Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama strony restauracji

reklama strony restauracji

Niezależnie od tego czy prowadzisz elegancką restaurację w centrum dużego miasta, czy też mały, rodzinny punkt gastronomiczny, potrzebujesz klientów. Branża gastronomiczna lubi się w tym zakresie powoływać szczególnie na tzw. pocztę pantoflową, jednak we współczesnym świecie nie zawsze jest to wystarczające rozwiązanie. Dlatego musisz być obecny w internecie. Sprawdź, jak może i powinna wyglądać reklama strony restauracji.

SEO – pozycjonowanie strony restauracji

Po pierwsze – potrzebujesz strony internetowej. To właśnie w taki sposób znajdą Cię potencjalni goście. Owa strona powinna być przejrzysta, szybko działać i zawierać wszystkie najważniejsze informacje – dokładny adres lokalu (wraz z mapką), godziny otwarcia czy menu. Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale bez własnej witryny tracisz mnóstwo klientów! Nie wystarczy jednak tylko jej założenie. Należy również zadbać o to, by pojawiała się w wyszukiwarce – najlepiej jak najwyżej w wynikach podczas wpisywania określonych fraz. Tylko ok. 25% internautów szukając informacji w Google, zagląda na drugą stronę wyników. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by znaleźć się na tej pierwszej!

Właśnie tym zajmuje się pozycjonowanie – zbiór działań znanych również pod skrótem SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja zgodnie z wymogami wyszukiwarek). Dzięki staraniom obejmującym m.in. optymalizację techniczną witryny (np. uporządkowanie kodu, dodanie odpowiednich atrybutów czy tagów), content marketing czy pozyskiwanie linków może ona zyskiwać coraz większą widoczność w Google. Jest to proces dość powolny i żmudny, a także wymagający sporo pracy. Na efekty warto jednak czekać – jeśli już powiem pojawisz się w top 10 wyszukiwarki, będziesz stale pozyskiwać nowych klientów bez większego wysiłku.

Reklama strony restauracji poprzez jej pozycjonowanie dąży przede wszystkim do zajęcia najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania dotyczących zapytań związanych z konkretną lokalizacją – np. „restauracja Kraków” czy „restauracja włoska Wrocław” czy „kawiarnia Sopot”. To właśnie w ten sposób bardzo wielu użytkowników Internetu poszukuje informacji o lokalach gastronomicznych. Pozycjonowanie powinno się opierać przede wszystkim na frazach typu long tail, czyli bardziej szczegółowych i dłuższych zapytaniach, a więc np. „restauracja Kraków Stare miasto” czy „restauracja włoska spaghetti carbonara Wrocław”. Warto pozycjonować się na rodzaj serwowanej kuchni (restauracja włoska, meksykańska, polska itp.), a także konkretne dania, których mogą poszukiwać głodni mieszkańcy Twojego miasta. Jeśli oferujesz posiłki z dowozem, warto również zwrócić uwagę na takie słowa jak „dowóz”, „z dowozem” czy „na wynos”. 

Jak to robić? M.in. poprzez zawarte w ramach witryny teksty. Warto zadbać o to, by każda z części oferty znajdowała się na osobnej podstronie (np. kontakt, menu, imprezy okolicznościowe, dowóz itp.) i była dokładnie opisana z wykorzystaniem słów kluczowych. Pomiędzy podstronami warto zastosować linkowanie wewnętrzne. Treści bezwzględnie muszą być unikalne, to znaczy żaden ich fragment nie może się pokrywać z tym, co już znajduje się w internecie. Kopiowanie contentu jest przez Google karane obniżeniem pozycji, dlatego należy się tego wystrzegać. Jeśli oprócz własnej strony prowadzisz np. profil firmowy na Facebooku lub prezentujesz swoją ofertę na jednym ze znanych serwisów do zamawiania jedzenia, pamiętaj by na każdej z tych witryn umieścić nieco inne treści. Warto też regularnie sprawdzać, czy konkurencja nie postanowiła skopiować Twoich tekstów – w takiej sytuacji ucierpieć mogą bowiem obie strony.

W ramach reklamy strony restauracji należy zadbać również o odpowiednią konstrukcję witryny. Musi być ona przejrzysta i funkcjonalna, a także responsywna – czyli wyświetlać się prawidłowo na ekranach o różnych rozmiarach i rozdzielczościach (zarówno na komputerze, jak i na tablecie czy smartfonie). Teksty warto opatrzyć smakowitymi zdjęciami potraw i zachęcającymi ujęciami wnętrza lokalu. Możesz też dołączyć odnośnik do opinii o Twoim lokalu i wyeksponować te najkorzystniejsze. Wszystko to pomoże w budowaniu wizerunku restauracji, ale również wesprze pozycjonowanie strony.

New call-to-action
New call-to-action

Reklama strony restauracji poprzez SEO – dlaczego warto?

Pozycjonowanie daje możliwość promowania witryn zarówno na lokalną, jak i na globalną skalę, dlatego powinno to być podstawowe narzędzie reklamy dla różnego rodzaju biznesów. Dzięki działaniom z zakresu SEO zyskujesz m.in.:

  • możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów poszukujących usług, które oferujesz;
  • renomę – prawidłowo skonstruowana i dobrze wypozycjonowana strona świadczy o profesjonalizmie firmy;
  • funkcjonalną i przejrzystą stronę internetową,
  • większą rozpoznawalność marki na arenie lokalnej.

Reklama strony restauracji za pośrednictwem pozycjonowania to naturalny wybór i jednocześnie podstawa do innych działań promocyjnych. Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz cieszyć się dobrymi rezultatami, warto zainwestować w pomoc specjalistów – np. agencji SEO.

Google Ads to sposób na odpłatne reklamowanie strony restauracji w sieci. Tym sposobem możesz natychmiast dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nawet jeśli pozycjonowanie nie daje jeszcze oczekiwanych rezultatów. Google Ads dla restauracji to przede wszystkim linki sponsorowane (reklama tekstowa) oraz publikacja bannerów (reklama graficzna). Obie te metody można wykorzystać, by zwiększyć widoczność witryny w sieci oraz poprawić świadomość marki.

Reklama tekstowa polega na publikowaniu odnośników do strony wśród organicznych wyników wyszukiwania. Wygląda ona bardzo naturalnie i z reguły jest skuteczna. Przeprowadza się ją w oparciu o dobór odpowiednich słów kluczowych, a rozliczenie kampanii odbywa się na podstawie kliknięć – płacisz więc wyłącznie za te osoby, które zostaną przekierowane na stronę restauracji. Koszt pojedynczego kliknięcia zależy jednak od konkurencyjności frazy kluczowej, dlatego niekiedy może być dość wysoki. Linki sponsorowane pozwalają przede wszystkim przyciągnąć klientów, którzy poszukują usług takich jak Twoja, dlatego z pewnością warto się zainteresować tą formą reklamy strony restauracji.

Jeśli zaś chcesz, by o istnieniu lokalu dowiedziało się więcej osób, warto zastosować również reklamę graficzną (banerową) w ramach Google Display Network. Pozwala ona na publikację bannerów na rozmaitych stronach internetowych zgodnych z kryteriami wybranymi przez reklamodawcę. Taka kampania sprawdzi się np. w przypadku chęci promocji nowego miejsca. Dobrze nada się również do rozreklamowania specjalnego wydarzenia czy też promocji dla gości. Należy jedynie pamiętać, by starannie wybrać witryny, na których się pojawi, a także zadbać o atrakcyjny, zachęcający wygląd materiałów graficznych.

Google Ads to tak naprawdę świetne narzędzie dla wszystkich typów biznesu. Doskonale sprawdza się również jako reklama strony restauracji. W ten sposób często niewielkim nakładem finansowym możesz dotrzeć do bardzo dużej grupy klientów. Warto postawić na to rozwiązanie również ze względu na:

New call-to-action
New call-to-action
  • natychmiastowe efekty – znacznie szybsze niż w przypadku samych działań SEO,
  • dostępność kilku form reklamy,
  • korzystne rozliczenie – typu PPC (Pay Per Click), czyli za kliknięcie,
  • szerokie możliwości targetowania – możesz zdecydować, do kogo trafi reklama,
  • dostęp do danych statystycznych pozwalających zmierzyć skuteczność kampanii.

Pamiętaj jednak, by w pierwszej kolejności zadbać o wysoką jakość strony internetowej. Niefunkcjonalna i pozbawiona najważniejszych informacji może co najwyżej zniechęcić klienta, który trafi na nią za pośrednictwem reklamy.

Facebook Ads – reklama strony restauracji na Facebooku

Lokale gastronomiczne bardzo chętnie korzystają też z Facebooka i jego opcji reklamowych. Nic dziwnego – w końcu z tego portalu codziennie korzysta wiele osób, które mogłyby zostać Twoimi klientami. Facebook to idealne miejsce do bezpośredniej komunikacji z gośćmi – zamieszczania najważniejszych informacji i aktualności związanych z działalnością restauracji, ale również zbierania feedbacku, czyli opinii na temat jedzenia, obsługi i innych elementów wpływających na odczucia gości.

Tworząc stronę restauracji na Facebooku należy pamiętać o podaniu jej dokładnych danych i adresu, a także dodaniu zakładki z menu. Warto ponadto pamiętać o aktualizowaniu godzin otwarcia, ponieważ nie ma nic gorszego niż przyjście do restauracji, która zgodnie z danymi w internecie powinna być czynna, i zostanie zamkniętych drzwi. Ponadto na profilu warto regularnie zamieszczać posty informacyjne i zdjęcia. Facebook Ads umożliwia ich promowanie, dzięki czemu mogą się one wyświetlać nie tylko osobom, które „polubiły” Twoją stronę, ale również innym użytkownikom portalu. Zakres reklamy możesz dowolnie regulować dzięki ustawieniom kampanii. Sprawia to, że posty trafią tylko do Twojej grupy docelowej. Ponadto Facebook Ads umożliwia zamieszczenie reklam  bezpośrednim odnośnikiem do strony www. Tym samym możliwa jest reklama strony restauracji wśród użytkowników portalu. Chcesz dotrzeć do większej ilości osób? To doskonałe uzupełnienie kampanii w Google!

Facebook Ads dla restauracji – dlaczego warto?

Jeśli zajmujesz się już SEO i korzystasz z Google Ads, warto postawić również na reklamę strony restauracji na Facebooku. To serwis, z którego w Polsce korzysta aż 16 milionów osób, dlatego zapewnia dostęp do bardzo szerokiej publiczności. Ponadto na korzyść reklamy na tym portalu przemawiają:

  • relatywnie niskie koszty kampanii i brak minimalnego budżetu dla reklamodawców,
  • dostępność kilku narzędzi reklamowych,
  • możliwość targetowania reklam – wiele ustawień profilujących,
  • możliwość działania wyłącznie na skalę lokalną,
  • korzystne metody rozliczenia – za kliknięcie lub za wyświetlenia.

Twoja konkurencja już jest na Facebooku i zapewne się na nim reklamuje. Dlatego warto do niej dołączyć, by nie pozostać w tyle. Reklama strony restauracji tym sposobem może być bardzo skuteczna, szczególnie jeśli będzie prowadzona umiejętnie – dlatego warto zatrudnić w tym celu specjalistów.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Odpowiada za realizację celów komunikacyjnych Verseo i ich przełożenie na cele biznesowe. Specjalizuje się w strategii oraz inbound marketingu, gdzie efektywność pracy wyznaczają nowe leady i pukający do drzwi klienci. Tworzy angażujący content marketing (wpisy na blogu, poradniki, publikacje w social mediach, social selling na Linkedin, video marketing oraz działania seo). W pracy nie rozstaje się z HubSpotem, dzięki któremu automatyzuje działania, analizuje ich efektywność i testuje rozwiązania. Z chęcią przybliża ten system klientom Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany