Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Hubspot – opis funkcjonalności

hubspot opis funkcjonalności

W każdej dynamicznie rozwijającej się firmie przychodzi taki moment. Moment, w którym to wprowadzenie automatyzacji do działań sprzedażowych i marketingowych staje się koniecznością. Dotychczas pełnione funkcje i wykorzystywane narzędzia przez działy sprzedaży i marketingu stają się niewystarczające. Klientów przybywa, procesy stają się coraz bardziej złożone, a szefostwo domaga się szczegółowych analiz i raportów w czasie rzeczywistym. Z pomocą przychodzi system do automatyzacji sprzedaży i marketingu – w tym konkretnym przypadku znany i lubiany (przez ekipę Verseo) HubSpot

W tym wpisie przedstawiamy wszystkie funkcje i narzędzia, które są dostępne w Hubspocie. Jeśli więc Twoja firma zastanawia się nad wdrożeniem automatyzacji do swoich działań marketingowych – zapraszamy do lektury. 🙂

HubSpot – co to jest?

HubSpot to system do automatyzacji działań działów sprzedaży i obsługi klienta z działaniami marketingowymi, dzięki czemu Twoja firma może dokładnie monitorować wpływ jednego na drugi i optymalizować konkretne procesy. 

Oprócz tych możliwości, HubSpot to przede wszystkim ogromna baza danych kontaktów i firm. Każdy, kto wchodzi w interakcję z Twoją firmą, może zostać zapisany jako kontakt w HubSpot. Przykładami kontaktów są odwiedzający, którzy dokonali konwersji w formularzu, odwiedzający, którzy kontaktują się z Twoim zespołem lub potencjalni klienci, których Twój zespół spotkał podczas eventów. Dobra baza danych kontaktów pozwoli Twojemu zespołowi łatwo rejestrować i pobierać informacje na ich temat, zapewniając wszystkim aktualne informacje.

Z jakich modułów składa się Hubspot?

System składa się z 4 głównych modułów: 

  • marketingowego – pomagającego zwiększyć ruch, ilość konwersji wynikającą z większej liczby odwiedzających i skutecznie prowadzić oraz monitorować efekty prowadzonych kampanii marketingowych.
  • sprzedażowego – pomoże zautomatyzować zadania sprzedażowe (wysyłkę maili do potencjalnych klientów, rejestr połączeń),
  • serwisowego – dzięki któremu wprowadzisz porządek i usprawnisz procesy obsługi klienta (notatki, szczegółowe dane, raporty),
  • CMS – służący do zarządzania treścią, tworzenia newsletterów oraz landingpage’y.

Każdy z modułów stanowi oddzielne narzędzie i może być używany osobno, jednakże dla kompleksowej obsługi sprzedaży i marketingu warto wykorzystać potencjał ich wszystkich. A o tym jaki potencjał w nich drzemie poniżej.

Moduł marketingowy (Marketing Hub) w Hubspot

Moduł marketingowy pozwala zarządzać wszelkimi procesami marketingowymi w Twojej firmie: zautomatyzować działania związane z publikowaniem contentu, łączyć ze sobą różne kanały reklamowe oraz analizować ich efektywność. Jakie funkcje znajdziesz w module marketingowym i jakie niesie korzyści? 

  • Opcja publikowania treści, których szukają Twoi odbiorcy, by łatwiej dać się znaleźć w wyszukiwarce, mediach społecznościowych i nie tylko. A dzięki dodaniu przycisków call to action zachęcanie ich do konwersji.
  • Pozycjonowanie strony dzięki narzędziom SEO, które pomagają zaplanować strategię i zoptymalizować treści podczas ich pisania.
  • Zarządzanie reklamami na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i Google bezpośrednio w systemie HubSpot. Możliwość śledzenia, które reklamy zmieniają leady w klientów.
  • Planowanie publikacji w mediach społecznościowych, zarządzanie, analizowanie i monitoring postów oraz nadawanie im priorytetów, by zwiększać szansę dotarcia do klientów.
  • Funkcja wstawiania i zarządzania plikami bezpośrednio w HubSpot oraz łatwe osadzanie ich w mediach społecznościowych, na stronach internetowych i wpisach na blogu.
  • Funkcja live chata, dzięki której możesz porozmawiać z odwiedzającymi Twoją stronę w czasie rzeczywistym. Możliwość użycia botów, aby kwalifikować potencjalnych klientów i skalować swoje wysiłki, tak aby skupić się na tych rozmowach, które mają największe znaczenie.
  • Opcja projektowania i uruchamiania landing page bez pomocy programistów lub informatyków. Uzyskaj dostęp do bogatej biblioteki szablonów zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, które zapewniają konwersję, lub twórz strony od podstaw.
  • Tworzenie formularzy za pomocą prostego edytora typu „drag and drop”. Dodaj je do swojej witryny, aby przekształcić anonimowych odwiedzających w leady, które automatycznie trafią do Twojej bazy kontaktów.
  • Automatyzacja powtarzalnych procesów w firmie, planowanie akcji mailingowych na dużą skalę, usprawnianie operacji między funkcyjnych, zbiorcze zarządzanie danymi i więcej.
  • Tworzenie kampani e-mailowych zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, które wyglądają profesjonalnie. Możliwość spersonalizowania treści dla każdego odbiorcy i uruchomienia testów A / B, aby poprawić współczynniki klikalności.
  • Pełny obraz każdego potencjalnego klienta w jednej zintegrowanej bazie danych. Dzięki segmentacji kontaktów na podstawie zebranych danych i automatyzacji możesz oceniać potencjał leadów i przypisywać ich do konkretnej  osoby ze swojego zespołu sprzedaży.
  • Zaawansowane, niestandardowe raporty i wbudowane analizy. 
  • Elastyczność przechowywania i dostosowywania dowolnego rodzaju danych w HubSpot. Możliwość sporządzania raportów Z niestandardowych danych i tworzenia pulpitów nawigacyjnych, aby dzielić się spostrzeżeniami ze swoim zespołem.

Moduł sprzedażowy (Sales Hub) w Hubspot

Moduł sprzedażowy łączy wszystkie narzędzia i dane na jednej, łatwej w użyciu, wydajnej platformie. Dzięki niemu uzyskujesz stałą kontrolę nad pozyskiwaniem leadów i konwertowaniem ich na klientów przez działy sprzedażowe. Jakie dokładnie ma funkcje?

  • Możliwość stworzenia szablonów maili z najskuteczniejszych wiadomości e-mail, które można udostępniać zespołowi. 
  • Monitorowanie czasu otwierania e-maili przez potencjalnego klienta, dzięki czemu możesz odpowiedzieć na niego we właściwym czasie i szybciej zamknąć transakcję.
  • Biblioteka przydatnych materiałów sprzedażowych dla całego zespołu, możliwość udostępniania dokumentów bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej.
  • Wykonywanie i nagrywanie połączeń bezpośrednio z przeglądarki i automatyczna rejestracja ich w systemie CRM, dzięki czemu odkryjesz co stoi za wynikami zespołu.
  • Udostępnianie linku, który daje potencjalnym klientom możliwość wyboru terminu spotkania, który pasuje każdemu – zostanie on automatycznie zsynchronizowany z Twoim kalendarzem.
  • Konfiguracja serii spersonalizowanych e-maili i dalszych zadań, aby mieć na uwadze cały proces sprzedaży.
  • Możliwość kontaktowania się z potencjalnymi klientami, gdy aktywnie korzystają z Twojej witryny. Kierowanie rozmów na czacie do odpowiednich członków zespołu, aby budować lepsze relacje i zawierać więcej transakcji.
  • Baza wiedzy pełna odpowiednich narzędzi, skryptów rozmów, przewodników marketingu i nie tylko. 
  • Pełny wgląd w proces sprzedażowy, aby móc skutecznie prognozować i osiągać jeszcze lepsze wyniki.
  • Mobilna aplikacja do zarządzania swoimi kontaktami, ofertami i zadaniami z dowolnego miejsca i urządzenia. 
  • Funkcja dodawania umowy jednym kliknięciem, przydzielania zadań i śledzenia postępów na swoich dashboardach.
  • i więcej! 

Moduł serwisowy (Service Hub) w Hubspot

Dziś klienci oczekują rozwiązania problemu w ciągu kilku minut i spersonalizowanej obsługi 24/7 za pośrednictwem różnych kanałów. Jednak większość zespołów obsługi klienta ma trudności ze sprostaniem tym rosnącym wymaganiom, ponieważ ich narzędzia i dane znajdują się w wielu źródłach lub narzędziach.

Moduł serwisowy gromadzi wszystkie dane i kanały obsługi klienta w jednym miejscu i pomaga skalować wsparcie poprzez automatyzację i samoobsługę. Co dzięki temu zyskujesz? Więcej czasu na proaktywną obsługę, która zatrzymuje i powiększa bazę klientów. A oto funkcje, które mogą Ci to ułatwić:

  • Możliwość dodawania routingu i automatyzacji do zgłoszeń, dzięki czemu dział pomocy technicznej w pierwszej kolejności nadadzą priorytet krytycznym problemom.
  • Możliwość przerobienia bazy FAQ – najczęściej zadawanych pytań na bibliotekę artykułów, filmów i dokumentacji, która pomoże je rozwiązać.
  • Połączenie zespołowej poczty e-mail, live chat, Facebook Messenger i nie tylko w jedną uniwersalną skrzynkę odbiorczą, aby cały zespół miał wgląd w konwersacje i mógł odpowiadać w jednym miejscu.
  • Zapewnienie każdemu użytkownikowi dostępu do odpowiednich zasobów. Możliwość szybkiego przeglądania i zarządzania uprawnieniami, statusami i dostępnością w całym zespole.
  • Tworzenie ankiet niestandardowych, aby zbierać opinie klientów i kontrahentów.
  • Raporty i niestandardowe lejki, aby monitorować kondycję swojej firmy i polepszać efektywność działań zespołów obsługi klienta.

Moduł CMS (CMS Hub)

Moduł CMS to system zarządzania treścią potrzebny do łatwego tworzenia i personalizowania stron internetowych dla każdego odwiedzającego – zoptymalizowany pod kątem konwersji na każdym urządzeniu. Dzięki niemu stworzysz witryny internetowe za pomocą preferowanych narzędzi a Twój zespół marketingowy będzie mógł samodzielnie dokonywać aktualizacji dzięki elastycznym motywom. Dodatkowo w module uzyskasz dostęp do zasobów i pomysłów społeczności programistów HubSpot. Co zyskujesz z funkcjami dostępnymi w CMS Hub?

  • Możesz ulepszyć swoją witrynę i podjąć działania w jednym miejscu korzystając z zaleceń SEO.
  • Gotowe motywy z opcją tworzenia motywów niestandardowych, dzięki którym zbudujesz spójną witrynę, nie martwiąc się o niedopasowane projekty, logo lub nawigację.
  • Zarządzanie wieloma domenami językowymi i optymalizacja każdej z nich pod kątem SEO. Użytkownicy będą mieli możliwość przełączania się między językami.
  • Możliwość aktualizowania i tworzenia strony bez pomocy programisty lub niestandardowego kodu. 
  • Testy A/B – funkcja pozwalająca na wybór maksymalnie pięciu różnych wariacji strony, które HubSpot będzie monitorować i wyświetlać najskuteczniejszą opcję.
  • Analiza typów treści, źródła i kampanii, które przyciągają najwięcej potencjalnych klientów.
  • Narzędzia, np. GitHub, do obsługi kontroli wersji i wprowadzania zmian w zasobach internetowych.
  • Dodawanie elementów interaktywnych, takich jak rejestracje wydarzeń, księgi gości i kalkulatory, bez konfigurowania serwera zewnętrznego, certyfikatu SSL lub procesów przesyłania danych.
  • Tworzenie środowiska edycji treści w całej witrynie, które umożliwi zespołowi marketingowemu zarządzanie i aktualizowanie interfejsu użytkownika. 
  • Dostęp do obszernej dokumentacji i aktywnej społeczności programistów umożliwiający natychmiastowe rozpoczęcie pracy, a także uzyskanie odpowiedzi i pomysłów.
  • Bezpieczeństwo witryny dzięki automatycznym i ręcznym kontrolom pod kątem ataków, potencjalnych nadużyć lub innych anomalii.

Który z modułów HubSpot będzie najlepszy dla Twojej firmy?

Jeśli rozważasz wprowadzenie automatyzacji sprzedaży i marketingu w swojej firmie, system HubSpot na pewno będzie miał większość potrzebnych Tobie funkcji. W Verseo na co dzień wykorzystujemy go w swoich działaniach, a także jesteśmy jego certyfikowanym partnerem. Jeśli więc masz pytania dotyczące możliwości systemu i sposobu wdrożenia w Twojej firmie – Skontaktuj się z nami.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

youtube video builder
Youtube Video Builder – Krok po Kroku
Dominika Słomka

Jedną z najczęstszych barier wejścia dla firm, które chcą reklamować się w formie video, nie jest sama kampania reklamowa, a […]

narzędzia social media
Narzędzia social media do planowania
Adam Kubaszewski

Media społecznościowe to dziś jedna z podstaw internetowego marketingu. Umożliwiają prezentację swojej marki i produktów szerokiej publiczności, łatwe dotarcie do […]

ile kosztuje reklama na billboardzie
Ile kosztuje reklama na billboardzie?
Izabela Pirańska

Reklama zewnętrzna to jedna z popularniejszych form promocji. Za szczególnie skuteczne uważane są billboardy, które potrafią dotrzeć z przekazem do […]

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo
Joanna Michalska

Narzędzia SEO – z których korzysta agencja Verseo przy pozycjonowaniu? Praca specjalisty SEO polega między innymi na analizie sporej ilości […]

allegro biznes
Nowa platforma Allegro Biznes
Magdalena Walczak

Platforma Allegro, w ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła do swojej oferty wiele nowości i udogodnień dla klientów, dostosowując się tym samym […]

pozycjonowanie stron a kreatory
Pozycjonowanie stron a kreatory
Barbara Oleszek

Strona internetowa to element niezbędny dla wszystkich firm, które pragną zdobywać nowych klientów oraz komunikować się z nimi w internecie. […]