Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Poznaj Bumper Ads

Bumper Ads – reklama na Youtube z „gwarancją”.

W jaki sposób dotrzeć z przekazem wideo do użytkowników, którzy zwłaszcza na urządzeniach mobilnych zamykają reklamy po upływie pięciu sekund? Odpowiedzią na to pytanie jest format Bumper ads z sześciosekundowymi reklamami dającymi gwarancję, że użytkownik dotrwa do jej końca.

Sześć sekund to jednocześnie dużo i mało. Z punktu widzenia reklamodawcy to niewiele aby zawrzeć treść, którą chce podzielić się z potencjalnym klientem. Jednocześnie dla mobilnych użytkowników YouTube to wystarczający czas jaki mogą poświęcić w skupieniu oczekując na wybrany przez siebie klip wideo lub kolejne dzieło swojego ulubionego youtubera. Wprowadzając nowy format Google starało się osiągnąć kompromis z korzyścią dla wszystkich. Z jednej strony reklamodawca ma szansę pokazać swój produkt lub usługę mając pewność, że odbiorca się z nią zapozna. Z drugiej strony użytkownik YouTube ma do czynienia z krótką i treściwą reklamą, która potrwa jedynie sekundę dłużej niż w sytuacji, w której miałby możliwość jej pominięcia.

Z pewnością krótkie wideo stanowi wyzwanie dla producentów reklam lecz dają on także wiele możliwości do wykazania się pomysłowością. Jak zatem stosować Bumper ads aby były skuteczne?

Zapowiadając nadchodzącą kampanię

Stosując ten format reklamodawca może wzbudzić ciekawość i budować napięcie uchylając jedynie rąbka tajemnicy związanej z kampanią, która nadejdzie w następnym tygodniu.

Dodatkowa kreacja w trakcie trwania kampanii

Rozwiązanie znane choćby z telewizji, gdzie w tym samym bloku reklamowym pokazywana jest pełna i skrócona forma reklamy. Równoległa kampania z wykorzystaniem TrueView i Bumper Ads wzajemnie nawiązujących do siebie może być bardzo ciekawym rozwiązaniem. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w krótkiej wersji następuje zdarzenie, a w dłuższej widzimy jego następstwa. Fakt, że dla poszczególnych użytkowników kolejność w jakiej widzieli reklamy może być różna może przyczynić się do różnego postrzegania prezentowanych treści i tym samym własnej interpretacji.

Podsumowanie kampanii

Użytkownicy, którzy widzieli już pełną np. trwającą 30 sekund wersję reklamy niekoniecznie znajdą przyjemność w jej ponownym odtwarzaniu. Możemy za to odświeżyć ich pamięć serwując krótki film zawierający kluczowy przekaz z pełnej wersji i w ten sposób na dłużej pozostać w ich myślach.

Jak robią to najlepsi?

Marka Audi wykorzystała format Bumper Ads jako uzupełnienie pełnej wersji reklamy promującej linię modeli oznaczonych literą Q, gdzie reklama https://www.youtube.com/watch?v=OBmeNRuEf-8 została uzupełniona krótką wersją stanowiącą podsumowanie kampanii w kilku wersjach. Zobaczmy je:

https://www.youtube.com/watch?v=zlXSToaJzis
https://www.youtube.com/watch?v=6fSfHhNYtYQ

Kaæda z tych reklam kierowana jest do innej grupy docelowej.

W związku z tym, że jest to format niepomijalny mamy do dyspozycji model rozliczany za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]

marketing wielopoziomowy
Marketing wielopoziomowy – co to jest i na czym polega?
Dominika Słomka

Z założenia oparty na relacjach, całkowicie pomijając reklamę, w tym tradycyjne media, takie jak prasa, bannery outdoorowe, telewizja czy radio, […]

PR a marketing – różnice
Redakcja

PR a marketing – dwa światy, nad którymi świeci jedna gwiazda! PR a marketing – dwa przenikające się pojęcia, które […]

Drugie podejście Google do mediów społecznościowych. Testy Shoelace!
Jakub Nowak

Amerykańska firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa na rynku social media. Po zamknięciu Google+ przyszedł czas na kolejną inicjatywę. Nowy […]

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – jak to działa?
Dominika Słomka

Google Grafika znana jest większości z nas jako wyszukiwarka obrazów, w tym zdjęć, infografik czy screenshotów. Wyszukać dany obraz możemy […]

co to jest amazon
Co to jest Amazon?
Maciej Popiołek

Od kiedy firma Amazon zaczęła otwierać w Polsce swoje centra dystrybucyjne i zatrudniać pracowników, zrobiło się o niej dość głośno. […]