Spis treści
Czytasz teraz:
Narzędzia SEO: Ahrefs – co to jest? Jak korzystać?
Zamknij
Właściciele stron internetowych i e-sklepów, którzy chcą rozwijać biznes, powinni dbać o wysokie pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Nie jest to zadanie łatwe, ale na rynku dostępne są narzędzia SEO do pozycjonowania stron internetowych, które dostarczają wartościowych danych, istotnych dla powodzenia całego procesu.
>> Kalendarz Marketingowy 2023 <<
Warto wskazać na przykład Google Keyword Planner (planer słów kluczowych) lub aplikację Google Trends, z której możemy korzystać zupełnie za darmo. Jednym z ważniejszych narzędzi w branży SEO jest jednak Ahrefs. Z jego pomocą uzyskamy wiele cennych informacji niezbędnych w wyborze odpowiedniej strategii pozycjonowania. Ahrefs pozwoli nam zbadać witrynę (również w kontekście słów kluczowych), jak i dokonać analizy profilu linków i konkurencji. Porównanie domen, możliwość monitorowania fraz i analiza linków są kluczowymi funkcjonalnościami tego narzędzia.
Przyjrzyjmy się dokładnie możliwościom, jakie oferuje Ahrefs.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Ahrefs – jak używać tego płatnego narzędzia, także do analizy konkurencji?
Oto lista funkcjonalności Ahrefs, narzędzia SEO, które warto znać.
Ahrefs a Śledzenie rankingu Google
Opcja Rank Tracker pozwala na monitoring pozycji Google na urządzeniach mobilnych i desktopowych. To szybka i dogłębna analiza konkurencji oraz podejmowanych przez nią działań. Wystarczy wprowadzić listę słów kluczowych, oraz wypełnić dane: kraj i adres URL badanej strony. Ahrefs będzie śledzić te dane w czasie rzeczywistym i pozwoli na analizę widoczności, analizę słów kluczowych, zbadanie średniej pozycji oraz ruchu względem naszej strony. Pozwoli to nam określić, które słowa kluczowe i strony wymagają większego zaangażowania w kontekście SEO. Wprowadzone zmiany pomogą nam zająć wyższe pozycje w rankingu Google, a tym samym przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów.


>> Baner cookie a spadki konwersji – rozwiązanie <<
Research słów kluczowych w programie ahrefs
Funkcjonalność Keyword Explorer, podobnie jak Google Keyword Planner, pozwoli nam w łatwy sposób dokonać analizy słów kluczowych stron internetowych, istotnych z perspektywy naszych działań biznesowych. Najlepsze narzędzia SEO, w tym Ahrefs, pozwolą nam odkryć wiele unikalnych słów kluczowych, na które możemy się wyświetlać. Przydatne okaże się też wspominane wcześniej, w pełni darmowe narzędzie, jakim jest Google Trends.
Wystarczy wstawić jedno lub kilka początkowych słów kluczowych w polu wyszukiwania, aby narzędzia SEO pomogły nam uzyskać tysiące dodatkowych propozycji. Analizując zaproponowaną listę fraz kluczowych w narzędziu Ahrefs, możemy zastosować różne filtry dla różnych wskaźników takich, jak liczba wyszukiwań, trudność słowa kluczowego, potencjalny ruchu, kliknięcia itp. Za pomocą tych danych będziemy w stanie znaleźć słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań, ale stosunkowo niskiej trudności. Poza tym jest to dobry sposób na znalezienie słowa kluczowego z długim ogonem. Dostosowanie się do zaproponowanych sugestii, może przynieść duży ruch na naszą stronę internetową lub do sklepów internetowych.


Narzędzie ahrefs a Analiza i optymalizacja naszej strony
Site Explorer to szybki sposób na wgląd w trzy strategiczne obszary SEO. Po pierwsze, dowiemy się, na które słowa kluczowe wyświetla się nasza konkurencja (Content gap) i które strony generują największy ruch w wyszukiwarce Google. Po drugie dokonamy analizy linków. Sprawdzimy, które strony linkują do naszej konkurencji i przeanalizujemy ich profil linków zwrotnych (Ahrefs Backlinks report). Dowiemy się także, na podstawie wskaźnika Domain Rating, jaka jest jakość linków na stronie prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen dostępnych w bazie.
Po trzecie, zweryfikujemy, czy nasza konkurencja reklamuje się w płatnych wynikach wyszukiwania, a jeśli tak, to gdzie kieruje płatny ruch. W analizie SEO pomoże nam również funkcjonalność Site Audit, która zaindeksuje wszystkie strony w obrębie naszej witrynie, a następnie poda ogólny wynik kondycji naszej witryny, dając wgląd we wszystkie problemy oraz zalecenia, jak je naprawić.


>> CEO ASARI: Optymalizacja z automatyzacją i optymizmem! <<
Przegląd trendów – analiza z Ahrefs
Funkcjonalność Content Explorer poprzez analizę linków zwrotnych na naszej stronie, ruchu organicznego i udostępnień w mediach społecznościowych pozwala nam odkryć najpopularniejsze treści, istotne pod SEO. Dowiadujemy się również przez kogo i gdzie publikowane są wpisy na wybrane przez nas tematy lub zawierające określone słowa kluczowe. Do monitorowania treści przydatna jest również funkcja Alerts.
Wystarczy, że wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe, np. dotyczące danej branży, osoby lub firmy oraz częstotliwość powiadomień, a otrzymamy informacje na temat trendów w wynikach wyszukiwania. Funkcja Content Explorer i Alerts pomagają copywriterom i osobom zajmującym się Content Marketingiem monitorować popularność danych treści w sieci oraz są źródłem pomysłów na wartościowy content. W tym celu można wykorzystać także darmowe narzędzie Answer the public, sugerujące, jakie informacje są istotne z perspektywy naszych użytkowników.


Ahrefs – dla kogo?
Ahrefs to płatne narzędzie, którego funkcjonalności umożliwiają kontrolę działań w zakresie SEO podejmowanych na stronie internetowej, śledzenia konkurentów i ich pozycji w Google. Jest to zatem narzędzie niezbędne w codziennej pracy specjalistów SEO, ale mając na względzie, ile jego funkcji opiera się na analizie contentu, specjalista ds. marketingu również znajdzie w nim sprzymierzeńca w drodze na wynikowe szczyty swoich możliwości.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.