Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe - zdjęcie nr 1

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe - zdjęcie nr 2

Decyzje zakupowe – co na nie wpływa?

Odwiecznym problemem każdego sprzedawcy działającego w warunkach gospodarki wolnorynkowej, jest znalezienie skutecznego sposobu na przyciągnięcie klienta. Fakt że  mamy do czynienia z najostrzejszą konkurencją w handlu od wieków, nie powoduje że współczesny przedsiębiorca ma ułatwione zadanie. Przeanalizowanie jak klienci podejmują decyzje zakupowe może przełożyć się na konkurencyjność naszej oferty produktowej. 

Rozwój internetu i jego powszechna dostępność oraz wygoda związana z jego używaniem, jeszcze bardziej zaostrza wyścig o podbicie konsumenckich serc. W jaki sposób w tak ekstremalnych warunkach wschodzące gwiazdy rynku e-commerce, mogą przyciągnąć potencjalnego klienta? Niejeden właściciel internetowego sklepu spędza bezsenną noc myśląc i kalkulując: “co zrobić aby mój biznes był atrakcyjny dla kupujących i aby do niego wracali?”

Z pomocą przychodzą przysłowiowi “amerykańscy naukowcy”. Przeprowadzili badanie mające na celu określenie “co wpływa na decyzje zakupowe klientów w Internecie”. Po żmudnych testach ludzkich zachowań, analizie rynku i setkach godzin spędzonych przy wyciąganiu wniosków, udało się stworzyć poniższy ranking:

  • Szczyt podium zajmuje cena, z 91 procentowym wynikiem – jak się okazuje każdy lubi oszczędzić, czy inaczej – nikt nie lubi przepłacać.
  • Drugie miejsce zostało zajęte przez bezpieczeństwo zakupów. U 89 procent konsumentów świadomość że nasze ciężko zarobione pieniądze nie zasilą konta złodziei i oszustów, ma duże znaczenie.
  • Ostatnie miejsce na podium z 87 procentowym wynikiem, stanowi gwarancja zwrotu pieniędzy. Każdy może się pomylić, a możliwość cofnięcia nietrafionego zakupu istotnie motywuje do jego dokonania (w Polsce to akurat zagwarantował nam ustawodawca).

Poza konkursem można dodać, że tuż za podium z wynikiem 85 procent usytuowała się szybka dostawa. Choć moim zdaniem ten czynnik nie zawsze bezpośrednio zależy od sklepu, a często od firmy dostarczającej przesyłkę.

Źródło: Internet Retailer / Trusted Shops

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany