Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Dlaczego warto reklamować się na Pintereście?

Dlaczego warto reklamować się na Pintereście? - zdjęcie nr 1

pinterest ads

Reklama na Pintereście cieszy się coraz większym powodzeniem. Ale czy na pewno warto tam promować swoją firmę? Co sprawia, że ten portal wyróżnia się na tle innych serwisów społecznościowych? Jakie efekty możesz osiągnąć dzięki korzystaniu z Pinterest Ads? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Co to jest Pinterest?

Pinterest nie jest kolejnym portalem społecznościowym, który służy do wchodzenia w interakcje z pozostałymi użytkownikami. To serwis, który jest wirtualnym odpowiednikiem tablicy z różnymi pomysłami

Każdy użytkownik może „przypinać” różnego rodzaju zdjęcia, filmy i inne materiały multimedialne oraz dzielić się własnymi. Można więc powiedzieć, że celem korzystania z Pinterest jest poszukiwanie inspiracji – w tym zakupowych czy podróżniczych.

Pinterest: statystyki

Popularność Pinterest rośnie. Obecnie na świecie serwis ma ok. 500 mln użytkowników. W Polsce dociera do 6,4 mln userów, co stanowi ponad 26% internautów. W teorii to znacznie mniej niż np. na Facebooku czy Instagramie. Jednak w praktyce użytkownicy Pinterest wyróżniają się znacznie większym poziomem „proaktywności”. Co to oznacza? Tyle, że bardzo chętnie interesują się produktami i ofertami marek, które są tu publikowane. To jeden z powodów, dla którego w tym serwisie drzemie ogromny potencjał dla reklamodawców, którzy mogą inspirować klientów w idealnym momencie lejka sprzedażowego.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pinterest Ads: dlaczego warto reklamować się w tym serwisie?

Co sprawia, że reklama w Pinterest budzi coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców? Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć sięgnięcie po to narzędzie.

Użytkownicy serwisu nastawieni na szybką konwersję

Osoby, które odwiedzają Pinterest, bardzo często mają już określoną potrzebę – np. szukają nowych butów czy pomysłu na wakacje. Potrzebują tylko (i aż) inspiracji, aby zamienić marzenie w zakup. Dlatego reklamowanie się na Pinterest może pomóc napędzić sprzedaż w krótkim czasie i skrócić czas budowania relacji z odbiorcą.

Precyzyjne narzędzia analityczne

Pinterest pozwala precyzyjnie kontrolować to, jak radzą sobie opublikowane reklamy. Serwis daje dostęp do bardzo rzetelnych narzędzie raportujących. Dzięki temu można przeanalizować nie tylko liczbę wyświetleń reklamy czy kliknięć w nią, ale także to, czyją uwagę przykuł dany komunikat. Dzięki temu reklamodawca może śledzić skuteczność reklam, ale również optymalizować kolejne kampanie – tak, aby były jeszcze efektywniejsze.

Niskie koszty reklamy CPC

Pinterest jest (jeszcze) mniej popularny niż Instagram, Facebook czy TikTok. To jeden z powodów, dla którego reklamy w tym serwisie są tańsze. O ile? Koszt CPC może być nawet 3-4 razy niższy niż w pozostałych serwisach. Jednocześnie stopa zwrotu z inwestycji jest dość wysoka. Dlatego wybór tego kanału może być rozsądnym rozwiązaniem w perspektywie optymalizacji wydatków na promocję.

Bardzo wysoka precyzja ukierunkowania reklam

Reklamy na Pinterest można ustawić tak, aby wyświetlały się wyłącznie użytkownikom o określonym profilu. Oczywiście takim, którzy wpisują się w Twoją grupę docelową.

Co ważne, wiek czy płeć nie są jedynymi kryteriami selekcji. Pinterest Ads daje możliwość targetowania pod względem:

  • zainteresowań (tak, aby reklamy docierały do osób, które potrzebują produktów z danej kategorii);
  • zachowań zakupowych;
  • interakcji na portalu (np. tego, w jakie reklamy klikają).

Warto podkreślić, że portal może też wyświetlać reklamy osobom mającym podobny profil zachowań i preferencji do tych, które już dokonały konwersji. Te mechanizmy sprzyjają maksymalizacji skuteczności przekazu.

Reklamy, które nie irytują, ale są mile widziane

Na większości portali społecznościowych reklamy są postrzegane przez użytkowników raczej jako „przeszkadzacze” niż elementy wzbudzające zainteresowanie. Często są wręcz „filtrowane” w umysłach odbiorców, przez co stają się niewidoczne.

Na Pinterest jest inaczej. Tu reklamy są mile widziane, ponieważ użytkownicy szukają inspiracji zakupowych. Jest im więc na rękę, jeśli będą mogli sprawdzić ofertę na przedmiot, który ich zainteresował, „tu i teraz”. 

Właśnie dlatego eksperci często mówią, że Pinterest to świetne narzędzie do promowania nowych marek i produktów. Osoby odwiedzające ten serwis są bardzo otwarte na poznawanie rzeczy, które dopiero pojawiły się na rynku.

Wsparcie na każdym etapie lejka sprzedażowego

Z reklam na Pinterest można skorzystać zarówno przy kampaniach skierowanych na szczyt lejka sprzedażowego, jak i do osób na końcu buyer’s journey. Oczywiście będą się one różniły formą i treścią, ale mogą być równie efektywne.

Dlatego na Pinterest możesz:

  • zbudować i wzmocnić rozpoznawalność swojej marki (co ważne np. dla nowo powstałych sklepów internetowych czy brandów B2C dostępnych offline);
  • zainteresować klientów określonymi produktami z Twojego portfolio;
  • uzyskać szybką konwersję, wspierając bieżące kampanie sprzedażowe w e-sklepie.

Łatwa integracja z e-commerce

Reklamy na Pinterest mogą jednym kliknięciem przekierowywać do konkretnej oferty w Twoim sklepie internetowym. To możliwe dzięki integracji serwisu z najpopularniejszymi platformami e-commerce, typu Shopify, WooCommerce, Magento czy BigCommerce. Daje ona m.in. możliwość tworzenia dynamicznych reklam na bazie zmieniającego się katalogu produktów.

Długi czas życia reklam

Reklamy na Pinterest nie znikają po zakończeniu kampanii. Mogą być przekazywane przez użytkowników i „przypinane” przez długi czas. Dlatego często przynoszą efekty przez wiele tygodni, a nawet miesięcy.

Jak zacząć reklamować się na Pinterest?

Jak widzisz, reklamy na Pinterest mogą Ci pomóc dotrzeć do nowych (i starych) klientów, a przede wszystkim – zwiększyć sprzedaż. Jest tylko jeden warunek: kampania musi zostać odpowiednio przygotowana i wdrożona. Dlatego nie obędzie się bez pomocy ekspertów.

Specjaliści pomogą Ci:

  • określić wytyczne kampanii na Pinterest – począwszy od celów marketingowych i biznesowych, przez grupy docelowe, aż po oczekiwane rezultaty i budżet;
  • przygotować komunikaty reklamowe szyte na miarę oczekiwań Twojej publiczności – takie, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zachęcą do konwersji;
  • monitorować wyniki kampanii – tak, aby upewnić się, że są one zadowalające, a w razie potrzeby wprowadzić zmiany.

Potrzebujesz pomocy przy reklamie na Pinterest? Zapraszamy do współpracy. Wiemy, jak wykorzystać pełen potencjał tego portalu. Skontaktuj się i porozmawiaj z naszymi ekspertami o tym, jak wspomożemy Twoją sprzedaż!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany