Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Jeden komentarz

Reklama sklepu internetowego – przykłady promocji sklepu www

Reklama sklepu internetowego – przykłady promocji sklepu www - zdjęcie nr 1

Reklama sklepu internetowego – przykłady promocji sklepu www - zdjęcie nr 2

Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy? Oczywistym jest, że powinieneś to zrobić właśnie w Sieci. Pytanie jednak: gdzie i jak reklamować sklep? Reklama w Internecie, rzeczywiście, niejedno ma imię. Dlatego możesz mieć wątpliwości, jaką formę komunikacji z potencjalnymi klientami wybrać. Aby pokazać Ci, jakie możliwości są dostępne, przedstawiamy 4 popularne i efektywne sposoby na reklamowanie i promocję sklepu internetowego. Zobacz, które z nich sprawdzą się dla Twojego e-biznesu.

Promocja sklepu internetowego – segmentacja to podstawa

Zgodnie z ogólną zasadą marketingu – powinieneś być tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Co to oznacza? Tyle, że z uwagi na tak ogromną przestrzeń reklamową w sieci, dobranie odpowiedniego narzędzia promocji sklepu internetowego, które dotrze do potencjalnego klienta, jest niesłychanie istotne. W obecnych czasach, kiedy najprężniej działającym i rozwijającym się medium jest właśnie sieć internetowa, wybór odpowiedniej reklamy nie jest łatwy. 

Dobra wiadomość jest taka, że internet daje możliwość dobrania odpowiedniego segmentu rynku, do którego chcesz kierować reklamy Twojego sklepu. Masz szansę trafić właśnie tam, gdzie chcesz i do tego, do kogo chcesz. A jeśli uda Ci się odpowiednio dobrać grupę docelową, a do niej dopasować skuteczną formę reklamową, sukces gwarantowany. W szybki sposób zainteresujesz potencjalnych klientów i zyskasz nowe konwersje.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

No dobrze, ale konkretnie gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy? Duże możliwości daje Ci samo Google.Dlaczego właśnie tam?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Google to wyszukiwarka, której nie trzeba przedstawiać nikomu. Korzystasz z niej zapewne codziennie, i to niejeden raz. Nie tylko na komputerze, ale również (a może nawet przede wszystkim?) na telefonie. To „wujka Google” pytasz, jak dojechać w określone miejsce, gdzie zjeść czy co kupić. A skoro robisz to Ty, robią to też miliardy (!) osób na całym świecie.

To jednak nie jedyny powód, dla którego reklamowanie sklepu internetowego powinno uwzględniać narzędzia udostępniane przez Google. Pamiętaj, że promowanie sklepu internetowego w tej wyszukiwarce:

  • jest łatwe – z reklamą w Google poradzisz sobie nawet na własną rękę, z uwagi na prostotę obsługi narzędzi reklamowych Google (zwłaszcza w podstawowym zakresie),
  • jest łatwo dostępne – aby przygotować odpowiednią reklamę sklepu internetowego z wykorzystaniem Google, musisz właściwie tylko wejść na swoje konto w serwisie i dotrzeć do odpowiednich opcji,
  • przynosi mierzalne efekty – choć nie jest to darmowa reklama w internecie, płacisz za realne dotarcie do swojej grupy docelowej. Nie tracisz więc pieniędzy, bo komunikat jest dobrze „stargetowany”.

W Google reklama sklepu internetowego może wyglądać różnorodnie. Poniżej przedstawiamy Ci 4 przykłady kampanii reklamowych, jakie można, a nawet warto zastosować, działając w branży e-commerce. Z nimi promowanie sklepu internetowego będzie wyjątkowo przyjemne i skuteczne!  

Jak reklamować sklep internetowy – reklama tekstowa Google Ads

Sieć wyszukiwania w kampanii Google Ads daje możliwość wyświetlania reklam tekstowych dla wybranych w kampanii słów kluczowych, zaraz pod wynikiem wyszukiwania Google. Jest to kanał, który daje możliwość natychmiastowego dotarcia do klienta, gdyż odpowiada na bezpośrednie zapytanie użytkownika i stanowi jednocześnie jedną z podstawowych manifestacji promowania sklepu internetowego. 

Jak reklamować sklep internetowy za pomocą kampanii tekstowej? Wystarczy się zastanowić, jakie zapytania wpisują w Google Twoi klienci, a następnie na tej podstawie stworzyć listę słów kluczowych. W panelu reklamowym Google Ads znajdziesz możliwość ustawienia płatnej promocji. Oprócz fraz należy wskazać m.in. zasięg wyświetlania reklamy, czyli to, komu ma się ona pokazywać. Dzięki temu możliwe jest znaczne zwiększenie efektywności reklam. 

Płatność naliczana jest za każde kliknięcie w link sponsorowany. Dlatego powinno Ci zależeć, by reklama Google Ads dotarła do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane zakupami w Twoim sklepie internetowym. Cennik w reklamach tekstowych jest dynamiczny i zależny od konkurencyjności słowa kluczowego, to znaczy ilości reklamodawców, która zwykle jest proporcjonalna do popularności frazy. Jeśli okaże się, że jesteś jednym z niewielu przedsiębiorców, których interesuje ten sposób wypromowanie sklepu internetowego w obrębie danego słowa kluczowego, za każde kliknięcie w reklamę zapłacisz kilka groszy. Jeśli jednak wybierzesz bardzo popularną, ogólną frazę, koszt kliknięcia będzie znacznie wyższy. Dla niektórych fraz sięga on kilkudziesięciu złotych! Każdy z reklamodawców sam określa stawkę, jaką chce zapłacić. Decyduje to o kolejności wyświetlanych linków sponsorowanych. W ustaleniu szczegółów kampanii pomoże Ci jedno z narzędzi udostępnianych przez Google – Planer Słów Kluczowych (Keyword Planner).

Co daje promocja sklepu internetowego za pomocą reklamy Google Ads?

Kampania w wynikach wyszukiwania Google daje możliwość nie tylko określenia odpowiednich słów kluczowych, ale także precyzyjnego określenia lokalizacji reklam. Można wyświetlać reklamy zarówno w małych miejscowościach, generując konwersję, jak i w całym kraju. 

Ponadto sam decydujesz, jak wypromować sklep internetowy – to znaczy jakich metod użyć i ile środków na to przeznaczyć. Reklam można dobrać kilka i testować ich skuteczność w kampanii. Tak samo dzieje się ze słowami kluczowymi, których atrakcyjność i skuteczność również masz szansę przetestować. 

Samodzielnie możesz również zdefiniować odpowiednią podstronę, do której reklama ma być kierowana. Pozwala to na jeszcze dokładniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do poszukującego klienta. Sam także dopasowujesz budżety, maksymalne kwoty, jakie chcesz przeznaczyć na kliknięcie w słowa kluczowe, a także harmonogramy wyświetlania się Twoich reklam. Warto jest zadbać szczególnie o tekst reklamowy, gdyż jest on ważnym czynnikiem, który może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Dzięki przemyślanej kompozycji promowanie sklepu internetowego będzie jeszcze skuteczniejsze! 

Warto tym bardziej, że ten sposób promocji jest po prostu bardzo skuteczny. Linki sponsorowane w wyszukiwarce nie są uciążliwe z punktu widzenia użytkownika, nie irytują i nie wzbudzają niechęci, jak niektóre z innych typów reklam. Co więcej, internauci chętnie je klikają, ponieważ są przyzwyczajeni, że u szczytu strony z wynikami wyszukiwania zazwyczaj znajdą najrzetelniejsze i najbardziej wyczerpujące informację czy też – w przypadku zakupów – najatrakcyjniejszą ofertę. Nie bez powodu z tej metody korzystają nawet najwięksi gracze na rynku.

Jak wypromować sklep internetowy w ten sposób?

Reklama sklepu internetowego przy pomocy Google Ads rządzi się swoimi prawami. Przygotowując treści do wyświetlania w linkach sponsorowanych:

  • wykorzystaj wszystkie możliwe znaki dostępne w treściach Ads – zrób to sprytnie i efektywnie, 
  • stosuj CTA, czyli wezwania do podjęcia konkretnej akcji, które zwiększą prawdopodobieństwo konwersji, 
  • pokaż swoje atuty, np. darmową dostawę, konsultacje za darmo, etc. 

Istotne są także rozszerzenia reklam, jakie daje kampania w sieci wyszukiwania. Dzięki nim zwiększysz atrakcyjność swojej kampanii, która zdecydowanie bardziej rzuci się w oczy potencjalnemu klientowi. 

Pamiętaj: jeżeli masz wątpliwości, jak wypromować sklep internetowy przez odpowiednie treści w linkach sponsorowanych – możesz się zgłosić po pomoc do profesjonalistów. Wbrew pozorom przygotowanie reklamy, która „chwyci” nie zawsze i nie dla każdego jest łatwe. Fachowcy przygotują teksty do linów sponsorowanych i zadbają o ich optymalizację. W końcu ważne jest też to, aby linki sponsorowane wyświetlały się w odpowiednim kontekście. Tylko wówczas reklama sklepu internetowego będzie efektywna.

Poniżej przykłady reklam w sieci wyszukiwania: 

Sieć reklamowa Google Ads – inny sposób promocji sklepów internetowych w Google

Jeśli szukasz sposobu, jak wypromować własny sklep internetowy w Google, reklama tekstowa to zaledwie początek. Największa wyszukiwarka świata umożliwia również reklamodawcom umieszczanie treści graficznych na rozmaitych stronach zrzeszonych w jej sieci reklamowej. Sieć reklamowa Google obejmuje ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na świecie. Czy zatem reklamy banerowe to dobra promocja w Internecie? Odpowiedź jest oczywista nie tylko z uwagi na potencjalny zasięg, jaki osiągają takie formy reklamowania.

W kampaniach w sieci reklamowej możesz precyzyjnie określić, do kogo będą kierowane Twoje reklamy e-sklepu. Możesz wskazać np.:

  • konteksty (słowa kluczowe), 
  • odbiorców o podobnych zainteresowaniach, tematykach, 
  • miejsca docelowe – lokalnie i globalnie,
  • cechy demograficzne odbiorców (ich wiek, płeć, a nawet zawód czy stan cywilny)
  • na jakich urządzeniach ma się pojawiać Twoja reklama sklepu – np. na smartfonach czy na komputerach stacjonarnych.

Tak zaawansowane opcje profilowania sprawiają, że ten sposób promocji może być niezwykle skuteczny. Podobnie jak w poprzednim przykładzie kluczowe jest jednak odpowiednie ustawienie kampanii. To wymaga zaś przynajmniej podstawowej wiedzy marketingowej praz dogłębnej wiedzy na temat Twojej grupy docelowej.

Warto wiedzieć, że kampanie w sieci reklamowej to także remarketing, czyli reklamy śledzące. To one dzięki zbudowanym listom w Google Ads, lub Google Analytics zbierają ciasteczka użytkowników, którzy odwiedzili stronę. 

Dzięki temu możesz wracać do osób, które odwiedziły wcześniej Twoją stronę, a także selekcjonować ich poprzez bardzo różne warunki. I tak reklama sklepu może objąć np. osoby porzucające koszyk, klientów, którzy odwiedzili daną zakładkę, czy zostawiły adres e-mail, aby otrzymać newsletter. Dla każdej z tych grup komunikat może być inny – dopasowany do miejsca lejka marketingowego, w którym się znajdują. Ten sposób promocji potrafi być bardzo skuteczny, dlatego na pewno warto spróbować go wykorzystać.

Główną zaletą sieci reklamowej Google jest szybkie zwiększenie zasięgów, budowanie świadomości marki oraz docieranie do nowych klientów. Promowanie sklepu internetowego? Na pewno warto w tym temacie przemyśleć kampanie banerowe! 

Jak rozreklamować sklep przez kampanie banerowe?

Zadbaj przede wszystkim o dwa elementy. Po pierwsze – o precyzyjne określenie grupy docelowej. Im trafniej tego dokonasz, tym większa szansa na taką konwersję, jakiej oczekujesz. A po drugie – o właściwą formę i treść reklam. Tu liczy się zarówno grafika (może – jak w przypadku remarketingu – będą to zdjęcia prezentujące produkt oglądany wcześniej przez klienta?), jak i skuteczne CTA. Określ też dobrze budżet na tę formę kampanii. Jeśli nie jesteś pewien, jak promować sklep internetowy tym sposobem, z pomocą, ponownie, przyjdą Ci specjaliści. 

Poniżej przykłady kampanii w sieci reklamowej: 

Jak wypromować produkt – Product Listing Ads

Product Listing Ads (PLA) to kolejna ciekawa propozycja od Google. To dobry sposób na uzupełnienie pozostałych kampanii reklamowych i idealna metoda dla branży e-commerce. Reklamy produktowe wyświetlają się podczas wyszukiwania konkretnych produktów. Umieszczane są na samej górze strony z wynikami wyszukiwania i zawierają grafikę przedstawiającej produkt, jego nazwę i cenę. Umożliwia to użytkownikowi szybkie porównanie ofert dotyczących interesującego go produktu. Reklamodawcy zapewnia za to sposób na przyciągnięcie klienta właśnie do jego sklepu.

Wprowadzanie produktów do sklepu internetowego powinno się wiązać z przygotowaniem pliku produktowego. To właśnie on jest jednym z głównych narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia kampanii PLA. Należy również założyć konto w Google Merchant Center – platformie dla sprzedawców internetowych – a następnie połączyć je z kontem Ads.

Samo ustawienie reklamy nie jest trudne. Platforma jest bardzo intuicyjna, podobnie jak inne narzędzia promocyjne Google. Nie musisz się specjalnie zastanawiać, jak wypromować produkt, ponieważ reklama nie zawiera żadnych unikalnych treści czy CTA – jedynie nazwę i cenę. Bardzo ważny jest jednak natomiast dobór promowanych produktów. Prowadzenie kampanii PLA dla całego asortymentu zwykle nie jest opłacalne ani rozsądne (chyba że Twój sklep dysponuje wyjątkowo okrojoną ofertą). Dlatego musisz zdecydować, które produkty wyróżnić w ten sposób. Najlepiej postawić na te, w których Twoja oferta jest najbardziej konkurencyjna. Niezwykle istotne jest również kierowanie reklamy. Korzystając z tych samych kryteriów, co przy innych typach kampanii Google, możesz zdecydować, kto zobaczy Twoją promowaną ofertę. Możesz też dowolnie zarządzać stawkami za reklamy, dopasowując je do swoich potrzeb.

Google daje możliwość prowadzenia standardowej lub inteligentnej kampanii produktowej. Ta pierwsza opiera się w całości na Twoich ustaleniach i ustawieniach. Pozwala na precyzyjną kontrolę, ale jednocześnie wymaga większej ilości pracy w zakresie optymalizacji. Kampania inteligentna korzysta z mocy obliczeniowych algorytmów Google w celu zmaksymalizowania efektów. Wybierając ten sposób promocji produktu, oddajesz kontrolę, ale cieszysz się zautomatyzowaniem kampanii. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na ten wybór.

Co daje reklama produktowa Google?

Product Listing Ads to narzędzie stworzone z myślą o handlu internetowym. Pozwala przede wszystkim zwiększyć widoczność oferty i pozyskać nowych klientów. To idealny rodzaj kampanii dla tych, którzy zastanawiają się, jak wypromować produkt, który chcą sprzedać. Ogromnym atutem tego rodzaju reklamy internetowej jest trafianie do idealnego odbiorcy – to znaczy osoby, która poszukuje konkretnego produktu. Zwykle oznacza to chęć zakupu, a więc znacznie zwiększa prawdopodobieństwo dokonania konwersji. Dodatkowe opcje kierowania reklam pozwalają jeszcze bardziej zwiększyć ich skuteczność. Odpowiednio zastosowane potrafią przynieść bardzo duży zwrot z inwestycji. Możesz bez większego problemu stosować je samodzielnie, ponieważ są łatwe do ustawienia. Jeśli jednak zależy Ci na maksymalnie satysfakcjonujących wynikach, dobrym pomysłem może być powierzenie tego zadania specjaliście. Warto również pamiętać, że reklama produktowa działa najlepiej w połączeniu z innymi typami promocji w ramach Google Ads.

Kampania Gmail Sponsored Promotion – Newsletter na Gmail’u

Kampania Google Ads oferuje możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników korzystających z poczty Gmail. Warto wspomnieć, że około 56% użytkowników poczty internetowej wybiera właśnie skrzynkę Google. Dlatego w przypadku promowania sklepu internetowego jest to kanał godny przemyślenia! 

promowanie sklepu internetowego

Reklamy Gmail Sponsored Promotion pojawiają się w zakładce „oferty” na poczcie Gmail. Dużą przewagą reklamy GSP nad standardowym mailingiem są możliwości kierowania. Standardowy mailing wykorzystuje jedynie bazy kontaktów, natomiast kampanię GSP można kierować podobnie jak kampanię w sieci reklamowej. Przypomnijmy, są to:

  • słowa kluczowe, 
  • zainteresowania, 
  • tematy, 
  • geografia, 
  • demografia. 
  • urządzenia, 
  • język, 
  • domeny.  

Co za tym idzie, docierasz z ofertą do klientów, o których wiesz, że są zainteresowani daną dziedziną, co zdecydowanie zwiększa szanse na konwersję. 

To oczywiście nie koniec. W naszym artykule przedstawiliśmy jedynie 3 narzędzia do promowania sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że Internet daje Ci szerokie spektrum możliwości reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do poszukiwanego klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie w internecie – np. o tym, jak promować skle internetowy na Facebooku, bądź z nami na bieżąco. Czytaj blog Verseo! 

W przypadku sklepów internetowych, doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż będzie Google Merchant Center.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Reklama sklepu internetowego – przykłady promocji sklepu www - zdjęcie nr 6

    questus

    05 lis 2020, 15:02

    Marketing internetowy daje duże możliwości w zakresie promocji sklepu internetowego. Metod, które pozwolą zaistnieć w Internecie jest wiele, jednak warto dobrać je tak, by nasze działania przyniosły najlepsze rezultaty. Na pewno należy zwrócić szczególną uwagę na możliwości, jakie daje nam Google, a więc reklamy Google Ads oraz portale społecznościowe takie jak Instagram, czy Facebook, gdzie znajduje się wielu naszych potencjalnych klientów. Wybór kanałów, w których warto reklamować swój sklep internetowy zależy od kilku czynników, głównie od opracowanej strategii marketingowej i grupy docelowej.