Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Moduł blogowy w HubSpocie

Moduł blogowy w HubSpocie - zdjęcie nr 1

Moduł blogowy w HubSpocie

HubSpot jako potężny kombajn sprzedażowo-marketingowy umożliwia także przeprowadzanie działań bazujących na content marketingu. Mowa tutaj przede wszystkim o tworzeniu stron, landing page’y, a także własnego firmowego bloga. 

Moduł blogowy w HubSpocie znajdziesz w zakładce marketing -> website -> blog.

Blog w HubSpot

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Blog umieszczony na firmowej domenie, będący integralnym elementem strony internetowej, ma bardzo wiele biznesowych zalet. Wymieńmy 3 najważniejsze:

To doskonałe pole do budowania profesjonalnego wizerunku. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dzięki blogowi możesz stworzyć obraz marki jako branżowego specjalisty, publikując wartościowe z punktu widzenia klienta artykuły. Mogą być to opisy poszczególnych funkcji produktów, fachowe opracowania, case study czy porównania. Content na blogu może być tak szeroki, jak szeroka jest branża. Każdy klient woli skorzystać z usług czy produktów firmy, która „zna się na rzeczy” – a umiejętnie napisane artykuły mają wyższą wartość niż typowe opisy pełne komunałów w stylu „najwyższa jakość”.

Blog nadaje firmie ludzką twarz

Firmowy blog to własny kawałek Sieci – jest bezpośrednio powiązany z usługami czy produktami, które oferuje firma, jednak zapewnia miejsce na publikację nieco innego contentu niż produktowych opisów. Dzięki temu marka przestaje być tylko bezdusznym logotypem na produkcie. Staje się treścią, ludźmi, tekstami, zdjęciami i wiedzą. Zespół uczestniczył w branżowej konferencji? Czasem warto wspomnieć o tym właśnie na blogu. Jednak nawet w bardziej sprzedażowych wpisach dobrze jest umieścić autora posta wraz ze zdjęciem i krótkim opisem – tak, by czytelnik wiedział, że wpis stworzył konkretny człowiek. 

Dobrze zrealizowany blog ma duży wpływ na SEO

Każdy artykuł na blogu to z technicznego punktu widzenia osobna podstrona, która będzie indeksowana przez crawlery sieciowe dokładnie tak samo, jak wszystkie pozostałe. Dzięki temu zyskujesz w zasadzie nieskończone miejsce na publikację wartościowego contentu również z punktu widzenia SEO – wypełnionego słowami kluczowymi, linkami wewnętrznymi i budującego przy tym tzw. topical authority. 

Zajrzyj również na inne materiały związane z prowadzeniem firmowego bloga:

Blog i HubSpot – podstawowe informacje

Zakładanie oraz edycja bloga w HubSpocie są bardzo proste. Dzięki podstawowym motywom oraz ogromnej liczbie dodatkowych, znajdujących się w HubSpot Marketplace (są tam dostępne zarówno rozbudowane darmowe motywy, jak i wiele płatnych) możesz w zasadzie dowolnie dostosować wygląd swojego bloga. Nie potrzebujesz do tego umiejętności programistycznych i zespołu IT – wystarczy trochę czasu i wysiłku.

Jak założyć bloga w HubSpocie?

Blog w HubSpot - jak go stworzyć?

Po kliknięciu w „Add a blog” pokaże się kolejne menu, w którym możesz ustawić podstawowe informacje na temat swojego bloga – jego tytuł, adres, język oraz opis meta.

Moduł blogowy w HubSpocie - zdjęcie nr 6

Kolejnym krokiem będzie wybór motywu – HubSpot oferuje ogromną bazę bezpłatnych oraz rozpowszechnianych komercyjnie. Ustawisz zarówno domyślny widok pojedynczego posta, jak i listy postów.

HubSpot Blog - wybór motywu
Moduł blogowy w HubSpocie - zdjęcie nr 8

>>> Przeczytaj także… Zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce <<<

Ostatnim krokiem będzie dostosowanie domyślnego layoutu do własnych potrzeb – możesz dodać tam bannery, archiwum wpisów, formularze, CTA i wiele innych elementów. Nie potrzebujesz danych FTP do serwera – niemal wszystko ustawisz bezpośrednio w HubSpocie.

Jak dodać wpis?

Dodawanie wpisów jest bardzo podobne do wielu innych blogowych CMSów. Wystarczy kliknąć na “create blog post”…

Dodawanie wpisów na blog HubSpot

…a Twoim oczom ukaże się wygodny edytor pojedynczego wpisu. Czas wypełnić go treścią i zadbać o szczegóły.

Przykładowy wpis blogowy na HubSpot

Efekt może wyglądać na przykład tak – to oficjalny blog HubSpota:

Moduł blogowy w HubSpocie - zdjęcie nr 11

Firmowy blog – czego NIE robić?

Blog ma wiele zalet, ale bardzo łatwo wpaść w kilka pułapek. Czego więc unikać podczas pisania? Na co zwracać uwagę?

Nie ignoruj danych

Blog w HubSpocie możesz zmierzyć wzdłuż i wszerz – chodzi oczywiście o zbieranie cennych statystyk. Zobacz, które wpisy zbierają najwięcej użytkowników i wyświetleń, z których postów masz najwięcej leadów w formularzach i jak poszczególne wpisy radzą sobie w wyszukiwarce. Rozbudowany moduł analityczny w pełni Ci to umożliwi. Umieszczaj różne CTA, przeprowadzaj testy A/B, zbieraj wszystkie przydatne informacje – to one są kluczowe w cyfrowym biznesie.

Nie skupiaj się tylko na zaletach swoich usług czy produktów

Na pewno na swojej witrynie masz zakładkę „oferta” albo „produkty” z rozbudowanymi deskrypcjami. Blog to jednak trochę co innego – jeśli chcesz publikować na nim wpisy, które będą de facto przepisanymi na nowo opisami, nie wniesie to żadnych sensownych wartości dla klienta. Nie da się tworzyć przyzwoitych wpisów w oderwaniu od charakterystyki branży, konkurencji i warunków rynkowych. Czym innym jest wpis z propozycjami produktów z oferty pod tytułem „polecane buty do biegania do 200 zł” albo „wózek dla dziecka do 400 zł” i przedstawieniem różnic pomiędzy produktami a czym innym będzie na przykład post z opisem konkretnego modelu bez żadnych innych dodatków w treści.

Chwal się osiągnięciami, ale bez przesady

Twoja marka dostała branżową nagrodę, wzięła udział w prestiżowym wydarzeniu czy rozbudowała swoje portfolio? A może zespół wzbogacił się o kilku nowych pracowników? To świetnie – i w określonych warunkach każda z tych informacji to dobry temat na wpis. Ale nie może być to lejtmotyw bloga – skupianie się tylko na takich treściach jest z perspektywy czytelnika zwyczajnie nudne i błyskawicznie staje się męczące w odbiorze.

Nie lekceważ słów kluczowych

Crawlery sieciowe biorą pod uwagę ponad 200 czynników przy ustalaniu rankingu danej strony – niektóre są jawne, inne Google ukrywa i specjaliści SEO poświęcają mnóstwo czasu, by odkryć je samemu. Pozycjonerski consensus jest jednak jasny – z całą pewnością słowa kluczowe powinny być Twoim priorytetem. Analizuj, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja, szukaj niezagospodarowanych keywordów. Pamiętaj, że wpis o takim samym przekazie i bardzo podobnej treści może być chętnie wyszukiwany w Google… lub nie. Wiele zależy od doboru fraz, które umieszczasz w tekście. 

>>> Czy wiesz, że… Sales Automation i HubSpot to duet idealny?! SPRAWDŹ <<<

Nie zaniedbuj bloga

Martwa zakładka, w której ostatni wpis został opublikowany rok temu i dotyczy produktu, którego już dawno nie masz w ofercie, jest odpowiednikiem opuszczonego domu. Przeglądanie starych wpisów może być ciekawe dla internetowych archeologów, ale brak aktualizacji zwyczajnie odrzuca i pozostawia wrażenie, że w firmie zupełnie nic się nie dzieje. Pomyśl o blogu jak o tamagotchi – żeby przynosił zysk, musi być karmiony contentem.

Nie nadwyrężaj swojej wiarygodności

Żyjemy w czasach, w których bardzo łatwo jest zweryfikować różne tezy, a klienci są czuli na punkcie manipulacji. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest oparcie się na przykładach oraz danych – możliwie takich, które są weryfikowalne, choć oczywiście nie zawsze będzie to możliwe. Złośliwi twierdzą, że marketing polega na przedstawianiu faktów w dogodny dla siebie sposób – ale niech to przynajmniej będą fakty.

Content marketing w HubSpocie

Moduł blogowy to tylko jedna z opcji prowadzenia działań content marketingowych za pomocą HubSpota. Oprogramowanie umożliwia także tworzenie w prosty sposób landing page’y – na HubSpocie śmigają na przykład nasze landingi z poradnikami: Google Ads dla e-commerce czy Facebook Ads.

Moduł blogowy w HubSpocie - zdjęcie nr 12

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany