Spis treści
Czytasz teraz:
HubSpot CRM – opis funkcjonalności. Automatyzacja marketingu i znacznie więcej
Zamknij
W każdej dynamicznie rozwijającej się firmie przychodzi taki moment. Moment, w którym to wprowadzenie automatyzacji do działań sprzedażowych i marketingowych staje się koniecznością. Dotychczas pełnione funkcje i wykorzystywane narzędzia przez działy sprzedaży i marketingu stają się niewystarczające. Klientów przybywa, procesy stają się coraz bardziej złożone, a szefostwo domaga się szczegółowych analiz i raportów w czasie rzeczywistym. Z pomocą przychodzi system do automatyzacji sprzedaży i marketingu – w tym konkretnym przypadku znany i lubiany (przez ekipę Verseo i tysiące klientów na całym świecie) HubSpot.
W tym wpisie przedstawiamy funkcje i narzędzia, które są dostępne w Hubspocie. Jeśli więc Twoja firma zastanawia się nad wdrożeniem automatyzacji do swoich działań marketingowych (marketing automation) czy sprzedażowych (sales automation), a także obsługi klienta – zapraszamy do lektury. 🙂
HubSpot CRM – co to jest?
HubSpot to rozbudowane narzędzie do automatyzacji działań działów sprzedaży i obsługi klienta z działaniami marketingowymi, dzięki czemu Twoja firma może dokładnie monitorować wpływ jednego na inne i optymalizować konkretne procesy. To system CRM (Customer Relationship Management), który usprawnia działanie całej firmy, oszczędzając czas współpracowników i ułatwiając ich aktywności.
Oprócz tych możliwości, HubSpot to przede wszystkim ogromna baza danych kontaktów i firm. Każdy, kto wchodzi w interakcję z Twoją firmą, może zostać automatycznie zapisany jako kontakt w HubSpot. Przykładami kontaktów są odwiedzający, którzy dokonali konwersji w formularzu, odwiedzający, którzy kontaktują się z Twoim zespołem lub potencjalni klienci, których Twój zespół spotkał podczas eventów. Dobra baza danych kontaktów pozwoli Twojemu zespołowi łatwo rejestrować i pobierać informacje na ich temat, zapewniając wszystkim aktualne dane.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Filozofia CRM – z jakich modułów składa się HubSpot?
System HubSpot CRM to 5 głównych modułów:
- marketingowy (Marketing Hub) – pomagającego zwiększyć ruch, liczbę konwersji wynikającą z większej liczby odwiedzających i skutecznie prowadzić oraz monitorować efekty prowadzonych kampanii marketingowych.
- sprzedażowy (Sales Hub) – pomoże zautomatyzować zadania sprzedażowe (wysyłkę maili do potencjalnych klientów, rejestr połączeń, system zadań),
- serwisowy (Service Hub) – dzięki któremu wprowadzisz porządek i usprawnisz procesy obsługi klienta (notatki, szczegółowe dane, raporty),
- CMS (CMS Hub) – służący do zarządzania treścią, tworzenia newsletterów oraz landing page’y.
- operacyjny (Operations Hub) – zwiększa możliwości platformy CRM, umożliwiając integrację z wieloma zewnętrznymi narzędziami czy używanie webhooków. Pozwala m.in. na korzystanie z bloków kodu JavaScript w workflowach, a dzięki temu zaprogramowanie własnych automatyzacji (node.js).
Każdy z modułów stanowi oddzielne narzędzie i może być używany osobno, jednakże dla kompleksowej obsługi sprzedaży i marketingu warto wykorzystać potencjał ich wszystkich. Parafrazując klasyka, „z waszych połączonych mocy powstałem ja – ostateczny system CRM”.
A o tym, jaki potencjał drzemie w każdym z elementów HubSpota, wyjaśniam poniżej. Ważne: każdy z modułów występuje w 3 pakietach – Basic, Professional oraz Enterprise. Różnią się one ceną i zawartością – nie wszystkie z wymienionych poniżej funkcji HubSpota CRM będą dostępne w modułach podstawowych.
Moduł marketingowy (Marketing Hub)
Moduł marketingowy pozwala zarządzać wszelkimi procesami marketingowymi w Twojej firmie: zautomatyzować działania związane z publikowaniem contentu czy pozyskiwaniem leadów, łączyć ze sobą różne kanały reklamowe oraz analizować ich efektywność. Funkcje marketing automation ułatwiają codzienną pracę działów marketingu na całym świecie.
Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w Marketing Hub?
- Opcja publikowania treści, których szukają Twoi odbiorcy. Innymi słowy, content marketing, by łatwiej dać się znaleźć w wyszukiwarce, mediach społecznościowych i nie tylko. A dzięki dodawaniu przycisków call to action również zachęcanie ich do konwersji wraz z jej monitorowaniem.
- Pozycjonowanie strony dzięki narzędziom SEO, które pomagają zaplanować strategię i zoptymalizować treść podczas jej tworzenia.
- Zarządzanie reklamami na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i Google bezpośrednio w systemie HubSpot. Możliwość śledzenia, które reklamy zmieniają leady w klientów.
- Planowanie publikacji w mediach społecznościowych (natywna obsługa FB, Instagrama, LinkedIn, Twittera), zarządzanie, analizowanie i monitoring postów oraz nadawanie im priorytetów, by zwiększać szansę dotarcia do klientów. Niedawno pojawiła się również integracja z YouTube, która umożliwia śledzenie wyników filmów opublikowanych na firmowym profilu.
- Funkcja zarządzania plikami bezpośrednio w HubSpot oraz łatwe osadzanie ich w mediach społecznościowych, na stronach internetowych i wpisach na blogu.
- Funkcja live chata, dzięki której możesz porozmawiać z odwiedzającymi Twoją stronę w czasie rzeczywistym. Możliwość użycia botów, aby kwalifikować potencjalnych klientów i skalować swoje wysiłki, tak aby skupić się na tych rozmowach, które mają największe znaczenie.
- Opcja projektowania i uruchamiania landing page bez pomocy programistów lub web designerów. Uzyskaj dostęp do bogatej biblioteki motywów zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, które zapewniają konwersję, lub twórz strony od podstaw. To świetny sposób na wygenerowanie estetycznego, intuicyjnego i responsywnego landing page, który będzie wykorzystywany w kampanii marketingowej.
- Tworzenie formularzy za pomocą prostego edytora typu „drag and drop”. Dodaj je do swojej witryny, aby przekształcić anonimowych odwiedzających w leady, które automatycznie trafią do Twojej bazy kontaktów.
- Pełna automatyzacja powtarzalnych procesów w firmie, planowanie akcji mailingowych na dużą skalę, usprawnianie operacji między funkcyjnych, zbiorcze zarządzanie danymi i wiele więcej. Wykorzystywany w Hubspot system marketing automation to prawdziwy game changer, który po właściwym skonfigurowaniu niesamowicie oszczędza czas specjalistów w firmie.
- Tworzenie profesjonalnych kampanii e-mailowych, zoptymalizowanych zarówno pod kątem urządzeń mobilnych, jak i tradycyjnych komputerów. Możliwość spersonalizowania treści dla każdego odbiorcy i uruchomienia testów A / B, aby przeanalizować wyniki i finalnie poprawić współczynniki klikalności.
- Pełny obraz każdego potencjalnego klienta w jednej zintegrowanej bazie danych. Dzięki segmentacji kontaktów na podstawie zebranych danych i automatyzacji możesz oceniać potencjał leadów (również automatycznie dzięki funkcji lead scoring) i przypisywać ich do konkretnej osoby ze swojego zespołu sprzedaży.
- Zaawansowane raporty i wbudowane analizy – w tym Customer Journey Report, który wizualizuje podróż klienta i pozwala na wyciąganie wniosków
- Elastyczność przechowywania i dostosowywania dowolnego rodzaju danych w HubSpot. Możliwość sporządzania własnych raportów z niestandardowych danych i tworzenia całych pulpitów nawigacyjnych, aby wyciągać wnioski z danych i dzielić się spostrzeżeniami ze swoim zespołem.
>> HubSpot vs Salesforce, Bitrix24 i inne systemy <<
Moduł sprzedażowy (Sales Hub)
Moduł sprzedażowy łączy wszystkie narzędzia i dane na jednej, łatwej w użyciu i jednocześnie wydajnej platformie. Dzięki niemu uzyskujesz stałą kontrolę nad pozyskiwaniem leadów i konwertowaniem ich na klientów przez działy sprzedażowe.
Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w Sales Hub?
- Monitorowanie otwierania e-maili przez potencjalnego klienta, dzięki czemu możesz odpowiedzieć na niego we właściwym czasie i szybciej zamknąć transakcję.
- Biblioteka przydatnych materiałów sprzedażowych dla całego zespołu, możliwość udostępniania dokumentów bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej.
- Wykonywanie i nagrywanie połączeń bezpośrednio z przeglądarki i automatyczna rejestracja ich w systemie HubSpot CRM, dzięki czemu możesz analizować rozmowy handlowców.
- Możliwość umawiania spotkań z klientami bezpośrednio w HubSpocie. Dzięki platformie udostępnisz link, który daje potencjalnym klientom możliwość wyboru terminu spotkania – zostanie on automatycznie zsynchronizowany z Twoim kalendarzem.
- Tworzenie sekwencji spersonalizowanych e-maili sprzedażowych i dalszych zadań w procesie.
- Możliwość kontaktowania się z potencjalnymi klientami, gdy aktywnie korzystają z Twojej witryny. Kierowanie rozmów na czacie do odpowiednich członków zespołu, aby budować lepsze relacje i zawierać więcej transakcji.
- Baza wiedzy pełna odpowiednich narzędzi, skryptów rozmów, przewodników marketingu i nie tylko.
- Mobilna aplikacja (Android, iOS) do zarządzania swoimi kontaktami, ofertami i zadaniami z dowolnego miejsca i urządzenia – łącznie z możliwością dzwonienia do klientów przez appkę.
- Funkcja przydzielania zadań i śledzenia postępów w ich realizacji na swoich dashboardach.
Moduł serwisowy (Service Hub)
Dziś klienci oczekują rozwiązania problemu w ciągu kilku minut i spersonalizowanej obsługi 24/7 za pośrednictwem różnych kanałów. Jednak większość zespołów obsługi klienta ma trudności ze sprostaniem tym rosnącym wymaganiom, ponieważ ich narzędzia i dane znajdują się w wielu odseparowanych miejscach. A gdyby tak wszystko to zunifikować, upraszczając cały proces?
Moduł serwisowy w HubSpot CRM gromadzi wszystkie dane oraz kanały obsługi klienta w jednym miejscu i pomaga skalować wsparcie poprzez automatyzację. Co dzięki temu zyskujesz? Więcej czasu na proaktywną obsługę, która zatrzymuje i powiększa bazę klientów.
Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w Service Hub?
- Możliwość dodawania routingu i automatyzacji do zgłoszeń, dzięki czemu specjaliści z działu pomocy technicznej w pierwszej kolejności nadadzą priorytet krytycznym problemom.
- Możliwość stworzenia i zarządzania bazą FAQ – najczęściej zadawanych pytań. Udostępnij bibliotekę artykułów, filmów i dokumentacji, która pomoże rozwiązać typowe problemy klientów, zanim zgłoszą się do supportu.
- Połączenie zespołowej poczty e-mail, live chat, Facebook Messenger czy WhatsApp i nie tylko w jedną uniwersalną skrzynkę odbiorczą. W ten sposób cały zespół ma wgląd w konwersacje i ich historię, dzięki czemu może odpowiadać w jednym miejscu.
- Tworzenie ankiet satysfakcji klienta, aby zbierać i analizować opinie kontrahentów na temat jakości usług, produktów i obsługi posprzedażowej.
- Tworzenie customowych raportów i niestandardowych lejków, aby monitorować kondycję swojej firmy i poprawiać efektywność działań zespołów obsługi klienta.
Moduł CMS (CMS Hub)
Moduł CMS, czyli Content Management System, to system zarządzania treścią, potrzebny do łatwego tworzenia i personalizowania stron internetowych. Dzięki niemu stworzysz witryny internetowe zoptymalizowane pod kątem konwersji na każdym urządzeniu, a Twój zespół marketingowy będzie mógł samodzielnie dokonywać wszelkich aktualizacji. Dodatkowo w module uzyskasz dostęp do zasobów społeczności HubSpot – gotowych rozwiązań, które jeszcze bardziej skrócą czas tworzenia strony.
Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w CMS Hub?
- Zalecenia SEO – HubSpot analizuje tworzone przez Ciebie strony i na bieżąco wyświetla rekomendacje działań, które zapewnią lepszą optymalizację dla algorytmów wyszukiwarek internetowych.
- Gotowe motywy z opcją tworzenia motywów niestandardowych, dzięki którym zbudujesz spójną witrynę, nie martwiąc się o niedopasowane projekty, logo lub nawigację.
- Zarządzanie wieloma wersjami językowymi strony – użytkownicy będą mieli możliwość przełączania się między językami. To również możliwość wyświetlania wybranej wersji językowej treści w zależności od lokalizacji użytkownika.
- Testy A/B – funkcja pozwalająca na wybór maksymalnie pięciu różnych wariacji strony, które HubSpot będzie monitorować i po zebraniu danych wyświetlać najskuteczniejszą opcję.
- Analiza typów treści, źródeł i kampanii, które przyciągają najwięcej potencjalnych klientów.
- Dodawanie elementów interaktywnych, takich jak kalkulatory.
- Dostęp do obszernej dokumentacji i aktywnej społeczności programistów umożliwiający natychmiastowe rozpoczęcie pracy, a także uzyskanie odpowiedzi na zadane pytania.
- Bezpieczeństwo witryny dzięki automatycznej i ręcznej kontroli pod kątem ataków, potencjalnych nadużyć lub innych anomalii.
>> Baner Cookie zgodny z RODO. Ważne informacje! <<
Moduł operacyjny (Operations Hub)
Czyli moduł wprowadzający customizację procesów na najwyższy poziom. Masz wiedzę o każdej interakcji firmy z klientem.
Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w Operations Hub?
- Programowalna automatyzacja
- Rozszerzone workflows
- Dwukierunkowa synchronizacja danych z innymi systemami CRM – np. z Salesforce czy Microsoft Dynamics 365
- Rozbudowane zarządzanie zespołem i nadawanie uprawnień konkretnym użytkownikom
Który z modułów HubSpot CRM będzie najlepszy dla Twojej firmy?
Jeśli rozważasz wprowadzenie automatyzacji sprzedaży i marketingu w swojej firmie, system HubSpot na pewno będzie natywnie wyposażony we wszystkie lub większość potrzebnych funkcjonalności CRM. A jeśli potrzebujesz niestandardowej integracji z zewnętrznym systemem, chętnie stworzymy ją dla Ciebie od zera – integracja CRM to nasz chleb powszedni. 😉
W Verseo na co dzień wykorzystujemy HubSpota w swoich działaniach, a także jesteśmy jego certyfikowanym partnerem o statusie Gold . Jeśli więc masz pytania dotyczące możliwości systemu i sposobu wdrożenia w Twojej firmie – skontaktuj się z nami.
Jak może wyglądać wdrożenie systemu CRM HubSpot? Przeczytaj rozbudowane case study:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.