Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Jakich prezentów szukają klienci?

Jakich prezentów szukają klienci? - zdjęcie nr 1

Jakich prezentów szukają klienci? - zdjęcie nr 2

Jakich prezentów szukają klienci?

Nadchodzą święta i jak co roku marketerzy mają nadzieję, że miesiące planowania kampanii się opłacą, a ich komunikaty dotrą do właściwego klienta w odpowiednim momencie. Twoja firma była przygotowana na Black Firday i Cyber Monday. Ale czy przygotowała się na bardziej rozważnych i wymagających klientów?

Święty Mikołaj dostaje listy z wypisanymi prezentami więc może sprawdzić nawet kilka razy czego dokładnie sobie życzymy, a sprzedawcy nie zawsze mogą z wyprzedzeniem to określić.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dlaczego klienci tak bardzo zabiegają o idealny prezent?

W rozmowach z klientami wielokrotnie można się natknąć na ludzi, którzy robią wszystko, aby znaleźć właściwy prezent. Krótko mówiąc, chcą zaskoczyć bliskich i zostać najlepszym obdarowującym w sezonie. A to nie przychodzi łatwo. Wielu z nich mówi: „Lubię dawać prezenty, ale nie jestem pewien, czy lubię je kupować.”

Klienci poprzez prezenty chcą pokazać swoją miłość i czerpać szczerą radość z wywoływania uśmiechu na twarzach bliskich.

Jakich prezentów chcą klienci?

Przemyślane zachowanie klientów szukających prezentów

Wyszukania na urządzeniach mobile fraz  „przemyślany prezent” wzrosły o ponad 150% w ciągu ostatnich dwóch lat. W tym samym czasie wyszukiwania „wyjątkowe prezenty” wzrosły o 110%.  

W 2017 r. fraza „prezent” cieszyła się największym zainteresowaniem na YouTube. A w ciągu ostatnich dwóch lat czas oglądania filmów z zakupami świątecznymi zwiększył się o ponad 4 razy.

Kupujący szukają pomysłów na prezent, biorą pod uwagę zainteresowania danej osoby. Wyszukują więc w wyszukiwarce np. „prezenty dla miłośników muzyki”, „prezenty dla miłośników makijażu”, “prezenty dla fanów piłki nożnej”. Szukają również najlepszego prezentu nie tylko uwzględniając odbiorcę, ale także osobę, która obdarowuje. Frazy takie jak „prezenty dla taty od starszego brata”, „prezenty dla dziadków od wnuków” lub „prezenty świąteczne od dzieci dla mamy”. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań „prezenty dla ___ od ____” wzrosła o ponad 140%.

prezenty dla klientów?

I oczywiście najtrudniejsza osoba ze wszystkich. Ten, który ma wszystko. “co kupić tacie” –  znaleźć pomysł na prezent dla niego – to naprawdę trudne zadanie.

Wyszukiwania w telefonach komórkowych „prezenty dla” + „ma wszystko” lub „nic nie chce” wzrosły o ponad 230% w ciągu ostatnich dwóch lat. Przykłady obejmują też frazy “roczniak, który ma wszystko”, “pomysły na prezenty świąteczne dla męża, który ma wszystko” lub “prezenty dla kobiety, która nie chce niczego „.

Jak możesz pomóc klientom w zakupach?

Coraz częściej inspiracji poszukujemy w Internecie. Niezależnie od tego, czy ostatecznie kupimy w sklepie stacjonarnym, czy w Internecie, 66% wszystkich zakupów świątecznych w zeszłym sezonie zostało zaplanowanych przed zakupem. Innymi słowy, ludzie coraz rzadziej podejmują spontaniczne decyzje. A 57% kupujących twierdzi, że szuka przydatnych wskazówek lub sugestii dotyczących prezentów.

Poniżej przedstawiamy: 5 porad jak dotrzeć do klienta w okresie świąt?

1. Wykorzystaj poczucie zwycięstwa, które towarzyszy kiedy wybierzemy doskonały prezent. Zamiast skupiać się wyłącznie na promocjach, pomyśl w jaki sposób możesz przedstawić swój produkt jako ten idealny, który zadowoli obdarowanego.

2. Twórz listy upominków dla taty, dla miłośników psów lub dla osoby, która ma wszystko.

3. Upewnij się, że treści promujące Twój produkt jako prezent znajdują się też poza Twoim sklepem stacjonarnym i mogą nawiązywać kontakt z kupującymi podczas wyszukiwania, oglądania i czerpania inspiracji z Internetu.

4. Uwzględnij produkty, które najczęściej się sprzedają i dodaj je do kategorii produktów świątecznych.

5. Kieruj kupujących do swojego sklepu, korzystając z lokalnych kampanii, uwzględniających lokalizację oraz stawki według odległości itp.


Pamiętaj, że kupujący szukając odpowiedniego prezentu są otwarci na próbowanie nowych sprzedawców, jeśli ci pomogą im w poszukiwaniach. Ostatecznie decyzja o tym, gdzie kupić przemyślane prezenty, w dużej mierze zależy od działania sprzedawców, którzy oferują najlepsze pomysły na prezent, a także zaspokajają  potrzeby klientów w zakresie wygody i szybkości dostawy w okresie świątecznym.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany