Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Covid-19: wsparcie Google dla małych i średnich firm.

Covid-19: wsparcie Google dla małych i średnich firm. - zdjęcie nr 1

wsparcie google ads covid

Pandemia Covid-19 sprawiła, że wiele firm musi się mierzyć z nowymi wyzwaniami i wprowadzać natychmiastowe zmiany w sposobie zarządzania oraz funkcjonowania biznesu. Zewsząd słyszymy o masowych zwolnieniach i upadkach mniejszych i większych firm, które wcześniej nie informowały o żadnych niepowodzeniach. Na ratunek ruszyły organizacje i instytucje oferując wsparcie, nie tylko w formie finansowej, ale również doradczej czy zaopatrzeniowej. Wiele firm uruchomiło dodatkowe wsparcie dla swoich klientów w tym trudnym okresie. Do ich grona dołączyło również Google, które zdecydowało się przeznaczyć 340 milionów dolarów na pomoc dla małych i średnich przedsiębiorców. 

Dlaczego Google wspomaga małe i średnie przedsiębiorstwa?

Według danych Światowego Banku, firmy z sektora MŚP stanowią aż 90% wszystkich firm. To samo tyczy się większości reklamodawców, a więc klientów firmy Google, którzy w obecnym czasie mogą mierzyć się z utratą klientów oraz pracowników. Dlatego firma Google zdecydowała się pomóc tym, których biznes może najbardziej ucierpieć w czasie epidemii, jak również tym, którzy pełnią tak ważną rolę na rynku i których przetrwanie jest tak ważne.

W jaki sposób Google wspomaga sektor MŚP?

W ramach pomocy dla firm z sektora MŚP, Google przekazuje dodatkowe środki na kampanie reklamowe prowadzone w Google Ads (w tym w sieci wyszukiwania, reklamowej i YouTube, a także we wszystkich typach kampanii). Do programu kwalifikują się ci reklamodawcy, którzy w ostatnich 10 miesiącach z 12 w 2019 r. prowadzili swoje kampanie w Google. Z doniesień specjalistów Verseo wynika, że również nowsze konta reklamowe czy kampanie, które były prowadzone w krótszym czasie, a których wydatki oscylowały na wyższym poziomie, również mogą liczyć na dodatkowy budżet reklamowy. 

Jak ubiegać się o dodatkową kwotę na reklamę od Google?

O środki nie trzeba się ubiegać. Google sam kwalifikuje naszą firmę i przekazuje odpowiednią sumę na nasze konto reklamowe. Co ważne, otrzymanych kwot na reklamę nie można przenieść na inne konto, podzielić ani zwrócić. Jeżeli więc nasza firma działa w sektorze MŚP, to prawdopodobnie otrzymała już zapomogę. W momencie wpłynięcia środków na konto otrzymamy również maila informującego.

Ile środków na reklamę można uzyskać w ramach programu?

Dodatkowa kwota na reklamę ma trafić do wszystkich reklamodawców do 1 lipca. Z informacji Google wynika, że zależy ona od wcześniejszych wydatków w Google Ads, kraju adresu rozliczeniowego oraz waluty, w której prowadzona jest kampania na koncie Google Ads. Uzyskane kwoty na reklamę mogą znacznie się wahać, jednak maksymalna wypłacona kwota nie będzie przekraczać 1000 dolarów. Obecnie w Verseo monitorujemy wpływy na kontach naszych klientów i informujemy tych, na których kontach już się środki pojawiły. Według naszych obserwacji, na ten moment wahają się one od ok. 150 zł do 1000zł. 

Reklamodawcy mogą wykorzystać przesłane przez Google kwoty do końca 2020 roku. Co ważne, niewykorzystana suma automatycznie zniknie z konta reklamowego po 31 grudnia i nie będzie można jej przywrócić. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany