Ten tekst przeczytasz w 19 minut

Brak komentarzy

HubSpot vs Salesforce, Bitrix24 i inne systemy

HubSpot CRM vs inne systemy

Na cyfrowym rynku znajduje się wiele narzędzi łączących CRM z innymi funkcjami, ułatwiając dzięki temu zarządzanie organizacją. Ogromna uniwersalność tego typu oprogramowania sprawia, że jest chętnie używane przez niemal każdą firmę po osiągnięciu pewnego poziomu rozwoju. Połączenie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w jednym spójnym ekosystemie niesie ze sobą szereg zysków – od oszczędności czasu, przez lepszą komunikację w zespole, po ustandaryzowanie danych dla wszystkich działów.

Wśród najpopularniejszych systemów tego typu wymienia się zwykle HubSpota, Salesmanago, Salesforce, Pipedrive, Bitrix24 i kilka innych rozwiązań. Każdy z CRMów może w określonych warunkach doskonale się sprawdzić i spełnić swoją rolę w rozwijaniu biznesu. W Verseo nie mamy jednak wątpliwości, że to właśnie HubSpot wysuwa się na pierwsze miejsce pod względem dostępnych opcji – sami korzystamy z niego od 2018 roku.

>> Zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce – SPRAWDŹ nasze rady! <<

Porównajmy więc funkcjonalności kilku platform – HubSpota, Salesmanago, Salesforce, Pipedrive i na dokładkę Bitrix24. Czym się charakteryzują?

HubSpot vs Salesforce – porównanie platform

HubSpotSalesForceKomentarz Verseo
Opis ogólnyHubSpot to oparta na chmurze platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Pomaga lepiej skalować firmy dzięki oprogramowaniu do sprzedaży, usług, marketingu i zarządzania treścią.

Zapewnia jedno źródło prawdy, które umożliwia zespołom obsługi klienta pogłębianie relacji z klientami i zapewnianie najlepszych w swojej klasie doświadczeń.

HubSpot został zbudowany wewnętrznie na jednej bazie kodu, co oznacza, że ​​otrzymujesz ujednolicone środowisko, które jest łatwiejsze do przyjęcia i użytkowania przez Twój zespół.
System wspiera polską wersję językową
Salesforce to oparta na chmurze platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Posiada aplikacje do sprzedaży, obsługi, marketingu i nie tylko, które pomagają zbliżać klientów i firmy.

Salesforce został zbudowany w dużym stopniu poprzez przejęcia innych firm, co oznacza, że ​​doświadczenie użytkownika i połączenia pomiędzy modułami mogą się różnić w zależności od produktów, z których korzystasz.

Salesforce zazwyczaj wymaga większego budżetu i więcej zasobów w celu wdrożenia, zespół uczy się go wolniej niż HubSpot.
System zbudowany na bazie jednej platformy jest prostszy w konfiguracji i wdrożeniu w danej organizacji.
Natomiast Salesforce może być mocniej customizowany pod poszczególnego klienta.
UXNowoczesny i przejrzysty design, intuicyjny oraz przejrzysty dashboard. HubSpot stawia na wysoki UX oraz szybki i intuicyjny dostęp do danych.HubSpot kładzie nacisk na uwydatnienie funkcji najczęściej wykorzystywanych. Przez to nawet mniej zaawansowani użytkownicy nie będą czuli się zagubieni w systemie.Niektórzy jako słaby punkt Salesforce wymieniają przestarzały layout interfejsu, który nie nadąża za obecnymi standardami w projektowaniu aplikacji. W Salesforce zarządzanie danymi bywa mniej intuicyjne. Mnogość funkcji może przytłoczyć użytkownika ponieważ wymaga to wiele czasu by nauczyć się wykorzystać wszystkie funkcjonalności.Znowu czytelny i przyjazny dla użytkowników HubSpot vs. Salesforce w którym mamy poukrywane wiele funkcji, niekoniecznie są jednak niezbędne.
Wsparcie marketingu i sprzedaży HubSpot łączy funkcjonalności marketingowe i sprzedażowe, by naturalnie się uzupełniały oraz zapewniały jak najlepsze gromadzenie i klasyfikację leadów oraz ich przepływ przez lejek sprzedażowy, a także automatyzację procesów sprzedażowo marketingowych.Salesforce zaprojektowano jako pomoc dla handlowców, dlatego jego główną funkcjonalnością jest pomoc w wielopoziomowym, wieloplatformowym kontakcie z klientem. System na wyższych pakietach pozwala na konfigurację skomplikowanych procesów sprzedażowych.Używając Marketing, Sales oraz Service Huba w HubSpot możemy osiągnąć wszystkie zamierzone cele sprzedażowe, marketingowe oraz analityczne łącznie ze wsparciem klienta. Pakiety te zapewniają kompleksową obsługę wszystkich najważniejszych kwestii biznesowych oraz pozwalają wdrażać nawet najbardziej skomplikowane procesy przy stosunkowo niskim nakładzie pracy oraz pieniędzy. Salesforce zwykle wymaga większych nakładów pracy oraz często developerskiego wsparcia, by zaprojektować zamierzone procesy. Może jednak odwzorować bardziej skomplikowane scenariusze.   
RaportowanieHubspot pozwala na raportowanie za pomocą 2 narzędzi jedno pozwala na proste raportowanie, które jest intuicyjne nawet dla początkowych użytkowników oraz pozwala przedstawić proste zależności pomiędzy zmiennymi. Drugie pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów z wieloma zmiennymi, które można przekształcać zwizualizować na wiele sposobów włączając w to tabele przestawne. HubSpot posiada również bibliotekę gotowych raportów zawierającą wiele interesujących danych, które przydadzą się w trakcie analiz. Hubspot bez przerwy rozwija swoje narzędzia analityczne oraz raportowe. W Salesforce możliwe jest przygotowanie dowolnych raportów i wyświenie zestawień według dowolnych kryteriów. To kompleksowe narzędzie do raportowania, które pomoże pewnie mierzyć realizację wyznaczonych celów.  Możliwa jest tu dowolna customizacja wyglądów raportów oraz danych w nich zawartych.Jeśli ma to być jedyne narzędzie analityczne w firmie, Salesforce daje więcej możliwości. Nowy moduł HubSpot Operations nadrabia jednak tę lukę i pozwala customizować raporty podobnie jak w Salesforce.
IntegracjeHubSpot posiada naprawdę bogatą bazę integracji, zaczynając od integracji sklepowych typu Presta, WooCommerce czy Magento, kończąc na narzędziach integrujących systemy ERP. Jeśli HubSpot nie zapewnia natywnej integracji dla danego systemu, jest możliwość integracji go poprzez system Zapier, który łączy system HubSpot z nieograniczoną liczbą mniej lub bardziej znanych systemów, lub bezpośrednio poprzez API.Salesforce posiada kilkaset natywnych integracji. System również pozwala łączyć się z Zapierem, który otwiera furtkę do większej liczby automatyzacji.HubSpot posiada znacznie większą liczbę natywnych integracji. Jeśli nie mamy w zamiarze korzystać z usług programistycznych, HubSpot zapewnia znacznie większą dowolność w łączeniu aplikacji. Oba systemy udostępniają swoje API, przez co możliwe jest samodzielne zaprogramowanie żądanych funkcjonalności oraz samodzielne integracje.
CustomizacjaHubSpot pozwala w łatwy sposób dostosować system do własnych potrzeb bez pomocy developerów. System dzięki prostym narzędziom pozwala dostosować użyteczność obiektów w systemie, wyświetlane przez nie dane oraz przeprowadzić dodatkowe konfiguracje za pomocą intuicyjnych kreatorów, które przeprowadzą użytkownika krok po kroku przez kolejne etapy konfiguracji, tłumacząc funkcjonalności.Salesforce oferuje nieograniczone możliwości dostosowywania dla najbardziej złożonych organizacji. Jednak mniej zintegrowane systemy CRM stają się wraz z przyrostem użytkowników i danych ciężkie w użytkowaniu i mało intuicyjne. Zaawansowane funkcje customizacji systemu wymagają jednak większego wsparcia administracyjnego i developerskiego, co może z czasem utrudnić firmom zmianę i dostosowanie systemu Salesforce.Hubspot w odróżnieniu od Salesforce jest już na starcie przystosowany do wprowadzania użytkowników oraz danych. Dodatkowych konfiguracji można dokonać w trakcie użytkowania systemu, przy czym trzeba zaznaczyć, że nie są one w większości niezbędne, jak to bywa w przypadku Salesforce.
SupportHubspot posiada 24h/7 support telefoniczny, mailowy oraz zapewnia chat. Pomoc przez chat lub telefon jest błyskawiczna, przez co jeśli napotkamy na problem, rozwiążemy go z dużą pewnością błyskawicznie. Hubspot udostępnia bogatą bazę poradników oraz bazę wiedzy, która objaśnia wszystkie zagadnienia od tych najbardziej podstawowych po skomplikowane kwestie developerskie. Salesforce posiada wsparcie techniczne z 2-dniowym czasem reakcji 5 dni w tygodniu. Salesforce pobiera 20% ceny umowy netto za całodobowe wsparcie premium. System posiada również rozwiniętą bazę edukacyjną na temat swojego systemu. 
CenyCennik HubSpot jest dość skomplikowany i zależny od większej ilości danych oraz wybranych pakietów. Klikając w link, można się z nim dokładniej zapoznać: Cennik.Salesforce posiada cennik rozdrobniony na poszczególne mniejsze moduły: Cennik.Trzeba zaznaczyć, że system HubSpot jest tańszym rozwiązaniem aniżeli Salesforce.
Jeśli w organizacji nie ma wielu skomplikowanych procesów, wyjątków i scenariuszy, to wdrożenie i użytkowanie HubSpot jest tańsze oraz mniej “bolesne” dla organizacji

Hubspot vs Salesmanago – porównanie platform

HubSpotSALESmanagoKomentarz Verseo
Opis ogólnyHubSpot to oparta na chmurze platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM)

Pomaga lepiej skalować firmy dzięki oprogramowaniu do sprzedaży, usług, marketingu i zarządzania treścią.

Zapewnia jedno źródło prawdy, które umożliwia zespołom obsługi klienta pogłębianie relacji z klientami i zapewnianie najlepszych w swojej klasie doświadczeń. System dzięki połączeniu modułu sprzedażowego, marketingowego, serwisowego oraz wielu integracjom danych pozwala na zwiększenia wyników sprzedaży, dotarcie do większej ilości leadów oraz usprawnienie obsługi klienta. Dodatkowo dane pochodzące ze wszystkich modułów można przedstawiać na w pełni customizowalnych raportach.

HubSpot został zbudowany wewnętrznie na jednej bazie kodu, co oznacza, że ​​otrzymujesz ujednolicone środowisko, które jest łatwiejsze do przyjęcia i używania przez Twój zespół.
System wspiera polską wersję językową.
Salesforce to oparta na chmurze platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM)

Posiada aplikacje do sprzedaży, obsługi, marketingu i nie tylko, które pomagają zbliżać klientów i firmy.


SALESmanago zbiera dane dotyczące ścieżek sprzedaży, leadów oraz ich zachowania w różnych kanałach online. 
System skierowany jest głównie na e-commerce i zwiększaniu tam sprzedaży.
System wspiera polską wersję językową.
UXNowoczesny i przejrzysty design, intuicyjny i przejrzysty dashboard. HubSpot stawia na wysoki UX oraz szybki i intuicyjny dostęp do danych.HubSpot kładzie nacisk na uwydatnienie funkcji najczęściej wykorzystywanych. Przez to nawet mniej zaawansowani użytkownicy nie będą czuli się zagubieni w systemie.System może na początku dezorientować ze względu na brak ekspozycji najważniejszych elementów na pierwszym planie. Mnogość wykresów w różnych miejscach systemu może być nieprzejrzysta i sprawiać, że praca będzie mniej wydajna.Jedną z największych bolączek systemu jest brak tablicy kanban, dzięki której możemy zarządzać naszymi dealami w sposób intuicyjny, przesuwając je między poszczególnymi etapami w lejku.Czytelny i przyjazny dla użytkowników HubSpot vs. SALESmanago, w którym mamy poukrywane wiele funkcji, niekoniecznie są jednak niezbędne.
Wsparcie marketingu i sprzedaży HubSpot łączy funkcjonalności marketingowe i sprzedażowe, by naturalnie się uzupełniały oraz zapewniały jak najlepsze gromadzenie i klasyfikację leadów oraz ich przepływ przez lejek sprzedażowy, a także automatyzację procesów sprzedażowo-marketingowych.SALESmanago zaprojektowano jako pomoc dla handlowców, dlatego jego główną funkcjonalnością jest pomoc w wielopoziomowym, wieloplatformowym kontakcie z klientem. System na wyższych pakietach pozwala na skomplikowaną automatyzację procesów sprzedażowych.Używając Marketing, Sales oraz Service Huba w HubSpot możemy osiągnąć wszystkie zamierzone cele sprzedażowe, marketingowe oraz analityczne, łącznie ze wsparciem klienta. Pakiety te zapewniają kompleksową obsługę wszystkich najważniejszych kwestii biznesowych oraz pozwalają wdrażać nawet najbardziej skomplikowane procesy przy stosunkowo niskim nakładzie pracy oraz pieniędzy. SALESmanago nie łączy funkcjonalności poszczególnych funkcji w jeden spójny proces wewnątrzfirmowy w takim stopniu, w jakim robi to HubSpot, lecz jesteśmy w stanie zautomatyzować tutaj część pracy handlowców.   
RaportowanieHubspot pozwala na raportowanie za pomocą 2 narzędzi. Jedno umożliwia proste raportowanie, które jest intuicyjne nawet dla początkowych użytkowników oraz pozwala przedstawić proste zależności pomiędzy zmiennymi. Drugie pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów z wieloma zmiennymi, które można przekształcać zwizualizować na wiele sposobów włączając w to tabele przestawne. HubSpot posiada również bibliotekę gotowych raportów, zawierającą wiele interesujących danych, które przydadzą się w trakcie analiz. Hubspot bez przerwy rozwija swoje narzędzia analityczne oraz raportowe. W SALESmanago można sporządzać tabelaryczne raporty na podstawie konwersji i zachowań. Są to raporty, z których ciężko na pierwszy rzut oka wysnuć wnioski.System posiada porozrzucane po systemie wykresy słupkowe czy kołowe, lecz sami nie możemy tworzyć takich raportów oraz łączyć ich w dashboardy tematyczne. W porównaniu do HubSpot SALESmanago posiada bardzo ubogi system raportowania. HubSpot pozwala w pełni customizować raporty, opierać je na praktycznie wszystkich danych, które znajdują się w systemie oraz dodatkowo możemy umieszczać je w dashboardach.
IntegracjeHubSpot posiada naprawdę bogatą bazę integracji liczoną w tysiącach zaczynając od integracji sklepowych typu Presta, Woocommerce czy Magento kończąc na narzędziach integracyjnych systemy ERP. Jeśli HubSpot nie zapewnia natywnej integracji dla danego systemu jest możliwość integracji go poprzez system zapier który łączy system HubSpot z nieograniczoną liczbą mniej lub bardziej znanych systemów, lub bezpośrednio poprzez API.SALESmanago posiada około 60 natywnych integracji głównie z platformami ecommerce. System również pozwala łączyć się z Zapierem, który otwiera furtkę do większej liczby automatyzacji.HubSpot posiada znacznie większą liczbę natywnych integracji. Jeśli nie mamy w zamiarze korzystać z usług programistycznych HubSpot zapewnia znacznie większą dowolność w łączeniu aplikacji. Oba systemy udostępniają swoje API przez co możliwe jest samodzielne zaprogramowanie żądanych funkcjonalności oraz samodzielne integracje.
CustomizacjaHubSpot pozwala w łatwy sposób dostosować system do własnych potrzeb bez pomocy developerów. System dzięki prostym narzędziom pozwala dostosować użyteczność obiektów w systemie, wyświetlane przez nie dane oraz przeprowadzić dodatkowe konfiguracje za pomocą intuicyjnych kreatorów, które przeprowadzą użytkownika krok po kroku przez kolejne etapy konfiguracji tłumacząc funkcjonalnościSALESmanago pozwala dostosować w prosty sposób system do własnych potrzeb począwszy od menu, aż po dostosowywanie poszczególnych narzędzi.
Adsy + Social MediaHubspot pozwala zarządzać kontami reklamowymi Google, Facebook czy LinkedIn poprzez wbudowane panele bez dodatkowych integracji. Dodatkowo system pomaga w zarządzaniu oraz publikowaniu postów w social media. Możemy jednym kliknięciem udostępnić ten sam post we wszystkich naszych mediach społecznościowych.Integracja z WhatsApp poprzez zewnętrzne narzędzie.Aby zdobyć informacje na temat naszych kampanii ads w SALESmanago musimy skorzystać z dodatkowych integracji przy czym nie są to narzędzia rozwinięte w takim stopniu jak HubSpot. System dla przykładu nie pozwala tworzyć tu kampanii oraz posiada uboższą analitykę.Narzędzie pozwalające udostępnianie postów na wielu platformach jednocześnieZawiera integrację z WhatsAppW przypadku HubSpot nie potrzebujemy integrować dodatkowo poszczególnych systemów ponieważ wszystkie narzędzia mamy już na starcie. Dodatkowo system HubSpot posiada bogatszą analitykę adsów oraz social mediów aniżeli SALESmanago.
FunkcjeNarzędzie do generowania przyjaznych graficznie oferteSignaturesSMS i WebPush dostępne przez integrację z zewnętrznymi narzędziamiDedykowana wtyczka do Microsoft Outlookwięcej w trakcie prezentacjiWbudowane WebPushWbudowane SMSIntegracja z outlook poprzez SMTPi inneHubSpot posiada więcej funkcjonalności, ale są też takie które są w SalesManago, a nie ma ich w HubSpot.
SupportHubspot posiada 24h/7 support telefoniczny, mailowy oraz zapewnia chat. Pomoc przez chat lub telefon jest błyskawiczna przez co jeśli napotkamy na problem rozwiążemy go z dużą pewnością błyskawicznie. Hubspot udostępnia bogatą bazę poradników oraz bazę wiedzy, która objaśnia wszystkie zagadnienia, od tych najbardziej podstawowych, po skomplikowane kwestie developerskie. SALESmanago posiada wsparcie techniczne z 30 min czasem reakcji. Dostępny jest również live chat z supportem. 
CenyCennik HubSpot jest złożony i zależny od większej ilości danych oraz wybranych pakietów. Klikając w link można się z nim dokładniej zapoznać: Cennik.SALESmanago posiada w swojej ofercie 3 pakiety. W sprawie ceny należy kontaktować się ze sprzedawcą: Cennik.SalesManago jest generalnie rozwiązaniem tańszym. Mocno koncentruje się jednak na e-commerce, a mniej na procesach B2B. HubSpot mocno łączy te funkcje.

HubSpot vs Salesmanago – podsumowanie

System HubSpot w porównaniu do SALESmanago podchodzi bardziej kompleksowo do leadów oraz sprzedaży. HubSpot stara się uprościć ścieżkę, jaką podąża lead, nim staje się klientem. Wszystkie moduły współpracują w jednym celu, którym jest zdobywanie jak najlepszych leadów oraz przekształcenie ich w klientów. Użytkownicy mają do tego prosty i intuicyjny interfejs użytkownika oraz wiele narzędzi, które do tego służą. Działy marketingowe, sprzedażowe oraz obsługi klienta mogą działać w tym samym systemie, dzięki czemu ich praca daje o wiele lepsze rezultaty. Dzięki modułowi analitycznemu możemy analizować dane z całego systemu w jednym miejscu oraz tworzyć raporty, które są nam niezbędne, by dostrzec najmniejsze niuanse. System SALESmanago pozwala gromadzić dane z różnych systemów e-commerce oraz porządkować pracę na tych danych.

System pozwala również prowadzić działania marketingowe. Niestety ze względu na mniej dopracowany moduł analityczny trudniej jest analizować tam efekty pracy. Oba systemy posiadają możliwość zintegrowania systemów z naszymi kontami PPC oraz mediami społecznościowymi. HubSpot dzięki funkcji konwersji takich kontaktów na leady pozwala w szybki sposób reagować działowi sprzedaży na nowych potencjalnych klientów. Dodatkowo dzięki raportom możemy sprawdzić, jaka część naszej bazy pochodzi z reklam oraz w jakim stopniu wydatki na reklamę się zwróciły. System HubSpot jest dobrym rozwiązaniem dla małych firm – ze względu na swoją wszechstronność oraz kompleksowe podejście, pozwala im się rozrosnąć. Świetnie sprawdza się także w dużych organizacjach, którym pozwala uporządkować pracę i dopracować procesy.

New call-to-action
New call-to-action

HubSpot vs ASARI CRM – porównanie platform

FunkcjaHubspotASARI CRM
Opis ogólnyHubSpot to oparta na chmurze platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Pomaga lepiej skalować firmy dzięki oprogramowaniu do sprzedaży, usług, marketingu i zarządzania treścią.

Zapewnia jedno źródło prawdy, które umożliwia zespołom obsługi klienta pogłębianie relacji z klientami i zapewnianie najlepszych w swojej klasie doświadczeń.

HubSpot został zbudowany wewnętrznie na jednej bazie kodu, co oznacza, że ​​otrzymujesz ujednolicone środowisko, które jest łatwiejsze do przyjęcia i użytkowania przez Twój zespół.

System wspiera polską wersję językową
ASARI CRM to oparty na chmurze system, który umożliwia zarządzanie relacjami z klientami. 

W ramach ASARI można nie tylko prowadzić z nimi komunikację.

Moduły tworzące system pozwalają organizować wewnętrzne funkcjonowanie firmy, łącznie z zarządzaniem majątkiem i kwestiami związanymi z HR. 

To też jedyny w zestawieniu system, który posiada dedykowaną wersję dla rynku nieruchomości. ASARI CRM dostępne jest także jako aplikacja mobilna, posiadająca wszystkie możliwości systemu dostępnego przez przeglądarkę.

Oprogramowanie jest oferowane w polskiej wersji językowej.
UXNowoczesny i przejrzysty design, intuicyjny oraz przejrzysty dashboard. HubSpot stawia na wysoki UX oraz szybki i intuicyjny dostęp do danych.HubSpot kładzie nacisk na uwydatnienie funkcji najczęściej wykorzystywanych. Przez to nawet mniej zaawansowani użytkownicy nie będą czuli się zagubieni w systemie.ASARI oddaje do dyspozycji użytkownika czytelny interfejs w nowoczesnej kolorystyce. Intuicyjną pracę z aplikacją zapewnia generyczność paneli. 
Dzięki podobnemu rozmieszczeniu funkcji w różnych modułach nauka jednego pozwala swobodnie poruszać się po pozostałych.
CustomizacjaHubSpot pozwala w łatwy sposób dostosować system do własnych potrzeb bez pomocy developerów. System dzięki prostym narzędziom pozwala dostosować użyteczność obiektów w systemie, wyświetlane przez nie dane oraz przeprowadzić dodatkowe konfiguracje za pomocą intuicyjnych kreatorów, które przeprowadzą użytkownika krok po kroku przez kolejne etapy konfiguracji, tłumacząc funkcjonalności.Customizacja ASARI odbywa się na kilku poziomach. W podstawowej wersji można dowolnie manipulować modelem pól, uprawnieniami, pulpitami oraz szablonami maili i dokumentów. Wyższe pakiety otwierają nam drzwi do nowych opcji takich jak zmienianie pozycji i wielkości dowolnych elementów interfejsu. 

ASARI CRM pozwala także dostosować sposób działania programu do potrzeb użytkownika, pod względem samodzielnego podstawiania danych na podstawie zdefiniowanych formuł matematycznych czy nawet tworzenie własnych funkcji
RaportowanieHubspot pozwala na raportowanie za pomocą 2 narzędzi. Jedno pozwala na proste raportowanie, które jest intuicyjne nawet dla początkowych użytkowników oraz pozwala przedstawić proste zależności pomiędzy zmiennymi. Drugie pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów z wieloma zmiennymi, które można przekształcać oraz zwizualizować na wiele sposobów, włączając w to tabele przestawne. HubSpot posiada również bibliotekę gotowych raportów, zawierającą wiele interesujących danych, które przydadzą się w trakcie analiz. HubSpot bez przerwy rozwija swoje narzędzia analityczne oraz raportowe. Oferuje również możliwość tworzenia lejków marketingowych. Hubspot posiada dodatkowo narzędzie analityczne gromadzące dane z różnych źródeł, pozwalające zrozumieć, jak lepiej pozyskiwać leady.W ASARI firmy otrzymują zestaw predefiniowanych raportów. Możliwe jest też tworzenie indywidualnych analiz uwzględniających każdą informację dostępną w systemie. W ramach każdego raportu można również zdecydować jaki typ wykresu ma się pojawić i które dane mają być na nim uwzględnione.

Ciekawą funkcją modułu raportowego w ASARI CRM jest możliwość określania jego poziomu dostępu. Użytkownicy z dostępem do wskazanej analizy mogą w ramach tego samego raportu mieć zróżnicowaną widoczność danych.
MailingMożliwość tworzenia zaawansowanych template’ów maili marketingowych, personalizowanie ich, tworzenie grup na podstawie różnych zależności, do których wyślemy wiadomości, automatyzacje wysyłania maili na podstawie wydarzeń, śledzenie w czasie rzeczywistym wiadomości e-mail.Tworzenie szablonów maili w ASARI CRM odbywa się z poziomu edytora wizualnego lub HTML. Stworzone wiadomości można wykorzystywać w mass mailingach, automatyzacji,  jak i w pojedynczych wysyłkach.
IntegracjeHubSpot posiada naprawdę bogatą bazę integracji (licząc w tysiącach),  zaczynając od integracji sklepowych typu Presta, Woocommerce czy Magento, kończąc na narzędziach integracyjnych systemy ERP. Jeśli HubSpot nie zapewnia natywnej integracji dla danego systemu, jest możliwość integracji go poprzez system Zapier, który łączy system HubSpot z nieograniczoną liczbą mniej lub bardziej znanych systemów, lub bezpośrednio poprzez API.W ramach dostępnych integracji ASARI współpracuje z kalendarzem Google, systemem WordPress w zakresie pozyskiwania leadów i prezentacji ofert (wersja dla nieruchomości). 

System dodatkowo posiada API, które umożliwia komunikację z dowolną aplikacją. 

Ciekawym rozszerzeniem systemu ASARI jest ASARI TRACKER. To aplikacja na smartfony z Androidem, która pozwala na monitorowanie rozmów, ale także dodawania do systemu CRM leadów, notatek oraz informacji o źródle pozyskania kontaktu.
AutomatyzacjeFunkcja workflow w HubSpot to przyjazny dla użytkownika sposób na automatyzację procesów i komunikacji. Można używać tego narzędzia do automatyzacji pracy organizacji w każdej dziedzinie, w tym sprzedaży, marketingu i usług.Hubspot pozwala zautomatyzować każdą z funkcji w systemie. Od oznaczania kontaktów pochodzących z różnych źródeł po wysyłanie maili do klientów spełniających dane kryteria.W ramach automatyzacji można zarządzać komunikacją mailową, jak również procesami funkcjonującymi w firmie. W ramach tych drugich można automatycznie przydzielać użytkownikom zadania, sprawdzać ich wykonanie, a nawet decydować o zmianie wartości pól na kartach danych, gdy zostaną spełnione założone warunki.
Wsparcie marketingu i sprzedażyHubSpot łączy funkcjonalności marketingowe i sprzedażowe by się naturalnie uzupełniały oraz zapewniały jak najlepsze gromadzenie i klasyfikację leadów oraz ich przepływ przez lejek sprzedażowy, a także automatyzację procesów sprzedażowo marketingowychASARI CRM to przede wszystkim narzędzie dedykowane do zarządzania sprzedażą, finansami i organizacją firmy. Znajdziemy tu etapowanie sprzedaży (lejki), moduły automatycznego generowania materiałów ofertowych. Wśród funkcji marketingowych znajdziemy tutaj możliwość wysyłania mailingów oraz definiowanie komunikacji w ramach marketing automation.
Scoring i segmentacja kontaktówHubspot pozwala na dowolny scoring i segmentację kontaktów wg naszych preferencji, które ustawiamy sami w systemie dzięki czemu. Każdy segment klientów będzie skonfigurowany pod nasze potrzeby.ASARI CRM pozwala na dowolne segmentowanie danych poprzez budowę filtrów, które można wykorzystywać w ramach raportów oraz działań sprzedażowych i marketingowych. Nie znajdziemy w nim scoringu, chociaż dzięki możliwości dowolnego dodawania pól do kart kontaktów można symulować jego działanie.
AdsySystem posiada funkcje śledzenia wyników naszych kampanii Google Ads oraz z innych social mediów. Dzięki temu w jednym narzędziu możemy gromadzić dane na temat wyników naszych kampanii oraz mieć wgląd w pozyskane leady.System nie daje możliwości zarządzania kampaniami w ramach dostępnych na rynku systemów reklamowych. ASARI CRM posiada jednak narzędzia, które pomagają w identyfikowaniu źródeł pozyskania leadów.
SupportHubspot posiada 24h/7 support telefoniczny, mailowy oraz zapewnia chat. Pomoc przez chat lub telefon jest błyskawiczna, przez co, jeśli napotkamy na problem, rozwiążemy go z dużą pewnością błyskawicznie. Hubspot udostępnia bogatą bazę poradników oraz bazę wiedzy, która objaśnia wszystkie zagadnienia od tych najbardziej podstawowych po skomplikowane kwestie developerskie.ASARI zapewnia obsługę techniczną swoich rozwiązań od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Użytkownicy mogą się kontaktować z firmą zarówno telefonicznie, jak i mailowo. On-line dostępna jest także obszerna dokumentacja użytkownika. Dla nowych użytkowników cyklicznie odbywają się także szkolenia wdrożeniowe.
CenyCennik HubSpot jest dość skomplikowany i zależny od większej ilości danych oraz wybranych pakietów. Klikając w link, można się z nim dokładniej zapoznać: Cennik.System dostępny jest w kilku wersjach cenowych. Ostateczny koszt zależy od liczby użytkowników. Szczegóły dostępne są w cenniku ASARI CRM.

