Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Kampanie marketingowe w Internecie – przykład Google Ads

Kampanie marketingowe w Internecie – przykład Google Ads - zdjęcie nr 1

kampanie marketingowe w internecie

Marketing internetowy to sposób dotarcia do szerokiego grona odbiorców, na który decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Możliwości w tym zakresie jest wiele: począwszy od pozycjonowania, poprzez content marketing, a skończywszy na marketingu mobilnym. Dużą rolę przypisuje się również Google Ads – reklamie, dzięki której można szybko dotrzeć do użytkowników Internetu.

Marketing internetowy to działania, których celem jest budowanie wizerunku firmy, wsparcie sprzedaży produktów lub usług. Bazą dla tych aktywności jest najczęściej strona www – internetowa wizytówka, która zawiera podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, np. historię, ofertę, kontakt.
Sama strona www to za mało…

Nawet jeśli masz firmową stronę internetową, nie jesteś w stanie przyciągnąć wielu odbiorców i mówić o prowadzeniu prawdziwych kampanii e-marketingowej. Istnieje bowiem bardzo duże prawdopodobieństwo, że strona www nie dociera do potencjalnych klientów – większość z nich nie wie o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa.
Jeżeli zamierzasz to zmienić, musisz zacząć pojawiać się w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe – takie, które wpisują użytkownicy, chcąc dotrzeć do Twojej konkurencji.

>> Poradnik Skuteczne Banery Reklamowe <<

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wyszukiwarka Google od kilku lat jest bezkonkurencyjna – korzysta z niej ponad 98% polskich użytkowników. Dla porównania z Yahoo korzysta zaledwie 0,59%. Dlatego musisz zaznaczyć swoją obecność w wynikach wyszukiwania. Pomaga w tym m.in. Google Ads – płatna reklama, dzięki której można szybko pojawić się w wyszukiwarce.

Jak działa Google Ads?

Google Ads to unowocześniona wersja Google AdWords. Działa więc na identycznej zasadzie – chodzi o wyświetlanie się reklamy powyżej wyników organicznych po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.
Jak to wygląda w praktyce – z punktu widzenia użytkownika?
W pasek wyszukiwarki należy wpisać konkretne słowo kluczowe, np. „kontenery budowlane Poznań”.
Google wyświetla wyniki dopasowane do wpisanego hasła.
4 pierwsze wyniki wyszukiwania to reklama Google Ads (dodatkowo opatrzone są etykietą „reklama”).

Jeśli użytkownik kliknie jeden z linków reklamowych, zostanie przekierowany na firmową stronę internetową.

Rodzaje reklam Google Ads

Google Ads to narzędzie, dzięki któremu można prowadzić szeroko zakrojoną kampanię e-marketingową. Daje dostęp do wielu rodzajów reklam, które można dopasować do własnych potrzeb czy nawet preferencji odbiorców. Poniżej prezentujemy wybrane typy.

>> Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego <<

Reklama tekstowa w wyszukiwarce

Jest to jedna z najbardziej popularnych form, które świetnie sprawdzą się niezależnie od branży. Charakteryzują się wysoką skutecznością, ponieważ przypominają organiczne wyniki wyszukiwania.

Reklama tekstowa na urządzenia mobilne

Jest to reklama tekstowa, która pozwala użytkownikowi połączyć się telefonicznie z wyszukaną i wybraną firmą. Z uwagi na swój charakter, doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie znaczenie ma natychmiastowy kontakt, np. przy zamawianiu jedzenia, dorabianiu kluczy itp.

Reklamy dynamiczne (DSA)

To rodzaj reklam, które wyglądają bardzo podobnie jak klasyczne reklamy tekstowe. Różny jest jednak sposób ich tworzenia, choćby w kontekście podawania słów kluczowych. W reklamach DSA reklamodawca wskazuje tylko jeden wiersz opisu. Natomiast nagłówek i strona docelowa – wraz ze słowami kluczowymi – dobierane są przez Google.

Taka forma reklamy dobrze sprawdzi się tam, gdzie na stronie pojawia się dużo treści, np. w rozbudowanych sklepach internetowych.

Reklamy w serwisie YouTube

Kampanię reklamową za pomocą Google Ads można prowadzić również w serwisie YouTube – z wykorzystaniem materiałów video. Reklamodawca ma do wyboru: 6-sekundowe niepomijalne filmy, dłuższe reklamy wyświetlane jako „przerywniki” lub filmy pojawiające się jako sugestie kolejnych materiałów video.
>> Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać? <<

Reklama w Gmail

Reklamy mogą wyświetlać się również w poczcie Gmail, trafiając bezpośrednio do skrzynki pocztowej potencjalnych klientów.

Jak zarządzać reklamą i ją optymalizować?

Zaletą Google Ads jest możliwość systematycznego zarządzania reklamami oraz ich optymalizacja. Odbywa się to za pomocą specjalnego systemu dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, który pozwala tworzyć przekaz, wpływać na konwersje i analizować wyniki.

Raportowanie jest precyzyjne, dzięki czemu łatwo ocenić efekty poszczególnych kampanii marketingowych. Stanowi to punkt wyjścia do modyfikacji działań, na przykład w kontekście zmiany słów kluczowych itp. Można także podnieść lub obniżyć stawki na poszczególne słowa kluczowe oraz pozostałe kryteria kierowania (np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania). Dzięki temu środki przeznaczone na reklamę internetową mogą być spożytkowane z największą korzyścią dla Twojej firmy.

Google Ads jest narzędziem, z którego warto skorzystać w ramach kampanii marketingu internetowego. Chociaż jest to płatna forma reklamy, niesie za sobą wiele korzyści.

  • Ty decydujesz, jaki zasięg będzie mieć reklama – ogólnokrajowy lub lokalny.
  • Ty decydujesz, komu reklama będzie się wyświetlać – możesz precyzyjnie określić grupę docelową.
  • Możesz liczyć na natychmiastowe efekty – nawet zaraz po uruchomieniu kampanii.
  • Możesz na bieżąco mierzyć skuteczność działań i od razu reagować na wyniki.

Pamiętaj, że kampania Google Ads stanowi doskonałe uzupełnienie innych form marketingu internetowego. Nie traktuj jej jako alternatywy np. dla pozycjonowania, lecz jako uzupełnienie. Dzięki temu masz szansę osiągnąć zadowalające efekty w krótszym czasie.

Jak zacząć kampanię Google Ads?

Chcesz rozpocząć kampanię Google Ads? Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • Samodzielnie – to opcja najtańsza, ale skuteczność działań będzie zależeć od wiedzy i doświadczenia. Jeśli dopiero zaczynasz, lepiej skorzystać z pomocy specjalisty.
  • Z ekspertem Google – to dedykowana osoba pracująca przy kampaniach z nowymi klientami Google.
  • Przy wsparciu certyfikowanej agencji – to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają doświadczenia lub chcą poświęcić czas na inne działania biznesowe.

Wybierz opcję dostosowaną do potrzeb i zacznij działać w ramach marketingu internetowego. Szybko przekonasz się, jak ważna jest dobra widoczność w sieci.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany