Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji!

Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet kilkanaście stron www, różnych branż. A co, gdy w pewnym momencie inna czynność oderwała danego użytkownika od komputera i nie dokończył tzw. konwersji i nie skontaktował się z danym usługodawcą? Na pomoc przychodzi Re-Marketing. Postaw na Listy remarketingowe Google Analytics!

Jest to doskonałe narzędzie, które wspomaga konwersje i pozwala powrócić odwiedzającym do naszej strony, dzięki temu klient ma możliwość aby dokończyć dany krok, np. kontaktu z wybraną firmą.

Ale by powrócić do takich osób potrzebne są odpowiednie listy remarketingowe. Najdłuższa z nich może przechowywać dane przez 540 dni. Poniżej przedstawię sposób tworzenia list, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, dzięki temu zyskamy więcej czasu na optymalizację i przygotowanie kampanii reklamowej.

Pierwszym krokiem jest stworzenie wszystkich interesujących nas list remarketingowych.

Aby je stworzyć należy po kolei wejść w zakładkę “ADMINISTRACJA” > “Definicje list odbiorów” > “Odbiorcy” i utworzyć interesujące nas listy odbiorców.

Dla przykładu stworzyłem 6 list odbiorców z podziałem: 30, 60, 90, 150, 365 i 540 dni.

Aby móc korzystać z tych list wielokrotnie i za pomocą kilku kroków należy je udostępnić.

Zaznaczamy wszystkie listy, które chcemy udostępnić i klikamy w przycisk “Udostępnij”, który pojawi się po zaznaczeniu   co najmniej jednej z list odbiorców.

Następnie wybieramy opcję “Udostępnij link do szablonu” i klikamy “Udostępnij”.

W dalszym kroku wyświetli się link, do naszych udostępnionych list odbiorców, który warto zapisać, aby móc wykorzystywać go w przyszłości, do szybkiego tworzenia list.

Aby skorzystać z wcześniej udostępnionych list, należy wkleić link w  wyszukiwarce.
Przekieruje nas na konto Analytics, gdzie należy w wyświetlonym okienku wybrać:

  • Widok danych z konta Google Analytics,
  • Wybrać konto AdWords, z którym połączony jest nasz widok w Analytics,
  • Wybrać listy odbiorców i kliknąć “Utwórz”.

Ja pozwoliłem sobie zmienić nazwę list na “Test 1”.

Od teraz, mamy nowe listy odbiorców utworzone w wybranym widoku danych.

Nowe listy są gotowe do pracy:

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Verseo Campaign Manager – skuteczne kampanie AdWords
Paweł Dalecki

Verseo Campaign Manager – czyli skuteczne kampanie AdWords Od premiery naszej autorskiej platformy Verseo Campaign Manager do zaawansowanej optymalizacji kampanii […]

Reklama PPC – co to jest?
Artykuł gościnny

Reklama PPC Model reklamy, w którym firma płaci tylko za przejście przez odnośnik (np. link) na promowaną stronę nazywa się […]

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, które mogą kosztować fortunę!
Martyna Mikołajczak

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, na które Cię nie stać! 🙂 Prowadzenie kampanii AdWords, to obecnie jedna z najpopularniejszych […]

Reklama biura podróży w internecie
Martyna Mikołajczak

Chyba każdy lubi jeździć na wakacje i z ogromną niecierpliwością oczekuje tego upragnionego okresu w roku, kiedy to wreszcie będzie […]

Zakupy Google – Kto i dlaczego powinien sięgnąć po ten typ reklamy?
Maciej Popiołek

Usługa Zakupy Google jest dostępna w Polsce od 2013 roku. Przez ostatnie 6 lat, zaproponowana przez informatycznego giganta, reklama produktowa […]

Profile i wybór płatności na koncie Google AdWords
Agnieszka Talarska

Opcje płatności i ich konfiguracja w Google Adwords. Aby reklamować się w Google AdWords należy ustawić płatności tj. w jaki […]