Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama Microsoft Ads – czy warto?

Reklama Microsoft Ads – czy warto? - zdjęcie nr 1

microsoft ads

System reklamowy Microsoft Ads być może nie jest tak popularny jak Google Ads czy Facebook Ads, ale również ma pewne zalety. Działa na podobnych zasadach, oferuje atrakcyjne formaty reklamowe i przy odpowiednim wykorzystaniu może zapewnić bardzo dobre zwroty z inwestycji. Czy warto inwestować reklamę Microsoft Ads? Czym się charakteryzuje? Jakie ma zalety? Sprawdź!

Czym jest Microsoft Ads?

Microsoft Ads to system reklamowy powiązany z wyszukiwarką Bing. Obejmuje również takie środowiska jak AOL, Yahoo, DuckDuckGo czy Ecosia. Pozwala publikować płatne reklamy, podobnie jak Google Ads. W Polsce dostępny jest zaledwie od stycznia 2022 r., dlatego dopiero zyskuje na popularności. 

Microsoft Ads cieszy się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem ze względu przede wszystkim na dominację Google na rynku wyszukiwarek. Nie oznacza to jednak, że warto zupełnie pomijać tę platformę! Daje ona szansę na dotarcie do zupełnie nowych użytkowników i zbudowanie swojej  pozycji w wyszukiwarce, która może jedynie zyskiwać na popularności.

Wyszukiwarka Bing – czym jest i kto z niej korzysta?

Bing to wyszukiwarka internetowa należąca do firmy Microsoft. Z punktu widzenia użytkownika działa dokładnie tak samo jak Google i inne wyszukiwarki – pozwala wpisać w specjalne okienko zapytanie i w ciągu sekundy prezentuje najlepiej dopasowane według jej algorytmów wyniki z całej sieci. Ze względu na różnice pomiędzy tymi algorytmami wyniki mogą być jednak inne niż te zaprezentowane przez Google.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Światowy udział Bing na rynku wynosi obecnie 8,88% – jest ona najchętniej używana w Chinach, USA, Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie. Korzystają z niej przede wszystkim użytkownicy PC. W Polsce wyszukiwarka ma zaledwie 1,48% udziału w rynku. Warto jednak wiedzieć, że nowe funkcje AI wyraźnie odróżniają ją od największego rywala. Może to sprawić, że już niedługo z Bing będzie korzystać więcej osób – także w naszym kraju.

Microsoft Ads a Google Ads – podobieństwa i różnice

Microsoft Ads i Google Ads działają w sumie na takiej samej zasadzie. Oferują też zbliżone formaty reklam, w tym:

  • reklamy tekstowe,
  • reklamy produktowe,
  • reklamy displayowe,
  • remarketing.

Dzięki temu pomagają realizować różne cele i docierać do wielu grup klientów. Istnieje między nimi także sporo różnic, które sprawiają, że mogą świetnie się uzupełniać.

Microsoft Ads zapewnia dostęp do mniejszej liczby użytkowników i mniejszy zakres kampanii. Narzędzia zarządzania są też mniej rozbudowane. Jednak w zamian oferuje np. większą kontrolę w zakresie dopasowania reklam do grup odbiorców oraz w większości przypadków niższe ceny. System pozwala Ci też zwiększyć zasięg działania – dotrzeć do osób, które nie korzystają z Google, a więc do tej pory nie natknęły się na Twoje reklamy. Dlatego może być bardzo przydatnym narzędziem dla Twojej firmy.

Microsoft Ads – najważniejsze zalety

Przyglądając się systemowi Microsoft Ads, można dostrzec naprawdę sporo zalet. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę?

  • Nie tylko Bing – Microsoft Ads umożliwia też wyświetlanie Twoich reklam w wyszukiwarkach DuckDuckGo oraz Yahoo. Dzięki temu możesz dotrzeć do zupełnie nowych użytkowników.
  • Microsoft Audience Network – sieć powiązana z Microsoft Ads zapewnia dodatkowe możliwości wyświetlania, m.in. na witrynach partnerskich, na stronach tworzonych przez Microsoft, w programie Outlook itp.
  • Znacznie mniejsza konkurencja – mniejszy rynek oznacza, że w Microsoft Ads możesz łatwiej uzyskać wysokie pozycje. Ułatwia to reklamę także mniejszym firmom, które w Google nie mają szans z większą konkurencją.
  • Reklamy wyświetlane przede wszystkim na komputerach stacjonarnych i laptopach – oznacza to, że witryny rzadziej są przeglądane w pośpiechu, a powierzchnia reklamowa jest większa. Dzięki temu użytkownicy częściej będą dokładnie zapoznawać się z Twoją reklamą.
  • Inny profil użytkownika – użytkownicy Bing są przede wszystkim starsi, zamożniejsi i lepiej wykształceni. Jeśli kierujesz swoją ofertę do osób o tych cechach, Microsoft Ads może być świetnym miejscem na reklamę.
  • Reklamy multimedialne – to unikalny typ reklamy niedostępny w systemie Google. Reklama multimedialna to bardzo duża reklama graficzna wyświetlana ponad wynikami wyszukiwania lub po ich prawej stronie. Jest trudna do pominięcie i stwarza szerokie możliwości wykorzystania.
  • Możliwość targetowania reklam na podstawie danych z LinkedIn – np. kierowania ich do osób z konkretnej branży lub zajmujących dany rodzaj stanowiska.
  • Możliwość reklamowania się poza Polską – a w szczególności dotarcia do klientów z krajów, w których wyszukiwarka Bing jest bardziej popularna (np. China, USA, Wielkiej Brytanii czy Kanady).

Jak zatem widać, platforma może przyciągać. Skala reklamy jest oczywiście znacznie mniejsza, a niektóre rozwiązania technologiczne nie są najlepsze, ale zdecydowanie warto rozważyć skorzystanie z Microsoft Ads, szczególnie jako uzupełnienie do innych działań reklamowych.

Microsoft Ads – czy warto?

Microsoft Ads to narzędzie, które może ułatwić Ci dotarcie do zupełnie nowych użytkowników i poszerzyć horyzonty. Dzięki niewielkiej skali jest stosunkowo tanie, a osiągnięcie wysokich pozycji nie sprawia trudności nawet przy niewielkich budżetach. Może to przełożyć się na wymierne  korzyści dla Twojego biznesu – szczególnie jeśli jego odbiorcami są przede wszystkim osoby starsze, zamożne i dobrze wykształcone, które stanowią największą grupę użytkowników wyszukiwarki Bing i innych rozwiązań od Microsoftu.

Reklama Microsoft Ads może Ci pomóc w:

  • otwarciu się na nowych klientów,
  • wyprzedzeniu konkurencji,
  • otwarciu się na zagraniczne rynki,
  • obniżeniu kosztów kampanii.

Jeśli korzystasz już z Google Ads, rozszerzenie kampanii może być proste. Microsoft Ads daje bowiem możliwość szybkiego importu danych. Jeśli natomiast chcesz mieć pewność, że reklamy Microsoft Ads będą opracowane zgodnie z Twoimi celami i najlepszymi praktykami, skorzystaj z profesjonalnego wsparcia Verseo!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany