Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Content marketing: Jakie przynosi korzyści? VIDEO

Content marketing: Jakie przynosi korzyści? VIDEO - zdjęcie nr 1

Content marketing - co to jest?

Content marketing to pojęcie, o którym mówi się coraz więcej i coraz częściej. Zastanawiasz się, dlaczego firmy chcą prowadzić działania w zakresie marketingu treści? To na pewno nie kwestia aktualnych trendów, ale wyłącznie możliwość osiągnięcia sporych korzyści biznesowych. Sprawdź, na czym polega content marketing i jakich efektów można się spodziewać. 

Nie jest żadną tajemnicą, że na użytkowników już od dawna nie działają (tak samo jak kiedyś) tradycyjne formy reklamy. Niemal każda próba nachalnego zaprezentowania swoich produktów lub usług najczęściej kończy się klęską.  Można jednak tego uniknąć – wystarczy, że wyjdziesz naprzeciw potrzebom użytkowników, którzy oczekują użytecznych treści. 

>> Dawid Didiuk: Łatwa sprzedaż w trudnych czasach? <<

Treść – podstawa działań marketingowych

To treść stanowi fundament działań marketingowych, dlatego należy jej poświęcić znaczną część uwagi. Trzeba jednak wiedzieć nie tylko co napisać, ale również jak to zrobić, aby zaskarbić sobie sympatię użytkowników. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Tym sposobem przechodzimy do sedna – do content marketingu. Są to wszelkie działania wykorzystujące treść odpowiadającą na potrzeby odbiorców. Sprowadzają się one do:

  • tworzenia  i publikowania określonych treści
  • skierowanie uwagi grupy docelowej
  • budowania zaangażowania i lojalności określonej grupy klientów. 

Z uwagi na swoją różnorodność pod względem typów i zastosowań, treść można wykorzystać w wielu kanałach dystrybucyjnych: począwszy od firmowej strony internetowej, poprzez portale branżowe, a skończywszy na mediach społecznościowych. Zawsze jednak trzeba pamiętać, aby dostarczać wysokiej jakości content – taki, który wpisze się w oczekiwania internautów.

Narzędzia w content marketingu – dostępne możliwości

Aby zwiększyć szansę na sukces i móc osiągnąć wszystkie korzyści, nie należy koncentrować się wokół zaledwie kilku popularnych narzędzi.  Na szczęście mocną stroną content marketingu jest ich szeroka dostępność. Dzięki tak dużej różnorodności masz szansę docierać do obecnych i potencjalnych klientów wieloma kanałami i w takiej formie, która najlepiej wpisuje się w oczekiwania grupy docelowej. 

Poniżej prezentujemy kilka dostępnych narzędzi, z których warto regularnie korzystać w działaniach związanych z marketingiem treści. 

Artykuły eksperckie / sponsorowane

Artykuły tematyczne o charakterze poradnikowym publikowane jako teksty eksperckie lub sponsorowane – właśnie tak zwykle kojarzy się content marketing. Tego typu treści cieszą się największą popularnością, m.in. z uwagi na swoją uniwersalność. 

Pamiętaj, aby artykuły nie były reklamą w czystej postaci, a niosły wysoką wartość merytoryczną. Im bardziej przydatne będą, tym w osiągnięciu lepszych efektów pomogą. 

Jeżeli chcesz wzmocnić ich potencjał, poświęć czas na optymalizację SEO. Podział na śródtytuły, wypunktowania, obecność słów kluczowych – dzięki temu możesz zwiększyć swoją widoczność w sieci. 

Blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego jeden z najlepszych – bo w zasadzie darmowych – sposobów na zamieszczanie wartościowej treści. Regularnie publikuj wpisy, dzieląc się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Chociaż filar bloga powinny stanowić artykuły poradnikowe, od czasu do czasu możesz poinformować o nowych produktach czy wprowadzanych usługach. 

Infografiki

Infografiki są doceniane za swój wirusowy potencjał. Sprzyja temu przyjazna forma obrazu oraz łatwość udostępniania, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Tego typu narzędzie warto wykorzystać wszędzie tam, gdzie pojawia się możliwość zastąpienia długich opisów i danych liczbowych. 

Podcasty

Podcasty to dobry sposób dotarcia do osób, które nie zawsze mają możliwość przeczytania artykułów blogowych. Przekazanie wartościowych informacji w formie cyfrowych plików audio pozwala na odsłuchiwanie ich w dowolnym momencie.

Jeśli dysponujesz bardzo dobrym artykułem blogowym lub sponsorowanym, „przerób” go na podcast. Dzięki temu zwiększysz swój zasięg.

E-booki

Publikowanie e-booków gotowych do pobrania po pozostawieniu np. adresu mailowego to dobry sposób na zbudowanie bazy potencjalnych klientów oraz zacieśnieniu więzi z dotychczasowymi odbiorcami. 

E-booki to świetna opcja w przypadku treści o charakterze edukacyjnym. Poradniki pomagające w rozwiązaniu problemów, rozwianiu wątpliwości – to zapewni ci duże zainteresowanie. 

>> Komunikacja niewerbalna: Pokaż to, czego mi nie mówisz <<

Content marketing – poznaj najważniejsze korzyści

Chociaż w content marketingu drzemią ogromne możliwości, prowadzone działania nie zawsze są gwarantem sukcesu. Jeśli jednak będziesz sumiennie realizować założenia opracowanego planu i postawisz na wysokiej jakości treść, masz szansę osiągnąć wiele korzyści.

  • Budowa wizerunku eksperta

Ekspert to osoba, która ma ogromną wiedzę i doświadczenie, na której można polegać, która jest godna zaufania, która dobrze się kojarzy. Właśnie nim może stać się twoja firma dzięki content marketingowi. 

Wystarczy, że zerwiesz ze swoją anonimowością i zaczniesz coraz częściej pojawiać się w sieci – nie dosłownie, ale poprzez publikowane wpisy blogowe, artykuły na portalach branżowych czy udzielanie porad na forach internetowych. W ten sposób wzmocnisz świadomość marki i zaczniesz być odbierany jako ekspert. A do kogo, jak nie do eksperta, zwracają się potencjalni klienci poszukujący konkretnych rozwiązań swoich problemów? Tym samym zbudujesz pozytywne relacje i zachęcisz do współpracy. 

  • Budowanie dobrych relacji z klientami

Czy poprzez typowe formy reklamy można zbudować dobre i trwałe relacje z klientami? Na pewno będzie ci łatwiej, jeśli odetniesz się od tradycyjnych metod promowania na rzecz content marketingu. 

Publikowanie wartościowych treści – takich, które są przydatne i faktycznie zainteresują odbiorców – przynosi oczekiwane efekty. Klient wie, że zależy ci na czymś więcej niż tylko „odhaczeniu” kolejnej sprzedaży. Dlatego będzie miał o tobie pozytywne zdanie i z dużym prawdopodobieństwem poleci twoją firmę innym osobom. 

  • Poprawa zaangażowania klientów

Warto zawalczyć o lepsze zaangażowanie klientów, którzy będą często wracać do twojej oferty i z niej korzystać. Pomogą w tym odpowiednio dobrane działania content marketingowe. 

Dostarczanie treści użytecznej z punktu widzenia klienta zachęca do powrotu i skłania do dzielenia się informacjami z innymi użytkownikami. W ten sposób możesz docierać zarówno do dotychczasowych odbiorców, jak i potencjalnych klientów. Dobra i angażująca treść zamieni ich w stałych użytkowników.

  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Poprawnie prowadzone działania content marketingowe pomagają w wygenerowaniu wzmożonego ruchu na stronie internetowej. Po publikacji artykułów w serwisach zewnętrznych czy tekstów na blogu firmowych możesz zauważyć zwiększoną liczbę odwiedzin. To zaś już krok od tego, aby część użytkowników pozostała tam na dłużej i zdecydowała się skorzystać z oferty.

  • Większa widoczność w wyszukiwarce

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest widoczność twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Nawet, jeśli prowadzisz działania z zakresu SEO, możesz je jeszcze bardziej wzmocnić. 

Czy pamiętasz, że dla Google liczy się wartościowa treść, która jest przydatna internautom? W te założenia doskonale wpisuje się content marketing – z wysokiej jakości artykułami tematycznymi, eksperckimi i blogowymi itp. Jeżeli będą powstawać zgodnie z zasadami SEO, masz szansę na zaistnienie na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego zadbaj o to, aby odpowiednio nasycić je słowami kluczowymi, podzielić tekst na śródtytuły, dodać wypunktowania itp. 

  • Niższe koszty prowadzonych działań

Prowadzenie działań w zakresie content marketingu może być nieco tańsze w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy – szczególnie w przełożeniu na możliwe do osiągnięcia efekty oraz zasięg i czas trwania. 

Nie da się wskazać konkretnej kwoty, ponieważ jest ona uzależniona od wielu czynników, m.in. kosztu tworzenia contentu, kosztu promowania treści w różnych kanałach, kosztu mierzenia efektów działań. Na cenę wpływa także doświadczenie firmy zajmującej się wdrażaniem działań.

Warto jednak podkreślić, że content marketing pod tym względem jest dość elastyczny. Można bowiem opracować taką strategię, która będzie uwzględniała określony budżet. 

  • Długofalowe „zbieranie” owoców

Chociaż na efekty prowadzonych działań w zakresie content marketingu trzeba poczekać, ich „owoce” można zbierać nawet po zakończeniu kampanii. Jak to możliwe? Raz opublikowane treści nie giną (szczególnie artykuły na blogu) i mogą dalej pracować na twoją firmę. 

>> 7 recept na sprzedaż w czasach kryzysu <<

  • Skuteczność – niezależnie od branży

Content marketing jest na tyle elastyczny, że działania można prowadzić właściwie w każdej branży. 

Działasz w szeroko pojętym przemyśle, a usługi twojej firmy skierowane są do innych przedsiębiorstw? Prowadzisz sklep internetowy z ubrankami dla niemowląt i chcesz dotrzeć do świeżo upieczonych rodziców? Specjalizujesz się w pomiarach natężenia oświetlenia i chcesz zainteresować swoją ofertą odbiorców indywidualnych? 

W każdym z tych przypadków doskonale sprawdzi się content marketing. Trzeba tylko opracować odpowiednią strategię, aby prowadzone działania uwzględniały specyfikę twojego przedsiębiorstwa. 

Pamiętaj! Dobrze poprowadzony marketing treści zawsze przyniesie oczekiwane efekty. Jednak proces ten może zająć więcej lub mniej czasu – zależnie od branży. 

Content marketing w praktyce – przykład

Korzystny wpływ content marketingu na realizację celów biznesowych potwierdza Małgorzata Podbielska, Managing Partner En Casa Premium Real Estate, gdzie marketing treści uprawiany jest od blisko 11 lat:

Content marketing: Jakie przynosi korzyści? VIDEO - zdjęcie nr 4

Jeśli chcesz istnieć w internecie i w oczach klientów, jako ekspert, po prostu musi to robić. W naszym biurze strategia content marketingowa realizowana jest konsekwentnie niemalże od samego początku działania firmy. Najpierw prowadziliśmy firmowego bloga. Głównie w celach edukacyjnych, ale także pozycjonowania strony, wyróżnienia się, zaoferowania więcej niż jedynie jakościową usługę. Chcieliśmy pokazać, że mamy ogrom wiedzy, którą potrafimy i chcemy się dzielić. Nie były to materiały typowo eksperckie, ale także cykl tekstów „Gdzie się dobrze mieszka w Warszawie”. Nasi klienci szukali konkretnych lokalizacji i udogodnień. Chcieli dostać jasną informację, które apartamentowce mają wysokie kondygnacje, siłownię, basen, są zlokalizowane w sąsiedztwie parku, czy przyciągają uwagę pięknym widokiem, roztaczającymi się za oknami. Oczekiwali sugestii, które miejsca będą komfortowe dla prowadzenia biznesu, a gdzie dobrze zamieszkać z rodziną. Podaliśmy im odpowiedzi na tacy. W pięknej formie! Klienci doceniają to, że nim zainwestują swój czas w spotkanie, najpierw dowiedzą się, gdzie idą. Korzyść jest obopólna – i my inwestujemy środki czasowe i zaangażowanie tam, gdzie ma to sens. Jak widać, content pomaga w tej optymalizacji!

Użyte we wcześniejszej wypowiedzi sformułowanie „piękna forma” jest kluczowe. Jak tłumaczy Podbielska, w branży nieruchomości klasy premium, nie ma miejsca na niedociągnięcia, a wysoką jakość traktuje się w kategorii wymaganego standardu.

W naszym segmencie nie ma miejsca na neutralność i nijakość. Tu działają tylko najskuteczniejsi i najpiękniejsi. Klienci, którzy są zainteresowani ofertami premium, chcą wiedzieć, że kupują od mających dostęp do najlepszych apartamentów i chcą dokonywać transakcji w przyjemnym, dopracowanym otoczeniu. A właściciele nieruchomości muszą wiedzieć, że sprzedaż odbędzie się na najlepszym, najbardziej efektywnym i efektowym poziomie, bo tylko z taką firmą chcą się wiązać. Nie ma miejsca na niedopracowany opis, nieatrakcyjną ulotkę lub baner. Tu wszystko musi być dopięte na przysłowiowy ostatni guzik, bo tylko wtedy dodajemy prestiżu nieruchomości. Dzięki temu możemy sprzedać obiekt za wysoką lub nawet wyższą cenę od pierwotnie zakładanej – wyjaśnia Małgorzata Podbielska.

Dopracowanie i dobry contentent są opłacalne! Trzeba jednak z głową tworzyć całą strategię i mierzyć siły na zamiary.

Działania content marketingowe, które obecnie są realizowane w biurze En Casa to między innymi:

  • Blog
  • Magazyn Entrada
  • VIDEO na Youtube – „Duety En Casa”, czyli rozmowy z ekspertami (wewnętrznymi i zewnętrznymi).
  • Poradniki.

Choć od samego początku angażowaliśmy się w działania marketingowe, w tym content, w związku ze zbyt skromnymi mocami przerobowymi i wiedzą, mogliśmy działać na małą skalę. Podjęliśmy decyzję o skorzystanie z pomocy profesjonalistów, inwestując środki w pozycjonowanie. Dopiero dzięki temu poznaliśmy prawdziwą moc Google, SEO i podejmowanych przez nas aktywności. W dobie tak dużej konkurencji, takie wsparcie działań promocyjnych jest po prostu konieczna – tłumaczy Podbielska.

Jak wygląda wykorzystanie wymienionych wyżej narzędzi content marketingowych w praktyce? Jak przełożyć je na świat ekskluzywnych nieruchomości?

Klienci popytowi, czyli poszukujący nieruchomości, korzystają z content marketingu w celu pozyskania informacji, gdzie komfortowo się mieszka i na jakie udogodnienia w danym budynku można liczyć. Temat wyczerpują nasze artykuły blogowe oraz dopracowane opisy nieruchomości z profesjonalnymi zdjęciami. Wykorzystujemy je także w newsletterach i wydawanym dwa razy w roku prestiżowym magazynie Entrada. Format treści jest dla nas bardzo ważny. Chcemy zaciekawić, nie mówić wszystkiego wprost, ale dać do zrozumienia, jaka to nieruchomość. By klient mógł ocenić, czy to oferta dla niego. Przy transakcji zakupu kluczową rolę odgrywa jednak agent – jego umiejętność nawiązania relacji, wytworzenia poczucia zaufania, zrozumienia potrzeb i odpowiedzenia na nie.

Odbiorca podażowy czyta artykuły eksperckie, by dowiedzieć się, jak sprzedajemy i dlaczego jesteśmy skuteczni. Nie jest obojętny też sposób prezentacji nieruchomości, bo tak samo będziemy opowiadać o mieszkaniu lub domu klienta. Sprzedający czytają wpisy, by dowiedzieć się, jak przygotować nieruchomość do sesji zdjęciowej i jak zachować się podczas prezentacji. Oglądają nasz kanał na Youtube, gdzie tłumaczymy jak znaleźć dobrego agenta, jak go sprawdzić, czy czego od niego można oczekiwać – wyjaśnia Małgorzata Podbielska.

W content marketing warto zainwestować firmowy budżet, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców i zacieśnić więzi z dotychczasowymi klientami. Odpowiednio przygotowany plan i sumienne realizowanie strategii pomoże – krok po kroku – w realizacji założonych celów. Dzięki temu uda ci się osiągnąć wszystkie możliwe korzyści, co przełoży się na zwiększenie zysków – zarówno tych finansowych, jak i niematerialnych. 

Chcesz dowiedzieć się, jak z sukcesem prowadzić działania content marketingowe? Skontaktuj się z Verseo, aby przekonać się osobiście, że osiągnięcie wszystkich wymienionych wyżej korzyści jest możliwe.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany