Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Content commerce – co to jest?

Szukasz sposobu na zwiększenie ruchu i konwersji? Chcesz zadbać o kwestie wizerunkowe, prowadząc dobry PR? Poznaj istotę content commerce – to rozwiązanie, dzięki któremu dotrzesz do użytkowników Internetu, zmieniając ich w realnych klientów. Sprawdź, na czym to polega.

Content commerce – co to?

Content marketing to jedna z wiodących strategii marketingowych, która odpowiada za potrzeby docelowego odbiorcy. Stanowi alternatywę dla klasycznej reklamy, która – poprzez nakłanianie do zakupu – w praktyce niejednokrotnie zniechęcała do składania zamówienia. I to właśnie z tej strategii wywodzi się content commerce – technika pozwalająca zdobywać użytkowników poprzez treść wysokiej jakości.

Jak działa content commerce?

Content commerce funkcjonuje na podobnej zasadzie jak content marketing i jednocześnie zawiera w sobie elementy marketingu afiliacyjnego. Istotą jest tworzenie różnego rodzaju treści, w których zamieszczane są linki afiliacyjne. Użytkownik trafiający na tekst klika w link, w efekcie czego teksty zaczynają zarabiać.

Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że sprzedajesz drony. Przygotowujesz artykuł porównujący konkretne modele sprzętu. Użytkownik zainteresowany zakupem chętnie zapozna się z poradnikiem, a następnie kliknie w link i przeniesie się do oferty sklepu. Zwiększy to szansę na dokonanie zakupu. Treść nie dotrze bowiem do przypadkowej osoby, ale użytkownika faktycznie zainteresowanego dokonaniem transakcji. Dzięki praktycznym poradom lub recenzji, będzie wiedzieć, jaki sprzęt spełni jego oczekiwania. Kliknie w odpowiedni link, by zostać przeniesionym do sklepu, w którym może dokonać transakcji. Cały proces odbywa się zaledwie kilkoma kliknięciami, co również wpływa pozytywnie na decyzję zakupową.

Jakie korzyści niesie content commerce?

Content commerce to rozwiązanie, które niesie za sobą wiele korzyści. Pozwala na osiągnięcie założonych celów biznesowych, tj. zwiększenie sprzedaży, wzmocnienie wizerunku itp. A to wszystko w sposób całkowicie nienachalny i skierowany przede wszystkim w stronę potrzeb i oczekiwań klienta.

Dlatego content commerce stanowi doskonałą alternatywę, dzięki której można pozyskać klientów, zamieniając ich w realnych użytkowników. Technika zakłada bowiem dostarczanie wysokiej jakości, spersonalizowanej treści – takiej, która będzie przydatna z punktu widzenia potencjalnego nabywcy.

Czy content commerce działa?

Dobrze poprowadzone działania z zakresu content commerce z pewnością przynoszą zadowalające efekty. Potwierdzają to również wyniki badania przeprowadzonego przez portal ekomercyjnie.pl – konwersja zapewniana przez platformy partnerskie polecające produkty ze sklepów jest nawet o 5,44% wyższa w porównaniu z ruchem organicznym. Wynika to z kilku powodów:

  • treści i linki docierają do osób, które mogą być zainteresowane promowanymi produktami,
  • reklama ma przyjemną formę – nie jest nachalnym przekazem, lecz niesie za sobą wartościową treść.

Content commerce pomaga zdobyć wyższe pozycje w Google

Dobrej jakości treść od zawsze jest mile widziana przez Google. Dlatego w wartościowych tekstach, które są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, drzemie spory potencjał z punktu widzenia pozycjonowania.
Algorytmy Google wyróżniają wysokiej jakości treści, które otrzymują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozwala to dotrzeć na sam szczyt wyszukiwarki, co zwiększa szansę na dotarcie użytkowników do tekstów z linkami afiliacyjnymi.

Content commerce w służbie wizerunku

Działania prowadzone w ramach content commerce sprzyjają także wizerunkowi. Dzięki wysokiej jakości tekstom, użytkownik nie patrzy na firmę wyłącznie jako na sprzedawcę. W oczach jawi się także jako ekspert, który dostarcza wiele przydatnych i wartościowych treści. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Dobre teksty dostarczane przez eksperta budują poczucie bezpieczeństwa, co jednocześnie skłania do kolejnych wizyt w sklepie. Zamiast bowiem szukać kolejnego sprzedawcy, wrócą do znanego im eksperta – sprawdzonej firmy, na której można polegać.

Warto przy tym podkreślić, że wsparcie wizerunku w ramach content commerce dotyczy również zwiększenia widoczności produktu. Wynika to z faktu, iż informacje o przedmiocie sprzedaży docierają do znacznie większej grupy potencjalnych odbiorców.

Content commerce – od czego zacząć?

Content commerce to rozwiązanie, z którego może skorzystać każdy. Punktem wyjścia jest wartościowa treść – najlepiej w formie najbardziej przystępnej dla potencjalnego klienta.
Dobrą opcją będą między innymi:

  • poradniki,
  • rankingi,
  • recenzje,
  • zestawienia.

W treści należy umieścić linki afiliacyjne do konkretnych produktów. Dzięki temu będzie wiadomo, które teksty odpowiedzialne są za znaczną część sprzedaży.

Jako sprzedawca, możesz dołączyć do agencji afiliacyjnych, których specjalnością jest content commerce. Dzięki temu dotrzesz do grupy potencjalnych klientów, realizując założone cele marketingowo-sprzedażowe. To krok w dobrą stronę – szczególnie, jeśli są w stanie zapewnić współpracę sklepów internetowych z wydawcami.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Człowiek znikąd. Król internetowej pasty. Dziedzic bydgoskich działek o nieuregulowanym statusie prawnym. Słowem ktoś, kto dostarczy ci treść, zaopiekuje się twoimi socialami, a na koniec utuli do snu. Kuba pierwsze szlify zbierał w niemieckiej korporacji, ale jego dynamiczne usposobienie i cięta riposta nie zniosły systemowych ograniczeń. W marketingu czuje się jak ryba w wodzie bowiem nic nie musi, a wszystko może. Wciąż próbuje zrobić sobie twarzowe zdjęcie. Specjalizuje się w prowadzeniu profili social media oraz tworzeniu treści wysokiej jakości. Jeżeli chodzi o narrację, nie ma sobie równych.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

rozbieżności danych facebook ads google analytics
Facebook Ads vs Google Analytics – skąd rozbieżności w danych?
Marta Starczewska

Prowadząc kampanię Facebook Ads i analizując jej wyniki zarówno w panelu Managera Reklam, jak i w Google Analytics, można zauważyć […]

Wizytówka Google – poradnik krok po kroku
Dominika Słomka

Wizytówka Google – sprawdź teraz jak założyć – krok po kroku – w darmowym poradniku Verseo! Prowadzisz firmę. Strona internetowa […]

cms co to jest
CMS – co to jest?
Maciej Popiołek

Jeszcze nie tak dawno do utworzenia i prowadzenia strony internetowej była konieczna przynajmniej wiedza z zakresu HTML. Dziś jednak nie […]

Poznaj Bumper Ads
Artur Kwieciński

Bumper Ads – reklama na Youtube z „gwarancją”. W jaki sposób dotrzeć z przekazem wideo do użytkowników, którzy zwłaszcza na […]

dobre praktyki pisania artykułów sponsorowanych
Dobre praktyki pisania artykułów sponsorowanych
Artykuł gościnny

Z powodu pandemii wiele firm przeniosło swoje działania online, zatem konkurencja wciąż rośnie. Walka o wyższe pozycje w wyszukiwarce stała […]

Co każda firma powinna wiedzieć o Google Analytics?
Krzysztof Masłowski

W dużym skrócie Google Analytics to darmowy program Google, który mierzy i zbiera dane o zachowaniu użytkowników odwiedzających stronę internetową. […]