Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Co daje konto LinkedIn Premium – 5 powodów

Rodzaje kont LinkedIn Premium – co wybrać?

Posiadasz konto na Linkedin? Jeszcze nie? To radzimy, zakładaj czym prędzej!

Szczególnie jeśli prowadzisz swój biznes, jesteś managerem lub obejmujesz inne stanowisko decyzyjne. Profil na tym medium społecznościowym to obecnie must have.

Linkedin rośnie w siłę i w kontekście rozwoju biznesu, stanowi całkiem zgrabne narzędzie. Coraz więcej osób dostrzega w Linkedin potencjał nie tylko rekrutacyjny, ale także silnie sprzedażowy i marketingowy.

Konto podstawowe na Linkedin jest bezpłatne i jeszcze w ostatnich miesiącach nie różniło się znacznie od konta Premium. Dopiero od niedawna Linkedin zaczął wprowadzać zmiany, które mają na celu zmniejszenie możliwości konta podstawowego (np. ucięcie zasięgu wyszukiwania kontaktów) a wzbogacanie możliwości konta premium (np. możliwość sprawdzenia kto i kiedy oglądał nasz profil)

Ile kosztuje konto LinkedIn Premium?

Linkedin oferuje aż 4 plany Premium, w zależności od celu w jakim chcemy używać platformy, mamy do wyboru:

    • Konto Kariera – dla tych, którzy poszukują pracy (pierwszy miesiąc bezpłatny, później wybierając subskrypcję miesięczną płacimy 99,99 zł za miesiąc a jeśli roczną 79,99zł za miesiąc (959,88 PLN rocznie – płatność z góry).
    • Konto Biznes – dla profesjonalistów, którzy chcą rozszerzyć swoje konto o  kilka dodatkowych funkcji i tym samymrozwinąć swoją sieć znajomych lub zarządzać swoją reputacją (w tym przypadku także mamy bezpłatny pierwszy miesiąc, następnie koszt to 199,99zł w rozliczeniu miesięcznym lub 149,99 PLN* / miesiąc (jeśli rozliczamy się rocznie).
    • Konto Sprzedaż znane jako Sales Navigator – dla tych, którzy chcą skutecznie znaleźć klientów. Plan ten można wykupić dla jednej osoby, zespołu lub całego przedsiębiorstwa (cena dla jednej osoby obejmuje bezpłatny miesiąc subskrypcji a następnie 299,98zł/miesiąc lub przy zakupie na cały rok 239,99zł/miesiąc, dając łącznie 2 879,89 PLN rocznie).
  • Konto Zatrudnienie – dla firm, których celem jest szybsze znalezienie i zatrudnienie nowych kandydatów (jest to najdroższy pakiet, który po miesiącu bezpłatnego użycia kosztuje 399,98zł na miesiąc a przy rocznej subskrypcji (3 839,88 PLN rocznie – 319,99zł/miesiąc.

W niniejszym wpisie skupimy się na dwóch planach Premium: Biznes oraz Sprzedaż (Sales Navigator).

Dla prywatnej osoby jest to niezaprzeczalnie duży wydatek. Jeżeli jednak dobrze zaplanujemy swoje działania i wykorzystanie funkcji kont Premium taka inwestycja na pewno nam się zwróci. Jak więc najlepiej wykorzystać potencjał kont Premium na Linkedin?

Poznaj zalety profilu LinkedIn Premium

Jeżeli po przeczytaniu poniżej wymienionych i opisanych zalet, stwierdzisz, że TAK, tego właśnie Ci brakuje na Linkedin, żeby sprawniej działać, to wychodzi na to, że opłaca Ci się wykupić konto Premium.

  • Możliwość wyszukiwania kontaktów 3 stopnia

Wcześniej dostępna była również dla kont podstawowych, obecnie, po zmianach Linkedin, jest tylko dostępna dla kont Premium.

rodzaje kont linkedin premium

Kim są kontakty 3 stopnia na Linkedin?

Zacznijmy od tego, że kontakty 1 stopnia, to nasi znajomi, z którymi jesteśmy połączeni już w sieci Linkedin. Kontakty 2 stopnia, to znajomi naszych znajomych. (im więcej znajomych mamy tym większa jest też nasza sieć kontaktów drugiego stopnia) Kontakty 3 stopnia są więc zupełnie niezależne. Są to osoby, można powiedzieć “obce”, z którymi nie mamy wspólnych znajomych, jednak często chcemy z nimi nawiązać kontakt.

Kiedy przyda Ci się ta dodatkowa funkcja?

Kontakty 3 stopnia, to szczególnie ważne kontakty w kontekście sprzedażowym. Wśród swoich znajomych mamy najczęściej osoby ze swojej lub podobnej branży, o podobnym doświadczeniu itd. Często się jednak zdarza, że aby dotrzeć do naszej grupy docelowej, będziemy musieli szukać osób w zupełnie innej branży niż działamy, z innym doświadczeniem. Jeżeli tak jest w Twoim przypadku, wtedy już wiesz, że ta dodatkowa funkcja Ci się przyda!

  • Dodatkowe możliwości wyszukiwania

Zaawansowane wyszukiwanie, z dodatkowymi filtrami jest dostępne w wersji Sales Navigator. Oprócz filtrów, które mamy w podstawowej wersji, dochodzi więcej możliwości wyszukiwania osób. Jeśli więc mamy dobrze określoną grupę docelową, Sales Navigator umożliwia nam dokładne wyszukanie osób, które odpowiadają jej kryteriom.

filtry linkedin

Dodatkowo, po wyszukaniu możemy przefiltrować daną grupę osób i znaleźć tylko te, które, np. w ostatnich 3 miesiącach zmieniły pracę, w ostatnim miesiącu opublikowały coś na Linkedin, osoby, które mają takie samo doświadczenie jak my, lub też osoby, które śledzą nasz firmowy fanpage.

targetowanie linkedin

Kiedy przydadzą Ci się dodatkowe możliwości wyszukiwania?

Te dodatkowe opcje pozwolą Ci lepiej targetować swoją grupę odbiorców. A jeżeli planujesz sponsorować treści firmowe, pozwoli dobrze dopasować kierowanie reklam na LinkedIn. Lepsze sprecyzowanie danej grupy odbiorców umożliwia także przejrzenie treści jakie publikują i w jakie się angażują, na podstawie których możesz zaplanować treści, które zamierzasz wykorzystywać w swojej strategii komunikacji.

  • Możliwość zapisania wyszukiwań/ konkretnych kontaktów

Po wyszukaniu danej grupy odbiorców, która nas interesuje, możemy ją zapisać. Możemy więc tworzyć sobie listy leadów, które pasują do danych kryteriów (np. grupę managerów IT w branży Komputery i oprogramowanie, którzy byli aktywni na Linkedin w ostatnich 30 dniach, są z Wrocławia a ich profile zawierają słowa kluczowe takie jak system SaaS – całkiem konkretne ukierunkowanie!) Linkedin podpowiada nam podobne osoby, do tych, które wcześniej wyszukiwaliśmy. Dodatkowo, możemy śledzić aktywność zapisanych osób i angażować się w ich publikacje na bieżąco.

  • InMail w cenie

InMail, czyli wiadomość do osoby, która nie jest w sieci naszych kontaktów, jest możliwe tylko dla profili Premium. Chcąc wysłać takową, musimy dodatkowo zapłacić. Wykupując profil Premium mamy określoną liczbę InMaili w pakiecie, która aktualizuje się co miesiąc, więc jeśli nie zużyjemy danej liczby w pierwszym miesiącu, przechodzi ona na drugi (w drugim uzyskujemy także nową pulę).

  • Złote oznaczenie profilu

Według Linkedin profile osób z kontem premium, są częściej odwiedzane (nawet do 6x w przypadku Sales Navigator). I pewnie wielu z nas przyzna, że złota odznaka działa! Poprawia wizerunek zarówno osoby jak i firmy, w której dana osoba pracuje.

Inne korzyści złotej ikonki LinkedIn Premium

Osoba, która ma nią oznaczony profil zapłaciła za konto premium, dlatego kontaktując się z nami (zapraszając do znajomych, pisząc inmaila) prawdopodobnie wie co robi i dlaczego to robi! Z własnego doświadczenia Verseo, możemy powiedzieć, że osoba wiadomości wysyłane od osoby z kontem premium były częściej otwierane, a osoby zapraszane często bardzo chętnie nawiązywały kontakt i były otwarte na rozmowę.

Jeśli uważasz, że przydadzą Ci się dodatkowe funkcjonalności jakie oferuje Linkedin dla kont Premium – wypróbuj je najpierw za darmo pierwsze 30 dni i zobacz czy odnajdujesz się w tym świecie. Dla niektórych okazuje się to zupełnie nieprzydatne, dla innych są to narzędzia, które używają na co dzień.

Kto powinien mieć konto premium?

Jeśli zastanawiasz się kto w Twojej firmie powinien mieć konto premium, podpowiadamy. Nie musi mieć konta premium każda osoba w firmie. Ważne aby całkowicie wykorzystać potencjał jaki dają narzędzia dostępne w płatnej wersji, dlatego osoba, która będzie miałą konto premium, powinna umieć go używać. Konto premium sprawdzi się dla managerów i właścicieli firm, którym to ułatwi zawieranie wartościowych znajomości. Dodatkowo, osoby odpowiedzialne za sprzedaż czy kontakt z klientem, a także rekruterzy też na pewno skorzystają z tych płatnych opcji.

Czujesz, że przydałaby Ci się wiedza Krok po Kroku jak działać na Linkedin? – Ściągnij za darmo nasz poradnik – skuteczne działania na Linkedin

Komentarze

  1. Ela

    Dzięki za wyjaśnienie. Dodatkowo zwracam uwagę na słowo „funkcjonalności”, które nie istnieje w użytym przez Państwa kontekscie. To błąd. Chodzi Państwu o funkcje. Warto używać poprawnej formy 😉

  2. Aga

    Mam pytanie. A co jeśli mam sales Navigator i postanowię zmniejszyć sobie konto do Bussines?
    Moje kontakty/konwersacje znikną? Zastanawiam się, czy mogę „pobawić się” 1 miesiąc większy zakres późnej mniejszy, żeby sprawdzić z czego chcę korzystać, jednocześnie nie tracąc efektów swojej pracy.

    • Maciej Popiołek

      Hello 🙂 Nawiązane kontakty nie znikną bo są przypisane do profilu, ale konwersacje przeprowadzane przy pomocy Sales Navigatora już owszem. Jeżeli stworzono listy leadów itd w SN to one również znikną. Przy sprzedaży Bussines raczej się nie sprawdzi.

  3. Iza

    Hej! A czy Sales Navigator można połączyć z profilem firmowym i dotrzeć do osób, które zainteresowały treści na profilu firmowym?

    • Maciej Popiołek

      Konto Sales Navigator jest połączone z kontem prywatnym. Można więc np. wyszukać osoby, które followują daną firmę a więc są zainteresowane treściami jakie publikuje. 🙂

  4. Michal

    Bardzo dobry artykuł. A czy konto Sprzedaż naprawdę sprawdza się w Polsce? W sensie czy kampanie mają
    przełożenie na realne leady i kupujących klientów?

    • Dominika Mączka

      Cześć Michał! Samo konto Sprzedaż może mieć przełożenie na leady tylko jeśli będziemy je wykorzystywać i rzeczywiście działać według wcześniej przemyślanej strategii sprzedażowej. Jednak samo wykupienie konta nie gwarantuje sukcesu.
      Konto Premium Sprzedaż to coś zupełnie innego niż kampania reklamowa na Linkedin – której już efekty możemy śledzić w managerze reklam. I wtedy tak, takie kampanie, dobrze optymalizowane, mogą mieć przełożenie na realne leady i klientów. Więcej o reklamie na Linkedin możesz poczytać tutaj: https://verseo.pl/oferta/reklama-na-linkedin/
      Dzięki! 🙂

Powiązane artykuły

Facebook przedstawia kolejny format reklamowy dedykowany wyłącznie na urządzenia mobilne: Kolekcje
Artur Kwieciński

Nowy format reklamowy na Facebooku! Facebook zaprezentował niedostępny jeszcze w Polsce format reklamowy, który jako drugi po formacie Kanwa wyświetlany […]

Promocja lokalnej firmy na Facebooku – 4 kroki!
Jakub Michalak

Facebook to potężne narzędzie. W Verseo udowadniamy że platforma Marka Zuckerberga nie służy tylko do generowania lajków czy udostępnień ale […]

reklama sklepu odzieżowego
Reklama sklepu odzieżowego
Maciej Popiołek

Branża odzieżowa należy do najbardziej konkurencyjnych. Dlatego z pewnością nie warto czekać, aż klienci sami znajdą Twój sklep w Internecie […]

Verseo oficjalnym partnerem Facebooka
Jakub Michalak

W ostatnim czasie Facebook uruchomił program skupiający ekspertów z całego świata, zajmujących się maksymalizowaniem efektywności reklam, właśnie na tej platformie, […]

Wirus a handel czyli krajobraz po bitwie
Maciej Popiołek

COVID – 19. Już sama nazwa, owiana nimbem tajemnicy, sprawia, że trochę zaczynamy panikować. Narodzony w Chinach, początkowo traktowany z […]

wskaźniki kpi
Wskaźniki KPI – co to jest?
Maciej Popiołek

Jak oceniasz efektywność prowadzonych działań marketingowych i sprzedażowych? Na jakiej podstawie poprawiasz swoje kampanie? Co robisz, aby sprawdzić, czy podjęte […]