Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Poznaj Bumper Ads

Bumper Ads – reklama na Youtube z „gwarancją”.

W jaki sposób dotrzeć z przekazem wideo do użytkowników, którzy zwłaszcza na urządzeniach mobilnych zamykają reklamy po upływie pięciu sekund? Odpowiedzią na to pytanie jest format Bumper ads z sześciosekundowymi reklamami dającymi gwarancję, że użytkownik dotrwa do jej końca.

Sześć sekund to jednocześnie dużo i mało. Z punktu widzenia reklamodawcy to niewiele aby zawrzeć treść, którą chce podzielić się z potencjalnym klientem. Jednocześnie dla mobilnych użytkowników YouTube to wystarczający czas jaki mogą poświęcić w skupieniu oczekując na wybrany przez siebie klip wideo lub kolejne dzieło swojego ulubionego youtubera. Wprowadzając nowy format Google starało się osiągnąć kompromis z korzyścią dla wszystkich. Z jednej strony reklamodawca ma szansę pokazać swój produkt lub usługę mając pewność, że odbiorca się z nią zapozna. Z drugiej strony użytkownik YouTube ma do czynienia z krótką i treściwą reklamą, która potrwa jedynie sekundę dłużej niż w sytuacji, w której miałby możliwość jej pominięcia.

Z pewnością krótkie wideo stanowi wyzwanie dla producentów reklam lecz dają on także wiele możliwości do wykazania się pomysłowością. Jak zatem stosować Bumper ads aby były skuteczne?

Zapowiadając nadchodzącą kampanię

Stosując ten format reklamodawca może wzbudzić ciekawość i budować napięcie uchylając jedynie rąbka tajemnicy związanej z kampanią, która nadejdzie w następnym tygodniu.

Dodatkowa kreacja w trakcie trwania kampanii

Rozwiązanie znane choćby z telewizji, gdzie w tym samym bloku reklamowym pokazywana jest pełna i skrócona forma reklamy. Równoległa kampania z wykorzystaniem TrueView i Bumper Ads wzajemnie nawiązujących do siebie może być bardzo ciekawym rozwiązaniem. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w krótkiej wersji następuje zdarzenie, a w dłuższej widzimy jego następstwa. Fakt, że dla poszczególnych użytkowników kolejność w jakiej widzieli reklamy może być różna może przyczynić się do różnego postrzegania prezentowanych treści i tym samym własnej interpretacji.

Podsumowanie kampanii

Użytkownicy, którzy widzieli już pełną np. trwającą 30 sekund wersję reklamy niekoniecznie znajdą przyjemność w jej ponownym odtwarzaniu. Możemy za to odświeżyć ich pamięć serwując krótki film zawierający kluczowy przekaz z pełnej wersji i w ten sposób na dłużej pozostać w ich myślach.

Jak robią to najlepsi?

Marka Audi wykorzystała format Bumper Ads jako uzupełnienie pełnej wersji reklamy promującej linię modeli oznaczonych literą Q, gdzie reklama https://www.youtube.com/watch?v=OBmeNRuEf-8 została uzupełniona krótką wersją stanowiącą podsumowanie kampanii w kilku wersjach. Zobaczmy je:

https://www.youtube.com/watch?v=zlXSToaJzis
https://www.youtube.com/watch?v=6fSfHhNYtYQ

Kaæda z tych reklam kierowana jest do innej grupy docelowej.

W związku z tym, że jest to format niepomijalny mamy do dyspozycji model rozliczany za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

ile kosztuje reklama w internecie
Ile kosztuje reklama w internecie?
Dominika Słomka

Jeszcze niedawno słowo reklama kojarzyło się przede wszystkim z telewizyjnymi spotami czy też ulicznymi billboardami. Dziś skuteczna kampania marketingowa coraz […]

Reklamy kontaktowe na Facebooku i Instagramie: generowanie leadów z mediów społecznościowych
Artur Kwieciński

Generowanie leadów za pośrednictwem social mediów – witamy w XXI wieku! Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie […]

Jak prezentować produkty w sklepie online, aby zwiększyć wyniki sprzedaży?
Dominika Słomka

Polski rynek e-commerce wart jest już 40 miliardów złotych i prawie 60% mieszkańców kraju nad Wisłą korzysta z tego rodzaju […]

Raport IDG eCOMMERCE STANDARD 2017: zapraszamy do lektury!
Artykuł gościnny

Coś dla fanów branży e-commerce! Jeśli interesuje Cię branża e-commerce i chcesz być zawsze na bieżąco z branżowymi newsami, zestawieniami […]

pomysły na newsletter
Pomysły na newsletter – 10 wskazówek
Dominika Słomka

Czy wiesz, że masz zaledwie 5 sekund na to, aby zachęcić odbiorcę newslettera do kliknięcia linku i tylko 1 minutę […]

Wady i zalety reklamy radiowej
Maciej Popiołek

Reklama radiowa – czym jest oraz jej główne wady i zalety Dzisiejszy rynek produktów i usług jest rynkiem na którym […]