Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu wędkarskiego – na co postawić, by była skuteczna?

Reklama sklepu wędkarskiego – na co postawić, by była skuteczna? - zdjęcie nr 1

reklama sklepu wędkarskiego

Wędkarstwo to hobby, które wbrew pozorom wcale nie odeszło do lamusa historii. Wręcz przeciwnie! Miłośników przysłowiowego „moczenia kija” przybywa z roku na rok, podobnie jak sprzętu i akcesoriów, które stają się obiektem pożądania pasjonatów. Dlatego prowadzenie sklepu wędkarskiego może być dobrym pomysłem na biznes. Oczywiście pod warunkiem, że zadbasz o jego odpowiednią promocję. Co jest ważne w tym kontekście? Jak powinna być prowadzona reklama sklepu wędkarskiego w sieci? Oto najważniejsze informacje.

Jak reklamować sklep wędkarski w internecie?

Na początek najważniejsze: bez względu na to, czy Twój sklep wędkarski działa tylko w przestrzeni internetowej, czy także na polu stacjonarnym, potrzebujesz promocji w Sieci. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: to tutaj są Twoi klienci. To w Google szukają zarówno informacji o punktach stacjonarnych, w swojej okolicy, gdzie mogą kupić nową wędkę czy zanętę, jak i o e-sklepach prowadzących sprzedaż takich towarów.

Właśnie dlatego reklama sklepu wędkarskiego w sieci jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcesz:

  • zwiększyć świadomość istnienia Twojej marki wśród grupy docelowej,
  • wzmocnić widoczność strony internetowej,
  • zadbać o większy ruch na stronie www,
  • podnieść poziom konwersji i poprawić wyniki sprzedażowe,
  • wykreować i wzmocnić wizerunek marki.

W sieci masz dostęp do bardzo szerokiej gamy narzędzi promocji – począwszy od tych z obszaru SEO, przez kampanie Google Ads, aż po działania, które możesz podjąć na polu mediów społecznościowych. Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim tym rozwiązaniom.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego

Działania SEO to pierwsze, które należy podjąć w kontekście promocji sklepu wędkarskiego. Dlaczego? Ponieważ to dobre pozycjonowanie pozwoli Ci się pojawiać na pierwszych listach wyników wyszukiwania na hasła kluczowe powiązane z Twoją działalnością. To kluczowa kwestia, ponieważ to od Google zaczyna zakupy lwia część miłośników wędkarstwa. 

Musisz pamiętać, że to bardzo zróżnicowana grupa odbiorców. Z jednej strony będą to osoby początkujące, które będą poszukiwać podstawowego sprzętu o wpisywać bardzo ogólne określenia, typu „wędka do spinningu” albo „tani sklep wędkarski”. Z drugiej to doświadczeni miłośnicy tej formy aktywności, których zakupy będą już bardziej skonkretyzowane. Będą oni poszukiwać np. konkretnych kołowrotków, wędek, haczyków czy zaawansowanych sonarów, które pozwolą na mapowanie dna łowiska. Twoje działania związane z pozycjonowaniem muszą więc dawać możliwość dotarcia do tak szerokiego spektrum odbiorców.

Dobrym rozwiązaniem jest inwestycja w pozycjonowanie long-tail, a więc na szeroką gamę haseł i wyrażeń powiązanych z obszarem Twojej działalności. Dlaczego jest to dobre wyjście z sytuacji? Powodów jest kilka. Przede wszystkim, możesz dzięki temu znacznie zwiększyć zasięgi. Po drugie, będzie Ci łatwiej przebić się przez konkurencję, która w branży wędkarskiej w Polsce jest dość spora. Po trzecie zaś, inwestycja w działania SEO prowadzone tą metodą może przynieść lepszy poziom zwrotu.

Pamiętaj, że kampania SEO sklepu wędkarskiego nie opiera się na przypadkowym wybraniu słów kluczowych i zaplanowaniu promocji. Jeśli realizujesz ją w porozumieniu z ekspertami, możesz liczyć na:

  • pogłębioną analizę słów kluczowych – zarówno tych, na które wyszukiwany jest obecnie Twój sklep, jak i istotnych w branży wędkarskiej. Specjaliści przyjrzą się ich potencjałowi i pomogą dopasować je do wytyczonych celów,
  • jasne określenie celów, dla jakich będzie prowadzona reklama sklepu wędkarskiego – zarówno krótko-, jak i długofalowych,
  • audyt SEO, a zatem przeanalizowanie tego, jak Twoja strona internetowa jest przystosowana do podejmowania działań pozycjonerskich.

Warto pamiętać, że aby kampanie SEO się udały, jest konieczna optymalizacja treści na stronie www – m.in. stworzenie wartościowych merytorycznie, a jednocześnie odpowiednio nasyconych właściwymi keywordami tekstów, z nagłówkami, a także opracowanie meta danych. To oczywiście nie wszystko, ponieważ serwis przyjazny algorytmom Google powinien być również responsywny czy też wolny od błędów – to wszystko na znaczenie dla efektów pozycjonowania.

Jakie zalety ma pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego, pod warunkiem, że będzie przeprowadzone w przemyślany i zaplanowany sposób, przyniesie długofalowe korzyści dla firmy. Pomoże zbudować duże zasięgi oraz wzmocni wizerunek marki. Ponadto w procesie pozycjonowania powstaną wartościowe teksty, które pozwolą również osiągnąć efekty perswazyjne.

Warto jednak podkreślić, że działania SEO oznaczają konieczność długiego oczekiwania na rezultaty – trzeba się uzbroić w cierpliwość na co najmniej kilka miesięcy. Pamiętaj też, że chociaż w teorii pozycjonowanie i optymalizację możesz przeprowadzić samodzielnie, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wsparcia fachowców. Ty łatwo o popełnienie błędu, który sprawi, że zainwestowane środki nie zostaną dobrze spożytkowane.

Płatna reklama sklepu wędkarskiego w Google

Pozycjonowanie sklepu wędkarskiego przynosi długofalowe efekty, jednak trzeba na nie równie długo czekać. Co jednak, kiedy chcesz osiągnąć szybsze rezultaty, np. przeprowadzić szybką kampanię nastawioną na sprzedaż określonych produktów – ot, choćby w związku z rozpoczęciem się sezonu na dany gatunek ryby? To jedna z sytuacji, w których warto skoncentrować się na systemie promocji Google Ads.

Oczywiście mówienie, że Google Ads pomaga wyłącznie przy kampaniach krótkofalowych jest uproszczeniem, ponieważ zestaw narzędzi, których dostarcza gigant z Mountain View jest bardzo szeroki. Korzystając z nich, możesz skutecznie dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na zewnętrznych portalach.

Jeśli w grę wchodzi reklama sklepu wędkarskiego, warto pomyśleć o wykorzystaniu obu tych kanałów.

Reklama w wyszukiwarce

Pasjonaci wędkarstwa, którzy są zainteresowani zakupem dobrej jakości sprzętu, kierują swoje pierwsze kroki do Google, i to zarówno wówczas, kiedy chcą uzyskać ogólne informacje o danych produktach, jak i gdy planują zakup konkretnych akcesoriów. Aby szybko do nich dotrzeć i zwiększyć zasięgi, warto zainwestować w linki sponsorowane. Ta forma reklamy sprawi, że link do Twojego sklepu wędkarskiego pojawi się nad wynikami organicznymi wyszukiwania po wpisaniu przez odbiorcę słowa kluczowego powiązanego z oferowanym asortymentem. Pierwsza pozycja zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalny klient przejdzie do Twojego serwisu i skorzysta z oferty.

Jeszcze bardziej potencjał konwersyjny zwiększa reklama PLA – Product Listing Ads. To rozwiązanie przeznaczone właśnie głównie dla branży e-commerce. Polega na tym, że wyszukiwarka nad oraz obok wyników standardowego wyszukiwania wyświetla konkretne oferty produktów powiązanych z tym, co zostało wpisane w Google. Przykładowo, jeśli odbiorca posłuży się hasłem „kołowrotek do wędki”, obok wyników wyszukiwania może wyświetlić się zdjęcie oferowanego przez Twój sklep produktu wraz z ceną oraz nazwą sklepu. Istnieje szansa, że odbiorca kliknie w taką ofertę i dokona zakupu lub przynajmniej zainteresuje się Twoją propozycją.

Google Display Network – reklama sklepu wędkarskiego w serwisach zewnętrznych

Chodzi oczywiście o banery reklamowe, które wyświetlają się na portalach odwiedzanych przez Twojego odbiorcę. To wyjątkowo skuteczna forma promocji, zwłaszcza wówczas, gdy targetowanie osób, którym są wyświetlane komunikaty, odbywa się na podstawie analizy plików cookies w ich przeglądarce. Tak działa m.in. remarketing. To strategia, która polega na wyświetlaniu reklam produktów osobom, które odwiedziły dany sklep internetowy. Przykładowo, klient zajrzał do Twojego e-sklepu, oglądał konkretne produkty, np. podbieraki, ale nie sfinalizował zakupu – porzucając koszyk. To bardzo częste zjawisko. Niemniej jednak, część takich odbiorców możesz przyciągnąć do swojego sklepu z powrotem – temu celowi służą reklamy remarketingowe. Odbiorcy wyświetlą się banery z konkretnie oglądanymi produktami i np. ofertą kilkuprocentowej zniżki.

Reklama sklepu wędkarskiego na Facebooku – czy warto?

Reklama w serwisie Google niesie za sobą wiele korzyści – począwszy od szybkiego przełożenia na ruch na stronie, aż po możliwość precyzyjnego monitorowania rezultatów kampanii i tego, jak efektywnie został wykorzystany budżet. Na podobnych zasadach działają reklamy prowadzone na Facebooku.

Czy jest to właściwe medium do reklamowania sklepu wędkarskiego? Jak najbardziej tak! Na tym portalu znajdziesz wielu odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami – i to zarówno w młodszym, jak i w starszym wieku. Z myślą o nich:

  • prowadź atrakcyjny fanpage, który będzie sprzęgnięty z działaniami content marketingowymi na stronie internetowej (np. z blogiem firmowym) – pomoże Ci zbudować zasięgi organiczne,
  • promuj swoje rozwiązania, korzystając z szerokiej gamy narzędzi – od postów sponsorowanych, przez banery reklamowe, aż po narzędzia sprzedażowe,
  • pomyśl o automatyzacji komunikacji z odbiorcami przez zastosowanie chatbota.

Sklep wędkarski można także promować w innych mediach społecznościowych. Dobrym rozwiązaniem może być choćby Pinterest – to miejsce chętnie odwiedzane przez hobbystów.

Reasumując, skuteczna reklama sklepu wędkarskiego w internecie to taka, która jest oparta o spójną i precyzyjną strategię, jasno wytyczone cele oraz starannie dobrane narzędzia – zarówno z obszaru SEO, jak i marketingu. Jeżeli chcesz mieć pewność, że przebiegnie ona zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, skorzystaj ze wsparcia agencji digital. Dzięki temu zyskasz pewność, że zainwestowane w kampanie pieniądze są dobrze spożytkowane i zobaczysz oczekiwane efekty.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany