Z Badań Google wynika, że użytkownicy wchodzący w interakcję co najmniej raz w tygodniu cechują się czterokrotnie wyższym prawdopodobieństwem dokonania zakupu online. Zatem w jaki sposób dotrzeć właśnie do tego typu odbiorców i płacić wyłącznie za interakcję z reklamą? Odpowiedzią na to pytanie jest interaktywny format Lightbox dostępny w Google AdWords.
Format Lightbox powstał z myślą o rozszerzeniu możliwości jakie stoją za szerokim zasięgiem Sieci Reklamowej Google i jest rozwinięciem idei reklam display. Głównym celem jest dotarcie do zaangażowanego użytkownika, który świadomie chce wejść w interakcję z reklamą. Dodatkowo reklamodawca ma możliwość wyboru modelu płatności rozliczanego za zaangażowanie.
Reklamy Lightbox wyświetlane są w sieci reklamowej dokładnie na tych samych zasadach co reklamy graficzne i tekstowe. Różnicą jest to, że format ten ma inne zadanie. Nie jest nim kliknięcie z modelu CPC, ani widoczne wyświetlenie z modelu CPM. Format ten ma za zadanie angażować użytkownika poprzez najechanie kursorem na reklamę i interakcja z nią. Właśnie poprzez tego typu akcję naliczana jest płatność w modelu CPE (z ang. cost-per-engagement). Reklama zatem musi zawierać call to action w postaci czytelnego zaproszenia do pożądanej akcji. Istnieje także możliwość rozliczania w modelu vCPM.
Powyższy baner to baner początkowy pochodzący z kampanii marki odzieżowej Kate Spade. Kampania miała średni czas interakcji z reklamą na poziomie 35 sekund. Średni czas interakcji na urządzeniach mobilnych to aż 20 sekund.
Co otrzymuje użytkownik w ramach swojego zaangażowania? Zależy to od rodzaju treści, które chce mu przekazać reklamodawca. Galeria gotowych szablonów umożliwia następujące rozwiązania:
- Lightbox z wieloma filmami
- Lightbox z galerią obrazów
- Lightbox z galerią produktów
- Lightbox z filmem i galerią obrazów
- Lightbox z filmem i galerią produktów
- Lightbox z galerią obrazów i galerią produktów
- Lightbox z filmem, galerią produktów i mapami
Po kliknięciu lub najechaniu kursorem, bądź po dotknięciu na urządzeniu mobilnym reklamy pojawia się dwusekundowy komunikat informujący o rozpoczętej akcji. Dzięki temu eliminujemy prawdopodobieństwo przypadkowego rozwinięcia się reklamy i naliczenia opłaty za interakcję.
Następnie użytkownik ma przed sobą rozwiniętą w pełni reklamę z zasobami udostępnionymi przez reklamodawcę.
Format lightbox daje 100% zaangażowanie użytkownika po rozwinięciu reklamy. Dostępne w AdWords raporty o zaangażowaniu dostarczają informacji takich jak liczba rozwinięć reklamy Lightbox czy średni CPE.
Samo stworzenie kreacji za pomocą galerii gotowych szablonów nie należy do trudnych, a już to podstawowe narzędzie daje duże możliwości. Przekonać się o tym można zaglądając na stronę https://lightbox-builder.appspot.com/ zawierającą kreator reklam Lightbox.
Mariusz Szczerbal
22 lip 2016, 12:31
Jak liczbowo wygląda różnica między lightboxem, a zwykłym banerem graficznym ?
Artur Kwieciński
22 lip 2016, 12:45
Cześć,
Możesz doprecyzować jakie liczby masz na myśli?
Przemo
24 sie 2016, 17:58
Arturo. Ciekawa dawka informacji, tak trzymaj czekam na dalsze wpisy.