Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo

SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo - zdjęcie nr 1

case study seo prestashop

Pozycjonowanie sklepów działających na PrestaShop to dla nas chleb powszedni. Obecnie optymalizujemy ponad 30 e-commerce’ów z tej platformy, a w naszej niemal 9-letniej historii zanotowaliśmy wiele sukcesów na polu pozycjonowania na Preście. Dziś chcemy podzielić się z Wami trzema case studies SEO sklepów opartych o tę właśnie technologię.

Case study bilibike.eu 

Case study SEO Prestashop bilibike
Case study SEO Prestashop bilibike

Z bilibike.eu współpracujemy od maja 2020 roku, wspólnie budując widoczność strony na frazy z największym potencjałem. Kiedy zaczynaliśmy, strona wyświetlała się na 11 fraz w TOP10, a jedynie 2 z nich ukazywały się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. Oznacza to, że ruch organiczny na stronie istniał, choć był stosunkowo niewielki. Podjęliśmy więc działania na różnych frontach – optymalizacja techniczna serwisu, dodawanie treści i linkowanie zewnętrzne pomogły nam już po roku uzyskać zdecydowane wzrosty. Obecnie liczba fraz na topowych pozycjach wygląda następująco:

  • TOP3 –  42 frazy,
SEO prestashop bilibike top3
  • TOP10 – 188 fraz,
SEO prestashop bilibike frazy top10
  • TOP50 – 1092 frazy.
SEO prestashop bilibike top50

Stanowi to wzrost rzędu 1609% w przypadku TOP10 i aż 2000%, gdy mowa o TOP3. Wiemy jednak, że strona nadal ma potencjał, by zyskiwać jeszcze lepsze wyniki, dlatego nie składamy broni i wspólnie z klientem walczymy, by jeszcze mocniej okopać się w czołówce wyników wyszukiwania. Średni koszt pozycjonowania tej strony to 3500 złotych miesięcznie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Case study filtrybb.pl 

 Case study SEO Prestashop filtrybb
Case study SEO Prestashop filtrybb

Spójrzmy, jak prezentowały się wyniki u innego naszego klienta – filtrybb.pl. Przedstawimy tu podobny okres co w przypadku poprzedniego przykładu, czyli mniej więcej ostatni rok. W październiku 2020 roku strona była już nieźle widoczna w Google: 24 frazy w TOP3 i 130 fraz w TOP10 – to był w tym przypadku nasz punkt wyjściowy. 

SEO prestashop filtrybb top3

Jest to bardzo dobry fundament pod budowę widoczności w wynikach wyszukiwania, który postaraliśmy się wykorzystać w stu procentach. W październiku tego roku wyniki sięgały już 78 fraz w pierwszej trójce i 334 fraz na pierwszej stronie rankingu. Są to odpowiednio wzrosty o 225% i 157%.

seo statystyki filtry bb top10
top50 frazy filtrybb

Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 2000 złotych miesięcznie.

Case study kompresyjni.pl 

Case study SEO Prestashop kompresyjni
Case study SEO Prestashop kompresyjni

Nasz trzeci przykład w dzisiejszym wpisie to kompresyjni.pl. Jak zmieniała się widoczność tej strony przez ostatni rok? W październiku 2020 roku notowaliśmy następujące wyniki:

  • TOP3 – 41 fraz,
  • TOP10 – 209 fraz,
  • TOP50 – 566 fraz.

Podobnie jak w poprzednim case study, podstawowa widoczność została więc już zbudowana i należało tylko dbać o systematyczne wzrosty pozycji w wynikach wyszukiwania. Rok połączonych starań klienta i pozycjonera pozwolił uzyskać wzrosty na poziomie 256% w przypadku TOP3 oraz 78,5%, gdy mowa o pierwszej stronie rankingu. Było to odpowiednio:

  • TOP3 – 146 fraz,
SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo - zdjęcie nr 13
  • TOP10 – 373 frazy,
SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo - zdjęcie nr 14
  • TOP50 – 900 fraz.
SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo - zdjęcie nr 15

Tu również jednak nadal walczymy o coraz większą widoczność, a cel ten jest zdecydowanie w zasięgu ręki. Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 1700 złotych miesięcznie.

Pozycjonowanie sklepów na PrestaShop a na innych platformach – różnice

PrestaShop to platforma w dużym stopniu umożliwiająca personalizację ustawień. Większość wtyczek i dodatków musimy wprowadzić do niej samodzielnie, dzięki czemu nie obciążamy serwera funkcjonalnościami, które nie są dla nas przydatne (jak np. w przypadku WooCommerce). Sprawia to, że Presta działa z reguły nieco szybciej niż WooCommerce, ale również tę drugą platformę da się dobrze zoptymalizować, by skrócić czas ładowania. 

Jeśli chodzi o porównanie PrestaShop z Shoperem to platformy te wypadają bardzo podobnie, a podstawową różnicą jest to, że możemy mieć nieco większy problem ze znalezieniem programisty dobrze znającego Prestę. Wybierając PrestaShop, trzeba też liczyć się z tym, że większość dodatków jest w tym wypadku płatna. Jeśli chcemy mieć więcej darmowych nowości, lepiej postawić sklep na WooCommerce, choć również ta platforma stopniowo odchodzi od bezpłatnego użyczania funkcjonalności i większość z nich jest darmowa tylko w podstawowej, mocno okrojonej wersji. 

W ogólnym rozrachunku jednak zarówno PrestaShop, jak i Shoper czy WooCommerce dobrze nadają się do pozycjonowania w wynikach wyszukiwania i na każdej z tych platform można uzyskać dobre wyniki, tak jak w ukazanych tutaj przykładach czy w dostępnych na naszej stronie case studies z Shopera.

Chcesz pozycjonować sklep oparty o technologię PrestaShop? Wybierz firmę z doświadczeniem i wynikami w tym zakresie. Skontaktuj się z nami, a bezpłatnie skonsultujemy z Tobą możliwości dla Twojego sklepu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany