Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma

Udało Ci się wzbogacić grono prężnie działających, młodych przedsiębiorców? Może prowadzisz biznes już od pewnego czasu, ale do tej pory promocja Twojej działalności w sieci leżała odłogiem, bo kontakty „same spływały”? To wspaniale, ale… warto być zawsze o krok do przodu. Zwłaszcza w biznesie! Zobacz, jak szybko przejść przez proces zakładania wirtualnej wizytówki Google i dać się poznać jeszcze szerszej grupie odbiorców. Od najlepszej strony!

Czasy, gdy informacji o interesującym nas przedsiębiorstwie szukaliśmy w wielkiej księdze „Panorama Firm” szczęśliwie odeszły do lamusa. 

Teraz potrzebne dane i promocyjne rewelacje mamy zawsze pod ręką. Wystarczy tylko sięgnąć po smartfon i wpisać właściwe zagadnienie w podłużne okienko wyszukiwarki. Mamy to!

Jeśli prowadzisz swoją działalność, Google jest dla Ciebie już nie tylko skarbnicą wiedzy, ale także najlepszym banerem reklamowym. Co ciekawe, częściowo bezpłatnym! W związku z tym, grzechem byłoby nie skorzystać z jego dobrodziejstwa. Pierwszy krok? Poniżej. 

Google Moja Firma – co to jest i jak działa wizytówka Google?

Zagrajmy w grę „Krótkie pytanie, szybka odpowiedź”: Gdzie szukasz informacji o firmie, z której usług chcesz skorzystać? Google?! Słyszeliśmy Google! Odpalamy fanfary. 

Google posiada ponad 91% udziałów wśród wszystkich wyszukiwarek i każdego dnia przetwarza blisko 3,5 miliardy zapytań!

Jak podaje Social Media Today, aż 46% wyszukań dotyczy aktywności lokalnych. Oznacza to, że prawie połowa osób korzystających z wyszukiwarki Google szuka tutaj informacji o wydarzeniach, usługach i sklepach w swoim najbliższym regionie. I pewnie niebawem z oferty niektórych z nich skorzysta! 

Czy wiesz, że…

Z badań przeprowadzonych w listopadzie 2020 roku w Wielkiej Brytanii wynika, że podczas pandemii aż 57% konsumentów częściej decydowało się na wybór produktów i usług oferowanych przez lokalne sklepy i dostawców. Ponad połowa respondentów deklarowała chęć utrzymania tej tendencji także po całkowitym zniesieniu restrykcji. Aż 43% ankietowanych we wspieraniu lokalnych inicjatyw upatruje pozytywnych aspektów dla całej gospodarki.

Prowadzisz działalność? To dla Ciebie wystarczający argument, by nawiązać z Google bliższą relację biznesową.

Wirtualna wizytówka Google – rozkochaj klienta od pierwszego wejrzenia!

Papiery firmowe pachnące świeżym drukiem, wymuskane wizytówki, a nawet długopisy z logo Twojej firmy. Wszystko jest w pełnej gotowości i… zdobi wnętrze biurka. Jeśli jednak nie trafią do Ciebie ludzie naprawdę zainteresowani ofertą, gadżety wręczysz cioci Wandzi na święta.

Pomóż potencjalnym klientom znaleźć siebie i dobrze poznać swój produkt lub usługę. Wskaż im drogę do swojego biznesu i… szykuj pakiet powitalny.

Czy wiesz, że…

86% osób korzysta z Map Google do lokalizowania adresu firmy. Prawie 76% z nich odwiedzi sklep w ciągu jednego dnia, a 28% kupi pożądany produkt.

To kolejna przyczyna, dla której warto założyć konto Google Moja Firma. Co to jest? 