HubSpot vs ASARI CRM – podsumowanie

HubSpot to narzędzie, które będzie dużym wsparciem dla każdego działu marketingu. Jego rozbudowane możliwości definiowania form komunikacyjnych ułatwią pozyskiwanie leadów w kanałach internetowych i monitorowania skuteczności prowadzonych działań.

ASARI CRM koncentruje się na zarządzaniu firmowym ekosystemem na czele z działaniami sprzedażowymi. Można w nim znaleźć nie tylko narzędzia automatyzujące przygotowywanie graficznych materiałów ofertowych, ale także zaawansowane funkcje zarządzana działaniami zespołu oraz kwestiami HR, organizacją czasu pracy i przydzielaniem wyposażenia. 

Mocną cechą obu systemów są ich możliwości analityczne i wykorzystanie pozyskanych dzięki nim informacji w celu podnoszenia skuteczności działań.

HubSpot vs Pipedrive – porównanie platform

FunkcjaHubspotPipedrive
RaportowanieHubspot pozwala na raportowanie za pomocą 2 narzędzi jedno pozwala na proste raportowanie, które jest intuicyjne nawet dla początkowych użytkowników oraz pozwala przedstawić proste zależności pomiędzy zmiennymi. Drugie pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów z wieloma zmiennymi, które można przekształcać oraz zwizualizować na wiele sposobów, włączając w to tabele przestawne. HubSpot posiada również bibliotekę gotowych raportów, zawierającą wiele interesujących danych, które przydadzą się w trakcie analiz. HubSpot bez przerwy rozwija swoje narzędzia analityczne oraz raportowe. Oferuje również możliwość tworzenia lejków marketingowych. Hubspot posiada dodatkowo narzędzie analityczne gromadzące dane z różnych źródeł, pozwalające zrozumieć, jak lepiej pozyskiwać leady.Prosty moduł raportowania ograniczający się do kilku podstawowych raportów. Nie można przedstawić bardziej złożonych zależności między wybranymi danymi. 
MailingMożliwość tworzenia zaawansowanych template’ów maili marketingowych, personalizowanie ich, tworzenie grup na podstawie różnych zależności do, których wyślemy wiadomości, automatyzacje wysyłania maili na podstawie wydarzeń, śledzenie w czasie rzeczywistym wiadomości e-mail.Prostszy niż w HubSpot kreator szablonów, możliwość wysyłania spersonalizowanych maili, śledzenie w czasie rzeczywistym wiadomości e-mail, możliwość automatyzacji maili, tworzenie grup docelowych odbiorców.
IntegracjeHubSpot posiada naprawdę bogatą bazę integracji (licząc w tysiącach)  zaczynając od integracji sklepowych typu Presta, Woocommerce czy Magento kończąc na narzędziach integracyjnych systemy ERP. Jeśli HubSpot nie zapewnia natywnej integracji dla danego systemu jest możliwość integracji go poprzez system Zapier, który łączy system HubSpot z nieograniczoną liczbą mniej lub bardziej znanych systemów, lub bezpośrednio poprzez API.Pipedrive wspiera około 300 integracji z systemami zewnętrznymi. System zapewnia również swoje API. Dostępność integracji z Zapier.
AutomatyzacjeFunkcja workflow w HubSpot to przyjazny dla użytkownika sposób na automatyzację procesów i komunikacji. Można używać tego narzędzia do automatyzacji pracy organizacji w każdej dziedzinie, w tym sprzedaży, marketingu i usług.Hubspot pozwala zautomatyzować każdą z funkcji w systemie. Od oznaczania kontaktów pochodzących z różnych źródeł po wysyłanie maili do klientów spełniających dane kryteria. Dzięki narzędziu workflow automation otrzymujemy łatwo dostępną bibliotekę szablonów, które pomogą zaoszczędzić czas w zespole sprzedaży. Można łatwo utworzyć procesy i wysłać wiadomość e-mail za każdym razem, gdy oferta zostanie dodana, lub przenieść umowę do nowego etapu za każdym razem, gdy działanie zostanie oznaczone jako wykonane.
Wsparcie marketingu i sprzedażyHubSpot łączy funkcjonalności marketingowe i sprzedażowe by się naturalnie uzupełniały oraz zapewniały jak najlepsze gromadzenie i klasyfikację leadów oraz ich przepływ przez lejek sprzedażowy a także automatyzację procesów sprzedażowo marketingowychPipedrive to głównie narzędzie sprzedażowe, nie posiada ono tylu funkcji marketingowych oraz nie są one tak rozbudowane. Nie koegzystują one z pozostałymi narzędziami w taki sposób jak w HubSpot.
Scoring i segmentacja kontaktówHubspot pozwala na dowolny scoring i segmentację kontaktów wg naszych preferencji, które ustawiamy sami w systemie dzięki czemu. Każdy segment klientów będzie skonfigurowany pod nasze potrzeby. Brak scoringu i segmentacji 
Landing page i blogHubspot zapewnia narzędzie do budowania i publikacji landing page oraz wpisów blogowych. Dzięki prostemu i intuicyjnemu kreatorowi jesteśmy w stanie zbudować strony dzięki, którym pozyskamy dodatkowych klientów. Poza z gotowymi szablonami możemy stworzyć też własne dzięki narzędziom developerskim z rozbudowaną dokumentacją.Brak funkcji
AdsySystem posiada funkcje śledzenia wyników naszych kampani Google ads oraz z innych social mediów. Dzięki temu w jednym narzędziu możemy gromadzić dane na temat wyników naszych kampanii oraz mieć wgląd w pozyskane leady.Brak funkcji

HubSpot vs Bitrix24 – porównanie platform

HubSpot to kompleksowe narzędzie służące do zarządzania sprzedażą, marketingiem oraz pomocą klienta. Bitrix24 jest narzędziem, które oferuje wiele opcji, jednak kładzie nacisk głównie na sprzedaż.

  • UX & UI
    Bitrix przytłacza liczbą funkcjonalności w menu. Niektóre funkcje ukryte są w mało intuicyjnych miejscach.
  • Dokumentacja
    Bitrix posiada nieaktualizowaną dokumentację funkcjonalności, przez co pojawia się problem, kiedy użytkownik szuka pomocy – często nie można jej znaleźć, co jest wynikiem przez przestarzałych opisów i screenów. 
  • Baza integracji

Bitrix posiada ich około 400, natomiast HubSpot ponad 1000 (liczba ta zmienia się właściwie każdego tygodnia).

  • Pomoc techniczna

Support czat dla użytkowników HubSpota dostępny jest 24/7. Bitrix umożliwia jedynie kontakt e-mailowy.

New call-to-action
New call-to-action
  • Porządkowanie leadów

HubSpot pozwala w o wiele lepszym stopniu uporządkować leady i wszystkie inne dane zbierane za pomocą kodu śledzącego. W Bitriksie znacznie łatwiej przeoczyć przychodzące leady ze względu na mniej intuicyjny UI.

  • Raportowanie

W Hubspocie jesteśmy w stanie zaraportować wszystkie potrzebne informacje za pomocą gotowych raportów z biblioteki lub raportów stworzonych przez nas samych. Ponadto możemy tworzyć pola, które będą przeliczały się same na podstawie różnych zmiennych. Bitrix nie posiada tak zaawansowanego modułu raportowego oraz możliwości tworzenia nowych pól. 

  • Łączenie marketingu ze sprzedażą

W Hubspocie jesteśmy w stanie odwzorować nawet najbardziej zaawansowane procesy obejmujące działania marketingowe przechodzące w sprzedaż i kończące się na supporcie dla klienta. Bitrix24 ogranicza się do działań sprzedażowych wspartych prostymi narzędziami marketingowymi.

>> SPRAWDŹ także… Sales Automation i HubSpot – duet idealny <<

HubSpot x Verseo

W Verseo od lat korzystamy z HubSpota – o tym już wspominaliśmy. Z powodzeniem wdrażamy również to narzędzie w innych firmach i bezkolizyjnie przeprowadzamy klientów przez cały ten proces. Skontaktuj się z nami i pozwól swojej organizacji wejść na wyższy poziom technologiczny z Verseo i HubSpotem!

Tekst został stworzony we współpracy z Adamem Kubaszewskim.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany