Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama displayowa

reklama displayowa

Różnorodność formatów reklamowych oferowanych przez Google Ads jest imponująca. Każdy realizuje nieco inne cele, dlatego to ich umiejętne łączenie często składa się na sukces działań marketingowych. Dzięki temu możemy trafiać do użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej i stopniowo budować ich zaufanie, a w następnej kolejności – przywiązanie do marki. Na pierwszym etapie tego procesu ogromnym wsparciem marketera jest reklama displayowa nastawiona na zwiększanie świadomości marki. Czym charakteryzują się kampanie display, jak zrobić reklamę tego typu i jak wykorzystać ją do promocji firmy?

Reklama displayowa – co to?

Reklamami displayowymi nazywamy treści promocyjne, które mają postać graficzną i pojawiają się nie w samej wyszukiwarce, ale już na konkretnych stronach internetowych. Każdy użytkownik internetu styka się z nimi niemal non stop, za każdym razem, gdy odwiedza sieć. Gdzie są one widoczne? Praktycznie wszędzie. Do reklam displayowych należą banery, które pojawiają się obok tekstu głównego na stronie lub na górze witryny czy pomiędzy akapitami czytanych artykułów. Reklama displayowa to również pop-upy, czyli wyskakujące okienka, reklamy pełnoekranowe i reklamy wyświetlające się w tle, za faktyczną treścią witryny. To także reklamy na YouTube – pod (na smartfonach) lub obok odtwarzacza (na komputerach).

Najczęściej używamy określenia reklama displayowa w przypadku googlowskich kampanii, czyli tych, które wyświetlane są w Google Display Network (Sieci Reklamowej Google). Ta rozbudowana struktura liczy około 2 miliony witryn, a swoim zasięgiem obejmuje lwią część wszystkich aktywnych internautów na całym świecie. W GDN znajdują się portale informacyjne (np. Onet czy Wirtualna Polska), blogi tematyczne, platformy wideo czy strony lifestylowe. Dzięki temu kampania display sprawdza się w przypadku niemal każdej branży, niezależnie od preferowanej grupy odbiorców. 

W skrócie: co to jest reklama display? To reklama na stronie internetowej, mająca postać graficzną, najczęściej publikowana w ramach sieci Google Display Network.

Z czego składają się reklamy displayowe?

Powiedzmy teraz nieco o tym, jak zrobić reklamę display. Najczęściej tego typu komunikaty sprzedażowe zawierają obraz i niewielką ilość tekstu, choć bywają reklamy displayowe, które opierają się wyłącznie na słowie – są to wtedy niewielkie, białe kwadraty z hasłem i buttonem zawierającym CTA. Z reguły jednak reklamodawcy starają się w pełni wykorzystać potencjał kampanii display i tworzą komunikaty oparte na obrazie, które dużo skuteczniej zwracają uwagę odbiorców. 

Jak zrobić reklamę, która przyciągnie wzrok odbiorców i będzie skutecznym narzędziem promocyjnym? Wbrew pozorom, aby stworzyć taką kampanię, nie trzeba koniecznie mieć profesjonalnych grafik wykonanych przez specjalistę. W systemie Google Ads dostępna jest biblioteka darmowych zdjęć, które reklamodawcy mogą wykorzystać przy budowaniu swoich rkampanii display. Jeśli jednak mamy taką możliwość, warto skorzystać z unikalnego projektu – wtedy na banerze możemy umieścić na przykład produkty z naszego sklepu internetowego, zdjęcia pracujących w firmie specjalistów, fotki z prowadzonego lokalu itp. Takie materiały wzbudzają dużo większe zaufanie odbiorców i budują silniejszą relację z marką.

Przykłady reklam display:

reklama displayowa przykład
reklama display przykład
baner reklama displayowa przykład
reklama display google
reklama displayowa google przykład

Reklama displayowa – na jakich stronach jest widoczna?

Jak już wspominaliśmy, reklamy displayowe wyświetlają się w witrynach należących do liczącej blisko 2 miliony stron sieci partnerów Google. Nie oznacza to jednak, że nasza kampania display będzie się wyświetlać w przypadkowych zakamarkach internetu – prawidłowe użycie GDN pozwala uniknąć przepalania budżetu i zadbać o to, by reklama display trafiła dokładnie tam, gdzie powinna. To jej ogromna przewaga nad wieloma innymi formatami reklamowymi. 

Reklamodawca ma wpływ na miejsca publikacji banerów poprzez wybór typów kierowania. Możemy przykładowo skierować reklamy wyłącznie na serwisy o konkretnym zagadnieniu, wybranym z szerokiej listy tematycznej. Znajdziemy na niej takie kategorie jak dom i ogród, gry, podróże, sport, samochody i pojazdy oraz wiele, wiele innych. Wybierając ten typ kierowania, mamy pewność, że reklama na stronie internetowej nie wyświetli się w powiązaniu z zupełnie przypadkowymi zagadnieniami. 

Możemy jednak także położyć nacisk na odbiorców i ustawić kampanię tak, by wyświetlała się użytkownikom, którzy mają odpowiadające naszym potrzebom zainteresowania czy w ostatnim czasie szukali produktów z konkretnej kategorii. Wtedy reklamy display będą mogły się wyświetlać na niepowiązanych z nimi tematycznie portalach, ale tylko takim odbiorcom, którzy mogą być zainteresowani tym, co przedstawiają. 

Reklamy displayowe świetnie nadają się również do remarketingu. Za ich pomocą możemy “ścigać” odbiorców, którzy już weszli w interakcję z naszą stroną, i wyświetlić im różne typy reklam na stronie internetowej, w tym dynamiczne, ukazujące te produkty, które wcześniej oglądali. 

Typy reklam displayowych

Pośród reklam typu display znajduje się kilka formatów, skupiających się na realizowaniu różnych celów marketingowych. Jak zrobić reklamę na stronie internetowej w przypadku każdego z nich?

  • tradycyjne reklamy displayowe

W tym przypadku przesyłamy do systemu Google Ads gotowy produkt w postaci bannera opracowanego w taki sposób, by zawsze wyświetlał się dokładnie tak samo. Najczęściej jest on złożony z tła lub zdjęcia, hasła reklamowego i logo firmy. Mogą być na nim podane dodatkowe informacje, na przykład o promocji, rabacie czy innej specjalnej ofercie. Takie reklamy przesyłamy do systemu w formacie .jpg, .png albo .gif. Alternatywę dla nich stanowią banery tworzone w HTML5, które są ruchome i interaktywne, dlatego wyjątkowo interesujące dla odbiorców. 

Przesłane pliki muszą być wymiarami dopasowane do wymogów Google Ads – system dopuszcza banery w wielu rozmiarach, więc nie jest to żadnym ograniczeniem dla reklamodawców. 

  • elastyczne reklamy displayowe

Zasada działania reklam elastycznych jest nieco inna. W tym typie przekazu wgrywamy do systemu Google Ads tylko poszczególne elementy banerków: osobno logo, co najmniej jeden obraz i kilka wersji tekstu. Następnie system analizuje przesłane materiały i łączy je ze sobą na różne sposoby, testując poszczególne wersje przekazu. O tym, jaką formę reklamy na stronie internetowej zobaczy dany odbiorca, decyduje sztuczna inteligencja, kierując się prawdopodobnymi preferencjami tego użytkownika (na podstawie jego dotychczasowego zachowania w internecie). Dzięki temu formatowi nie musimy korzystać z gotowych rozwiązań graficznych, a dodatkowo mamy przekaz maksymalnie dopasowany do potrzeb grupy docelowej. Przykład reklamy elastycznej:

elastyczna reklama displayowa
  • standardowe reklamy remarketingowe

Takie banery tworzone są pod użytkowników, którzy już odwiedzili stronę, być może nawet wykonali jakieś działanie – na przykład wrzucili produkt do koszyka – ale nie dokonali konwersji. W tym przypadku również przesyłamy do systemu gotowy materiał, ale z nieco innym komunikatem – tutaj nie chodzi już o zapoznanie odbiorcy z marką i jej ofertą, ale o zachęcenie go do powrotu na stronę i sfinalizowania transakcji.

  • dynamiczne reklamy remarketingowe

Tutaj, podobnie jak w przypadku reklam elastycznych, użytkownikom wyświetlane są komunikaty sprzedażowe, których komponenty dobierane są przez algorytmy samouczące się. Różnica polega jednak na tym, że w tym wypadku odbiorca dostaje reklamę ukazującą dokładnie te produkty/usługi, które wcześniej przeglądał na stronie. 

  • reklamy lightbox

Ten typ reklamy ma postać baneru, który po najechaniu myszką (lub dotknięciu palcem w przypadku urządzeń mobilnych) rozwija się i prezentuje użytkownikowi materiał wideo albo zestaw obrazów. Może on powiększać się na całą szerokość ekranu albo jedynie do nieco większego okna. Ten format ma na celu maksymalne zaangażowanie odbiorców.

Zalety reklamy displayowej w Google Ads

Reklama displayowa jest przydatnym narzędziem każdego marketera, który inwestuje w kampanie Google Ads. Do jej największych zalet należą:

Ogromny zasięg

Z uwagi na to, że sieć googlowska obejmuje tak szeroką gamę portali z różnych branż, trudno o lepszy sposób na reklamowanie swojej oferty niż skorzystanie z możliwości, jakie daje reklama displayowa. Łączny zasięg witryn, które do niej należą, obejmuje ponad 90% wszystkich użytkowników globalnej sieci, więc możemy być pewni, że znajdzie się wśród jej odbiorców idealna grupa docelowa dla naszego produktu. 

Zwiększenie świadomości marki   

Reklamy tekstowe kierowane na konkretne słowa kluczowe świetnie sprawdzają się w przypadku osób, które już szukają konkretnego produktu, ale nie wpływają znacząco na rozpoznawalność marki. Reklama na stronie internetowej z kolei pozwala użytkownikowi zapamiętać nazwę firmy i jej logo, buduje pierwsze skojarzenia związane z marką i kształtuje jej wizerunek w oczach szerokiego grona odbiorców. 

Wiele możliwości targetowania

W reklamach displayowych bardzo precyzyjnie można dobierać grupę docelową. W opcjach kierowania możemy ustalić odpowiadające nam dane demograficzne, zainteresowania odbiorców czy sposób ich zachowania w internecie. Dostępne jest również targetowanie kontekstowe, czyli umieszczanie reklam display wyłącznie w sąsiedztwie treści odpowiadających im tematycznie, co zwiększa szansę na to, że kampanie odniosą skutek. 

Atrakcyjność wizualna

Obraz przyciąga wzrok skuteczniej sam tekst i daje dużo większe możliwości oddziaływania na odbiorcę. Z tego powodu kampanie display z interesującymi grafikami połączonymi z odpowiednio dobranym CTA (call to action) dają ogromną szansę na zdobycie uwagi odbiorcy, który w konsekwencji może zostać klientem reklamowanej marki.

Łatwe do zmierzenia efekty

Na bieżąco możemy śledzić, jaki skutek przynosi kampania display, którą stworzyliśmy. Statystyki z Google Analytics pozwalają zobaczyć stosunek liczby wyświetleń do konwersji, co daje nam obraz tego, w jakim stopniu reklama na stronie internetowej jest atrakcyjna dla naszej grupy docelowej. W ten sposób dużo łatwiej jest śledzić wyniki, niż gdy decydujemy się na przykład na tradycyjne banery na ulicach miasta – mierzalność wyników to ogromna zaleta reklamy display i jej przewaga nad bardziej tradycyjnymi formami przyciągania uwagi.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Polonistka z przypadku, książkoholiczka z natury. Z marketingiem związana przez czas dłuższy, niż chciałaby to przyznać, specjalizuje się w pisaniu tekstów wszelakich na bloga Verseo. Jest członkiem Działu Marketingu i pracuje przy różnych projektach, z których nie wszystkie ujrzały już światło dzienne. W pracy najbardziej lubi to, że nie musi się w niej pojawiać przed 9.00, w życiu - ludzi z absurdalnym poczuciem humoru. Według profesjonalnych testów internetowych w 90% jest kotem i jest warta absurdalnie mało wielbłądów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

poprawne zliczanie konwersjii w google analytics
Poprawne zliczanie konwersji w Google Analytics
Barbara Oleszek

Cel – element niezbędny do wytyczania prawidłowej drogi dla twojego biznesu. Zdefiniowanie celu pozwala na ustalenie priorytetów, rozdysponowanie zasobów, a […]

Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!
Maciej Popiołek

Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć! Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak […]

Słowa kluczowe Google – jak dobrać?
Maksymilian Melion

Słowa kluczowe Google AdWords – klucz udanej kampanii! Od doboru skutecznych dla naszej branży słów kluczowych w dużej mierze zależy […]

Wirus a handel czyli krajobraz po bitwie
Maciej Popiołek

COVID – 19. Już sama nazwa, owiana nimbem tajemnicy, sprawia, że trochę zaczynamy panikować. Narodzony w Chinach, początkowo traktowany z […]

Wyniki wyszukiwania – rodzaje
Joanna Michalska

Wyniki wyszukiwania – płatne, bezpłatne, lokalne zakupy, hotele, loty… czyli co widać w wyszukiwarce Google.  Wyniki wyszukiwania widoczne w wyszukiwarce […]

Kampania AdWords – 80 Najważniejszych Ustawień – czy Twoja agencja to robi?
Martyna Mikołajczak

Kampania AdWords – 80 kluczowych ustawień Poniżej przedstawiamy listę 80-ciu najważniejszych ustawień kampanii Google AdWords. Lista została podzielona na kilka […]