To zbiór najistotniejszych z perspektywy klienta danych odnośnie prowadzonej przez Ciebie działalności. Podany na tacy, w przystępnej i przejrzystej formie.

google moja firma widok ogólny

W skrócie wizytówka Google zawiera istotne informacje o Twojej działalności, takie jak:

  • Nazwa firmy
  • Lokalizacja – przydatna dla chcących odwiedzić Twój biznes osobiście. Co ważne, algorytm Google może automatycznie dokonywać modyfikacji lokalizacji Twojego biznesu, jeśli znajdzie nowe informacje na temat firmowej „przeprowadzki”.
  • Adres strony internetowej – przekierowujący bezpośrednio do Twojej witryny.
  • Trasa – bazująca na mapach Google.
  • Godziny otwarcia – które warto aktualizować, na przykład w okresie urlopowym i świątecznym. Nie masz do tego głowy? Spokojnie, o opcji zmiany przypomni Ci mail wysłany automatycznie przez Google. 
  • Telefon – z możliwością automatycznego połączenia.
  • Typy przyjmowanych płatności – by żaden klient nie czuł się zaskoczony brakiem terminala.
  • Formularz z pytaniami i odpowiedziami – co może znacząco odciążyć BOK lub inny DOK.
  • Opinie Twoich klientów – pozytywne i… negatywne! Rekomendacje mają niezwykłą moc i są jednym z nielicznych znanych czynników wpływających na widoczność naszej wizytówki w wynikach wyszukiwania. Budują zaufanie klientów, pomagają w podjęciu decyzji zakupowej oraz zwiększają “klikalność”. O lepszą motywację do trzymania wysokiego poziomu będzie ciężko! 🙂

Dobrze stworzona i uzupełniona o aktualne informacje wizytówka w Google Moja Firma zapewni Ci dobrą widoczność w sieci. Globalnie i lokalnie. Dodatkowo obecność w mapach Google pomoże Twoim potencjalnym klientom odnaleźć najkrótszą drogę dojazdu do Twojego punktu. 

google maps pinezki widok

Co jeszcze zyskujesz, zakładając konto na Google Moja Firma? Możesz zaprezentować swoją działalność i ofertę na zdjęciach oraz w formie przyciągającego wzrok filmu. 

Dzięki ciekawym postom, które są aktywne przez 7 dni, możesz uwodzić klientów słowem. Systematycznie publikowane i wysokojakościowe wpisy, których długość nie może przekroczyć 300 słów, to darmowa reklama, wyświetlana w dolnej części wizytówki. Dzięki niej wpłyniesz także na pozycjonowanie swojej wizytówki w Google, a pozytywny wizerunek w oczach odbiorców otrzymasz w bonusie. Same plusy!

Google Moja Firma – wyjątkowe wpisy wymagają różnorodnych szablonów!

karta update google moja firma

Ważne jest nie tylko to, jak piszemy. Forma i uporządkowanie treści pozwala na szybkie odnalezienie najważniejszych z perspektywy klienta danych. Google oferuje 4 różne szablony, dzięki którym bez problemu uszeregujesz swoje wpisy. 

  • Oferta – opisana w sposób kwiecisty lub czysto informacyjny i wzbogacona zdjęciami. Z odwołaniem do Twojej witryny lub zaczepnym zaproszeniem do skorzystania z kuponu promocyjnego. Jeśli świadczysz usługi (jesteś na przykład fryzjerem, prowadzisz salon masażu lub wietnamską knajpę), możesz wylistować całą ofertę wraz z cenami i krótkimi opisami w smacznie skomponowanym „Menu”. 
  • Nowości – formularz będący dodatkową formą reklamy Twojej nowej usługi lub produktu. Opisz go, dołącz zdjęcia i zaproś w ten sposób klientów do jego bliższego poznania.
  • Wydarzenie – organizujesz szkolenie? Może szumnie wprowadzasz „na salony” nowy produkt z logo Twojej firmy? Poinformuj o tym swoich klientów i zaproś ich do uczestnictwa w evencie. Data, grafika, opis wydarzenia czy możliwość zarezerwowania wejściówek – tu jest wszystko!
  • Produkt – w tym miejscu zdradzisz, „ile to kosztuje i dlaczego tak drogo” :). Dodaj link do sklepu, by zdecydowany klient szybciej mógł wrzucić oferowane przez Ciebie dobro do wirtualnego koszyka. Promuj towary ze swojego portfolio, które cieszą się największą popularnością. Jeśli zachęcisz klienta do przejścia na swoją stronę (dosłownie i w przenośni!), jest szansa, że zdecyduje się on także na rzadziej rotujące produkty.

W 2020 roku, w związku z pandemią, Google wprowadził dodatkowy szablon, w którym zamieścimy informacje o ewentualnych zmianach w funkcjonowaniu firmy lub sposobie odbioru zamówień.

Pamiętaj!

Google odrzuca wpisy niezgodne z polityką firmy, w tym też te obejmujące regulowane prawnie kategorie, np. hazard, alkohol czy leki.

Wirtualna wizytówka Google jest responsywna (elastycznie dopasowuje się do różnych urządzeń, na których jest wyświetlana). Dzięki temu informacje o Twojej firmie klient ma zawsze pod ręką – w domu, biurze, a nawet aucie! Jeśli go zainteresujesz, odpali silnik, skorzysta z opcji „prowadź do celu” i niebawem zapuka do Twoich drzwi. Zacznij rozkładać czerwony dywan.

Jak wizytówka Google Moja Firma wpływa na pozycjonowanie?

O potrzebie pozycjonowania mówi się dużo, ale… czy wszyscy wiemy, o co tak naprawdę w tym chodzi? 

W skrócie, o wysokie pozycje na liście wyszukiwania, a w konsekwencji zwiększenie szansy pozyskania nowych klientów i podbicie wyników sprzedażowych. Proste. I ważne! 

Środowisko e-commerce można nazwać prawdziwą dżunglą, gdzie konkurencja jest ogromna (i stale rośnie!), a walka o klienta zacięta. Pandemia jedynie wzmocniła ten trend. 

Jak czytamy w raporcie „E-COMMERCE W POLSCE 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”, który został stworzony przez specjalistów z Senuto,

Aż ⅔ wszystkich sklepów internetowych zaliczyło wzrost wyświetleń w stosunku do 2019 roku – średnio aż o 82,53%. Tylko ⅓ platform sprzedażowych zanotowała słabsze wyniki, ale tutaj średnia jest dużo mniejsza – 26,14%.

Wyniki raportu szerzej komentujemy TUTAJ. Oznacza to mniej więcej tyle, że w boju o wysokie pozycje w wyszukiwarkach wszystkie chwyty są na wagę złota. W tym także „podbijanie” notowań, dzięki wizytówce w Google Moja Firma.

Google Moja Firma: Pozycjonowanie – co zyskujesz?

Sformułowanie „pozycjonowanie w Google Maps” nie jest właściwe. W wypadku wirtualnej wizytówki możemy mówić jedynie o optymalizacji, w celu podniesienia jej atrakcyjności w oczach odbiorcy i… algorytmu, który proponuje daną lokalizację, jako pierwszą. 

W celu nadania naszej wizytówce odpowiedniego szlifu przyda się dogłębna analiza danych, leżakujących w zakładce „Statystyki” w Google Moja Firma. Dzięki nim zbadasz:

  • Wyszukiwania i ich rodzaj.
  • Listę haseł, po których klienci znajdują Twoją firmę.
  • Miejsce wyszukiwań (aplikacja lub wyszukiwarka).
  • Działania podejmowane przez użytkowników w obrębie Twojej wizytówki (np. przejścia na stronę, trasę dojazdu i telefony).
  • Liczbę wyświetleń zdjęć.
  • Firmy z Twojej i podobnych kategorii produktowych lub usługowych. W końcu konkurencję trzeba trzymać blisko!

Na bazie tych informacji możesz:

  • Zmodyfikować lub zaimplementować hasła do swoich opisów.
  • Stworzyć bardziej doprecyzowane wpisy lub opisy produktów w mapie.
  • Wyprzedzić konkurencję w działaniach promocyjnych.
  • Zmotywować się do tworzenia ciekawszych galerii (mapki z grafikami cieszą się największą popularnością!).

Dopracowana wizytówka w Google Moja Firma zwiększa szansę pojawienia się w Mapach Google oraz wynikach organicznych. Jak w pełni wykorzystać moc optymalizacji?

Wizytówka w Google Moja Firma – dobre praktyki

Chcesz zoptymalizować wirtualną wizytówkę Google swojej firmy i zapewnić jej wyższą pozycję wyszukań? Zadbaj o:

  1. Opinie – Google promuje biznesy, które cieszą się nieposzlakowaną opinią. Zachęcaj klientów do oceny swoich produktów i usług. Za pomocą gwiazdek lub choćby krótkiego opisu. Odpowiadaj na pozostawione komentarze. Przygotuj się, że niektóre mogą być negatywne. Wtedy utrzymaj nerwy na wodzy – kultura przede wszystkim!
  2. Frazy kluczowe – przeanalizuj te najważniejsze dla prowadzonego przez Ciebie biznesu. Postaraj się wykorzystywać je w różnego rodzaju opisach, wpisach i komentarzach. 
  3. Wpisy – regularne i wartościowe. Limit 300 słów sprawia, że nie umęczysz się nadmiernie podczas tworzenia „dobrego słowa”. Możesz poinformować klientów o nowościach w portfolio, swoich usługach lub ciekawych wydarzeniach firmowych. Regularne publikowanie wpisów będzie również pożyteczne dla Twojego wizerunku i pozycjonowania w mapkach Google.
  4. Grafiki – wysokiej jakości i wpisujące się w styl Twojej firmy. To zwiększenie atrakcyjności, przybliżenie produktu, ale także samego budynku, w którym realizujesz założenia swojego biznesu. Dodaj je na samym początku tworzenia profilu Google Moja Firma i sukcesywnie powiększaj galerię. Nie zapomnij też o swoim logo!

Czy Google Moja Firma jest darmowe?

Skoro wiesz już, co to Google Moja Firma i udało nam się wzbudzić Twoje zainteresowanie tym narzędziem – poznajmy je dogłębniej. Pytanie kluczowe brzmi, czy Google Moja Firma jest płatne? Nie. Przynajmniej na razie możliwość korzystania z dobrodziejstwa tej usługi jest bezpłatna. 

Oznacza to, że możemy wspierać reklamowanie swojej firmy online (lokalnie i globalnie), całkowicie za darmo. Z usługi może skorzystać każdy użytkownik serwisu Google, który założy konto w Google Moja Firma. W takim razie… korzystajmy!

Google Moja Firma krok po krok – zobacz, jak założyć wizytówkę Google 

Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, jak założyć Google Moja Firma krok po kroku. Dobra informacja jest taka, że proces tworzenia konta nie jest skomplikowany i nie zabiera dużo czasu. To ważne – w końcu w biznesie liczy się każda minuta! To jak, zaczynamy?

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Podpowiadamy:

  1. Zaloguj się na swoim koncie Google.
  2. Przejdź do zakładki dla Twojego biznesu.
google moja firma widok startowy
  1. Wybierz „Zarządzaj teraz”. 

Uzupełnij profil o niezbędne dane – nazwę firmy oraz profil działalności (do wyboru z listy).

tworzenie profilu google moja firma
  1. Podejmij decyzję, czy lokalizacja Twojego biznesu ma być publiczna. 

Jest to wskazane, jeśli masz biuro lub sklep, do którego warto zaprosić potencjalnych klientów.

zakładanie profilu google moja firma
  1. Określ, w jakich lokalizacjach rozwijasz się biznesowo.

Poznań, Warszawa, a może Twoja działalność nie zna granic (dosłownie ;))?

  1. Zostaw na siebie namiar 🙂

WAŻNE! Jeśli nie posiadasz swojej firmowej strony internetowej, jej podstawową wersję możesz stworzyć za darmo, na bazie wypełnianych właśnie informacji.

  1. Zdecyduj, czy chcesz otrzymywać aktualizacje (ZzzZzzzZzzz…) 🙂

9. Akcja weryfikacja

Na podany adres Google przyśle do Ciebie kartkę, w celu zweryfikowania poprawności wprowadzonych danych. W przypadku wizytówek, które działają od pewnego czasu, możemy wybrać inne formy weryfikacji, w tym między innymi przez telefon lub maila. To znacząco przyspiesza cały proces.

10. Potwierdzam!

W następnym kroku potwierdzisz, że godzisz się na taką formę weryfikacji.

11. Szlifowanie diamentu, „prasowanie” wizytówki.

Masz już konto na Google Moja Firma. Dodaj teraz bardziej precyzyjne informacje, które pozwolą Ci dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców. 

Uzupełnij wirtualną wizytówkę Google o dodatkowe kategorie działalności, dni i godziny otwarcia oraz preferowane formy kontaktu.

12. Sprzedaj się!

Wzbogać profil Google Moja Firma o porywający opis, zdjęcia i informacje o prowadzonym biznesie. Jak się opiszesz, tak potencjalni klienci Cię zobaczą!

13. Pokaż się od najlepszej strony!

Czyli dodaj zdjęcia budynku, produktów i koniecznie swoje LOGO!

Misja zakończona sukcesem! Google Moja Firma, jak założyć wirtualną wizytówkę i dbać o jej wysoką pozycję na liście wyszukiwania – te zagadnienia nie mają już przed Tobą tajemnic. Teraz pozostaje czekać na nowych klientów.

Google Moja Firma – dlaczego warto zakładać wirtualną wizytówkę Google? PODSUMOWANIE

  • Potwierdza Twoją wiarygodność.
  • Zapewnia dobrą widoczność w sieci.
  • Nawiguje potencjalnego klienta do Twojego punktu (mapy Google).
  • Pozwala dodatkowo promować Twój asortyment lub usługi.
  • Zachęca odbiorcę do odwiedzin Twojej witryny (wpływając pozytywnie na statystyki).
  • Zwiększa szanse na poprawę wyników sprzedażowych. 
  • Buduje wizerunek eksperta i polepsza rozpoznawalność marki.
  • Pomaga klientowi w podjęciu decyzji zakupowej.
Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Darmowy poradnik – TOP 24 narzędzia Google dla biznesu!
Maciej Popiołek

Poznaj najlepsze narzędzia Google na biznesu! Mamy to! Długo wyczekiwany poradnik opisujący funkcjonalności najlepszych – 24 narzędzi Google dla biznesu. […]

Marketing internetowy definicja
Artykuł gościnny

Marketing internetowy definicja Marketing internetowy to stosunkowa nowa forma marketingu, używająca jako medium internetu. Służy do pozyskiwania nowych klientów oraz […]

Reklamy kontaktowe na Facebooku i Instagramie: generowanie leadów z mediów społecznościowych
Artur Kwieciński

Generowanie leadów za pośrednictwem social mediów – witamy w XXI wieku! Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie […]

Marketing afiliacyjny – przykłady i zalety
Jakub Nowak

Chociaż marketing afiliacyjny funkcjonuje od dawna, cały czas się rozwija… Tym samym zwiększa swój udział w marketingu internetowym jako jedno […]

kampania linkedin
Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study
Adrianna Roszak

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych […]

google ads za 5000
Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego
Martyna Mikołajczak

Reklama w Google produktów dostępnych w sklepie internetowym to jedno z głównych źródeł pozyskiwania klientów. Jako właściciel e-sklepu na pewno […]