Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Bounce rate – co to jest i jak go zmniejszyć na swojej stronie www?

Bounce rate – co to jest i jak go zmniejszyć na swojej stronie www? - zdjęcie nr 1

Bounce rate – co to jest i jak go zmniejszyć na swojej stronie www? - zdjęcie nr 2

Bounce rate – co to jest i jak sobie z tym radzić?

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zajrzeć do jakiegoś sklepu, po czym od razu go opuścić? Może nie podobał Ci się jego wygląd albo zdałeś sobie sprawę, że nie ma tam tego, czego szukasz. Jakikolwiek był tego powód, zajrzałeś do sklepu tylko na chwilę, po czym wręcz „odbiłeś” się od niego. To samo może dziać się na Twojej stronie i nie jest to zbyt dobre zjawisko. Wysoki bounce rate (współczynnik odbicia) pokazuje, że coś odstrasza odwiedzających Twoją stronę internetową. Szybko ją opuszczają, aby znaleźć lepszą odpowiedź na swoje zapytanie. Na szczęście są sprawdzone sposoby na to, jak zredukować ten współczynnik. Odwiedzający nie tylko zostaną na dłużej na Twojej stronie – zwiększy się także szansa, że dokonają zakupu. Zanim przejdziemy do tych metod, przyjrzyjmy się dokładniej temu, czym jest współczynnik odbicia.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Bounce rate – co to jest?

Bounce rate to procent osób, które odwiedziły Twoją stronę i opuściły ją po zobaczeniu tylko jednej strony. Nie klikają w żaden z wewnętrznych linków ani nie reagują na żadne call to action.

W skrócie odwiedzający „odbija się” od strony i nie poświęca jej zbyt wiele uwagi. Choć sama definicja jest prosta, to jednak stojące za tym zjawiskiem powody mogą być nieraz bardziej zaawansowane. Przyjrzyjmy się zatem 5 sprawdzonym sposobom, które pomogą Ci zredukować tę wartość.

1. Przyśpiesz czas ładowania strony

Wiele osób zakłada, że przyczyną wysokiego bounce rate są problemy z contentem strony. Tak naprawdę w wielu przypadkach odwiedzający w ogóle nie czytają zawartości strony, gdyż opuszczają ją zbyt szybko. Przydługawy czas ładowania to jeden z najgorszych problemów, jaki może spotkać stronę internetową. Nie ważne, jak dobry jest content, jeżeli nikt go nie przeczyta.

47% użytkowników Internetu oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund lub mniej!

Kilka wskazówek, jak przyspieszyć czas ładowania:

  • W zależności od typu strony zoptymalizuj grafiki.
  • Zoptymalizuj kod strony.
  • Wybierz lepszy hosting – nieraz problemy może powodować słaby serwer.

Więcej porad znajdziesz tutaj.

2. Właściwie korzystaj z paneli bocznych i widżetów

Trudno znaleźć blog, który nie posiada jakichś elementów w panelu bocznym – zwykle znajdziemy tam elementy nawigacyjne czy odnośniki do innych treści.

Przepakowywanie jednak marginesu swojej strony niepowiązanymi reklamami, nagrodami, odznakami i innymi niepotrzebnymi rzeczami może przytłoczyć odwiedzającego i sprawić, że opuści stronę. Jeśli chcesz podkreślić jakąś treść w panelu bocznym, zrób to tak, aby faktycznie przynosiło to dodatkową korzyść. Zawrzyj linki do powiązanych artykułów, które poszerzają omawiany temat. W ten sposób na dłużej przyciągniesz czytelników do swojej strony.  Podobnie, jeżeli zamieścisz tam nagrody, certyfikaty i odznaczenia to niech pochodzą one z najbardziej renomowanych źródeł, aby faktycznie służyły swojemu celowi.

Jeśli zaś chodzi o pop-upy, to mają one oczywiście swoje miejsce. Odpowiednio zastosowane mogą być bardzo efektywne. Jednocześnie jednak potrafią rozpraszać uwagę i irytować odwiedzającego. Daj czas odwiedzającym na zapoznanie się ze stroną, zanim zaproponujesz im zapisanie się do newslettera. Nie naciskaj zbyt szybko ani zbyt mocno.

3. Ulepsz czytelność treści

Prawdziwie dobre user experience ma miejsce wtedy, gdy treści na stronie są czytelne i łatwe w odbiorze. Źle sformatowane treści oraz duże bloki tekstu skutecznie zniechęcają do czytania. Oczywiście, spora ilość tekstu korzystnie wpływa na pozycjonowanie, ale zawsze warto mieć na uwadze tzw. “złoty środek”. Preferowana długość tekstu na danej witrynie, zawsze zależy też od specyfiki rzeczonej. 

Dobrze jest stosować się do następujących praktyk przy budowaniu treści:

  • Często korzystaj z nagłówków, aby podzielić tematycznie tekst
  • Stosuj wypunktowane listy, gdy wyliczasz korzyści lub podajesz krótkie wskazówki
  • W miarę możliwości zamieszczaj zdjęcia, wykresy oraz cytaty ekspertów z branży
  • Pogrubiaj niektóre słowa kluczowe oraz ważniejsze fragmenty

Wpisy na blogu zakończ nagłówkiem „podsumowanie”. W ten sposób zachęcisz czytelnika do przeczytania tekstu do końca i ładnie zepniesz całość klamrą.

4. Stosuj wewnętrzne linkowanie

Wewnętrzne linkowanie to strategia, która może skutecznie pomóc w wyeliminowaniu wysokiego bounce rate. Przykładem mogą być strony internetowe pisane w formie encyklopedii, w których znajdziemy bardzo dużo linków wewnętrznych. Oczywiście strony encyklopedyczne rządzą się swoimi prawami. Duża gęstość linków na typowej stronie może odstraszać czytelnika.

Linki należy stosować strategicznie – umieszczaj odnośniki do innych przydatnych artykułów albo do oferty, jeżeli jest ona związana z tym, co porusza tekst. Dobrze jest także umieszczać linki pod koniec artykułu – w ten sposób po przeczytaniu całości odwiedzający nie opuści całkiem strony, ale będzie gotowy na kolejną porcję contentu.

Oczywiście nie bez znaczenia jest także typ strony. Na stronie typu landing page wszelkie linki, które nie są call to action, mogą zaszkodzić konwersji. W takiej sytuacji lepiej jest się ich pozbyć, aby pomóc skupić się czytelnikowi na jednej czynności i aby pozostał w obrębie jednej witryny.

5. Dostosuj strony 404

Strona 404 pojawia się, gdy odwiedzający kliknie link prowadzący do niedziałającej i nieusuniętej podstrony w obrębie Twojego serwisu. Dobrze jest dostosować taką stronę, aby zamiast domyślnego tekstu wyświetlały się tam wewnętrzne linki oraz narzędzie do wyszukiwania treści. Ogólnie chodzi o to, aby strona ta pomogła odwiedzającemu znaleźć to, czego naprawdę szukał lub przekierować go do innej ciekawej treści.

bounce rate a błędy 404

Podsumowanie

Powyższe wskazówki mogą bardzo pomóc w wyeliminowaniu wysokiego bounce rate. Pamiętaj, że im więcej czasu odwiedzający spędzą na Twojej stronie, tym większa szansa, że będzie miała miejsce konwersja. 

Chcesz wiedzieć więcej? Sporo o tym, jak poprawnie konstruować treści i stronę znajdziesz w naszym najnowszym poradniku o SEO dla sklepów internetowych – sprawdź teraz! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany