Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study

kampania linkedin

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej

Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych celów reklamowych w sieciach społecznościowych. Standardowe formularze na stronie w wielu przypadkach okazują się być o wiele bardziej kosztowne niż kampanie lead gen. Głównym powodem, dla którego wybór pada na pozyskiwanie kontaktów z platform społecznościowych jest łatwość ich wypełniania. Automatycznie zaciągnięte dane udostępniane w serwisach skracają czas wypełniania formularzy, co wpływa na ich przyjemniejszy i łatwiejszy odbiór.

Kampanie z tym celem nie są jednak bez wad. Ograniczenie klikania do minimum powoduje, że w wielu przypadkach jakość pozyskanych leadów znacząco maleje. 

Działasz w branży B2B i szukasz nowych klientów na Facebook’u? Każdy „sam sobie szefem” i szlachta, która nie pracuje, również mogą się nimi stać, a Ty zapłacisz za to w Menedżerze Reklam. I tu z pomocą przychodzi LinkedIn – zdecydowany lider wśród generatorów leadów. 

Ile średnio kosztuje kampania na Linkedin?

Jeżeli korzystasz z innych kanałów reklamowych i zaczynasz swoją przygodę z płatną reklamą na LinkedIn może okazać się, że założony przez Ciebie budżet jest zbyt mały, aby efektywnie przeprowadzić swoją pierwszą kampanię. Minimalny budżet dzienny, jaki można ustawić dla jednej kampanii, to 10 euro. Wynika z tego, że sugerowany najniższy budżet dzienny dla przeprowadzenia kampanii będzie Cię kosztował około 1300 zł netto miesięcznie. 

Oczywiście może się okazać, że Twój pierwszy wybór celu, grupy odbiorców i umiejscowienia będzie strzałem w dziesiątkę, jednak aby przetestować inne opcje i konfiguracje, konieczne będzie zwiększenie budżetu. Mimo tego, że działania reklamowe w serwisie LinkedIn wymagają na start większych wkładów pieniężnych, bardzo szybko przekonasz się, że prawdopodobnie jest to dla Ciebie najlepsza platforma do generowania potencjalnych klientów.*

Formularze na LinkedIn Ads

Jeśli na Twojej stronie internetowej stosunkowo trudno znaleźć formularz kontaktowy lub też prosta w obsłudze strona nie pozwala na dodanie dodatkowych funkcji pozwalających, np. pobrać materiały przez zainteresowaną osobę, lub po prostu chcesz skrócić ścieżkę klienta i bez konieczności przeprowadzania go po kliknięciu w reklamę na stronę internetową, chcesz by pobrał dany materiał lub skontaktował się z Tobą – to płatna reklama na LinkedIn w postaci formularza generowania leadów jest dla Ciebie. 

Jak wygląda formularz na Linkedin Ads?

Formularze na Linkedin pozwalają zdobyć najważniejsze informacje kontaktowe potencjalnie zainteresowanych osób naszym produktem lub usługą. Można je również używać w kampaniach o celu bardziej edukacyjnym, w którym to oferujemy za każdy zostawiony kontakt coś w zamian, np. poradnik, biuletyn, raport czy katalog itd. 

Jakie dane możemy zbierać poprzez formularz generowania leadów na Linkedin?

Możliwości jest naprawdę wiele.🤩 Począwszy od danych osobowych, po firmowe dane kontaktowe, oraz niestandardowe pytania, których celem będzie zebranie konkretnej informacji o subskrybentach oraz ich klasyfikacja w systemie zbierającym leady. 

Formularz daje nam również możliwość wybrania koniecznych do zaakceptowania warunków, by przesłać formularz (np. akceptację regulaminu czy polityki prywatności). 

Niemniej jednak, tworząc formularz, warto mieć zawsze na względzie dobre praktyki uwzględniające UX, a więc np. ograniczyć obowiązkowe pola do wypełnienia do maksymalnie 3. Ogromną zaletą formularzy na Linkedin jest ich automatyczne wypełnianie się, dzięki któremu użytkownik zainteresowany materiałem może w prosty sposób szybko otrzymać interesującą treść, bez konieczności uzupełniania pól samodzielnie. Oczywiście niektóre pola można zastrzec jako konieczne do wpisania lub odznaczenia przez użytkownika i tym samym już wstępnie zweryfikować jakość leadów i ich poziom zainteresowania danym materiałem. 

Proces tworzenia reklamy a kampania Linkedin

Jak w każdej kampanii LinkedIn Ads zaczynasz od wyboru celu, który najlepiej określa to czego potrzebujesz. Twoim celem jest zdobycie nowych potencjalnych klientów, czyli w grupie ukierunkowanej na konwersję wybierasz cel “Generowanie potencjalnych klientów”. Aby przeprowadzić kampanię z celem generowania potencjalnych klientów konieczne jest powiązanie konta reklamowego ze stroną firmową LinkedIn. 

Proces tworzenia kampanii nie różni się od innych celów. Zaczynamy oczywiście od ustalenia grupy odbiorców. Mimo dużo mniejszych możliwości kierowania grup odbiorców niż ma to miejsce na w Menedżerze Reklam na Facebooku z dużo większym prawdopodobieństwem można dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, która faktycznie jest zbudowana w większości z odbiorców, których szuka reklamodawca.

Formaty płatnych reklam w kampanii leadowej na LinkedIn Ads  

Formaty reklam dostępne przy tworzeniu kampanii pozyskującej klientów to standardowe pojedyncze zdjęcie, karuzela, reklama wideo oraz dwa rodzaje kampanii z umiejscowieniem reklam w skrzynkach odbiorczych odbiorców. To, który format wybierzesz zależy tylko od Ciebie, nie ma zasugerowanych formatów, które najlepiej sprawdzą się w Twojej branży. Z tego powodu tak ważne jest przeprowadzanie testów różnych umiejscowień reklam. Niektóre kampanie reklamowe LinkedIn, dzięki przyciągającemu uwagę banerowi, sprawdzą się o wiele lepiej niż oparte głównie na tekście reklamowym kampanie na wiadomości sponsorowane i odwrotnie.

Kreacje reklamowe dostępne w kampanii leadowej na Linkedin

Kolejnym krokiem jest przygotowanie kreacji reklamowej i ustawienia szczegółowych treści płatnej reklamy LinkedIn, która w zależności od tego, który format wybierzesz posiada różne opcje do uzupełnienia i wybrania. Wszystkie cele łączy jednak utworzenie formularza potencjalnych klientów. 

Polityka prywatności w kampaniach leadowych na Linkedin

Formularz posiada standardowe ustawienia i treści do uzupełnienia. Bardzo ważne jest posiadanie treści polityki poprawności na tej samej domenie, co strona. Możesz wybierać z wielu opcji danych, które potrzebujesz pozyskać od potencjalnych klientów. Tworzenie formularza kończy się oknem potwierdzenia przesłania danych kontaktowych wraz z podziękowaniem. 

Kampania na LinkedIn Ads – case study

Z powodu pandemii na przełomie lutego i marca wiele firm było zmuszonych wprowadzić radykalne zmiany w swoich działaniach, dla niektórych z nich otworzyła się nowa ścieżka dotarcia do swoich odbiorców. Jeden z naszych klientów w sposób dynamiczny wykorzystał obecną sytuację i przewidział, że podjęcie współpracy w zakresie działań reklamowych na platformie LinkedIn może przynieść wymierne korzyści. Głównym celem naszego klienta było trafienie do działów specjalistów i liderów HR w celu promocji webinaru dotyczącego najlepszych praktyk działania w nadchodzącym okresie. Na pierwszy plan wzięliśmy kampanię z celem generowania potencjalnych klientów w formie wiadomości sponsorowanych, które wpadają prosto do skrzynek odbiorczych w serwisie LinkedIn.

W pierwszym tygodniu kampania wystartowała z dużą intensywnością i bardzo szybko udało się pozyskać założoną ilość potencjalnych klientów. Już pod koniec pierwszego miesiąca początkowy koszt pozyskania klienta spadł o 18%. Ostatecznie po 3 miesiącach trwania działań reklamowych kampanię udało się zakończyć z kosztem za wynik o 22% niższym niż ten z początkowego okresu. 

Pozytywnie zaskoczył nas również CTR (współczynnik otwarć wiadomości sponsorowanych) na poziomie ponad 70% podczas trwania całej kampanii. Kluczowe było tu pierwsze “spotkanie” odbiorcy z reklamą w swojej skrzynce odbiorczej, na co wpływ ma odpowiedni nagłówek reklamy. 

Przede wszystkim staraliśmy się nie atakować potencjalnych klientów kolejną reklamą, a w przyjazny sposób zachęcić do przeczytania całości komunikatu. 

Jedne z pierwszych testów, które przeprowadzaliśmy w kampanii opierały się na zmianach stawki. Sugerowaną wartość stawki LinkedIn podpowiada już na poziomie tworzenia grupy kampanii. Wpływ na tę wartość mają wybrane przez Ciebie cele, umiejscowienia i wybór grupy odbiorców. Początkowa stawka na poziomie 0,15 euro okazała się przynosić o wiele gorsze efekty niż obrana przez nas stawka podczas optymalizacji, na poziomie 0,30 euro, którą utrzymaliśmy ostatecznie większą część trwania kampanii.

Wsparcie klienta przy kampanii reklamowej na Linkedin

Klient uzyskał od nas wsparcie również na poziomie tekstów reklamowych. Celem było zachęcenie użytkowników LinkedIn do pozostawienia danych osobowych w zamian za bezcenną wiedzę i wskazówki. Klient podzielił się z nami doświadczeniem w swojej branży, w końcu to on najlepiej zna swoich potencjalnych odbiorców, a my bazując na wiedzy uzyskanej z wielu innych kampanii dodaliśmy do tego najlepsze strategie, które poznajemy dzięki testom w prowadzonych kampaniach. Tak oto powstało kilka wersji komunikatów trafiających do odbiorców, które analizowaliśmy i wybieraliśmy ostatecznie te, których wyniki wysuwały się na prowadzenie. 

W międzyczasie przeprowadziliśmy jeszcze kilka kampanii reklamowych dla tego klienta, które dzięki korelacji wpływały pozytywnie nie tylko na budowanie świadomości marki, ale także na zauważalne stopniowe obniżanie kosztów za wyniki. 

Kampania leadowa na Linkedin – Podsumowanie

Z własnego doświadczenia wiemy, że koszty przeprowadzenia kampanii reklamowych na LinkedIn mogą początkowo odstraszać. Jeżeli działasz w branży B2B powinieneś jednak wiedzieć, że to obecnie najlepsza platforma do pozyskiwania wartościowych klientów. Kampania generująca leady jest jednak końcowym etapem lejka sprzedażowego i działania te warto wesprzeć poprzez reklamy budujące świadomość marki, a także poprzez inne kanały reklamowe.

*Oczywiście zastrzegamy, że nie każdy typ działalności nadaje się na reklamę na Linkedin. Warto przeprowadzić wstępną analizę, by sprawdzić czy nasi klienci są na Linkedin i czy spędzają tam czas właśnie w poszukiwaniu treści / usług lub produktów, które oferuje nasza firma. Często zdarza się, że nasi klienci tam rzeczywiście są, dlatego ruszamy z kampanią, jednak po danym okresie czasu zauważamy, że kampania nie odnosi zamierzonych efektów. Jest to często spowodowane właśnie brakiem wstępnej analizy Celu, w jakim nasza grupa docelowa korzysta z Linkedin. Może się okazać, że poszukuje tu bardziej biznesowych rozwiązań, a lifestylowe zostawia sobie na Facebooka, Instagrama czy po prostu korzysta z wyszukiwarki Google. 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

reklama branża tekstylna
Case study – branża tekstylna
Magdalena Walczak

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

case study dom i ogród
Case study – branża dom i ogród
Artur Krawczyk

Często naszą pracę nad pozycjonowaniem zaczynamy, gdy klient ma już zbudowaną pewną widoczność w sieci wyszukiwania oraz renomę wśród klientów […]

google ads za 5000
Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego
Martyna Mikołajczak

Reklama w Google produktów dostępnych w sklepie internetowym to jedno z głównych źródeł pozyskiwania klientów. Jako właściciel e-sklepu na pewno […]

Inteligentne Kampanie w Sieci Reklamowej Google – Implementacja Krok po Kroku oraz Case Study
Kasia Nowakowska

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google – dlaczego warto? Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google to rozwiązanie dostępne od ubiegłego […]

pozycjonowanie sklepu internetowego tatuum
Pozycjonowanie sklepu internetowego – Case study Tatuum
Jacek Smogur

Mija ponad rok odkąd mamy przyjemność współpracować z marką Tatuum. Dzięki jej uprzejmości, możemy zaprezentować wyniki, jakie udało nam się […]