Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść?

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 1

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 2

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść?

Zamknij

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – strach ma wielkie oczy?

Strona internetowa firmy ma ważne funkcje – prezentuje ofertę, przyciąga klientów, stanowi wizytówkę firmy itp. Jest zatem rzeczą naturalną, ze taka witryna będzie podlegać ewolucji, a czasem nawet rewolucji pod postacią zupełnie nowej strony internetowej. Jest to rzecz absolutnie normalna, na którą pozycjoner musi być gotowy. Nie oznacza to jednak niestety, że takie wolty nie przynoszą spadków pozycji. Niepożądanym „efektem ubocznym” takich zmian bywają spadki pozycji, o czym informujemy otwarcie naszych klientów. Rolą specjalisty SEO jest zaproponowanie skutecznych działań naprawczych i ich realizacja. Uwaga: czasem zdarza się, że nowa strona internetowa jest gorsza pod względem SEO niż jej wysłużona poprzedniczka i nadrobienie spadków nie jest takie proste. To taka ciekawostka z życia pozycjonera.

W umowie na pozycjonowanie, którą podpisują z Verseo nasi klienci, znajduje się zapis wskazujący na konieczność informowania o wprowadzanych na stronie internetowej zmianach. Jak to wygląda w praktyce z informowaniem o wprowadzaniu zmian na stronie?

Kilka przydatnych wskazówek

1)    O zmianach na stronie informujemy pozycjonera przed ich wprowadzeniem, a nie po fakcie. Często sygnałem, że strona internetowa uległa większym zmianom, jest gwałtowny i duży spadek pozycji. Wtedy pozycjoner szybko stara się naprawić sytuację, by odzyskać wypracowane pozycje. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest poinformowanie zawczasu i pokazanie nowej wersji witryny przed jej oficjalnym debiutem. Pozycjoner zawsze może posłużyć swoją wiedzą i wsparciem sugerując na tym etapie wprowadzenie usprawnień pod kątem SEO.

2)    Lepiej jest powiedzieć za dużo niż za mało. Nie każdy potrafi ocenić czy wprowadzane przez niego zmiany na stronie są ważne z punktu widzenia SEO, czy nie mają wpływu na pozycjonowanie. Dlatego lepiej jest zasypywać pozycjonera informacjami o zmianach niż zachować daleko idące milczenie. Pewną wskazówką może być stwierdzenie, że dodawanie jest bezpieczniejsze niż odejmowanie. Jeśli chcemy dodać (dodać, a nie zmienić dotychczasowe) do naszej strony nowe informacje, podstrony, teksty itp., to jest to zmiana, o której nie musimy informować bezwzględnie pozycjonera, ponieważ nie zagraża ona dotychczas wypracowanym wynikom. Nie trzeba o takich zmianach informować, ale warto to jednak zrobić. Pozycjoner może te nowości wykorzystać pod kątem SEO – jeśli będą one pasować do tego celu.
Jeśli chcemy coś usunąć ze strony internetowej, to powinniśmy koniecznie poinformować pozycjonera o tym. Jeśli planujemy zastąpić dotychczasową zawartość strony czymś nowym, to także dajmy znać o tych planach.

3)    Jeśli zmianie ulegają dostępy do CMS lub FTP, to dajmy o tym znać niezwłocznie.  Aktualne, działające dostępy do strony to bardzo ważna sprawa. Bez dostępów skuteczne pozycjonowanie jest praktycznie niemożliwe. Nowe dostępy powinny trafić do pozycjonera bezzwłocznie. Jest to w interesie obu stron umowy.

4)    Zmiana strony internetowej – o tym trzeba koniecznie poinformować. Jeśli planujemy gruntowne odświeżenie swojej strony internetowej, przebudowę, zmianę CMS-a itp. to koniecznie informujemy o tym zawczasu pozycjonera. Przesłanie mu dostępu do roboczej wersji strony także jest bardzo dobrym pomysłem. Specjalista SEO podpowie coś na temat treści, przyjaznych linków, wersji językowych, konieczności zrobienia przekierowań czy wspierających pozycjonowanie adresów URL. Wszystko dla dobra strony internetowej.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany