Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu wędkarskiego – na co postawić, by była skuteczna?

reklama sklepu wędkarskiego

Wędkarstwo to hobby, które wbrew pozorom wcale nie odeszło do lamusa historii. Wręcz przeciwnie! Miłośników przysłowiowego „moczenia kija” przybywa z roku na rok, podobnie jak sprzętu i akcesoriów, które stają się obiektem pożądania pasjonatów. Dlatego prowadzenie sklepu wędkarskiego może być dobrym pomysłem na biznes. Oczywiście pod warunkiem, że zadbasz o jego odpowiednią promocję. Co jest ważne w tym kontekście? Jak powinna być prowadzona reklama sklepu wędkarskiego w sieci? Oto najważniejsze informacje.

Jak reklamować sklep wędkarski w internecie?

Na początek najważniejsze: bez względu na to, czy Twój sklep wędkarski działa tylko w przestrzeni internetowej, czy także na polu stacjonarnym, potrzebujesz promocji w Sieci. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: to tutaj są Twoi klienci. To w Google szukają zarówno informacji o punktach stacjonarnych, w swojej okolicy, gdzie mogą kupić nową wędkę czy zanętę, jak i o e-sklepach prowadzących sprzedaż takich towarów.

Właśnie dlatego reklama sklepu wędkarskiego w sieci jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcesz:

  • zwiększyć świadomość istnienia Twojej marki wśród grupy docelowej,
  • wzmocnić widoczność strony internetowej,
  • zadbać o większy ruch na stronie www,
  • podnieść poziom konwersji i poprawić wyniki sprzedażowe,
  • wykreować i wzmocnić wizerunek marki.

W sieci masz dostęp do bardzo szerokiej gamy narzędzi promocji – począwszy od tych z obszaru SEO, przez kampanie Google Ads, aż po działania, które możesz podjąć na polu mediów społecznościowych. Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim tym rozwiązaniom.

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego

Działania SEO to pierwsze, które należy podjąć w kontekście promocji sklepu wędkarskiego. Dlaczego? Ponieważ to dobre pozycjonowanie pozwoli Ci się pojawiać na pierwszych listach wyników wyszukiwania na hasła kluczowe powiązane z Twoją działalnością. To kluczowa kwestia, ponieważ to od Google zaczyna zakupy lwia część miłośników wędkarstwa. 

Musisz pamiętać, że to bardzo zróżnicowana grupa odbiorców. Z jednej strony będą to osoby początkujące, które będą poszukiwać podstawowego sprzętu o wpisywać bardzo ogólne określenia, typu „wędka do spinningu” albo „tani sklep wędkarski”. Z drugiej to doświadczeni miłośnicy tej formy aktywności, których zakupy będą już bardziej skonkretyzowane. Będą oni poszukiwać np. konkretnych kołowrotków, wędek, haczyków czy zaawansowanych sonarów, które pozwolą na mapowanie dna łowiska. Twoje działania związane z pozycjonowaniem muszą więc dawać możliwość dotarcia do tak szerokiego spektrum odbiorców.

Dobrym rozwiązaniem jest inwestycja w pozycjonowanie long-tail, a więc na szeroką gamę haseł i wyrażeń powiązanych z obszarem Twojej działalności. Dlaczego jest to dobre wyjście z sytuacji? Powodów jest kilka. Przede wszystkim, możesz dzięki temu znacznie zwiększyć zasięgi. Po drugie, będzie Ci łatwiej przebić się przez konkurencję, która w branży wędkarskiej w Polsce jest dość spora. Po trzecie zaś, inwestycja w działania SEO prowadzone tą metodą może przynieść lepszy poziom zwrotu.

Pamiętaj, że kampania SEO sklepu wędkarskiego nie opiera się na przypadkowym wybraniu słów kluczowych i zaplanowaniu promocji. Jeśli realizujesz ją w porozumieniu z ekspertami, możesz liczyć na:

  • pogłębioną analizę słów kluczowych – zarówno tych, na które wyszukiwany jest obecnie Twój sklep, jak i istotnych w branży wędkarskiej. Specjaliści przyjrzą się ich potencjałowi i pomogą dopasować je do wytyczonych celów,
  • jasne określenie celów, dla jakich będzie prowadzona reklama sklepu wędkarskiego – zarówno krótko-, jak i długofalowych,
  • audyt SEO, a zatem przeanalizowanie tego, jak Twoja strona internetowa jest przystosowana do podejmowania działań pozycjonerskich.

Warto pamiętać, że aby kampanie SEO się udały, jest konieczna optymalizacja treści na stronie www – m.in. stworzenie wartościowych merytorycznie, a jednocześnie odpowiednio nasyconych właściwymi keywordami tekstów, z nagłówkami, a także opracowanie meta danych. To oczywiście nie wszystko, ponieważ serwis przyjazny algorytmom Google powinien być również responsywny czy też wolny od błędów – to wszystko na znaczenie dla efektów pozycjonowania.

Jakie zalety ma pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego, pod warunkiem, że będzie przeprowadzone w przemyślany i zaplanowany sposób, przyniesie długofalowe korzyści dla firmy. Pomoże zbudować duże zasięgi oraz wzmocni wizerunek marki. Ponadto w procesie pozycjonowania powstaną wartościowe teksty, które pozwolą również osiągnąć efekty perswazyjne.

Warto jednak podkreślić, że działania SEO oznaczają konieczność długiego oczekiwania na rezultaty – trzeba się uzbroić w cierpliwość na co najmniej kilka miesięcy. Pamiętaj też, że chociaż w teorii pozycjonowanie i optymalizację możesz przeprowadzić samodzielnie, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wsparcia fachowców. Ty łatwo o popełnienie błędu, który sprawi, że zainwestowane środki nie zostaną dobrze spożytkowane.

Płatna reklama sklepu wędkarskiego w Google

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego przynosi długofalowe efekty, jednak trzeba na nie równie długo czekać. Co jednak, kiedy chcesz osiągnąć szybsze rezultaty, np. przeprowadzić szybką kampanię nastawioną na sprzedaż określonych produktów – ot, choćby w związku z rozpoczęciem się sezonu na dany gatunek ryby? To jedna z sytuacji, w których warto skoncentrować się na systemie promocji Google Ads.

Oczywiście mówienie, że Google Ads pomaga wyłącznie przy kampaniach krótkofalowych jest uproszczeniem, ponieważ zestaw narzędzi, których dostarcza gigant z Mountain View jest bardzo szeroki. Korzystając z nich, możesz skutecznie dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na zewnętrznych portalach.

Jeśli w grę wchodzi reklama sklepu wędkarskiego, warto pomyśleć o wykorzystaniu obu tych kanałów.

Reklama w wyszukiwarce

Pasjonaci wędkarstwa, którzy są zainteresowani zakupem dobrej jakości sprzętu, kierują swoje pierwsze kroki do Google, i to zarówno wówczas, kiedy chcą uzyskać ogólne informacje o danych produktach, jak i gdy planują zakup konkretnych akcesoriów. Aby szybko do nich dotrzeć i zwiększyć zasięgi, warto zainwestować w linki sponsorowane. Ta forma reklamy sprawi, że link do Twojego sklepu wędkarskiego pojawi się nad wynikami organicznymi wyszukiwania po wpisaniu przez odbiorcę słowa kluczowego powiązanego z oferowanym asortymentem. Pierwsza pozycja zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalny klient przejdzie do Twojego serwisu i skorzysta z oferty.

Jeszcze bardziej potencjał konwersyjny zwiększa reklama PLA – Product Listing Ads. To rozwiązanie przeznaczone właśnie głównie dla branży e-commerce. Polega na tym, że wyszukiwarka nad oraz obok wyników standardowego wyszukiwania wyświetla konkretne oferty produktów powiązanych z tym, co zostało wpisane w Google. Przykładowo, jeśli odbiorca posłuży się hasłem „kołowrotek do wędki”, obok wyników wyszukiwania może wyświetlić się zdjęcie oferowanego przez Twój sklep produktu wraz z ceną oraz nazwą sklepu. Istnieje szansa, że odbiorca kliknie w taką ofertę i dokona zakupu lub przynajmniej zainteresuje się Twoją propozycją.

Google Display Network – reklama sklepu wędkarskiego w serwisach zewnętrznych

Chodzi oczywiście o banery reklamowe, które wyświetlają się na portalach odwiedzanych przez Twojego odbiorcę. To wyjątkowo skuteczna forma promocji, zwłaszcza wówczas, gdy targetowanie osób, którym są wyświetlane komunikaty, odbywa się na podstawie analizy plików cookies w ich przeglądarce. Tak działa m.in. remarketing. To strategia, która polega na wyświetlaniu reklam produktów osobom, które odwiedziły dany sklep internetowy. Przykładowo, klient zajrzał do Twojego e-sklepu, oglądał konkretne produkty, np. podbieraki, ale nie sfinalizował zakupu – porzucając koszyk. To bardzo częste zjawisko. Niemniej jednak, część takich odbiorców możesz przyciągnąć do swojego sklepu z powrotem – temu celowi służą reklamy remarketingowe. Odbiorcy wyświetlą się banery z konkretnie oglądanymi produktami i np. ofertą kilkuprocentowej zniżki.

Reklama sklepu wędkarskiego na Facebooku – czy warto?

Reklama w serwisie Google niesie za sobą wiele korzyści – począwszy od szybkiego przełożenia na ruch na stronie, aż po możliwość precyzyjnego monitorowania rezultatów kampanii i tego, jak efektywnie został wykorzystany budżet. Na podobnych zasadach działają reklamy prowadzone na Facebooku.

Czy jest to właściwe medium do reklamowania sklepu wędkarskiego? Jak najbardziej tak! Na tym portalu znajdziesz wielu odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami – i to zarówno w młodszym, jak i w starszym wieku. Z myślą o nich:

  • prowadź atrakcyjny fanpage, który będzie sprzęgnięty z działaniami content marketingowymi na stronie internetowej (np. z blogiem firmowym) – pomoże Ci zbudować zasięgi organiczne,
  • promuj swoje rozwiązania, korzystając z szerokiej gamy narzędzi – od postów sponsorowanych, przez banery reklamowe, aż po narzędzia sprzedażowe,
  • pomyśl o automatyzacji komunikacji z odbiorcami przez zastosowanie chatbota.

Sklep wędkarski można także promować w innych mediach społecznościowych. Dobrym rozwiązaniem może być choćby Pinterest – to miejsce chętnie odwiedzane przez hobbystów.

Reasumując, skuteczna reklama sklepu wędkarskiego w internecie to taka, która jest oparta o spójną i precyzyjną strategię, jasno wytyczone cele oraz starannie dobrane narzędzia – zarówno z obszaru SEO, jak i marketingu. Jeżeli chcesz mieć pewność, że przebiegnie ona zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, skorzystaj ze wsparcia agencji digital. Dzięki temu zyskasz pewność, że zainwestowane w kampanie pieniądze są dobrze spożytkowane i zobaczysz oczekiwane efekty.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

reklama sklepu sportowego
Reklama sklepu sportowego
Daria Nawrocka

W ostatnich latach zdecydowanie da się zauważyć rosnące zainteresowanie Polaków zdrowym stylem życia oraz sportem (i to nie tym oglądanym […]

Reklama w Internecie – pdf – poradnik dla reklamodawców
Artykuł gościnny

Skąd uzyskać informacje o reklamie w internecie Reklama w internecie – PDF poradnik Adbook 2018 – to przystępnie zaprezentowane opracowanie dotyczące […]

Darmowy Poradnik Google Analytics – entry level
Jakub Nowak

Poradnik Google Analytics dla początkujących Realia nowoczesnego biznesu są bezwzględne. Kto nie działa w internecie, ten szybko zostanie zmieciony z […]

marketing lateralny
Marketing Lateralny – co to jest?
Dominika Słomka

Kiedy tradycyjne podejście do marketingu i reklamy już nie wystarcza, pojawia się pomysł na marketing lateralny. W myśl jego koncepcji […]

Jak wyglądałby świat bez Facebooka i co oznaczałoby to dla marek?
Artykuł gościnny

Świat bez Facebooka – koszmar dla firm? Jak wyglądałby świat bez Facebooka? Nie będziemy pisać tu o tym, że bez […]

Jak sprawdzić umiejętności copywritera i kompetencje agencji copywriterskiej?
Maciej Popiołek

Dobra treść to podstawa skutecznych działań w zakresie szeroko pojętego marketingu internetowego. Co jednak zrobić, jeśli – mimo bogatej wiedzy […]