Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Narzędzia SEO: Ahrefs – co to jest? Jak korzystać?

Ahrefs - co to? Jak korzystać?

Właściciele stron internetowych i e-sklepów, którzy chcą rozwijać biznes, powinni dbać o wysokie pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Nie jest to zadanie łatwe, ale na rynku dostępne są narzędzia SEO do pozycjonowania stron internetowych, które dostarczają wartościowych danych, istotnych dla powodzenia całego procesu. Warto wskazać na przykład Google Keyword Planner (planer słów kluczowych) lub aplikację Google Trends, z której możemy korzystać zupełnie za darmo. Jednym z ważniejszych narzędzi w branży SEO jest jednak Ahrefs. Z jego pomocą uzyskamy wiele cennych informacji niezbędnych w wyborze odpowiedniej strategii pozycjonowania. Ahrefs pozwoli nam zbadać witrynę jak i dokonać analizy konkurencji. Ponadto jedną z kluczowych funkcjonalności tego narzędzia jest analiza linków.

Przyjrzyjmy się dokładnie możliwościom, jakie oferuje Ahrefs, jedno z najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs – jak używać tego płatnego narzędzia, także do analizy konkurencji?

Oto lista funkcjonalności Ahrefs, narzędzia SEO, które warto znać.

Śledzenie rankingu Google

Opcja Rank Tracker pozwala na monitoring pozycji Google na urządzeniach mobilnych i desktopowych. To szybka i dogłębna analiza konkurencji oraz podejmowanych przez nią działań. Wystarczy wprowadzić listę słów kluczowych, oraz wypełnić dane: kraj i adres URL badanej strony. Ahrefs będzie śledzić te dane w czasie rzeczywistym i regularnie przesyłać nam informacje m.in. na temat widoczności, średniej pozycji oraz ruchu względem naszej strony. Pozwoli to nam określić, które słowa kluczowe i strony wymagają większego zaangażowania w kontekście SEO. Wprowadzone zmiany pomogą nam zająć wyższe pozycje w rankingu Google, a tym samym przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów.

New call-to-action
New call-to-action
Przykładowe wskaźniki w zakładce Rank Tracker

>> Baner cookie a spadki konwersji – rozwiązanie <<

Research słów kluczowych

Funkcjonalność Keyword Explorer, podobnie jak Google Keyword Planner, pozwoli nam w łatwy sposób dokonać analizy słów kluczowych stron internetowych, istotnych z perspektywy naszych działań biznesowych. Najlepsze narzędzia SEO, w tym Ahrefs, pozwolą nam odkryć wiele unikalnych słów kluczowych, na które możemy się wyświetlać. Przydatne okaże się też wspominane wcześniej, w pełni darmowe narzędzie, jakim jest Google Trends.

Wystarczy wstawić jedno lub kilka początkowych słów kluczowych w polu wyszukiwania, aby narzędzia SEO pomogły nam uzyskać tysiące dodatkowych propozycji. Analizując zaproponowaną listę fraz kluczowych, możemy zastosować różne filtry dla różnych wskaźników takich, jak liczba wyszukiwań, trudność słowa kluczowego, potencjalny ruchu, kliknięcia itp. Za pomocą tych danych będziemy w stanie znaleźć słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań, ale stosunkowo niskiej trudności. Poza tym jest to dobry sposób na znalezienie słów kluczowych z długim ogonem. Dostosowanie się do zaproponowanych sugestii, może przynieść duży ruch na naszą stronę internetową lub do sklepów internetowych.

  • Funkcja Keywords Explorer
Przykładowe wskaźniki w zakładce Keywords Explorer

Analiza i optymalizacja strony

Site Explorer to szybki sposób na wgląd w trzy strategiczne obszary SEO. Po pierwsze, dowiemy się, na które słowa kluczowe wyświetla się nasza konkurencja (Content gap) i które strony generują największy ruch w wyszukiwarce Google. Po drugie dokonamy analizy linków. Sprawdzimy, które strony linkują do naszej konkurencji i przeanalizujemy ich profil linków zwrotnych (Ahrefs Backlinks report). Dowiemy się także, na podstawie wskaźnika Domain Rating, jaka jest jakość linków na stronie prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen dostępnych w bazie.

New call-to-action
New call-to-action

Po trzecie, zweryfikujemy, czy nasza konkurencja reklamuje się w płatnych wynikach wyszukiwania, a jeśli tak, to gdzie kieruje płatny ruch. W analizie SEO pomoże nam również funkcjonalność Site Audit, która zaindeksuje wszystkie strony w obrębie naszej witrynie, a następnie poda ogólny wynik kondycji naszej witryny, dając wgląd we wszystkie problemy oraz zalecenia, jak je naprawić.

Przykładowe wskaźniki - Domain Rating, linki zwrotne, odsyłające domeny

>> CEO ASARI: Optymalizacja z automatyzacją i optymizmem! <<

Przegląd trendów

Funkcjonalność Content Explorer poprzez analizę linków zwrotnych na naszej stronie, ruchu organicznego i udostępnień w mediach społecznościowych pozwala nam odkryć najpopularniejsze treści, istotne pod SEO. Dowiadujemy się również przez kogo i gdzie publikowane są wpisy na wybrane przez nas tematy lub zawierające określone słowa kluczowe. Do monitorowania treści przydatna jest również funkcja Alerts.

Wystarczy, że wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe, np. dotyczące danej branży, osoby lub firmy oraz częstotliwość powiadomień, a otrzymamy informacje na temat trendów w wynikach wyszukiwania. Funkcja Content Explorer i Alerts pomagają copywriterom i osobom zajmującym się Content Marketingiem monitorować popularność danych treści w sieci oraz są źródłem pomysłów na wartościowy content. W tym celu można wykorzystać także darmowe narzędzie Answer the public.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo
Zakładka Content Explorer

Ahrefs – dla kogo?

Ahrefs to płatne narzędzie, którego funkcjonalności umożliwiają kontrolę działań w zakresie SEO podejmowanych na stronie internetowej, śledzenia konkurentów i ich pozycji w Google. Jest to zatem narzędzie niezbędne w codziennej pracy specjalistów SEO, ale mając na względzie, ile jego funkcji opiera się na analizie contentu, specjalista ds. marketingu, tworząc treści na stronie, również znajdzie w tym narzędziu SEO swojego sprzymierzeńca.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany