Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dlaczego warto dbać o prędkość ładowania stron internetowych?

Prędkość ładowania stron internetowych – ważne?

Ludzie obecnie używają swoich urządzeń mobilnych częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie zmienia to faktu, że wydajność stron internetowych, w tym stron mobilnych, pozostawia wiele do życzenia. Strony w większości przypadków nie spełniają oczekiwań użytkowników. Prędkość ładowania stron internetowych ma istotny wpływ na doświadczenie zakupowe, ale też na pozycję rankingową w wyszukiwarce! 

Prędkość ładowania stron internetowych – dokonaj optymalizacji jak najszybciej!

Aktualnie klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują szybkich, odpowiednio dopasowanych stron responsywnych lub stron posiadających wersje mobilną. Niestety, niedoceniane mikro-chwile, tak ważne dla klientów, są lekceważone nawet przez największe marki na świecie.

Obecnie na rynku detalicznym około 30% transakcji jest już wykonywane przez smartfony, a średni czas ładowania strony w 2016 roku wynosił 6,9 sekundy. Co warto podkreślić – według najnowszych badań jeżeli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% konsumentów porzuca ją zniecierpliwiona. Klienci, którzy poczekali do załadowania się strony w prawie 80% byli niezadowoleni z poruszania się po stornie, która w każdym wypadku powodowała wolne ładowanie się kolejnych podstron, co spowodowało brak chęci finalizacji transakcji i dokonania zakupu.

Dla właścicieli stron bardzo istotną informacją jest fakt, że nie muszą być programistami aby poprawić prędkość ładowania stron internetowych. W większości przypadków strony oparte o systemy zarządzania treścią posiadają darmowe wtyczki, które optymalizują wielkość zdjęć czy zarządzają cache strony. Warto podkreślić – klienci są mniej skłonni dokonać konwersji na stronach z długim czasem ładowania treści, a tym bardziej nie posiadających wersji mobilnej strony, ponieważ bardzo często transakcja rozpoczyna się na urządzeniu mobilnym, a kończy na komputerze.

Prędkość ładowania stron internetowych – możliwe ruchy i przyczyny.

Strona internetowa składa się z wielu elementów, do najważniejszych wpływających na czas ładowania się strony jest liczba elementów strony, liczba zdjęć na stornie oraz ich rozmiar. Im więcej elementów na stronie, tym większa waga strony i złożoność. Typowa strona dziś waży 2,486 KB i pomimo swoich niewielkich rozmiarów jest nieprzewidywalna ze względu na przechowywane dane na serwerze, które nie są zoptymalizowane. Sprawia to, że strona ładuje się niestabilnie i długo.

Jako właściciel strony możesz rozwiązać problem z czasem ładowania się strony poprzez poprawę wydajności. Oznacza to, że chcąc załadować stronę w ciągu trzech sekund konieczne jest wyeliminowanie zbędnych elementów strony, które spowalniają czas ładowania.

Kolejny element to liczba zdjęć. Do standardowych elementów graficznych zaliczamy również favicons, logo i zdjęcia produktów, które mogą zawierać do dwóch trzecich całkowitej masy strony. Rezultatem bagatelizowania liczby zdjęć oraz ich rozmiaru jest powolne ładowanie strony, a co za tym idzie w dużej mierze rezygnacja klientów z produktów lub usług oferowanych na stronie. Aby mieć pewność, że prędkość ładowania strony nie będzie spowalniana przez zdjęcia znajdujące się na stronie powinniście jako właściciele strony sprawdzić poprawność sformatowania plików. Przykładowo pliki w formacie PNG warto przekonwertować na prostą grafikę JPEG. Istnieją również zaawansowane narzędzia oraz techniki optymalizacji stron dla tych, którzy chcą wycisnąć jak najwięcej wydajności ze swojej strony internetowej.

Prędkość ładowania stron, a ilość odrzuceń.

Prędkość ładowania się strony ma bardzo duży wpływ na współczynnik odrzuceń, który mierzy odsetek osób, które opuszczają stronę bez wejścia poza pierwszą stronę. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma prędkość ładowania się strony. Pełny czas ładowania strony (w liczbie sekund do pełnego załadowania strony), w tym zdjęcia, czcionki, kody CSS itp., miały największy wpływ na to, czy użytkownik pozostanie na stronie. Okazało się, że średni czas ładowania strony internetowej – 2,5 sekundy – powoduje dobre pierwsze wrażenie oraz pozwala na konwersję.

Więc jak można szybciej? Zacznij od zrozumienia istoty optymalizacji na swojej stronie. Pierwszym krokiem może być test skuteczność witryny za pomocą https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

reklama sklepu zielarskiego
Reklama sklepu zielarskiego
Izabela Pirańska

Zielarstwo i fitoterapia w ostatnich latach stają się coraz popularniejsze. W związku z tym na rynku pojawia się też coraz […]

brand marketing
Brand marketing – co to znaczy i czy ma sens?
Maciej Popiołek

Słowo „marka” można nazwać dość popularnym. Obecnie każda firma, specjalista czy nawet pracownik wkraczający na rynek mają świadomość konieczności budowania […]

Reklama gabinetu stomatologicznego – na co warto postawić?
Redakcja

Reklama gabinetu stomatologicznego – na co zwrócić uwagę? Wizyty u dentysty nikomu nie kojarzą się z relaksem i przyjemnością. W […]

marketing lateralny
Marketing Lateralny – co to jest?
Dominika Słomka

Kiedy tradycyjne podejście do marketingu i reklamy już nie wystarcza, pojawia się pomysł na marketing lateralny. W myśl jego koncepcji […]

Co to jest landing page? Poznaj najlepsze wskazówki!
Maciej Popiołek

Co to jest Landing Page?  Co odróżnia landing page od „zwykłej” strony www? Cel, dla którego powstaje. Kluczowym zadaniem takiej […]

marketing społecznie zaangażowany
Marketing społecznie zaangażowany
Maciej Popiołek

Zmiany klimatu, zanieczyszczenie środowiska, stosunek do zwierząt, pogłębianie ubóstwa przez nieświadome wybory konsumenckie, nieodpowiedzialne zachowania, czy dostęp do wody pitnej. […]