Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Marketing sklepu GSM

Marketing sklepu GSM - zdjęcie nr 1

marketing sklepu GSM

Prowadzisz sklep GSM? Ta nisza rynku rozwija się niezwykle dynamicznie, a klienci nieustannie potrzebują nowych produktów z mobilnego świata. To nie tylko same telefony, ale przede wszystkim akcesoria do nich – począwszy od ładowarek i powerbanków, przez słuchawki, głośniki, aż po etui i inne elementy zabezpieczające. Można tak długo wymieniać. Pewne jest jednak to, że wraz ze wzrostem popytu na sprzęt GSM, rośnie także podaż. A skoro tak, aby wyróżnić się na rynku, musisz o to zadbać. Jak powinien być prowadzony marketing sklepu GSM, aby przyniosła oczekiwane rezultaty? Sprawdź!

Pozycjonowanie sklepu GSM – jak to zrobić?

Nie ma Cię w internecie? Nie istniejesz! To dobrze znane i dość oklepane powiedzenie dobrze określa sytuację punktów działających w branży mobile. Dlaczego? Ponieważ sklepów, które oferują same smartfony, jak również akcesoria do nich i urządzenia pokrewne, przybywa z roku na rok. Poza tym pojawia się konkurencja w postaci zagranicznych platform handlowych, które oferują tanie produkty, których jakość jest adekwatna do ceny. Jeżeli więc chcesz utrzymać się na rynku i uzyskać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, nie ma innego wyjścia: musisz zadbać o przemyślane pozycjonowanie.

Pozycjonowanie to wszystkie działania, które sprzyjają większej widoczności Twojego sklepu GSM w wyszukiwarkach internetowych, a w szczególności w Google. Dlaczego to takie ważne? Przyjmij na chwilę perspektywę swojego potencjalnego klienta. Załóżmy, że potrzebujesz etui do nowego telefonu. Jak będziesz go szukać?

Przed Tobą dwie zasadnicze drogi – z jednej strony znalezienie punktu stacjonarnego, który oferuje takie akcesoria, z drugiej – dokonanie zakupu online. Jednak w obu przypadkach… zapewne zaczniesz od Google i wybierzesz sklep, który znalazł się wśród kilku pierwszych rekordów na liście wyników wyszukiwania.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Chcesz, aby Twój sklep był widoczny? W takim razie potrzebujesz przemyślanych działań SEO. 

Skuteczne działania SEO dla sklepu GSM, czyli jakie?

Określenie „przemyślane” jest tutaj kluczowe. W teorii możesz przecież zaplanować działania reklamowe samodzielnie. Jednak w praktyce… nie jest to już takie proste. Schody zaczynają się już na etapie wyboru słów kluczowych. Na jakie powinieneś postawić? Wybranie ich „na czuja”, np. na podstawie tego, jakie są główne kategorie oferowanych produktów, może być drogą donikąd – zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży jak GSM. 

Dlaczego? To proste! Ponieważ na słowa takie jak „akcesoria GSM”, „sklep ze smartfonami”, „etui do Samsunga” i podobne pozycjonuje się dziesiątki, jeśli nie setki innych sklepów. Jeżeli robią to od długiego czasu, trudno Ci będzie z nimi wybrać. Dlatego obecnie zalecane jest prowadzenie pozycjonowania long-tail, a więc opartego o znacznie bardziej rozbudowaną bazę keywordów i całych wyrażeń. Co to daje? Tyle, że poszerzasz „horyzont” widoczności, a algorytmy Google zaczynają postrzegać Twój serwis jako naprawdę wartościowy w kontekście wyszukiwań klientów.

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie sklepu GSM obejmuje:

  • zoptymalizowanie treści na stronach sklepu internetowego – istotna jest zarówno ilość contentu, jego merytoryka, jak i układ. Dobrze opracowane nagłówki, a także metadane to uzupełnienie podstawowych tekstów,
  • optymalizację działania samej strony – algorytmy Google dobrze reagują np. na sklepy GSM, które są responsywne, szybko się ładują i zapewniają dobre User Experience,
  • zadbanie o pozyskanie wartościowego linkowania zewnętrznego.

Warto przy tym podkreślić, że efekty SEO są również napędzane przez inne narzędzia, jakie uwzględnia reklama sklepu GSM.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to absolutnie podstawowa forma reklamy sklepu GSM i fundament dla zwiększenia widoczności serwisu w przestrzeni online. Dobrze poprowadzone pozycjonowanie przyczyni się do:

  • zwiększenia widoczności Twojego sklepu, zwłaszcza dla odbiorców, którzy potencjalnie mogą się stać klientami,
  • zwiększenia rozpoznawalności marki,
  • poprawy ruchu na stronie, a co za tym idzie – zwiększenia potencjału pozyskania nowych leadów oraz konwersji.

Warto przy tym pamiętać, że działania SEO:

  • dają możliwość precyzyjnego mierzenia efektów działania wykorzystanych narzędzi,
  • przynoszą długofalowe efekty – choć trzeba się liczyć z tym, że na pierwsze rezultaty trzeba będzie sporo poczekać,
  • można dopasować do budżetu dostępnego na kampanię.

A co z wadami? Trzeba wiedzieć, że rezultaty pozycjonowania nie pojawią się „ot tak”. Będzie na nie trzeba poczekać, zwłaszcza w branży GSM, gdzie konkurencja jest spora.

Reklama sklepu GSM w systemie Google Ads

Pozycjonowanie to oczywiście nie koniec możliwości związanych z reklamą sklepu GSM. Warto, a nawet powinno się sięgnąć również po szereg innych rozwiązań z tego obszaru. Te najważniejsze to linki sponsorowane oraz sieć reklamowa Google Display Network. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Linki sponsorowane dla sklepu GSM

Linki sponsorowane to te, które wyświetlają się powyżej wyników organicznych wyszukiwania – a więc tych „wskazywanych” przez algorytmy Google. Są pierwszymi, na które zwraca uwagę użytkownik. I choć są wyraźnie oznaczone jako reklama, użytkownicy chętnie klikają właśnie w nie. Takie linki są wyświetlane tylko w odpowiedzi na bardzo konkretne zapytania, wyselekcjonowane wspólnie z agencją digital, która realizuje kampanię.

Zaletą tego systemu są przede wszystkim szybkie efekty prowadzonych działań – przy tej formie płatnej reklamy nie trzeba oczekiwać miesiącami na rezultaty. Linki sponsorowane mogą też przynieść szybki wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie – zwiększyć potencjał konwersji.

Warto przy tym pamiętać, że same linki sponsorowane to nie jedyne narzędzie związane z wyświetlaniem komunikatów promocyjnych w wynikach wyszukiwania.  W kontekście sklepów GSM trzeba również wspomnieć o Product Listing Ads (PLA), a więc kampaniach produktowych. To reklamy, które wyświetlają się również powyżej lub obok wyników wyszukiwania i prezentują konkretny produkt w danym sklepie on-line wraz z jego ceną. Taka reklama sklepu GSM może być prowadzona dla określonych produktów lub ich kategorii – np. wówczas, gdy celem kampanii jest szybkie poprawienie wyników sprzedażowych.

Google Display Network

To system reklam kontekstowych, wyświetlanych w formie banerów na serwisach zewnętrznych, które odwiedza użytkownik. Takie banery są prezentowane dobrze stargetowanej grupie odbiorców, często w oparciu o analizę plików cookies w historii ich wyszukiwarki. Dzięki temu docierasz z komunikatem promocyjnym do potencjalnie zainteresowanych klientów.

Ciekawą formą reklam kontekstowych na zewnętrznych serwisach jest remarketing. Polega on na wyświetlaniu specjalnie spersonalizowanych komunikatów użytkownikom, którzy już odwiedzili dany sklep, ale nie dokonali zakupu. W przypadku serwisów GSM może to być bardzo skuteczne rozwiązanie, zwiększające poziom ROI.

Zalety kampanii Google Ads

Prowadzenie reklamy sklepu z akcesoriami GSM przy pomocy kanałów dostępnych u giganta z Mountain View niesie za sobą ogrom korzyści. Przede wszystkim pozwala Ci dotrzeć do starannie wyselekcjonowanego grona odbiorców – osób, które znajdują się w Twoim targecie. Poza tym Google Ads daje:

  • możliwość precyzyjnego mierzenia wyników kampanii,
  • korzystny system rozliczeń – tylko za wyświetlenia/kliknięcia, w zależności od modelu,
  • możliwość optymalizacji kampanii i elastycznego zarządzania budżetem,
  • szansę na szybszą realizację zaplanowanych celów działań reklamowych.

Z drugiej strony trzeba pamiętać, że rezultaty Google Ads, choć przychodzą szybko, nie są tak długofalowe jak wyniki umiejętnego pozycjonowania. Dlatego oba typy promocji warto ze sobą sprzęgnąć w ramach spójnej kampanii. Należy również mieć świadomość, że im bardziej konkurencyjna branża (a taką jest GSM), tym wyższe będą koszty inwestycji w linki sponsorowane czy Google Display Network.

Reklama sklepu GSM na Facebooku

Reklamę sklepu GSM warto prowadzić nie tylko w ramach narzędzi dostarczanych przez Google. Warto także zadbać o poszerzenie zasięgów i wzmocnienie brandingu w mediach społecznościowych. Dla firmy działającej w branży e-commerce, która jest nakierowana na rynek B2C, obecność na Facebooku to absolutna podstawa.

Reklama na Facebooku może być również realizowana na kilka sposobów. Warto wybrać m.in.:

  • fanpage – to absolutna podstawa prowadzenia promocji w tym serwisie. Możesz ją prowadzić z nastawieniem na budowanie zasięgów organicznych, jednak w przypadku branży e-commerce warto zainwestować w płatną promocję,
  • reklamy – zarówno te wyświetlane w news feedzie, jak również w bocznych panelach serwisu. W news feedzie może się pojawić np. karuzela z promocjami czy też link sponsorowany prowadzący bezpośrednio do Twojego sklepu albo wyróżniony post.

Na Facebooku warto pomyśleć również o inwestycji w chatbota, który odpowiadałby na najczęściej zadawane przez klientów pytania i pomógł częściowo zautomatyzować komunikację.

Ponieważ grono odbiorców oferty sklepu GSM jest bardzo szerokie, warto również pomyśleć o komunikacji za pośrednictwem innych social mediów. Dobrym pomysłem może być np. Pinterest, a nawet Instagram. Ten drugi kanał sprawdzi się zwłaszcza, jeśli oferujesz designerskie dodatki do telefonów.

Pewne jest jedno: aby prowadzić udany marketing sklepu GSM, potrzebna jest spójna strategia. Należy jasno wyznaczyć cele prowadzenie działań promocyjnych, ich zakres, kanały komunikacji, kluczowe słowa i wyrażenia, a także określić budżet. Wszystkie te zadania warto wykonać wspólnie ze specjalistą od kampanii digital, który pomoże zoptymalizować wydatki na reklamę przy maksymalizacji zysków.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany