Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie sklepów Shoper

Pozycjonowanie sklepów Shoper - zdjęcie nr 1

pozycjonowanie sklepów shoper

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, w oparciu o które może funkcjonować Twój sklep internetowy. Z tego rozwiązania korzysta wielu przedsiębiorców, m.in. z uwagi na wygodny model SaaS. Trzeba jednak pamiętać, że samo „postawienie” sklepu nie wystarczy, aby zacząć pozyskiwać klientów. Jeśli chcesz, aby Twój sklep na Shoperze był widoczny w wynikach wyszukiwania Google, musisz go jeszcze dobrze wypozycjonować. W jaki sposób to zrobić? Czy pozycjonowanie sklepów Shoper jest dla Ciebie? Dowiedz się więcej!

Pozycjonowanie sklepów Shoper – dlaczego jest konieczne?

Po co w ogóle pozycjonować sklep internetowy na Shoperze? Musisz pamiętać, że Twój serwis jest jednym z setek, a nawet tysięcy w Twojej niszy rynkowej. Dlatego pozyskanie klienta jest poważnym wyzwaniem. Żeby kupił interesujące go produkty właśnie u Ciebie, musi być świadomy istnienia Twojej oferty, a także przekonać się, że jest najkorzystniejsza spośród wszystkich.

Aby zwiększyć widoczność i zasięgi sklepu Shoper, a także poziom konwersji, a więc liczbę dokonywanych zamówień, możesz wykorzystać różnorodne narzędzia reklamy i promocji. Jednak w długoterminowej perspektywie najtańszym, a zarazem najefektywniejszym sposobem na maksymalizację sprzedaży jest pozycjonowanie.

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie na Shoperze?

Pozycjonowanie to nic innego jak szereg zabiegów, których celem jest to, aby Twój sklep internetowy uzyskał jak najwyższe miejsce na liście wyników wyszukiwania w Google. To istotne, ponieważ większość klientów rozpoczyna poszukiwania produktów właśnie od wyszukiwarki i… poprzestaje na przejrzeniu maksymalnie kilku pierwszych odnośników, które znajdzie w tzw. SERP-ie czyli pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli Cię tam nie ma, nawet jeżeli Twoje produkty mają korzystniejszą cenę, szanse na przyciągnięcie klienta są niewielkie. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Co jednak zrobić, aby znaleźć się na jednej z pierwszych pozycji? W największym skrócie najlepiej pozycjonują się sklepy na Shoperze, które zostaną uznane przez algorytmy Google za najbardziej odpowiadające intencjom wyszukiwania użytkownika. Jednak tylko w teorii to zadanie wydaje się proste. W praktyce, zwłaszcza przy dużej konkurencji, trafienie na szczyt wymaga ogromnego wkładu pracy oraz bardzo wysokich kompetencji osób, które zajmą się działaniami SEO. W innym przypadku będzie to tylko „przepalanie budżetu”, które nie przyniesie szybkich rezultatów zgodnie z oczekiwaniami.

Czy warto pozycjonować sklep oparty o Shoper?

Jeśli prowadzisz sklep za pośrednictwem Shopera, zapewne zauważyłeś, że sama platforma daje dostęp do płatnych pakietów pozycjonowania w ramach miesięcznego abonamentu. Jest to jedno z rozwiązań, z którego możesz skorzystać, jednak… musisz mieć świadomość, że daje ono dość ograniczone możliwości podejmowania spersonalizowanych działań. Należy również pamiętać, że Shoper uzależnia koszty podjęcia współpracy SEO od czasu trwania umowy – na im dłużej się zwiążesz, tym niższy będzie comiesięczny wydatek na pozycjonowanie na Shoperze.

Warto też mieć świadomość, że choć Shoper zapewnia kompleksowe wsparcie prowadzącym sklepy, działania związane z pozycjonowaniem są niejako „działalnością poboczną”. Dlatego zanim zdecydujesz się na współpracę, dowiedz się, jakie możliwości w zakresie pozycjonowania oferują agencje, które specjalizują się właśnie w tej dziedzinie działalności. Czasem nieznacznie wyższy wydatek na obsługę na starcie zaowocuje znacznym spadkiem kosztów pozyskiwania klientów na lata. W końcu dobrze „ustawione” pozycjonowanie to podstawa efektywnego inbound marketingu, który jest „samonapędzającą się maszyną”.

Shoper – jak pozycjonować skutecznie?

Wybór doświadczonej agencji SEO do prowadzenia pozycjonowania sklepu na Shoperze to ważna sprawa. W teorii wiele zadań związanych z poprawą wyników w SERP-ach mógłbyś wykonać sam. Ale czy zrobisz to dobrze? Błędy można popełnić na każdym etapie – od doboru słów kluczowych (albo pominięcia tego kroku), aż po optymalizację linków czy pozyskiwanie linkowania zewnętrznego.

Niezależnie od tego, czy będziesz działać sam, czy we współpracy z agencją SEO, oto kluczowe aspekty pozycjonowania sklepu na Shoperze, o które musisz zadbać, aby dostrzec rezultaty podjętych działań.

Dobór odpowiednich słów kluczowych

słowa kluczowe pozycjonowanie shoper

Słowa oraz frazy kluczowe to treści, które wpisują (lub wypowiadają, korzystając z opcji Google Asystent) użytkownicy, poszukując konkretnych produktów lub usług. Istotne jest, aby Twój sklep na Shoperze pozycjonował się dobrze na wyrażenia, które są powiązane z Twoją branżą. Przykładowo, jeżeli otworzyłeś e-sklep z akcesoriami do smartfonów, mogą to by keywordy typu „akcesoria do smartfonów” czy „etui do [model telefonu]”. Słów kluczowych nie można dobrać „na oko” – np. na podstawie listy kategorii produktów, które oferujesz. Owszem, odzwierciedlają one zakres Twojej działalności, jednak problem w tym, że na podobne wyrażenia może się pozycjonować duża grupa konkurentów. Właśnie dlatego frazy trzeba dobierać w odniesieniu do ich:

  • dopasowania do specyfiki Twojej oferty,
  • potencjału SEO – pamiętaj, że im „trudniejsze” (a zatem bardziej popularne) frazy wybierzesz, tym dłużej potrwa osiąganie wysokiej pozycji w wynikach i tym wyższy koszt za sobą pociągnie.

Jak to zrobić? Specjaliści, którzy przygotowują się do pozycjonowania sklepów Shoper, a także do innych form reklamowania sklepu na Shoperze, wykorzystują w tym celu zaawansowane narzędzia analityczne. Pokazują one zarówno tzw. potencjał wyszukań poszczególnych fraz, jak i listę wyrażeń powiązanych. Można również przyjrzeć się bliżej temu, jak pozycjonuje się Twoja najbliższa konkurencja. Na tej podstawie może powstać lista słów kluczowych, która daje realne możliwości zwiększenia widoczności Twojego sklepu. Z czasem może ona ulec rozszerzeniu – w końcu pozycjonowanie to długofalowy i wieloetapowy proces. Jednak to właśnie przygotowanie listy keywordów jest fundamentem przyszłych działań. Należy również pamiętać, że słowa i frazy kluczowe mogą zbierać bezwartościowy ruch – dlatego tak ważne jest pozycjonowanie na frazy realnie konwertującego – ergo, by osoby, które je wpisują i przechodzą na Twoją stronę stały się klientami.

Przemyślana mapa strony

mapa strony shoper

Algorytmy Google indeksują strony www, zapisując w pamięci to, jakie informacje „mniej więcej” zawierają. Bardzo pomocne w zwiększeniu widoczności sklepu na Shoper jest stworzenie przejrzystego układu kategorii oraz podkategorii produktów. To szczególnie ważne, jeśli sprzedajesz szeroki zakres zróżnicowanego asortymentu – w takiej sytuacji warto „zagnieździć” kategorie w logiczny i uporządkowany sposób. Chaos organizacyjny może doprowadzić do poważnych problemów z dobrym wypozycjonowaniem serwisu.

Wartościowe treści

pozycjonowanie sklepów shoper treści seo

Treści zawarte na poszczególnych podstronach sklepu na Shoper wpływają na pozycjonowanie i to w bardzo znaczący sposób. Ale jeśli już teraz planujesz ich wysycenie „na maxa” słowami kluczowymi, które wybrałeś na poprzednim etapie… zatrzymaj się na chwilę. Chociaż słowa kluczowe są bardzo istotne, nie można przesadzić z ich ilością. Poza tym teksty powinny być przede wszystkim PRZYJAZNE UŻYTKOWNIKOWI. Również na to zwracają uwagę algorytmy Google. Poza tym przecież nie chodzi tylko aby klient dotarł na Twoją stronę, ale przede wszystkim, aby na niej pozostał i dokonał zakupu. Dlatego teksty powinny:

  • znaleźć się zarówno na stronie głównej e-sklepu, jak i na stronach kategorii i podkategorii,
  • zawierać dobrze podzielone słowa kluczowe – tak, aby wzajemnie się nie „kanibalizowały”,
  • trafnie i merytorycznie opisywać poszczególne zagadnienia.

I najważniejsze: treści muszą być unikalne. Oznacza to, że nie możesz ich przekopiować np. z materiałów, które otrzymałeś od producenta sprzedawanych artykułów – nawet, jeśli otrzymałeś na to pozwolenie. Dlaczego? Ponieważ Google szybko wykryje, że jest to kopia, w związku z czym uzna informacje za mało wartościowe.

Odpowiedni układ treści

Zawartość merytoryczna tekstów i ich nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi to nie wszystko. Równie ważna jest czytelność treści i to, by były „przyjazne SEO”. Istotne sprawy to m.in.:

  • dodanie nagłówków H2, H3, a nawet H4,
  • stosowanie wypunktowań,
  • używanie wyróżników treści – np. pogrubień, kursywy czy podkreśleń, oczywiście w rozważnej ilości, ponieważ zbyt duża ich liczba wprowadzi chaos.

Optymalizowanie meta danych

Pozycjonowanie sklepów Shoper musi uwzględniać również prawidłową edycję meta danych serwisu, a więc dodatkowych informacji o stronie, które wyświetlają się m.in. w wynikach wyszukiwania. Platforma daje taką możliwość. Najważniejsze kwestie to ustawienie dobrych parametrów tagów meta title oraz meta description, a także tagów związanych z zastosowanymi obrazami.

Istotne są również inne parametry meta, takie jak np. product_name, category_name czy product_code. Ich poprawne wstawienie ułatwia robotom Google prawidłowe zaindeksowanie serwisu, a co za tym idzie – również jego efektywniejsze wypozycjonowanie.

Optymalizacja obrazów w sklepie na Shoper

Bez względu na to, co sprzedaje Twój sklep na Shoper, pozycjonowanie powinno uwzględniać optymalizację obrazów. Zdjęcia produktów są niezbędne, aby zwizualizować klientowi oferowane artykuły. Jednak ich nadmierna ilość, a przede wszystkim – waga plików – mogą powodować opóźnienie w otwieraniu się podstron produktowych. Przeładowaniu zapobiegnie zmniejszenie rozmiaru obrazów lub zmiana ich formatu na „lżejszy”. Warto to zrobić, nawet kosztem lekkiego spadku jakości samych zdjęć. Każdy obraz warto też opatrzyć alt tagami czyli tekstami alternatywnymi, które przydają się dodatkowo wówczas, gdy do sklepu na Shoper trafia osoba z dysfunkcjami wzroku, której treść strony jest odczytywana.

Zadbanie o poprawne linkowanie

Linkowanie to umieszczanie hiperłączy do podstron Twojego sklepu w innych miejscach. Chodzi zarówno o tzw. linkowanie wewnętrzne, a zatem w innych zakładkach samego e-sklepu Shoper, jak również zewnętrzne – np. w artykułach sponsorowanych, na portalach społecznościowych czy na blogach. Takie wartościowe linki zwiększają możliwości pozycjonowania sklepu na Shoperze, ponieważ podnoszą jego wiarygodność w oczach Google.

Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób wykonać takie linkowanie – dobrać odpowiednie podstrony, frazy i sposób wstawiania linków. Dlatego działania muszą być poprzedzone pogłębionym audytem.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu Shoper?

ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu shoper

Pozycjonowanie z założenia jest procesem, który trwa dość długo, ale przynosi trwałe efekty, utrzymujące się miesiącami, a nawet latami. Dlatego musisz się nastawić na to, że prace nad uzyskaniem wysokich wyników w SERP-ach, a co za tym idzie – uzyskanie dobrego przełożenia na liczbę wizyt na stronie www, a docelowo złożonych zamówień – potrwają przez dłuższy czas. Średni czas oczekiwania na pierwsze wyraźne i mierzalne efekty to ok. 3-6 miesięcy. Jest to oczywiście wartość orientacyjna, ponieważ wszystko zależy od tego:

  • jak wiele zmian trzeba będzie wprowadzić w strukturze sklepu, aby rozpocząć pozycjonowanie,
  • jaki jest Twój budżet na działania SEO,
  • jak bardzo konkurencyjna jest branża, w której prowadzisz działalność,
  • na jak proste lub trudne frazy chcesz się pozycjonować.

Skąd tak długi czas oczekiwania na rezultaty pozycjonowania sklepu Shoper? Składają się na to dwa elementy. Z jednej strony: liczba godzin i dni pracy, które trzeba włożyć w przygotowanie serwisu, a z drugiej – okres oczekiwania na poprawne zaindeksowanie zmian i „wprawienie w ruch trybów algorytmów Google”.

Dobrze pamiętać, że aby przeprowadzić pozycjonowanie Twojego sklepu Shoper, specjaliści SEO muszą:

  • dokonać pogłębionego audytu SEO, który pozwoli wskazać obszary, które wymagają poprawy, dobrać odpowiednie frazy kluczowe oraz zaplanować działania do podjęcia oraz oszacować ich budżet,
  • przeorganizować strukturę Twojego sklepu Shoper – np. dokonać na nowo podziału produktów na kategorie i podkategorie, aby stworzyć przejrzysty i czytelny dla Google układ,
  • przygotować treści do poszczególnych zakładek e-sklepu – im jest ich więcej, tym dłużej będą powstawały. Najczęściej ten proces odbywa się etapami: rozpoczyna się od opisu kluczowych kategorii, a potem przechodzi na niższe poziomy: podkategorii, a dalej samych produktów. Może zostać też zaplanowany blog, który będzie sprzyjał wzmocnieniu tzw. pozycjonowania long-tail, a więc na „długi ogon” fraz powiązanych z tymi najważniejszymi,
  • zoptymalizować meta-tagi,
  • wdrożyć narzędzia analityczne, które pozwolą na śledzenie wyników przeprowadzonych działań,
  • monitorować oraz stale optymalizować treści.

Dlatego początkowy etap współpracy z agencją SEO może być próbą cierpliwości. Jednak warto poczekać na efekty, ponieważ kiedy przyjdą, znacznie wzmocnią Twój potencjał sprzedażowy na Shoperze i pozwolą Ci stopniowo zwiększać liczbę klientów i zamówień.

Nie można również zapominać, że choć pierwszy etap działań jest zazwyczaj najbardziej wymagający, w kolejnych miesiącach należy je podtrzymywać – np. poprzez dodawanie treści do kolejnych zakładek produktowych i opisywanie następnych, głębiej zagłębionych podkategorii czy przygotowywanie powiązanych blogów tematycznych oraz artykułów zewnętrznych zawierających wartościowe linki. Konieczne jest także stałe obserwowanie wyników, na jakie przekładają się zastosowane rozwiązania i wprowadzanie ewentualnych modyfikacji odnoszących się m.in. do trendów rynkowych.

Jak jeszcze można reklamować sklep na Shoperze?

Pozycjonowanie sklepów Shoper można porównać do maratonu – to działania długodystansowe. Co jednak, jeżeli potrzebujesz efektów sprzedażowych „na wczoraj”? Wówczas możesz skorzystać z innych narzędzi z zakresu SEM. Może to być na przykład dobrze przemyślana kampania Google Ads, która pozwoli Ci na wyświetlanie reklam powyżej tzw. wyników organicznych na stronach wyszukiwania, a także w serwisach zewnętrznych. Bardzo dobre rezultaty przynosi np. remarketing, a więc prezentowanie banerów reklamowych osobom, które już odwiedziły Twój e-sklep i oglądały konkretne produkty.

Pamiętaj jednak, że płatna reklama sklepu na Shoperze jest działaniem krótkofalowym – pozwala szybko, ale tymczasowo podnieść zasięgi i wzmacnia prowadzenie klienta przez lejek sprzedażowy w stronę konwersji. Jednak jej efekty kończą się wraz z momentem zakończenia publikacji płatnych komunikatów. Tymczasem dobrze przeprowadzone pozycjonowanie oznacza poprawę widoczności na długi okres. Właśnie dlatego najczęściej będziesz potrzebować połączenia działań w obu tych zakresach w ramach spójnej i przemyślanej strategii.

Postaw na pozycjonowanie sklepu Shoper z ekspertami Verseo

Potrzebujesz pomocy w tym, aby trafić na wysokie miejsca na listy wyszukiwań i dotrzeć do klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą? Jeśli tak, chętnie Ci pomożemy. Zajmujemy się zarówno działaniami SEO, jak i z obszaru płatnej reklamy. Krok po kroku zaplanujemy dla Ciebie kampanię, która optymalnie wykorzysta budżet marketingowy i pozwoli Ci poszerzyć niszę rynkową.

Chcesz się dowiedzieć więcej? Masz pytania? Umów się na bezpłatną konsultację teraz!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany