Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics?

    Raporty z kampanii są szczególnie oczekiwane przez klientów. Doskonałym rozwiązaniem są raporty niestandardowe, które pozwalają na wyselekcjonowanie najbardziej interesujących dla danego klienta informacji i przedstawienie ich w atrakcyjnej formie.

    Czym jest raport niestandardowy i czemu ma służyć?

    Raport niestandardowy jest niezbędnym narzędziem ułatwiającym przedstawienie wybranych danych dotyczących kampanii AdWords w przejrzysty i łatwy sposób. Warto z niego korzystać w sytuacji, gdy chcemy przedstawić wyniki klientowi i zamiast zasypywać go wszystkimi możliwymi danymi, które często są dla niego zbędne, chcemy przefiltrować i wybrać tylko te, które go interesują.
    W moim przykładzie posłużę się raportem w którym przedstawiona będzie ilość sprzedanych produktów ze sklepu klienta. Sprzedaż podzielona będzie na poszczególne kanały. Wygenerowany w poniższy sposób raport z danymi z minionego tygodnia, zostaje automatycznie przesłany do klienta w każdy poniedziałek.

    Jak ustawić raport niestandardowy:

    1. Po zalogowaniu na koncie w Google Analytics, należy kliknąć w zakładkę Dostosowanie.
    przycisk ddostosowanie

    2. Następnie, po otwarciu zakładki, wybieramy +Nowy raport niestandardowy.
    nowy raport niestandardowy

    3. Kolejnym krokiem jest wpisanie tytułu naszego raportu, oraz określenie wymiarów i danych które dany raport będzie zawierał. Ten zabieg jest niezbędny, kiedy dla jednego konta posiadamy więcej raportów.
    informacje ogolne
    4. Gdy raport posiada już nazwę oraz określone zostały dane i wymiary, które ma mierzyć, należy przejść do ustawień.

    5. Na początku należy wybrać dane. W moim przypadku jest to Ilość sprzedanych produktów.
    ilosc2
    6. Kolejno należy wybrać wymiar. W moim przypadku jest to Medium, czyli nic innego jak źródło z którego zakup został dokonany.
    medium
    7. Następnie, pojawia się możliwość, aby opcjonalnie wybrać filtr raportu aby ograniczyć wymiary w nim zawarte. Możemy na przykład uwzględnić przeglądarkę, tak aby wysyłany raport dotyczył tylko zakupów np. z Chrome’a.

    8. Kiedy wybrane zostaną już wszystkie dane, wymiary oraz filtry, należy kliknąć przycisk Zapisz.
    zaqpisz
    9. Po zapisaniu ustawień, system generuje raport z danymi które wcześniej zostały wybrane.

    10. Kolejny krok to ustawienie automatycznego wysyłania raportu na wybrany adres e-mail. Aby tego dokonać należy wybrać przycisk : wyślij e-mailem.
    wyslij emailem
    Po ustawieniu wszystkich zmiennych, należy wybrać przycisk Wyślij.
    wyslij automatycznie

    Warto również wiedzieć jak wyłączyć automatyczne wysyłanie raportu. Aby tego dokonać należy przejść do zakładki Administracja którą znajdziemy w górnym panelu.
    administracja
    Z menu po prawej stronie otwieramy zakładkę Zaplanowane e-maile.
    zaplanowane e-maile
    W wyświetlonym panelu należy wybrać raport, który ma zostać wyłączony. Następnie klikamy w Działania i następnie w Usuń.
    usun automat maila
    Zachęcam do korzystania z funkcji tworzenia raportów niestandardowych oraz automatycznego raportowania, ponieważ pomogą one zaoszczędzić nam bardzo dużo czasu oraz wyeliminować wszelkie opóźnienia w przesyłaniu raportu. Jak widać, korzystanie z raportów niestandardowych jest bardzo łatwe. Dla mnie jest to nieodłączny element każdej kampanii.

    Poniżej zamieszczam link do gotowego szablonu raportu niestandardowego który utworzyłem pisząc powyższy tekst:
    https://analytics.google.com/analytics/web/template?uid=nufWn376STm3XgOtLnl6MQ

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Mikromomenty – wykorzystaj je w biznesie!
    Maciej Popiołek

    Poczekalnia – czyli mikromomenty w służbie Twojego biznesu! Być może nie pamiętasz tego strasznego czasu, kiedy w poczekalniach do lekarzy […]

    Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców
    Dominika Słomka

    W świecie współczesnego marketingu zwykło się mawiać: „Content is the king”. I rzeczywiście, bez skutecznych treści nie powiedzie się żadna […]

    narzędzia do tworzenia webinarów
    Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów
    Magdalena Walczak

    Rozwój technologii sprawił, że dziś wiele szkoleń czy prezentacji nie wymaga dojazdu, wynajmowania sal, organizowania rzutnika czy mikrofonu. Często dużo […]

    Marketing referencyjny – jak wykorzystać?
    Artykuł gościnny

    Marketing referencyjny – wykorzystaj potęgę rekomendacji Tradycyjne metody marketingowe, polegające na bombardowaniu klienta perswazyjnymi przekazami, już nie zawsze się sprawdzają. […]

    5 najczęstszych błędów, których należy unikać na LinkedIn
    Dominika Słomka

    Największa na świecie sieć biznesowych kontaktów zrzesza obecnie ponad 610 milionów użytkowników pochodzących z 200 krajów. LinkedIn w Polsce również […]

    co zrobić gdy sklep nie przynosi zysków
    Co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy?
    Dominika Słomka

    Sprzedaż internetowa niesie za sobą ogromny potencjał, więc i Ty założyłeś e-sklep. Działa już od kilku miesięcy, ale zyski… odbiegają […]