdę dobre rezultaty. Warunek? Konsekwentne i umiejętne działania. Dlatego reklama sklepu meblowego za pośrednictwem Google powinna być nadzorowana przez fachowców.

Reklama sklepu meblowego przez Facebook Ads

Facebook to bardzo ważne medium, które jednak wciąż pozostaje niedoceniane przez niektóre z firm. Twoja konkurencja na pewno już tam jest, dlatego z pewnością warto do niej dołączyć. Co ważne, portal w Polsce ma aż 16 milionów użytkowników, którzy często to właśnie tam poszukują istotnych dla nich informacji. Profil firmy na platformie to narzędzie do komunikacji z klientami oraz niejako wyznacznik jej autentyczności, dlatego z pewnością nie warto z niego rezygnować.

Własna strona Facebookowa może służyć do publikowania aktualności, prezentacji określonych towarów oraz zbierania opinii czy sugestii bezpośrednio od klientów. Ponadto za jego pośrednictwem możliwa jest płatna reklama sklepu meblowego. Możesz za jej pośrednictwem kierować użytkowników bezpośrednio do sklepu lub na swój fanpage, a także zdobywać nowych „fanów”. Możliwości jest sporo, również w zakresie targetowania. Dzięki temu treści promocyjne mogą trafić dokładnie tam, gdzie chcesz.

Facebook Ads dla sklepu meblowego – dlaczego warto?

Facebook Ads pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Świetnie nadaje się do reklamy sklepu meblowego, a także wielu innych typów biznesu przede wszystkim ze względu na:

  • kilka formatów kampanii,
  • przystępne ceny i brak minimalnego budżetu dla reklamodawców,
  • możliwość precyzyjnego targetowania, a więc dotarcia do określonej grupy docelowej,
  • różne metody rozliczenia – np. za kliknięcia lub za wyświetlenia,
  • możliwość kreowania wizerunku firmy.

Reklamy na Facebooku mogą być bardzo skuteczne, szczególnie jeśli są zrealizowane z pomysłem. Ponadto obecność na platformie przyda się do nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientami oraz zwiększania świadomości marki.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Podręczniki Google Ads – polecane tytuły
Martyna Mikołajczak

Podręczniki Google Ads – skąd czerpać wiedzę o środowisku Google? Google Ads, to potężne narzędzie reklamowe, wykorzystywane przez coraz więcej […]

Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały!
Maciej Popiołek

Black Friday, Google Ads i mobile – triumwirat gigantów Black Friday – święto handlu i pustych portfeli w tym roku […]

reklama sklepu zoologicznego
Reklama sklepu zoologicznego
Dominika Słomka

Branża zoologiczna jest bardzo specyficzna, skierowana do konkretnego typu klienta. Prowadząc sklep z artykułami dla zwierząt, niekiedy trudno wyróżnić się […]

Kenshoo & Verseo – jedyne takie partnerstwo w Polsce!
Jakub Perkowski

Jesteśmy oficjalnym i jedynym partnerem Kenshoo w Polsce! Verseo lubi machine learning. Korzystamy z VCM i DoubleClick od kilku lat, […]

A Ty ile masz certyfikatów Google AdWords?
Redakcja

Google ostatnio zaskoczyło zdających egzaminy Google AdWords 😉 Zresztą zobaczcie sami! Nie, to nie jest efekt interwencji grafika.

Profile i wybór płatności na koncie Google AdWords
Agnieszka Talarska

Opcje płatności i ich konfiguracja w Google Adwords. Aby reklamować się w Google AdWords należy ustawić płatności tj. w jaki […]