Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo

case study seo prestashop

Pozycjonowanie sklepów działających na PrestaShop to dla nas chleb powszedni. Obecnie optymalizujemy ponad 30 e-commerce’ów z tej platformy, a w naszej niemal 9-letniej historii zanotowaliśmy wiele sukcesów na polu pozycjonowania na Preście. Dziś chcemy podzielić się z Wami trzema case studies SEO sklepów opartych o tę właśnie technologię.

Case study bilibike.eu 

Case study SEO Prestashop bilibike
Case study SEO Prestashop bilibike

Z bilibike.eu współpracujemy od maja 2020 roku, wspólnie budując widoczność strony na frazy z największym potencjałem. Kiedy zaczynaliśmy, strona wyświetlała się na 11 fraz w TOP10, a jedynie 2 z nich ukazywały się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. Oznacza to, że ruch organiczny na stronie istniał, choć był stosunkowo niewielki. Podjęliśmy więc działania na różnych frontach – optymalizacja techniczna serwisu, dodawanie treści i linkowanie zewnętrzne pomogły nam już po roku uzyskać zdecydowane wzrosty. Obecnie liczba fraz na topowych pozycjach wygląda następująco:

  • TOP3 –  42 frazy,
SEO prestashop bilibike top3
  • TOP10 – 188 fraz,
SEO prestashop bilibike frazy top10
  • TOP50 – 1092 frazy.
SEO prestashop bilibike top50

Stanowi to wzrost rzędu 1609% w przypadku TOP10 i aż 2000%, gdy mowa o TOP3. Wiemy jednak, że strona nadal ma potencjał, by zyskiwać jeszcze lepsze wyniki, dlatego nie składamy broni i wspólnie z klientem walczymy, by jeszcze mocniej okopać się w czołówce wyników wyszukiwania. Średni koszt pozycjonowania tej strony to 3500 złotych miesięcznie.

Case study filtrybb.pl 

 Case study SEO Prestashop filtrybb
Case study SEO Prestashop filtrybb

Spójrzmy, jak prezentowały się wyniki u innego naszego klienta – filtrybb.pl. Przedstawimy tu podobny okres co w przypadku poprzedniego przykładu, czyli mniej więcej ostatni rok. W październiku 2020 roku strona była już nieźle widoczna w Google: 24 frazy w TOP3 i 130 fraz w TOP10 – to był w tym przypadku nasz punkt wyjściowy. 

SEO prestashop filtrybb top3

Jest to bardzo dobry fundament pod budowę widoczności w wynikach wyszukiwania, który postaraliśmy się wykorzystać w stu procentach. W październiku tego roku wyniki sięgały już 78 fraz w pierwszej trójce i 334 fraz na pierwszej stronie rankingu. Są to odpowiednio wzrosty o 225% i 157%.

seo statystyki filtry bb top10
top50 frazy filtrybb

Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 2000 złotych miesięcznie.

Case study kompresyjni.pl 

Case study SEO Prestashop kompresyjni
Case study SEO Prestashop kompresyjni

Nasz trzeci przykład w dzisiejszym wpisie to kompresyjni.pl. Jak zmieniała się widoczność tej strony przez ostatni rok? W październiku 2020 roku notowaliśmy następujące wyniki:

  • TOP3 – 41 fraz,
  • TOP10 – 209 fraz,
  • TOP50 – 566 fraz.

Podobnie jak w poprzednim case study, podstawowa widoczność została więc już zbudowana i należało tylko dbać o systematyczne wzrosty pozycji w wynikach wyszukiwania. Rok połączonych starań klienta i pozycjonera pozwolił uzyskać wzrosty na poziomie 256% w przypadku TOP3 oraz 78,5%, gdy mowa o pierwszej stronie rankingu. Było to odpowiednio:

  • TOP3 – 146 fraz,
  • TOP10 – 373 frazy,
  • TOP50 – 900 fraz.

Tu również jednak nadal walczymy o coraz większą widoczność, a cel ten jest zdecydowanie w zasięgu ręki. Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 1700 złotych miesięcznie.

Pozycjonowanie sklepów na PrestaShop a na innych platformach – różnice

PrestaShop to platforma w dużym stopniu umożliwiająca personalizację ustawień. Większość wtyczek i dodatków musimy wprowadzić do niej samodzielnie, dzięki czemu nie obciążamy serwera funkcjonalnościami, które nie są dla nas przydatne (jak np. w przypadku WooCommerce). Sprawia to, że Presta działa z reguły nieco szybciej niż WooCommerce, ale również tę drugą platformę da się dobrze zoptymalizować, by skrócić czas ładowania. 

Jeśli chodzi o porównanie PrestaShop z Shoperem to platformy te wypadają bardzo podobnie, a podstawową różnicą jest to, że możemy mieć nieco większy problem ze znalezieniem programisty dobrze znającego Prestę. Wybierając PrestaShop, trzeba też liczyć się z tym, że większość dodatków jest w tym wypadku płatna. Jeśli chcemy mieć więcej darmowych nowości, lepiej postawić sklep na WooCommerce, choć również ta platforma stopniowo odchodzi od bezpłatnego użyczania funkcjonalności i większość z nich jest darmowa tylko w podstawowej, mocno okrojonej wersji. 

W ogólnym rozrachunku jednak zarówno PrestaShop, jak i Shoper czy WooCommerce dobrze nadają się do pozycjonowania w wynikach wyszukiwania i na każdej z tych platform można uzyskać dobre wyniki, tak jak w ukazanych tutaj przykładach czy w dostępnych na naszej stronie case studies z Shopera.

Chcesz pozycjonować sklep oparty o technologię PrestaShop? Wybierz firmę z doświadczeniem i wynikami w tym zakresie. Skontaktuj się z nami, a bezpłatnie skonsultujemy z Tobą możliwości dla Twojego sklepu.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe
Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study
Maciej Popiołek

Dzisiaj na tapecie sklep, który powierzył nam reklamę od swoich narodzin, które nastąpiły rok temu – czyli całkiem niedawno. Taka […]

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Artykuł gościnny

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych? Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google […]

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Artykuł gościnny

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

case study branża obuwnicza
Case study – branża obuwnicza (Google Ads, SEO)
Magdalena Walczak

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród […]

Case Study VCM Verseo Campaign Manager
Krzysztof Masłowski

Analiza efektywności optymalizacji kampanii Google AdWords na przestrzeni 4 miesięcy przy użyciu Verseo Campaign Manager Platforma VCM wywołuje bardzo duże zainteresowanie, […]

case study branża wnętrzarska
Case study – branża wnętrzarska (SEO)
Adam Kubaszewski

Z klientem współpracujemy od grudnia 2020 w ramach pakietu Advanced (3500 zł netto miesięcznie). Sklep działa w branży Dom i […]