Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku

Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 1

Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 2
Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku

Zamknij

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji!

Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet kilkanaście stron www, różnych branż. A co, gdy w pewnym momencie inna czynność oderwała danego użytkownika od komputera i nie dokończył tzw. konwersji i nie skontaktował się z danym usługodawcą? Na pomoc przychodzi Re-Marketing. Postaw na Listy remarketingowe Google Analytics! Jest to doskonałe narzędzie, które wspomaga konwersje i pozwala powrócić odwiedzającym do naszej strony, dzięki temu klient ma możliwość aby dokończyć dany krok, np. kontaktu z wybraną firmą. Ale by powrócić do takich osób potrzebne są odpowiednie listy remarketingowe. Najdłuższa z nich może przechowywać dane przez 540 dni. Poniżej przedstawię sposób tworzenia list, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, dzięki temu zyskamy więcej czasu na optymalizację i przygotowanie kampanii reklamowej. Pierwszym krokiem jest stworzenie wszystkich interesujących nas list remarketingowych. Aby je stworzyć należy po kolei wejść w zakładkę “ADMINISTRACJA” > “Definicje list odbiorów” > “Odbiorcy” i utworzyć interesujące nas listy odbiorców. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 4 Dla przykładu stworzyłem 6 list odbiorców z podziałem: 30, 60, 90, 150, 365 i 540 dni. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 5 Aby móc korzystać z tych list wielokrotnie i za pomocą kilku kroków należy je udostępnić. Zaznaczamy wszystkie listy, które chcemy udostępnić i klikamy w przycisk “Udostępnij”, który pojawi się po zaznaczeniu   co najmniej jednej z list odbiorców. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 6 Następnie wybieramy opcję “Udostępnij link do szablonu” i klikamy “Udostępnij”. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 7 W dalszym kroku wyświetli się link, do naszych udostępnionych list odbiorców, który warto zapisać, aby móc wykorzystywać go w przyszłości, do szybkiego tworzenia list. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 8 Aby skorzystać z wcześniej udostępnionych list, należy wkleić link w  wyszukiwarce. Przekieruje nas na konto Analytics, gdzie należy w wyświetlonym okienku wybrać:
  • Widok danych z konta Google Analytics,
  • Wybrać konto AdWords, z którym połączony jest nasz widok w Analytics,
  • Wybrać listy odbiorców i kliknąć “Utwórz”.
Ja pozwoliłem sobie zmienić nazwę list na “Test 1”. Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 9 Od teraz, mamy nowe listy odbiorców utworzone w wybranym widoku danych. Nowe listy są gotowe do pracy: Listy remarketingowe Google Analytics – instrukcja konfiguracji krok po kroku - zdjęcie nr 10
Podsumowanie

W powyższym artykule poruszone zostały tematy:

  • Jak tworzyć i wykorzystywać listy remarketingowe w Google Analytics?

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany