Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Jeden komentarz

Facebook for Business – jak wykorzystać jego potencjał?

Facebook for Business – jak wykorzystać jego potencjał? - zdjęcie nr 1

Facebook for business

Trudno wyobrazić sobie świat bez Facebooka. Mówi się, że jeśli Cię na nim nie ma, nie istniejesz! Dotyczy to w szczególności firm – to właśnie na tym portalu mają one największe szanse na odnalezienie potencjalnych klientów. Sprawdź jak wykorzystać Facebook dla firm!

Facebook for Business – podstawowe informacje

Facebook for Business (obecnie Meta for Business) to cała paleta narzędzi i metod umożliwiających firmom wykorzystanie potencjału reklamowego Facebooka, ale nie tylko. Pod jego parasolem znajdują się też bowiem Instagram, Messenger, WhatsApp i Quest. Jak można dotrzeć do klientów przez najpopularniejszy portal społecznościowy świata? Daje on ku temu kilka różnych możliwości.

  • Strona firmowa (Business Page) to profil Twojego biznesu na Facebooku. Wyglądem zbliżony jest do profilu „zwykłego” użytkownika, ale daje nieco inne możliwości. Pozwala na komunikację z klientami i zamieszczenie wszystkich najważniejszych informacji o firmie (lokalizacja, godziny otwarcia, cennik lub menu itp.). Zapewnia też platformę do bliższego zaznajomienia użytkowników z tym, co oferujesz i reprezentujesz.
  • Facebook Ads to sposób na płatną promocję na portalu. Jest to bardzo intuicyjne narzędzie pozwalające na realizację różnych celów – w tym np. zwiększenia widoczności, zaangażowania, ruchu czy sprzedaży. Reklamy na Facebooku są dosyć tanie, a przy odpowiednich ustawieniach bardzo skuteczne.
  • Video Ads to osobna kategoria reklam wideo umieszczanych w różnych miejscach na portalu. Wiele opcji zapewnia możliwość dotarcia do docelowej publiczności.

To jednak zaledwie podstawy Facebook for Business, czyli Facebooka dla firm. Sposobów na wykorzystanie potencjału tego portalu odwiedzanego codziennie przez miliardy ludzi jest mnóstwo!

Facebook dla firm – dlaczego warto?

To narzędzie z ogromnym potencjałem i przede wszystkim zapewniające dostęp do bardzo licznej publiczności (w Polsce korzysta z niego niemal 90% internautów, czyli ok. 20 mln osób). Założenie konta firmowego na Facebooku pozwala na:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • prowadzenie aktywności (publikowanie postów, odpowiadanie na komentarze) w imieniu firmy,
  • utrzymywanie relacji z klientami – poprzez posty, interakcje, korespondencję prywatną,
  • pozyskiwanie nowych klientów – na przykład dzięki postom sponsorowanym,
  • budowanie wizerunku – za sprawą przemyślanej i spójnej komunikacji na profilu,
  • dostęp do opcji reklamowych (Facebook Ads) – możliwość korzystania z wielu opcji reklamowych na Facebooku,
  • zwiększanie sprzedaży – dzięki publikacji reklam i treści sprzedażowych.

Wymienione możliwości to zaledwie część z tego, co oferuje Facebook dla firm. Co ważne, portal wie wiele o swoich użytkownikach, dlatego wszelkie treści reklamowe można bardzo łatwo i trafnie targetować – kierować do określonych grup klientów. Dzięki temu komunikacja marketingowa na portalu może być bardzo skuteczna!

>> Psss… więcej o możliwościach wykorzystania Facebooka dla firm i innych portalach, na których „warto być”, przeczytasz w najnowszym Adbooku Verseo! Zamów już teraz i dowiedz się, jak skutecznie reklamować swój biznes w sieci! <<

Facebook dla firm – jak założyć?

Jak założyć konto na Facebooku dla firmy? Jest to bardzo proste i wymaga zaledwie kilku kroków. By było to możliwe, potrzebujesz jednak swojego osobistego profilu. Jeśli go nie masz, koniecznie zacznij właśnie od tego (wystarczy wejść na główną stronę Facebooka i nacisnąć przycisk „Utwórz nowe konto”). Ważne, aby podać swoje prawdziwe dane, ponieważ fikcyjne konto może zostać zbanowane, a tym samym pozbawić Cię dostępu również do konta firmowego. Osoby, które mają już profil prywatny, powinny się na niego zalogować. Następnie należy postępować według poniższych kroków.

  1. Ze swojego profilu prywatnego wejdź w menu Facebooka (w prawym górnym rogu) i z panelu „Utwórz” wybierz opcję „Strona”. Przekieruje Cię to do formularza tworzenia strony.
  2. Wybierz kategorię (np. rodzaj firmy, branża), wpisz nazwę strony i jej krótki opis, który będzie widoczny w sekcji „informacje”. Następnie przejdź dalej poprzez kliknięcie „Utwórz stronę”.
  3. W kolejnym kroku możesz uzupełnić między innymi zdjęcia. Wybierz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Możesz też dodać dodatkowe galerie (np. ze swoimi produktami).
  4. Następnie możesz dodać inne dane – np. lokalizację siedziby, godziny otwarcia, menu itp. Od tej pory Twoja strona jest aktywna i może być „polubiona” przez każdego użytkownika Facebooka.

Po utworzeniu swojej strony firmowej możesz w jej imieniu publikować posty, prowadzić dyskusje, organizować wydarzenia i kontaktować się z innymi użytkownikami przez Messenger. Po zalogowaniu się do portalu możesz wybrać, czy chcesz korzystać z niego jako osoba prywatna, czy też firma („Korzystaj z Facebooka jako:”).

Obsługa Facebook dla firm – jak wykorzystać jego potencjał?

Założenie strony firmowej na Facebooku to oczywiście nie wszystko. Teraz musisz zapracować na jej sukces! Początkujący użytkownicy bywają jednak zagubieni i nie wiedzą, jak prowadzić swoją działalność firmową na tym portalu. Dlatego poniżej znajdziesz parę pomysłów na wykorzystanie potencjału tego narzędzia.

„Wyciśnij” maksimum z Facebook for business:

  • Postaw na stymulację wizualną. Zadbaj o dobre zdjęcia profilowe i w tle. Możesz również dodać fotki swoich produktów. Każdy post powinien być opatrzony odpowiednio dobraną grafiką. Bardzo ważne jest również to, by elementy wizualne były wysokiej jakości i w miarę możliwości spójne.
  • Wchodź w interakcje. Facebook to przede wszystkim portal do komunikacji. Dlatego nie pomijaj żadnego komentarza czy wiadomości skierowanych do Ciebie. Postaraj się odpowiadać szybko i profesjonalnie oraz angażować się w wymiany zdań ze swoją publicznością.
  • Wykorzystaj reklamy. Facebook Ads to świetny patent na „rozkręcenie” profilu, ale również podtrzymanie jego popularności na późniejszych etapach działalności. Treści reklamowe mogą również pomagać w realizacji innych celów biznesowych. Na początku działalności najlepiej zainwestować w materiały pomagające zwiększyć rozpoznawalność marki i liczbę polubień profilu.
  • Dodaj przycisk CTA. Wykorzystaj wezwanie do działania (Call to Action), takie jak np. „skontaktuj się z nami”, „zarezerwuj teraz”, „kup teraz” widoczne na głównej stronie profilu w górnym panelu. Umożliwia to szybkie przekierowanie użytkownika do wybranego przez ciebie adresu URL. Facebook umożliwia monitorowanie liczby osób korzystających z przycisku CTA.
  • Planuj publikacje. Na Facebooku istnieją zarówno „dobre”, jak i „złe” pory do publikacji treści. Sprawdź optymalne pory i ustawiaj publikację postów tak, aby się z nimi pokrywała. Dzięki temu Twój przekaz trafi do szerszej grupy odbiorców.
  • Twórz angażujące treści. Dużą popularnością cieszą się posty reagujące na aktualne wydarzenia (np. święta). Zadbaj również o to, by każdy wpis kończył się pytaniem o opinię lub np. prośbą o przedstawienie swojej rady, lub pomysłu. 
  • Wykorzystaj treści wideo i transmisje live. Tego typu content jest obecnie bardzo dobrze odbierany. Możesz publikować np. filmiki „z życia firmy”, pakowania zamówień czy produkcji. Możliwości są nieograniczone. Transmisje na żywo to świetny sposób na przeprowadzenie dialogu z obserwującymi lub bezpośrednią sprzedaż.
  • Wykorzystuj dane zbierane przez Facebooka. Mając profil firmowy, możesz w nim znaleźć wiele cennych informacji, dotyczących np. odwiedzin na stronie czy zaangażowania. Analizuj je, by lepiej planować swój content i tworzyć ciekawsze treści.
  • Dodaj przyciski Facebooka do swojej strony internetowej. Dzięki temu łatwo przekierujesz ruch na swój profil.

Facebook for Business to wiele możliwości, które każdy może wykorzystać na swój sposób. Niech dobrą inspiracją będą dla Ciebie profile branżowe bezpośredniej konkurencji. Złota zasada głosi, by przyjaciół trzymać blisko, a wrogów jeszcze bliżej :). Twórz angażujące treści i buduj lojalną społeczność związaną z Twoją marką. To dobra zabawa i… opłacalna taktyka!

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Facebook for Business – jak wykorzystać jego potencjał? - zdjęcie nr 5

    designer.pl

    19 kwi 2022, 12:08

    Bardzo ciekawy artykuł. Z doświadczenia dodam, że dużą popularnością cieszą się zawsze kreatywne posty wykorzystujące RTM. Tak jak wspomniałaś, aktualne święta, a nawet inne wydarzenia na skalę światową można ciekawie przedstawić na niemal każdym profilu firmowym 🙂