Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 1

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 2

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji!

Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet kilkanaście stron www, różnych branż. A co, gdy w pewnym momencie inna czynność oderwała danego użytkownika od komputera i nie dokończył tzw. konwersji i nie skontaktował się z danym usługodawcą? Na pomoc przychodzi Re-Marketing. Postaw na Listy remarketingowe Google Analytics!

Jest to doskonałe narzędzie, które wspomaga konwersje i pozwala powrócić odwiedzającym do naszej strony, dzięki temu klient ma możliwość aby dokończyć dany krok, np. kontaktu z wybraną firmą.

Ale by powrócić do takich osób potrzebne są odpowiednie listy remarketingowe. Najdłuższa z nich może przechowywać dane przez 540 dni. Poniżej przedstawię sposób tworzenia list, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, dzięki temu zyskamy więcej czasu na optymalizację i przygotowanie kampanii reklamowej.

Pierwszym krokiem jest stworzenie wszystkich interesujących nas list remarketingowych.

Aby je stworzyć należy po kolei wejść w zakładkę “ADMINISTRACJA” > “Definicje list odbiorów” > “Odbiorcy” i utworzyć interesujące nas listy odbiorców.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 3

Dla przykładu stworzyłem 6 list odbiorców z podziałem: 30, 60, 90, 150, 365 i 540 dni.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 4

Aby móc korzystać z tych list wielokrotnie i za pomocą kilku kroków należy je udostępnić.

Zaznaczamy wszystkie listy, które chcemy udostępnić i klikamy w przycisk “Udostępnij”, który pojawi się po zaznaczeniu   co najmniej jednej z list odbiorców.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 5

Następnie wybieramy opcję “Udostępnij link do szablonu” i klikamy “Udostępnij”.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 6

W dalszym kroku wyświetli się link, do naszych udostępnionych list odbiorców, który warto zapisać, aby móc wykorzystywać go w przyszłości, do szybkiego tworzenia list.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 7

Aby skorzystać z wcześniej udostępnionych list, należy wkleić link w  wyszukiwarce.
Przekieruje nas na konto Analytics, gdzie należy w wyświetlonym okienku wybrać:

  • Widok danych z konta Google Analytics,
  • Wybrać konto AdWords, z którym połączony jest nasz widok w Analytics,
  • Wybrać listy odbiorców i kliknąć “Utwórz”.

Ja pozwoliłem sobie zmienić nazwę list na “Test 1”.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 8

Od teraz, mamy nowe listy odbiorców utworzone w wybranym widoku danych.

Nowe listy są gotowe do pracy:
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 9

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany