Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 1

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 2

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku

Zamknij

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji!

Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet kilkanaście stron www, różnych branż. A co, gdy w pewnym momencie inna czynność oderwała danego użytkownika od komputera i nie dokończył tzw. konwersji i nie skontaktował się z danym usługodawcą? Na pomoc przychodzi Re-Marketing. Postaw na Listy remarketingowe Google Analytics!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jest to doskonałe narzędzie, które wspomaga konwersje i pozwala powrócić odwiedzającym do naszej strony, dzięki temu klient ma możliwość aby dokończyć dany krok, np. kontaktu z wybraną firmą.

Ale by powrócić do takich osób potrzebne są odpowiednie listy remarketingowe. Najdłuższa z nich może przechowywać dane przez 540 dni. Poniżej przedstawię sposób tworzenia list, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, dzięki temu zyskamy więcej czasu na optymalizację i przygotowanie kampanii reklamowej.

Pierwszym krokiem jest stworzenie wszystkich interesujących nas list remarketingowych.

Aby je stworzyć należy po kolei wejść w zakładkę “ADMINISTRACJA” > “Definicje list odbiorów” > “Odbiorcy” i utworzyć interesujące nas listy odbiorców.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 4

Dla przykładu stworzyłem 6 list odbiorców z podziałem: 30, 60, 90, 150, 365 i 540 dni.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 5

Aby móc korzystać z tych list wielokrotnie i za pomocą kilku kroków należy je udostępnić.

Zaznaczamy wszystkie listy, które chcemy udostępnić i klikamy w przycisk “Udostępnij”, który pojawi się po zaznaczeniu   co najmniej jednej z list odbiorców.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 6

Następnie wybieramy opcję “Udostępnij link do szablonu” i klikamy “Udostępnij”.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 7

W dalszym kroku wyświetli się link, do naszych udostępnionych list odbiorców, który warto zapisać, aby móc wykorzystywać go w przyszłości, do szybkiego tworzenia list.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 8

Aby skorzystać z wcześniej udostępnionych list, należy wkleić link w  wyszukiwarce.
Przekieruje nas na konto Analytics, gdzie należy w wyświetlonym okienku wybrać:

  • Widok danych z konta Google Analytics,
  • Wybrać konto AdWords, z którym połączony jest nasz widok w Analytics,
  • Wybrać listy odbiorców i kliknąć “Utwórz”.

Ja pozwoliłem sobie zmienić nazwę list na “Test 1”.
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 9

Od teraz, mamy nowe listy odbiorców utworzone w wybranym widoku danych.

Nowe listy są gotowe do pracy:
Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku - zdjęcie nr 10

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany