Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Brak komentarzy

Jak wypozycjonować stronę?

Jak wypozycjonować stronę? - zdjęcie nr 1

jak wypozycjonować stronę

Walka o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania nadal trwa. Każda firma chce być na szczycie wyszukiwarki na określone frazy, aby dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Pozycjonowanie stron to permanentne polepszanie i optymalizacja. Nic jednak nie dzieje się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki , lecz jest efektem starannie prowadzonych działań, które wcześniej zostały zaplanowane. Sprawdź, jak wspomóc ten proces i jak wypozycjonować stronę poprawnie.

Dążenie do zajmowania jak najwyższych wyników wyszukiwania na określone frazy to realne szanse na rozszerzenie zainteresowania ofertą wśród nowych użytkowników. Wystarczy spojrzeć na statystyki opublikowane przez Ignite Visibility – ponad 43% internautów klika w link znajdujący się na pierwszym miejscu, ponad 37% odbiorców klika w link z pozycji drugiej, a z każdą kolejną niższą pozycją klikalność spada – zaledwie 3% użytkowników jest zainteresowanych linkiem na ostatniej pozycji. 

Jak wypozycjonować stronę – ustalenie słów kluczowych

Użytkownik dociera do strony internetowej na podstawie pojedynczych słów kluczowych lub całych wyrażeń wpisanych w pole wyszukiwania. Dlatego wybór fraz jest jednym z głównych aspektów pozycjonowania. To za ich pomocą internauta określa swoje potrzeby, licząc na precyzyjną informację zwrotną od Google.

Ty – jako właściciel strony – musisz dobrze wczuć się w oczekiwania użytkownika. Pozwoli to na trafny wybór słów kluczowych – takich, które może wykorzystać twój potencjalny odbiorca. Nie należy jednak koncentrować się wyłącznie na głównych i bardzo ogólnych frazach – są one bardzo popularne, w efekcie czego trudno jest się „wybić”, a poza tym zwykle nie pozwalają na dotarcie do użytkowników faktycznie zainteresowanych ofertą. Skutek? Może i odnotujesz wzmożoną liczbę wizyt na stronie internetowej, ale konwersja będzie niska. A przecież zależy ci na tym, aby generować ruch przekładający się na wysoką sprzedaż, prawda?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Słowa kluczowe można podzielić na kilka kategorii:

  • frazy brandowe – powiązane bezpośrednio z firmą lub konkretnym produktem, których poszukuje użytkownik, np. zegarki Casio
  • frazy lokalne – odnoszące się do firmy, branży, lokalizacji, np. stomatolog Warszawa, psi fryzjer w Krakowie
  • frazy long tail (tzw. długiego ogona) – jeszcze nie przez wszystkich doceniane, ale skrywają w sobie ogromne możliwości; są szczególnie polecane w przypadku branży e-commerce, ponieważ pozwalają na zawężenie pola poszukiwań, np. pikowana kurtka jesienna bez kaptura
  • frazy poradnikowe – stanowią odzwierciedlenie zapytań wpisywanych przez użytkownika; są polecane przede wszystkim w artykułach publikowanych na blogu, np. jakie zabiegi kosmetyczne dla kobiet w ciąży, jaka książka na prezent dla nastolatki. 

Znasz rodzaje fraz i co dalej? Skąd masz wiedzieć, które z nich charakteryzują się wysokim potencjałem, a które można całkowicie odpuścić? Jeśli zależy ci na skutecznym pozycjonowaniu, nie możesz bazować wyłącznie na swojej intuicji. Z pomocą przychodzą ogólnodostępne narzędzia, dzięki którym wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe.

  • Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych od Google to jedno z najpopularniejszych narzędzi pomagających w doborze fraz. Chociaż docelowo służy do planowania kampanii reklamowych Google Ads, jest też wsparciem działań związanych z pozycjonowaniem.

Za pomocą tego narzędzia wyszukasz frazy z potencjałem, a także przeprowadzisz ich analizę z uwzględnieniem częstości wyszukiwania czy konkurencyjności. 

  • Ubersuggest

Jest to narzędzie, które pozwala nie tylko wyszukać słowa kluczowe – wraz z informacją o ilości wyszukiwań. Umożliwia także m.in. uzyskanie propozycji fraz podobnie jak narzędzie Ahrefs.

  • Answer The Public

To narzędzie, dzięki któremu można wyszukać nie tylko popularne frazy, ale także związane z nimi zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Dzięki temu można dotrzeć nie tylko do głównych słów kluczowych, ale również fraz długiego ogona i fraz poradnikowych. 

Słowa kluczowe można wyszukać także za pomocą płatnych (bardziej zaawansowanych) narzędzi. Wśród nich wymienić można m.in. Senuto. Dostępna w nim Baza słów kluczowych pozwala na znalezienie konkretnych fraz o wysokim potencjale. Otrzymujesz bowiem nie tylko listę słów, ale także informacje o średniej liczbie miesięcznych wyszukiwań, trendach, sezonowości. Pojawiają się również frazy w formie pytań, słowa zależne, a nawet grupy słów. Dzięki tak rozbudowanej funkcjonalności masz szansę na stworzenie trafnego zestawu słów kluczowych. 

Audyt SEO – wstęp do pozycjonowania

jak wypozycjonować stronę audyt seo

Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie, musisz poznać kondycję swojej strony internetowej. Dlaczego? Aby witrynę polubiły roboty Google, powinna spełniać ich oczekiwania pod kątem wielu aspektów. Znaczenie mają m.in. takie kwestie jak:

  • odpowiednia budowa,
  • prędkość działania,
  • przyjazność dla użytkowników,
  • treści,
  • właściwy profil linków.

Audyt SEO jest wstępem do pozycjonowania, który pozwoli stworzyć konkretny plan działania zwiększający prawdopodobieństwo zajęcia szczytowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Można wskazać kilka niezbędnych elementów, które powinny stanowić podstawę audytu. Są to m.in. informacje dotyczące: 

  • budowy strony,
  • szybkości działania witryny,
  • możliwości indeksowania przez roboty Google,
  • poprawności kodu witryny,
  • analizy treści – także pod kątem duplikatów,
  • analizy konkurencji,
  • analizy słów kluczowych,
  • profilu linków.

Prawidłowo przeprowadzony audyt strony internetowej i implementacja zmian przez niego rekomendowanych pomogą zwiększyć:

  • widoczność witryny,
  • ruch w jej obrębie,
  • potencjał sprzedażowy. 

Oznacza to, że osiągniesz z niego jeszcze więcej korzyści niż tylko wsparcie pozycjonowania. Warunek jest tylko jeden – musi być przeprowadzony rzetelnie, najlepiej przez ekspertów z branży. Specjaliści wiedzą, na jakie elementy należy szczególnie zwrócić uwagę, aby w jak największym stopniu zbliżyć się do działania algorytmów Google.

Przeprowadź działania on-site

Wyniki audytu są doskonałym i ogromnym źródłem wiedzy na temat kondycji strony internetowej i tego jak wypozycjonować stronę. Stanowią punkt wyjścia do przeprowadzenia kolejnych działań – w pierwszej kolejności w obrębie samej witryny. Poniżej prezentujemy kilka ważnych aspektów. 

  • Prawidłowa nawigacja wewnętrzna

Strona internetowa musi być przyjazna zarówno użytkownikom, jak i robotom Google. Istotną rolę odgrywa tutaj m.in. odpowiednia nawigacja wewnętrzna – po to, aby każdy odwiedzający mógł bez problemu dotrzeć we właściwe miejsce. 

W ramach działań związanych z pozycjonowaniem należy zatem przeprowadzić wszelkie działania, których celem będzie poprawa nawigacji wewnętrznej. To właśnie ona jest odzwierciedleniem prawidłowej architektury strony. 

Najistotniejszym elementem jest menu strony zawierające najważniejsze zakładki główne.  Powinny kierować one do poszczególnych podstron – kategorii, a one z kolei – do podkategorii itd. 

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy architektura strony jest prawidłowa, sprawdź ją za pomocą tzw. zasady 3 kliknięć. Oznacza to, że użytkownik chcący dotrzeć do wybranego miejsca, powinien wykonać zaledwie 3 kliknięcia myszką. Oczywiście zasada ta nie będzie miała zastosowania w przypadku bardzo rozbudowanych serwisów internetowych czy e-sklepów. Warto jednak pomyśleć o zbudowaniu takiej architektury, która będzie wymagała od internauty jak najmniejszej liczby kliknięć.

  • Poprawność adresów URL

W ramach działań związanych z pozycjonowaniem warto sprawdzić i – w razie konieczności – przeprowadzić modyfikację adresów URL Zmiany trzeba wprowadzić z myślą o Google, dlatego powinny być m.in. łatwe do zapamiętania, przejrzyste do nawigacji, czytelne, zawierające słowa kluczowe, możliwie krótkie. 

  • Stworzenie poprawnych meta danych

Odpowiednia konstrukcja meta title i description pomoże w generowaniu większego ruchu na stronie. Warto zatem pamiętać nie tylko o uzupełnieniu tych elementów, ale także należy zadbać o ich poprawność – nie tylko w kontekście umieszczenia odpowiednich słów kluczowych. 

Title powinno mieścić się w przedziale 60-70 znaków. Zadbaj o to, aby odpowiadał na zadawane pytanie, a jednocześnie zwracał uwagę i zachęcał do kliknięcia.

Długość description co jakiś czas się zmienia, dlatego najlepiej trzymać się ok. 160 znaków. Opis powinien potwierdzać trafność meta title – należy skonstruować go tak, aby zawierał CTA. 

  • Optymalizacja treści

Treść zamieszczona na stronie odgrywa ogromną rolę, dlatego należy ją w odpowiedni sposób zoptymalizować. Podstawą jest uzupełnienie contentu o wybrane słowa kluczowe – jednak z zachowaniem naturalności. Tekst musi być nasycony frazami, ale w taki sposób, aby nadal się go dobrze czytało. 

Kolejnym krokiem jest usunięcie zduplikowanych treści – wszystkich, które widnieją już w wynikach wyszukiwania na innych stronach www. Duplicate content jest bowiem jednym z tych elementów, które mogą znacząco obniżyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. 

Pamiętaj, że treść to nie tylko teksty, ale również grafika. I ona powinna zostać zoptymalizowana – opisana atrybutem ALT i title. Zwróć także uwagę na rozmiar zdjęć – jeśli będą za duże, przyczynią się do spowolnienia szybkości ładowania strony.

  • Poprawa szybkości ładowania strony

Internauci nie lubią czekać, dlatego natychmiast porzucają wolno wczytujące się strony. Jeśli nie chcesz, aby taki los spotkał twoją witrynę, zadbaj o optymalną szybkość ładowania strony. Nie tylko zapunktujesz w oczach użytkowników, ale również Google. Czas, w jakim ładuje się zawartość witryny, wpływają nie tylko na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale również na… wyższą konwersję.

Jeżeli audyt wskazał na konieczność poprawy szybkości ładowania strony, należy to zmienić. W tym celu możesz np. zmniejszyć zużycie serwera, zoptymalizować obrazy, usunąć niepotrzebne elementy na stronie, aktualizować motywy i wtyczki, ograniczyć liczbę przekierowań.

  • Rozbudowa zawartości strony 

Dodanie kolejnych podstron wypełnionych treścią to szansa na naturalne wplecenie słów kluczowych i przeprowadzenie linkowania wewnętrznego. Pomyśl zatem o rozbudowaniu witryny o nowe podkategorie, a także uruchom bloga (o ile go nie posiadasz). 

Zadbaj o działania off-site

Jeżeli chcesz wzmocnić pozycję strony w wynikach wyszukiwania, nie możesz koncentrować się wyłącznie na działaniach w obrębie witryny. Musisz „wyjść” na zewnątrz – po to, aby poprawić swój autorytet, wzmocnić wizerunek w sieci oraz… zbudować naturalny profil linkowy strony.

  • Ujednolicenie danych firmowych 

Jeżeli dane firmowe są opublikowane na różnych stronach wizytówkowych, sprawdź ich poprawność. Niech znajdą się tam aktualne informacje, co pomoże zbudować większe zaufanie i poprawi wiarygodność.

  • Uzupełnianie internetowych wizytówek

Warto dać się poznać użytkownikom – wystarczy uzupełnić informacje w internetowych wizytówkach. Koniecznością jest m.in. obecność w Google Moja Firma. Bezpłatny profil pomaga kontaktować się z klientami zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. 

Należy także zadbać o to, aby dotychczasowi klienci pozostawiali opinie o twojej firmie. Im więcej pozytywnych, tym większe zaufanie. Pomoże to bezpośrednio w zwiększeniu ruchu na stronie, a to z kolei wspomoże pozycjonowanie. 

  • Publikowanie artykułów eksperckich w portalach branżowych

Wizerunek eksperta pomaga wzbić się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego warto zadbać o publikację artykułów w portalach branżowych. Nie mogą to być jednak teksty typowo reklamowe, a artykuły niosące wartość dodaną dla czytelnika – chodzi o rozwianie wątpliwości, zaprezentowanie nowych możliwości itp. 

  • Publikowanie artykułów sponsorowanych 

Artykuły sponsorowane to treści publikowane odpłatnie. Nie oznacza to, że mogą stanowić nachalną reklamę i prezentację własnych usług / produktów. Jeśli mają zwrócić uwagę czytelnika i zachęcić go do wizyty na stronie www, powinny stanowić przedstawienie rozwiązania danego problemu itp. W tej roli świetnie sprawdzają się artykuły poradnikowe, które prezentują konkretną wiedzę i jasne wskazówki przydatne użytkownikowi.

Pamiętaj! Serwis do publikacji należy dobrać pod kątem swojej grupy docelowej. Jeśli działasz wyłącznie lokalnie, wówczas skoncentruj się na właśnie takich portalach. 

Pozycjonowanie – postaw wyłącznie na White Hat SEO

white hat seo a pozycjonowanie stron

Jak wypozycjonować stronę bez obaw o jutro? Jeżeli zamierzasz poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania i chcesz pozostać na dłużej na szczycie wyników wyszukiwania, nie uciekaj się do nieetycznych praktyk. Działaj zgodnie z wytycznymi Google, bo tylko to przyniesie oczekiwane efekty. Twórz strony z myślą o ludziach, a nie tylko wynikach.

Kieruj się wyłącznie zasadami White Hat SEO, które dotyczą m.in. takich aspektów jak:

  • dostosowanie strony pod kątem potrzeb odbiorców,
  • poprawa doświadczeń użytkownika (tzw. User Experience),
  • stała rozbudowa contentu,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych w sposób naturalny lub nie inwazyjny.

Pamiętaj! Obecnie dla Google liczy się dobro użytkownika. Dlatego we wszystkich działaniach związanych z pozycjonowaniem miej na uwadze swoją grupę docelową. Dzięki temu zwiększysz szansę na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i zminimalizujesz ryzyko nałożenia filtrów na witrynę. 

Jak wypozycjonować stronę – samodzielnie czy ze wsparciem?

Zastanawiasz się, jak wypozycjonować stronę: samodzielnie czy ze wsparciem agencji? Nie istnieje tutaj jedna uniwersalna odpowiedź, ponieważ wszystko zależy od kilku czynników. Znaczenie odgrywa przede wszystkim aktualna wiedza i doświadczenie – trzeba wiedzieć, jakie działania prowadzić, aby krok po kroku zdobywać coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Często popełnianym błędem są próby samodzielnego pozycjonowania przez osoby nie mające większej wiedzy. Samo „liźnięcie” tematu na niewiele się zda – bo wypracowywanie wysokich pozycji w Google nie polega wyłącznie na uzupełnieniu treści o słowa kluczowe. Cały proces ma charakter wieloetapowy i długofalowy – z uwzględnieniem zmieniających się algorytmów Google.

Oczywiście wiele także zależy od tego, z jaką agencją podejmiesz współpracę. Nie możesz w tym przypadku kierować się wyłącznie ceną. Weź pod uwagę m.in. takie kwestie jak: wiedza, doświadczenie, efekty zrealizowanych dotychczas kampanii, opinie innych firm, a nawet zapisy w umowach.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany