Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów?

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów?

Rynek profesjonalnych usług sprzątających jest dość młodą, ale szybko rozwijającą się branżą w Polsce. Jednak firmy w niej działające, jak wszystkie inne przedsiębiorstwa, potrzebują reklamy aby zdobyć nowych klientów. Jej formy mogą być bardzo zróżnicowane i obejmować promocje zarówno w tradycyjnych środkach przekazu, jak i przez internet. W branży marketingowej funkcjonuje również pojęcie marketingu szeptanego, czyli polecania usług firmy rodzinie i znajomym przez jej obecnych zadowolonych klientów, jak również na forach czy w social mediach za pośrednictwem wyrażania opinii na temat danego produktu czy usług.

W każdej branży ważne jest zaufanie klientów. Wiele osób przed podjęciem decyzji o zakupie jakiegoś towaru lub usługi zasięga opinii rodziny lub znajomych. Z tego powodu zadowoleni klienci są najlepszymi ambasadorami firmy. Dlatego szukając sposobu na zwiększenie liczby klientów, warto podjąć działania mające na celu zachęcenie obecnych klientów do przyciągania kolejnych.

System rekomendacji

Środkiem do osiągnięcia tego celu, oczywiście poza świadczeniem usług na odpowiednim poziomie, jest wprowadzenie systemu rekomendacji. Polega on np. na zaoferowaniu obecnym klientom zniżki w zamian za namówienie nowych klientów do skorzystania z usług firmy. Zniżka może dotyczyć również osoby przychodzącej z polecenia. Jest to sytuacja, w której wszyscy wygrywają, firma sprzątająca zyskuje nowych klientów, klienci niższe ceny i pomoc w znalezieniu zaufanego przedsiębiorcy.

Widoczność w otoczeniu lokalnym

Firmy sprzątające z reguły działają lokalnie. Najprostszym sposobem jest oklejenie firmowych samochodów ponieważ i tak przemieszczają się one zazwyczaj po określonym rejonie. Naklejki powinny zawierać:

  • logo i nazwę firmy,
  • listę świadczonych usług,
  • numer telefonu i adres www.

Najlepiej sprawdzi się prosty, ale zwracający uwagę (na przykład poprzez zastosowanie wyrazistych kolorów) design. Zwiększy on prawdopodobieństwo zapamiętania przez przechodniów nazwy firmy i skorzystania z jej usług, kiedy sami będą potrzebować profesjonalnego sprzątania. W przypadku większych firm może to być sponsoring lokalnych wydarzeń, który zapewni firmie większą rozpoznawalność i pozytywne skojarzenia z marką.

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów dzięki Google AdWords

Reklamy w internecie są bardzo dobrym rozwiązaniem również dla firm lokalnych. Jednym z najlepszych rozwiązań są reklamy poprzez Google AdWords, czyli te wyświetlane w największej wyszukiwarce internetowej na świecie. Częścią tej oferty są zarówno linki sponsorowane pojawiające się najczęściej na szczycie wyników wyszukiwania danej frazy, jak i banery wyświetlane na stronach partnerskich Google czy video na portalu Youtube.

Ważną kwestią podczas kupowania takiej kampanii reklamowej jest dokładne określenie grupy docelowej. Firma działająca lokalnie powinna zawęzić obszar wyświetlania reklam do terenu swojego działania. Dodatkowo ważne jest określenie tematów stron, na których będą pokazywały się banery reklamowe, powinny one być w jakiś sposób związane z czyszczeniem lub odwiedzanie przez osoby, które mogą być nim zainteresowane. Takie dopasowanie znacznie zwiększy skuteczność kampanii reklamowej. Ważne również jest to, że możemy wybrać model rozliczenia za kliki w reklamę – czyli płacić tylko za osoby, które weszły na Twoją stronę z danej reklamy.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama w telewizji VS reklama na Youtube
Martyna Mikołajczak

Już na wstępie zaznaczam, że niniejszy wpis ma subiektywny charakter. Wynika z mojego doświadczenia, ważenia danych i tego, czym zarabiam […]

Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać?
Artykuł gościnny

Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać, by zwiększyć przychody?  Odwieczne pytanie! Reklama w Google czy pozycjonowanie strony? Którą […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Artykuł gościnny

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
Tomek Łuczak

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]

Certyfikowany Trener AdWords – koniec programu
Maciej Popiołek

Certyfikowany Trener AdWords – zakończenie programu! Google oficjalnie potwierdził zakończenie programu Certyfikowanych Trenerów AdWords. Wraz z nadejściem września nie będzie […]

reklama siłowni
Reklama siłowni
Izabela Pirańska

Świadome dbanie o formę fizyczną oraz zdrowie jest w naszym społeczeństwie coraz popularniejsze. Nie oznacza to jednak, że siłownie wprost […]