Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Promowanie sklepu internetowego – 4 przykłady

Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy? Oczywistym jest, że powinieneś to zrobić właśnie w Sieci. Pytanie jednak: gdzie i jak? Promocja w Internecie, rzeczywiście, niejedno ma imię. Dlatego możesz mieć wątpliwości, jaką formę komunikacji z potencjalnymi klientami wybrać. Aby pokazać Ci, jakie możliwości są dostępne, przedstawiamy 4 popularne i efektywne sposoby na to, jak reklamować się w Internecie. Zobacz, które sprawdzą się dla Twojego e-sklepu.

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?

Zgodnie z ogólną zasadą marketingu – powinieneś być tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Co to oznacza? Tyle, że z uwagi na tak ogromną przestrzeń reklamową w sieci, dobranie odpowiedniego narzędzia, które dotrze do potencjalnego klienta, jest niesłychanie istotne. W obecnych czasach, kiedy najprężniej działającym i rozwijającym się medium jest sieć internetowa, wybór odpowiedniej reklamy nie jest łatwy. 

Dobra wiadomość jest taka, że internet daje możliwość dobrania odpowiedniego segmentu rynku, do którego chcesz kierować reklamy. Masz szansę trafić właśnie tam, gdzie chcesz i do tego, do kogo chcesz. A jeśli uda Ci się odpowiednio dobrać grupę docelową, a do niej dopasować skuteczną formę reklamową, sukces gwarantowany. 

No dobrze, ale konkretnie gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy? Duże możliwości daje Ci samo Google.

Dlaczego właśnie tam? Google to wyszukiwarka, której nie trzeba przedstawiać nikomu. Korzystasz z niej zapewne codziennie, i to niejeden raz. Nie tylko na komputerze, ale również (a może nawet przede wszystkim?) na telefonie. To „wujka Google” pytasz, jak dojechać w określone miejsce, gdzie zjeść czy co kupić. A skoro robisz to Ty, robią to też miliardy (!) osób na całym świecie.

To jednak nie jedyny powód, dla którego promocja sklepu internetowego powinna uwzględniać narzędzia udostępniane przez Google. Pamiętaj, że promowanie sklepu internetowego w tej wyszukiwarce:

  • jest łatwe – poradzisz sobie z nim nawet na własną rękę, z uwagi na prostotę obsługi narzędzi Google (zwłaszcza w podstawowym zakresie),
  • jest łatwo dostępne – aby przygotować odpowiednią reklamę sklepu z wykorzystaniem Google, musisz właściwie tylko wejść na swoje konto w serwisie i dotrzeć do odpowiednich opcji,
  • przynosi mierzalne efekty – choć nie jest to reklama w internecie za darmo, płacisz za realne dotarcie do swojej grupy docelowej. Nie tracisz więc pieniędzy, bo komunikat jest dobrze „stargetowany”.

W Google promocja sklepu internetowego może wyglądać różnorodnie. Poniżej przedstawiamy Ci 4 przykłady reklam, jakie można, a nawet warto zastosować, działając w branży e-commerce. Z nimi promowanie sklepu internetowego będzie wyjątkowo przyjemne i skuteczne!  

Jak promować sklep internetowy – reklama tekstowa Google Ads

Sieć wyszukiwania w kampanii Google Ads daje możliwość wyświetlania reklam tekstowych dla wybranych w kampanii słów kluczowych, zaraz pod wynikiem wyszukiwania Google. Jest to kanał, który daje możliwość natychmiastowego dotarcia do klienta, gdyż odpowiada na bezpośrednie zapytanie użytkownika i stanowi jednocześnie jedną z podstawowych manifestacji promowania sklepu internetowego. 

Jak promować sklep internetowy za pomocą reklamy tekstowej? Wystarczy się zastanowić, jakie zapytania wpisują w Google Twoi klienci, a następnie na tej podstawie stworzyć listę słów kluczowych. W panelu Google Ads znajdziesz możliwość ustawienia płatnej promocji. Oprócz fraz należy wskazać m.in. zasięg wyświetlania reklamy, czyli to, komu ma się ona pokazywać. Dzięki temu możliwe jest znaczne zwiększenie jej efektywności. 

Płatność naliczana jest za każde kliknięcie w link sponsorowany. Dlatego powinno Ci zależeć, by reklama dotarła do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane zakupami w Twoim sklepie. Cennik jest dynamiczny i zależny od konkurencyjności słowa kluczowego, to znaczy ilości reklamodawców, która zwykle jest proporcjonalna do popularności frazy. Jeśli okaże się, że jesteś jednym z niewielu przedsiębiorców, których interesuje ten sposób promocji w obrębie danego słowa kluczowego, za każde kliknięcie w reklamę zapłacisz kilka groszy. Jeśli jednak wybierzesz bardzo popularną, ogólną frazę, koszt kliknięcia będzie znacznie wyższy. Dla niektórych fraz sięga on kilkudziesięciu złotych! Każdy z reklamodawców sam określa stawkę, jaką chce zapłacić. Decyduje to o kolejności wyświetlanych linków sponsorowanych. W ustaleniu szczegółów kampanii pomoże Ci jedno z narzędzi udostępnianych przez Google – Planer Słów Kluczowych (Keyword Planner).

Co daje reklama sklepu internetowego za pomocą Ads?

Kampania w sieci wyszukiwania daje możliwość nie tylko określenia odpowiednich słów kluczowych, ale także precyzyjnego określenia lokalizacji. Można wyświetlać reklamy zarówno w małych miejscowościach, generując konwersję, jak i w całym kraju. 

Ponadto sam decydujesz, jak wypromować sklep internetowy – to znaczy jakich metod użyć i ile środków na to przeznaczyć. Reklam można dobrać kilka i testować ich skuteczność w kampanii. Tak samo dzieje się ze słowami kluczowymi, których atrakcyjność i skuteczność również masz szansę przetestować. 

Samodzielnie możesz również zdefiniować odpowiednią podstronę, do której reklama ma być kierowana. Pozwala to na jeszcze dokładniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do poszukującego klienta. Sam także dopasowujesz budżety, maksymalne kwoty, jakie chcesz przeznaczyć na kliknięcie w słowa kluczowe, a także harmonogramy wyświetlania się Twoich reklam. Warto jest zadbać szczególnie o tekst reklamowy, gdyż jest on ważnym czynnikiem, który może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Dzięki przemyślanej kompozycji promowanie sklepu internetowego będzie jeszcze skuteczniejsze! 

Warto tym bardziej, że ten sposób promocji jest po prostu bardzo skuteczny. Linki sponsorowane w wyszukiwarce nie są uciążliwe z punktu widzenia użytkownika, nie irytują i nie wzbudzają niechęci, jak niektóre z innych typów reklam. Co więcej, internauci chętnie je klikają, ponieważ są przyzwyczajeni, że u szczytu strony z wynikami wyszukiwania zazwyczaj znajdą najrzetelniejsze i najbardziej wyczerpujące informację czy też – w przypadku zakupów – najatrakcyjniejszą ofertę. Nie bez powodu z tej metody korzystają nawet najwięksi gracze na rynku.

Jak wypromować sklep internetowy w ten sposób?

Reklamy Ads rządzą się swoimi prawami. Przygotowując treści do wyświetlania w linkach sponsorowanych:

  • wykorzystaj wszystkie możliwe znaki dostępne w treściach Ads – zrób to sprytnie i efektywnie, 
  • stosuj CTA, czyli wezwania do podjęcia konkretnej akcji, które zwiększą prawdopodobieństwo konwersji, 
  • pokaż swoje atuty, np. darmową dostawę, konsultacje za darmo, etc. 

Istotne są także rozszerzenia reklam, jakie daje kampania w sieci wyszukiwania. Dzięki nim zwiększysz atrakcyjność swojej kampanii, która zdecydowanie bardziej rzuci się w oczy potencjalnemu klientowi. 

Pamiętaj: jeżeli masz wątpliwości, jak wypromować sklep internetowy przez odpowiednie treści w linkach sponsorowanych – możesz się zgłosić po pomoc do profesjonalistów. Wbrew pozorom przygotowanie reklamy, która „chwyci” nie zawsze i nie dla każdego jest łatwe. Fachowcy przygotują teksty do linów sponsorowanych i zadbają o ich optymalizację. W końcu ważne jest też to, aby linki sponsorowane wyświetlały się w odpowiednim kontekście. Tylko wówczas reklama sklepu internetowego będzie efektywna.

Poniżej przykłady reklam w sieci wyszukiwania: 

Sieć reklamowa Google Ads (Reklamy Banerowe) – inny sposób promocji w Google

Jeśli szukasz sposobu, jak wypromować sklep internetowy w Google, reklama tekstowa to zaledwie początek. Największa wyszukiwarka świata umożliwia również reklamodawcom umieszczanie treści graficznych na rozmaitych stronach zrzeszonych w jej sieci reklamowej. Sieć reklamowa Google obejmuje ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na świecie. Czy zatem reklamy banerowe to dobra promocja w Internecie? Odpowiedź jest oczywista nie tylko z uwagi na potencjalny zasięg, jaki osiągają takie formy reklamowania.

W kampaniach w sieci reklamowej możesz precyzyjnie określić, do kogo będą kierowane Twoje reklamy e-sklepu. Możesz wskazać np.:

  • konteksty (słowa kluczowe), 
  • odbiorców o podobnych zainteresowaniach, tematykach, 
  • miejsca docelowe – lokalnie i globalnie,
  • cechy demograficzne odbiorców (ich wiek, płeć, a nawet zawód czy stan cywilny)
  • na jakich urządzeniach ma się pojawiać Twoja reklama sklepu – np. na smartfonach czy na komputerach stacjonarnych.

Tak zaawansowane opcje profilowania sprawiają, że ten sposób promocji może być niezwykle skuteczny. Podobnie jak w poprzednim przykładzie kluczowe jest jednak odpowiednie ustawienie kampanii. To wymaga zaś przynajmniej podstawowej wiedzy marketingowej praz dogłębnej wiedzy na temat Twojej grupy docelowej.

Warto wiedzieć, że kampanie w sieci reklamowej to także remarketing, czyli reklamy śledzące. To one dzięki zbudowanym listom w Google Ads, lub Google Analytics zbierają ciasteczka użytkowników, którzy odwiedzili stronę. 

Dzięki temu możesz wracać do osób, które odwiedziły wcześniej Twoją stronę, a także selekcjonować ich poprzez bardzo różne warunki. I tak reklama sklepu może objąć np. osoby porzucające koszyk, klientów, którzy odwiedzili daną zakładkę, czy zostawiły adres e-mail, aby otrzymać newsletter. Dla każdej z tych grup komunikat może być inny – dopasowany do miejsca lejka marketingowego, w którym się znajdują. Ten sposób promocji potrafi być bardzo skuteczny, dlatego na pewno warto spróbować go wykorzystać.

Główną zaletą sieci reklamowej Google jest szybkie zwiększenie zasięgów, budowanie świadomości marki oraz docieranie do nowych klientów. Promowanie sklepu internetowego? Na pewno warto w tym temacie przemyśleć kampanie banerowe! 

Jak rozreklamować sklep przez kampanie banerowe?

Zadbaj przede wszystkim o dwa elementy. Po pierwsze – o precyzyjne określenie grupy docelowej. Im trafniej tego dokonasz, tym większa szansa na taką konwersję, jakiej oczekujesz. A po drugie – o właściwą formę i treść reklam. Tu liczy się zarówno grafika (może – jak w przypadku remarketingu – będą to zdjęcia prezentujące produkt oglądany wcześniej przez klienta?), jak i skuteczne CTA. Określ też dobrze budżet na tę formę kampanii. Jeśli nie jesteś pewien, jak promować sklep internetowy tym sposobem, z pomocą, ponownie, przyjdą Ci specjaliści. 

Poniżej przykłady kampanii w sieci reklamowej: 

Jak wypromować produkt – Product Listing Ads

Product Listing Ads (PLA) to kolejna ciekawa propozycja od Google. To dobry sposób na uzupełnienie pozostałych kampanii reklamowych i idealna metoda dla branży e-commerce. Reklamy produktowe wyświetlają się podczas wyszukiwania konkretnych produktów. Umieszczane są na samej górze strony z wynikami wyszukiwania i zawierają grafikę przedstawiającej produkt, jego nazwę i cenę. Umożliwia to użytkownikowi szybkie porównanie ofert dotyczących interesującego go produktu. Reklamodawcy zapewnia za to sposób na przyciągnięcie klienta właśnie do jego sklepu.

Wprowadzanie produktów do sklepu internetowego powinno się wiązać z przygotowaniem pliku produktowego. To właśnie on jest jednym z głównych narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia kampanii PLA. Należy również założyć konto w Google Merchant Center – platformie dla sprzedawców internetowych – a następnie połączyć je z kontem Ads.

Samo ustawienie reklamy nie jest trudne. Platforma jest bardzo intuicyjna, podobnie jak inne narzędzia promocyjne Google. Nie musisz się specjalnie zastanawiać, jak wypromować produkt, ponieważ reklama nie zawiera żadnych unikalnych treści czy CTA – jedynie nazwę i cenę. Bardzo ważny jest jednak natomiast dobór promowanych produktów. Prowadzenie kampanii PLA dla całego asortymentu zwykle nie jest opłacalne ani rozsądne (chyba że Twój sklep dysponuje wyjątkowo okrojoną ofertą). Dlatego musisz zdecydować, które produkty wyróżnić w ten sposób. Najlepiej postawić na te, w których Twoja oferta jest najbardziej konkurencyjna. Niezwykle istotne jest również kierowanie reklamy. Korzystając z tych samych kryteriów, co przy innych typach kampanii Google, możesz zdecydować, kto zobaczy Twoją promowaną ofertę. Możesz też dowolnie zarządzać stawkami za reklamy, dopasowując je do swoich potrzeb.

Google daje możliwość prowadzenia standardowej lub inteligentnej kampanii produktowej. Ta pierwsza opiera się w całości na Twoich ustaleniach i ustawieniach. Pozwala na precyzyjną kontrolę, ale jednocześnie wymaga większej ilości pracy w zakresie optymalizacji. Kampania inteligentna korzysta z mocy obliczeniowych algorytmów Google w celu zmaksymalizowania efektów. Wybierając ten sposób promocji produktu, oddajesz kontrolę, ale cieszysz się zautomatyzowaniem kampanii. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na ten wybór.

Co daje reklama produktowa Google?

Product Listing Ads to narzędzie stworzone z myślą o handlu internetowym. Pozwala przede wszystkim zwiększyć widoczność oferty i pozyskać nowych klientów. To idealny rodzaj kampanii dla tych, którzy zastanawiają się, jak wypromować produkt, który chcą sprzedać. Ogromnym atutem tego rodzaju reklamy internetowej jest trafianie do idealnego odbiorcy – to znaczy osoby, która poszukuje konkretnego produktu. Zwykle oznacza to chęć zakupu, a więc znacznie zwiększa prawdopodobieństwo dokonania konwersji. Dodatkowe opcje kierowania reklam pozwalają jeszcze bardziej zwiększyć ich skuteczność. Odpowiednio zastosowane potrafią przynieść bardzo duży zwrot z inwestycji. Możesz bez większego problemu stosować je samodzielnie, ponieważ są łatwe do ustawienia. Jeśli jednak zależy Ci na maksymalnie satysfakcjonujących wynikach, dobrym pomysłem może być powierzenie tego zadania specjaliście. Warto również pamiętać, że reklama produktowa działa najlepiej w połączeniu z innymi typami promocji w ramach Google Ads.

Kampania Gmail Sponsored Promotion – Newsletter na Gmail’u

Kampania Google Ads oferuje możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników korzystających z poczty Gmail. Warto wspomnieć, że około 56% użytkowników poczty internetowej wybiera właśnie skrzynkę Google. Dlatego w przypadku promowania sklepu internetowego jest to kanał godny przemyślenia! 

promowanie sklepu internetowego

Reklamy Gmail Sponsored Promotion pojawiają się w zakładce „oferty” na poczcie Gmail. Dużą przewagą reklamy GSP nad standardowym mailingiem są możliwości kierowania. Standardowy mailing wykorzystuje jedynie bazy kontaktów, natomiast kampanię GSP można kierować podobnie jak kampanię w sieci reklamowej. Przypomnijmy, są to:

  • słowa kluczowe, 
  • zainteresowania, 
  • tematy, 
  • geografia, 
  • demografia. 
  • urządzenia, 
  • język, 
  • domeny.  

Co za tym idzie, docierasz z ofertą do klientów, o których wiesz, że są zainteresowani daną dziedziną, co zdecydowanie zwiększa szanse na konwersję. 

To oczywiście nie koniec. W naszym artykule przedstawiliśmy jedynie 3 narzędzia do promowania sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że Internet daje Ci szerokie spektrum możliwości reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do poszukiwanego klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie w internecie – np. o tym, jak promować skle internetowy na Facebooku, bądź z nami na bieżąco. Czytaj blog Verseo! 

W przypadku sklepów internetowych, doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż będzie Google Merchant Center, który opisujemy w tym wpisie

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. questus

    Marketing internetowy daje duże możliwości w zakresie promocji sklepu internetowego. Metod, które pozwolą zaistnieć w Internecie jest wiele, jednak warto dobrać je tak, by nasze działania przyniosły najlepsze rezultaty. Na pewno należy zwrócić szczególną uwagę na możliwości, jakie daje nam Google, a więc reklamy Google Ads oraz portale społecznościowe takie jak Instagram, czy Facebook, gdzie znajduje się wielu naszych potencjalnych klientów. Wybór kanałów, w których warto reklamować swój sklep internetowy zależy od kilku czynników, głównie od opracowanej strategii marketingowej i grupy docelowej.

Przeglądarka Safari i kod konwersji Google Ads
Paweł Dalecki

Globalny tag witryny i konwersje Google Ads dla Safari W związku z wprowadzeniem przez Apple nowej odsłony przeglądarki Safari pojawi […]

Jak założyć konto Google AdWords?
Dariusz Cichocki

Jak założyć konto Google AdWords? Krok po kroku wyjaśniamy! Pierwszym krokiem do wejścia w świat Google Adwords jest założenie konta […]

Digital Marketing – co to jest
Maciej Popiołek

Marketing tradycyjny i cyfrowy przeplatają się dziś ze sobą – niczym dwie strony medalu. Ale w ostatnich latach rola tego […]

Specjalista Google AdWords – kto to i jak wybrać?
Martyna Mikołajczak

Certyfikowany Specjalista Google AdWords – jak wybrać tego jedynego? 🙂 W dobie tak ogromnej popularności Internetu – z którego korzysta […]

Gdzie warto szukać Informacji o Google AdWords i Google Analytics?
Krzysztof Masłowski

Jako że często poszukuję dodatkowej wiedzy z AdWords czy Analytics, sam przeglądam wiele stron o tej tematyce. Niestety wiele treści […]

Verseo nominowane do Premier Partner Performance Awards 2016
Joanna Michalska

Z radością możemy poinformować, że Verseo otrzymało nominację w konkursie Premier Partner Performance Awards 2016 organizowanym przez Google. O główną […]