Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów - zdjęcie nr 1

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów - zdjęcie nr 2

Ponad 56% Polaków dokonuje zakupów online, dlatego w reklamie internetowej drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, chcąc zwiększyć sprzedaż i osiągnąć pozostałe cele biznesowe. Sprawdź, jakimi kanałami dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Reklama e-commerce to fundament prowadzenia efektywnego biznesu w sieci. Dzięki dobrze przeprowadzonej kampanii masz szansę na osiągnięcie założonych celów: począwszy od pozyskania większej liczby klientów, poprzez zbudowanie długofalowych relacji z nimi, a skończywszy na zwiększeniu sprzedaży. Grunt to wybrać odpowiednie kanały komunikacji. 

Zacznij od SEO

SEO to wszelkie działania, które mają doprowadzić do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania. Obecność w wyszukiwarce Google (bo właśnie z niej korzysta ponad 97% Polaków) odgrywa kluczową rolę, bo… jeśli nie ma Cię w wynikach wyszukiwania lub znajdujesz się na odległych pozycjach, dla większości użytkowników po prostu nie istniejesz.

Dobrze przeprowadzone działania z zakresu pozycjonowania pozwolą zająć wysokie miejsca w wyszukiwarce. Pożądane jest dotrzeć do TOP 10 – obecność na pierwszej stronie w Google zwiększa szansę na pozyskanie klientów. 

Chcąc osiągnąć zadowalające rezultaty, warto zdać się na doświadczenie specjalistów. Współpracując z profesjonalną agencją SEO, można uniknąć poważnych błędów skutkujących nierzadko spadkiem widoczności witryny. 

Płatna reklama e-commerce – możliwości

Prowadząc działania z zakresu SEO, nie warto rezygnować z innych kanałów sprzedażowych. Płatna reklama e-commerce przynosi bardzo dobre efekty, które często pojawiają się zaraz po uruchomieniu kampanii.

Google Ads to sposób na szybkie poinformowanie potencjalnych klientów o Twoim biznesie – za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Odbywa się to na kilka sposobów: poprzez linki sponsorowane, w formie kampanii banerowych oraz za pośrednictwem Google Shopping.

Linki sponsorowane to nic innego jak dawne Google Adwords. Chodzi o możliwość wyświetlania się reklamy powyżej wyników wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. 

Kampanie banerowe polegają na wyświetlaniu się banerów w serwisach współpracujących z Google. Często reklama ma charakter remarketingowy – wyświetlają się te produkty / usługi, których użytkowników już kiedyś poszukiwał. 

Google Shopping to świetne narzędzie, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Jak to działa? Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę nazwę konkretnego produktu. Powyżej wyników wyszukiwania lub z boku wyświetla się specjalny box, w którym prezentowany jest towar. Produkt – poza zdjęciem – opatrzony jest ceną i adresem URL. Po kliknięciu, użytkownik zostaje przekierowany do sklepu. 

Poniższa infografika dobitnie pokazuje, że reklamodawcy z roku na rok coraz mocniej ufają tej formie reklamowej.

reklama produktowa statystyki

  • Reklama video

Reklama e-commerce może pojawić się nie tylko w Google, ale również w serwisie YouTube – korzysta z niego ponad 1 mld użytkowników na całym świecie. Dzięki filmom reklamowym emitowanym przed właściwym materiałem lub wyświetlanym w wynikach wyszukiwania, można dotrzeć do potencjalnych klientów.

Mało osób zdaje sobie sprawę, że reklamy Youtube można również uruchomić za pośrednictwem panelu Google Ads. To tak na prawdę jeden wielki ekosystem reklamowy.

Reklamy Youtube to również bardzo racjonalne narzędzie pod względem finansowym, jeżeli tylko chcemy zbudować szeroki zasięg i rezonować w percepcji potencjalnych odbiorców.

  • Reklama na Facebooku

Facebook to jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych, dlatego warto wykorzystać jego potencjał. Z pomocą przychodzą kampanie reklamowe, wśród których można wyróżnić m.in. typowe reklamy w formie linków sponsorowanych oraz posty sponsorowane. Uwagę przyciągają posty pod postacią tzw. karuzeli z produktami. Kliknięcie w dowolny produkt spowoduje przeniesienie do sklepu internetowego.

Firmy coraz częściej wykorzystują również na FB remarketing, który w przypadku sklepów internetowych jest bardzo skuteczny i potrafi być relatywnie tani.

  • Mailing

E-mail marketing jest uważany przez wielu ekspertów za źródło najtańszych konwersji. Coś w tym jest, ponieważ dobrze przeprowadzona kampania z wykorzystaniem własnej bazy klientów, pozwala osiągnąć nawet dwucyfrową konwersję. 

Tego rodzaju reklama e-commerce skierowana jest przede wszystkim do sklepów, które zbudowały już bazę klientów. Pozwoli to na wysyłanie wiadomości reklamowych do potencjalnych odbiorców produktów. 

Decydując się na taki kanał sprzedaży, należy zachować ostrożność. Zbyt nachalne nakłanianie do zakupu może zostać odebrane jako spam i przyniesie odwrotne efekty. 

  • Remarketing

Statystyki pokazują, że aż 64% klientów e-sklepów porzuca swoje koszyki. Tacy klienci wcale nie muszą być osobami straconymi – z pomocą przychodzi remarketing. Jest to specyficzna reklama e-commerce, która polega na wyświetlaniu konkretnych produktów użytkownikom, którzy już mieli z nimi do czynienia, np. pozostawili je w koszyku lub przeglądali. 

Ciekawą opcją jest m.in. przypominanie o niedokonanych zakupach. To tzw. remarketing dynamiczny w formie reklam produktowych generowanych na podstawie Google Merchant Center. 

Reklama e-commerce – dlaczego warto?

Reklama e-commerce to działania, w które warto zainwestować. Na korzyść takiego rozwiązania przemawia między innymi:

  • możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, jak również ściśle wyselekcjonowanej grupy,
  • przystępna cena kampanii – można ją dopasować do możliwości finansowych, co nie nadszarpuje budżetu,
  • duża elastyczność – istnieje możliwość modyfikowania parametrów konkretnych kanałów sprzedażowych, aby przynosiły jeszcze lepsze efekty,
  • brak ograniczenia czasowego – reklamy mogą wyświetlać się 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W zależności od potrzeb możesz je wyświetlać dokładnie w takich porach, jakich chcesz.

Pamiętaj, że liczy się tylko skuteczna reklama e-commerce, dlatego warto współpracować ze specjalistami. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu:

  • lepiej sprecyzujesz grupę docelową,
  • wybierzesz najbardziej optymalne narzędzia,
  • poprawnie skonfigurujesz parametry reklam,
  • możesz na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań. 

Inwestycja w reklamę e-commerce to krok w dobrą stronę. Warto więc zainwestować, by poprawić konwersję i zwiększyć świadomość marki.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany