- HubSpot – co to jest?
- Z jakich modułów składa się Hubspot?
- Moduł marketingowy (Marketing Hub) w Hubspot
- Moduł sprzedażowy (Sales Hub) w Hubspot
- Moduł serwisowy (Service Hub) w Hubspot
- Moduł CMS (CMS Hub)
- Który z modułów HubSpot będzie najlepszy dla Twojej firmy?
W każdej dynamicznie rozwijającej się firmie przychodzi taki moment. Moment, w którym to wprowadzenie automatyzacji do działań sprzedażowych i marketingowych staje się koniecznością. Dotychczas pełnione funkcje i wykorzystywane narzędzia przez działy sprzedaży i marketingu stają się niewystarczające. Klientów przybywa, procesy stają się coraz bardziej złożone, a szefostwo domaga się szczegółowych analiz i raportów w czasie rzeczywistym. Z pomocą przychodzi system do automatyzacji sprzedaży i marketingu – w tym konkretnym przypadku znany i lubiany (przez ekipę Verseo) HubSpot.
W tym wpisie przedstawiamy wszystkie funkcje i narzędzia, które są dostępne w Hubspocie. Jeśli więc Twoja firma zastanawia się nad wdrożeniem automatyzacji do swoich działań marketingowych – zapraszamy do lektury. 🙂
HubSpot – co to jest?
HubSpot to system do automatyzacji działań działów sprzedaży i obsługi klienta z działaniami marketingowymi, dzięki czemu Twoja firma może dokładnie monitorować wpływ jednego na drugi i optymalizować konkretne procesy.
Oprócz tych możliwości, HubSpot to przede wszystkim ogromna baza danych kontaktów i firm. Każdy, kto wchodzi w interakcję z Twoją firmą, może zostać zapisany jako kontakt w HubSpot. Przykładami kontaktów są odwiedzający, którzy dokonali konwersji w formularzu, odwiedzający, którzy kontaktują się z Twoim zespołem lub potencjalni klienci, których Twój zespół spotkał podczas eventów. Dobra baza danych kontaktów pozwoli Twojemu zespołowi łatwo rejestrować i pobierać informacje na ich temat, zapewniając wszystkim aktualne informacje.
Z jakich modułów składa się Hubspot?
System składa się z 4 głównych modułów:
- marketingowego – pomagającego zwiększyć ruch, ilość konwersji wynikającą z większej liczby odwiedzających i skutecznie prowadzić oraz monitorować efekty prowadzonych kampanii marketingowych.
- sprzedażowego – pomoże zautomatyzować zadania sprzedażowe (wysyłkę maili do potencjalnych klientów, rejestr połączeń),
- serwisowego – dzięki któremu wprowadzisz porządek i usprawnisz procesy obsługi klienta (notatki, szczegółowe dane, raporty),
- CMS – służący do zarządzania treścią, tworzenia newsletterów oraz landingpage’y.
Każdy z modułów stanowi oddzielne narzędzie i może być używany osobno, jednakże dla kompleksowej obsługi sprzedaży i marketingu warto wykorzystać potencjał ich wszystkich. A o tym jaki potencjał w nich drzemie poniżej.
Moduł marketingowy (Marketing Hub) w Hubspot
Moduł marketingowy pozwala zarządzać wszelkimi procesami marketingowymi w Twojej firmie: zautomatyzować działania związane z publikowaniem contentu, łączyć ze sobą różne kanały reklamowe oraz analizować ich efektywność. Jakie funkcje znajdziesz w module marketingowym i jakie niesie korzyści?
- Opcja publikowania treści, których szukają Twoi odbiorcy, by łatwiej dać się znaleźć w wyszukiwarce, mediach społecznościowych i nie tylko. A dzięki dodaniu przycisków call to action zachęcanie ich do konwersji.
- Pozycjonowanie strony dzięki narzędziom SEO, które pomagają zaplanować strategię i zoptymalizować treści podczas ich pisania.
- Zarządzanie reklamami na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i Google bezpośrednio w systemie HubSpot. Możliwość śledzenia, które reklamy zmieniają leady w klientów.
- Planowanie publikacji w mediach społecznościowych, zarządzanie, analizowanie i monitoring postów oraz nadawanie im priorytetów, by zwiększać szansę dotarcia do klientów.
- Funkcja wstawiania i zarządzania plikami bezpośrednio w HubSpot oraz łatwe osadzanie ich w mediach społecznościowych, na stronach internetowych i wpisach na blogu.
- Funkcja live chata, dzięki której możesz porozmawiać z odwiedzającymi Twoją stronę w czasie rzeczywistym. Możliwość użycia botów, aby kwalifikować potencjalnych klientów i skalować swoje wysiłki, tak aby skupić się na tych rozmowach, które mają największe znaczenie.
- Opcja projektowania i uruchamiania landing page bez pomocy programistów lub informatyków. Uzyskaj dostęp do bogatej biblioteki szablonów zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, które zapewniają konwersję, lub twórz strony od podstaw.
- Tworzenie formularzy za pomocą prostego edytora typu „drag and drop”. Dodaj je do swojej witryny, aby przekształcić anonimowych odwiedzających w leady, które automatycznie trafią do Twojej bazy kontaktów.
- Automatyzacja powtarzalnych procesów w firmie, planowanie akcji mailingowych na dużą skalę, usprawnianie operacji między funkcyjnych, zbiorcze zarządzanie danymi i więcej.
- Tworzenie kampani e-mailowych zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, które wyglądają profesjonalnie. Możliwość spersonalizowania treści dla każdego odbiorcy i uruchomienia testów A / B, aby poprawić współczynniki klikalności.
- Pełny obraz każdego potencjalnego klienta w jednej zintegrowanej bazie danych. Dzięki segmentacji kontaktów na podstawie zebranych danych i automatyzacji możesz oceniać potencjał leadów i przypisywać ich do konkretnej osoby ze swojego zespołu sprzedaży.
- Zaawansowane, niestandardowe raporty i wbudowane analizy.
- Elastyczność przechowywania i dostosowywania dowolnego rodzaju danych w HubSpot. Możliwość sporządzania raportów Z niestandardowych danych i tworzenia pulpitów nawigacyjnych, aby dzielić się spostrzeżeniami ze swoim zespołem.
Moduł sprzedażowy (Sales Hub) w Hubspot
Moduł sprzedażowy łączy wszystkie narzędzia i dane na jednej, łatwej w użyciu, wydajnej platformie. Dzięki niemu uzyskujesz stałą kontrolę nad pozyskiwaniem leadów i konwertowaniem ich na klientów przez działy sprzedażowe. Jakie dokładnie ma funkcje?
- Możliwość stworzenia szablonów maili z najskuteczniejszych wiadomości e-mail, które można udostępniać zespołowi.
- Monitorowanie czasu otwierania e-maili przez potencjalnego klienta, dzięki czemu możesz odpowiedzieć na niego we właściwym czasie i szybciej zamknąć transakcję.
- Biblioteka przydatnych materiałów sprzedażowych dla całego zespołu, możliwość udostępniania dokumentów bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej.
- Wykonywanie i nagrywanie połączeń bezpośrednio z przeglądarki i automatyczna rejestracja ich w systemie CRM, dzięki czemu odkryjesz co stoi za wynikami zespołu.
- Udostępnianie linku, który daje potencjalnym klientom możliwość wyboru terminu spotkania, który pasuje każdemu – zostanie on automatycznie zsynchronizowany z Twoim kalendarzem.
- Konfiguracja serii spersonalizowanych e-maili i dalszych zadań, aby mieć na uwadze cały proces sprzedaży.
- Możliwość kontaktowania się z potencjalnymi klientami, gdy aktywnie korzystają z Twojej witryny. Kierowanie rozmów na czacie do odpowiednich członków zespołu, aby budować lepsze relacje i zawierać więcej transakcji.
- Baza wiedzy pełna odpowiednich narzędzi, skryptów rozmów, przewodników marketingu i nie tylko.
- Pełny wgląd w proces sprzedażowy, aby móc skutecznie prognozować i osiągać jeszcze lepsze wyniki.
- Mobilna aplikacja do zarządzania swoimi kontaktami, ofertami i zadaniami z dowolnego miejsca i urządzenia.
- Funkcja dodawania umowy jednym kliknięciem, przydzielania zadań i śledzenia postępów na swoich dashboardach.
- i więcej!
Moduł serwisowy (Service Hub) w Hubspot
Dziś klienci oczekują rozwiązania problemu w ciągu kilku minut i spersonalizowanej obsługi 24/7 za pośrednictwem różnych kanałów. Jednak większość zespołów obsługi klienta ma trudności ze sprostaniem tym rosnącym wymaganiom, ponieważ ich narzędzia i dane znajdują się w wielu źródłach lub narzędziach.
Moduł serwisowy gromadzi wszystkie dane i kanały obsługi klienta w jednym miejscu i pomaga skalować wsparcie poprzez automatyzację i samoobsługę. Co dzięki temu zyskujesz? Więcej czasu na proaktywną obsługę, która zatrzymuje i powiększa bazę klientów. A oto funkcje, które mogą Ci to ułatwić:
- Możliwość dodawania routingu i automatyzacji do zgłoszeń, dzięki czemu dział pomocy technicznej w pierwszej kolejności nadadzą priorytet krytycznym problemom.
- Możliwość przerobienia bazy FAQ – najczęściej zadawanych pytań na bibliotekę artykułów, filmów i dokumentacji, która pomoże je rozwiązać.
- Połączenie zespołowej poczty e-mail, live chat, Facebook Messenger i nie tylko w jedną uniwersalną skrzynkę odbiorczą, aby cały zespół miał wgląd w konwersacje i mógł odpowiadać w jednym miejscu.
- Zapewnienie każdemu użytkownikowi dostępu do odpowiednich zasobów. Możliwość szybkiego przeglądania i zarządzania uprawnieniami, statusami i dostępnością w całym zespole.
- Tworzenie ankiet niestandardowych, aby zbierać opinie klientów i kontrahentów.
- Raporty i niestandardowe lejki, aby monitorować kondycję swojej firmy i polepszać efektywność działań zespołów obsługi klienta.
Moduł CMS (CMS Hub)
Moduł CMS to system zarządzania treścią potrzebny do łatwego tworzenia i personalizowania stron internetowych dla każdego odwiedzającego – zoptymalizowany pod kątem konwersji na każdym urządzeniu. Dzięki niemu stworzysz witryny internetowe za pomocą preferowanych narzędzi a Twój zespół marketingowy będzie mógł samodzielnie dokonywać aktualizacji dzięki elastycznym motywom. Dodatkowo w module uzyskasz dostęp do zasobów i pomysłów społeczności programistów HubSpot. Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w CMS Hub?
- Możesz ulepszyć swoją witrynę i podjąć działania w jednym miejscu korzystając z zaleceń SEO.
- Gotowe motywy z opcją tworzenia motywów niestandardowych, dzięki którym zbudujesz spójną witrynę, nie martwiąc się o niedopasowane projekty, logo lub nawigację.
- Zarządzanie wieloma domenami językowymi i optymalizacja każdej z nich pod kątem SEO. Użytkownicy będą mieli możliwość przełączania się między językami.
- Możliwość aktualizowania i tworzenia strony bez pomocy programisty lub niestandardowego kodu.
- Testy A/B – funkcja pozwalająca na wybór maksymalnie pięciu różnych wariacji strony, które HubSpot będzie monitorować i wyświetlać najskuteczniejszą opcję.
- Analiza typów treści, źródła i kampanii, które przyciągają najwięcej potencjalnych klientów.
- Narzędzia, np. GitHub, do obsługi kontroli wersji i wprowadzania zmian w zasobach internetowych.
- Dodawanie elementów interaktywnych, takich jak rejestracje wydarzeń, księgi gości i kalkulatory, bez konfigurowania serwera zewnętrznego, certyfikatu SSL lub procesów przesyłania danych.
- Tworzenie środowiska edycji treści w całej witrynie, które umożliwi zespołowi marketingowemu zarządzanie i aktualizowanie interfejsu użytkownika.
- Dostęp do obszernej dokumentacji i aktywnej społeczności programistów umożliwiający natychmiastowe rozpoczęcie pracy, a także uzyskanie odpowiedzi i pomysłów.
- Bezpieczeństwo witryny dzięki automatycznym i ręcznym kontrolom pod kątem ataków, potencjalnych nadużyć lub innych anomalii.
Który z modułów HubSpot będzie najlepszy dla Twojej firmy?
Jeśli rozważasz wprowadzenie automatyzacji sprzedaży i marketingu w swojej firmie, system HubSpot na pewno będzie miał większość potrzebnych Tobie funkcji. W Verseo na co dzień wykorzystujemy go w swoich działaniach, a także jesteśmy jego certyfikowanym partnerem. Jeśli więc masz pytania dotyczące możliwości systemu i sposobu wdrożenia w Twojej firmie – Skontaktuj się z nami.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.