Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics?

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics? - zdjęcie nr 1

Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics? - zdjęcie nr 2

Raporty z kampanii są szczególnie oczekiwane przez klientów. Doskonałym rozwiązaniem są raporty niestandardowe, które pozwalają na wyselekcjonowanie najbardziej interesujących dla danego klienta informacji i przedstawienie ich w atrakcyjnej formie.

Czym jest raport niestandardowy i czemu ma służyć?

Raport niestandardowy jest niezbędnym narzędziem ułatwiającym przedstawienie wybranych danych dotyczących kampanii AdWords w przejrzysty i łatwy sposób. Warto z niego korzystać w sytuacji, gdy chcemy przedstawić wyniki klientowi i zamiast zasypywać go wszystkimi możliwymi danymi, które często są dla niego zbędne, chcemy przefiltrować i wybrać tylko te, które go interesują.
W moim przykładzie posłużę się raportem w którym przedstawiona będzie ilość sprzedanych produktów ze sklepu klienta. Sprzedaż podzielona będzie na poszczególne kanały. Wygenerowany w poniższy sposób raport z danymi z minionego tygodnia, zostaje automatycznie przesłany do klienta w każdy poniedziałek.

Jak ustawić raport niestandardowy:

1. Po zalogowaniu na koncie w Google Analytics, należy kliknąć w zakładkę Dostosowanie.
przycisk ddostosowanie

2. Następnie, po otwarciu zakładki, wybieramy +Nowy raport niestandardowy.
nowy raport niestandardowy

3. Kolejnym krokiem jest wpisanie tytułu naszego raportu, oraz określenie wymiarów i danych które dany raport będzie zawierał. Ten zabieg jest niezbędny, kiedy dla jednego konta posiadamy więcej raportów.
informacje ogolne
4. Gdy raport posiada już nazwę oraz określone zostały dane i wymiary, które ma mierzyć, należy przejść do ustawień.

5. Na początku należy wybrać dane. W moim przypadku jest to Ilość sprzedanych produktów.
ilosc2
6. Kolejno należy wybrać wymiar. W moim przypadku jest to Medium, czyli nic innego jak źródło z którego zakup został dokonany.
medium
7. Następnie, pojawia się możliwość, aby opcjonalnie wybrać filtr raportu aby ograniczyć wymiary w nim zawarte. Możemy na przykład uwzględnić przeglądarkę, tak aby wysyłany raport dotyczył tylko zakupów np. z Chrome’a.

8. Kiedy wybrane zostaną już wszystkie dane, wymiary oraz filtry, należy kliknąć przycisk Zapisz.
zaqpisz
9. Po zapisaniu ustawień, system generuje raport z danymi które wcześniej zostały wybrane.

10. Kolejny krok to ustawienie automatycznego wysyłania raportu na wybrany adres e-mail. Aby tego dokonać należy wybrać przycisk : wyślij e-mailem.
wyslij emailem
Po ustawieniu wszystkich zmiennych, należy wybrać przycisk Wyślij.
wyslij automatycznie

Warto również wiedzieć jak wyłączyć automatyczne wysyłanie raportu. Aby tego dokonać należy przejść do zakładki Administracja którą znajdziemy w górnym panelu.
administracja
Z menu po prawej stronie otwieramy zakładkę Zaplanowane e-maile.
zaplanowane e-maile
W wyświetlonym panelu należy wybrać raport, który ma zostać wyłączony. Następnie klikamy w Działania i następnie w Usuń.
usun automat maila
Zachęcam do korzystania z funkcji tworzenia raportów niestandardowych oraz automatycznego raportowania, ponieważ pomogą one zaoszczędzić nam bardzo dużo czasu oraz wyeliminować wszelkie opóźnienia w przesyłaniu raportu. Jak widać, korzystanie z raportów niestandardowych jest bardzo łatwe. Dla mnie jest to nieodłączny element każdej kampanii.

Poniżej zamieszczam link do gotowego szablonu raportu niestandardowego który utworzyłem pisząc powyższy tekst:
https://analytics.google.com/analytics/web/template?uid=nufWn376STm3XgOtLnl6MQ

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany