Spis treści
Czytasz teraz:
SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo
Zamknij
Pozycjonowanie sklepów działających na PrestaShop to dla nas chleb powszedni. Obecnie optymalizujemy ponad 30 e-commerce’ów z tej platformy, a w naszej niemal 9-letniej historii zanotowaliśmy wiele sukcesów na polu pozycjonowania na Preście. Dziś chcemy podzielić się z Wami trzema case studies SEO sklepów opartych o tę właśnie technologię.
Case study bilibike.eu
Z bilibike.eu współpracujemy od maja 2020 roku, wspólnie budując widoczność strony na frazy z największym potencjałem. Kiedy zaczynaliśmy, strona wyświetlała się na 11 fraz w TOP10, a jedynie 2 z nich ukazywały się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. Oznacza to, że ruch organiczny na stronie istniał, choć był stosunkowo niewielki. Podjęliśmy więc działania na różnych frontach – optymalizacja techniczna serwisu, dodawanie treści i linkowanie zewnętrzne pomogły nam już po roku uzyskać zdecydowane wzrosty. Obecnie liczba fraz na topowych pozycjach wygląda następująco:
- TOP3 – 42 frazy,
- TOP10 – 188 fraz,
- TOP50 – 1092 frazy.
Stanowi to wzrost rzędu 1609% w przypadku TOP10 i aż 2000%, gdy mowa o TOP3. Wiemy jednak, że strona nadal ma potencjał, by zyskiwać jeszcze lepsze wyniki, dlatego nie składamy broni i wspólnie z klientem walczymy, by jeszcze mocniej okopać się w czołówce wyników wyszukiwania. Średni koszt pozycjonowania tej strony to 3500 złotych miesięcznie.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Case study filtrybb.pl
Spójrzmy, jak prezentowały się wyniki u innego naszego klienta – filtrybb.pl. Przedstawimy tu podobny okres co w przypadku poprzedniego przykładu, czyli mniej więcej ostatni rok. W październiku 2020 roku strona była już nieźle widoczna w Google: 24 frazy w TOP3 i 130 fraz w TOP10 – to był w tym przypadku nasz punkt wyjściowy.
Jest to bardzo dobry fundament pod budowę widoczności w wynikach wyszukiwania, który postaraliśmy się wykorzystać w stu procentach. W październiku tego roku wyniki sięgały już 78 fraz w pierwszej trójce i 334 fraz na pierwszej stronie rankingu. Są to odpowiednio wzrosty o 225% i 157%.
Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 2000 złotych miesięcznie.
Case study kompresyjni.pl
Nasz trzeci przykład w dzisiejszym wpisie to kompresyjni.pl. Jak zmieniała się widoczność tej strony przez ostatni rok? W październiku 2020 roku notowaliśmy następujące wyniki:
- TOP3 – 41 fraz,
- TOP10 – 209 fraz,
- TOP50 – 566 fraz.
Podobnie jak w poprzednim case study, podstawowa widoczność została więc już zbudowana i należało tylko dbać o systematyczne wzrosty pozycji w wynikach wyszukiwania. Rok połączonych starań klienta i pozycjonera pozwolił uzyskać wzrosty na poziomie 256% w przypadku TOP3 oraz 78,5%, gdy mowa o pierwszej stronie rankingu. Było to odpowiednio:
- TOP3 – 146 fraz,
- TOP10 – 373 frazy,
- TOP50 – 900 fraz.
Tu również jednak nadal walczymy o coraz większą widoczność, a cel ten jest zdecydowanie w zasięgu ręki. Średni koszt pozycjonowania tej witryny to 1700 złotych miesięcznie.
Pozycjonowanie sklepów na PrestaShop a na innych platformach – różnice
PrestaShop to platforma w dużym stopniu umożliwiająca personalizację ustawień. Większość wtyczek i dodatków musimy wprowadzić do niej samodzielnie, dzięki czemu nie obciążamy serwera funkcjonalnościami, które nie są dla nas przydatne (jak np. w przypadku WooCommerce). Sprawia to, że Presta działa z reguły nieco szybciej niż WooCommerce, ale również tę drugą platformę da się dobrze zoptymalizować, by skrócić czas ładowania.
Jeśli chodzi o porównanie PrestaShop z Shoperem to platformy te wypadają bardzo podobnie, a podstawową różnicą jest to, że możemy mieć nieco większy problem ze znalezieniem programisty dobrze znającego Prestę. Wybierając PrestaShop, trzeba też liczyć się z tym, że większość dodatków jest w tym wypadku płatna. Jeśli chcemy mieć więcej darmowych nowości, lepiej postawić sklep na WooCommerce, choć również ta platforma stopniowo odchodzi od bezpłatnego użyczania funkcjonalności i większość z nich jest darmowa tylko w podstawowej, mocno okrojonej wersji.
W ogólnym rozrachunku jednak zarówno PrestaShop, jak i Shoper czy WooCommerce dobrze nadają się do pozycjonowania w wynikach wyszukiwania i na każdej z tych platform można uzyskać dobre wyniki, tak jak w ukazanych tutaj przykładach czy w dostępnych na naszej stronie case studies z Shopera.
Chcesz pozycjonować sklep oparty o technologię PrestaShop? Wybierz firmę z doświadczeniem i wynikami w tym zakresie. Skontaktuj się z nami, a bezpłatnie skonsultujemy z Tobą możliwości dla Twojego sklepu.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.