Spis treści
Czytasz teraz:
Nowości w HubSpocie
Zamknij
W cyfrowym świecie kilka miesięcy to czasem cała epoka. Trendy contentowe, UX-owe czy technologiczne potrafią szybko podbić internet, a następnie równie błyskawicznie zniknąć. Zwykle zostają po nich tylko opuszczone sekcje w panelach różnych narzędzi oraz archiwalne artykuły marketingowców, którzy niejako dla zasady wyrażają faryzejski entuzjazm dla każdej nowości.
Inaczej się nie da – dynamika digitalu wymaga od twórców narzędzi, by stale szukali nowych dróg rozwoju, a projekty, które się nie rozwijają (lub rozwijają się w złym kierunku) odsyłali na biznesowe cmentarzysko.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy HubSpot, czyli jedna z najpopularniejszych platform CRM na świecie, wprowadziła kilka istotnych nowości. Próżno szukać ich na wspomnianym powyżej cmentarzysku! Przedstawiamy je poniżej.
>> E-commerce: Gdzie założyć sklep internetowy? <<
HubSpot – nowe funkcje w 2022. Co w HubSpocie piszczy?
Modyfikacje dotyczą przede wszystkim Service Huba, jednak warto zwrócić uwagę także na nowe możliwości dotyczące integracji z hubspotowym API.
Hubspot rezygnuje z używania API key
W zamian za to przechodzimy na private apps, które gwarantują większe bezpieczeństwo. Jest to możliwe poprzez nadanie wybranym aplikacjom odpowiednich dostępów do modułów systemu. Prywatne softy zapewniają specjalny token dostępowy, który jest generowany indywidualnie dla każdej aplikacji. Taka funkcjonalność pozwala na udzielenie dostępu jedynie do danych wykorzystywanych przez aplikację, i jego ograniczenie dla całej reszty.
Dla deweloperów oznacza to tyle, że będą uwierzytelniać API inną metodą niż wcześniej. Wszystkie aplikacje używające API key przestaną działać, dlatego trzeba odpowiednio wcześnie zadbać o przejście na inną formę uwierzytelniania.
Jeśli soft bazujący na API HubSpota ma być używany przez wiele kont HS, nie wykorzystuj w nim aplikacji prywatnych. W takim wypadku należy dodać do niego standard autoryzujący OAuth 2.0., który pozwala na połączenie konta HubSpot z inną zewnętrzną aplikacją.
SLA (Service Level Agreement) – umowa o poziomie świadczenia usług
Funkcja HubSpota pozwalająca na obliczenie, ile czasu upłynęło od utworzenia zgłoszenia do pierwszej odpowiedzi lub do zamknięcia ticketu.
Oddzielne SLA ustalimy dla każdej poszczególnej skrzynki, na którą wpadają zlecenia. W zależności od priorytetu dobierzemy limit czasowy, po upłynięciu którego zgłoszenie zostanie przeterminowane.
Czas do zamknięcia zgłoszenia możemy mierzyć bez przerwy (całą dobę) lub w z góry ustalonych godzinach roboczych. Opcje te pozwalają dostosować SLA pod odpowiedni profil prowadzenia firmy oraz indywidualne potrzeby organizacji.
Czas ujmiemy w protokołach, w odpowiednio skonfigurowanych raportach HubSpot. Dzięki temu przełożeni będą wiedzieli, czy umowy odnośnie świadczenia usług są dotrzymywane.
>> 7 recept na sprzedaż w czasach kryzysu <<
Portal klienta
Kolejną nowością w HubSpot Service Hub jest Portal klienta. Pozwala na kontrolowanie komunikacji w sprawach wsparcia lub obsługi, podglądu ticketów, ich statusów oraz przeglądania wiadomości z konwersacji z konsultantem.
Wewnątrz portalu zobaczymy wiadomości powiązane bezpośrednio z naszymi zgłoszeniami, których źródłem mogą być wiadomości email, chat lub wypełnienia formularza.
Ustawiając portal klienta w HubSpot, musimy wybrać, na jakiej domenie podłączonej pod HubSpot go postawimy. Trzeba także połączyć go z odpowiednim lejkiem lub lejkami serwisowymi, dzięki czemu klienci zobaczą zgłoszenia przypisane do nich.
Oprócz lejka możemy nałożyć na zgłoszenia inne filtry, co pozwala na sterowanie ticketami w sposób o wiele bardziej zaawansowany (w przypadku ticketów udostęnianych do wglądu klientom).
Dodatkowo w portalu możemy tworzyć konta naszym klientom lub nadać dostęp jedynie z góry wybranej liście kontaktów. Skonfigurujemy także dostęp do zgłoszenia wszystkim użytkownikom powiązanym z jedną firmą lub za sprawą specjalnych ustawień ticket będzie widoczny tylko dla pojedynczego kontaktu.
Na sam koniec możemy dostosować wygląd portalu oraz udostępnić go użytkownikom końcowym.
Więcej o HubSpocie i jego zaletach w różnych aspektach zarządzania firmą i marketingiem możesz przeczytać w osobnych artykułach:
- Moduł blogowy w HubSpocie
- Sales Automation i HubSpot – duet idealny
- HubSpot vs Salesforce, Bitrix i inne systemy – porównanie funkcjonalności
- HubSpot – opis funkcjonalności
Tekst został stworzony we współpracy z Adamem Kubaszewskim.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.