Oferta

Reklama na Linkedin

Linkedin kanał reklamowy, który idealnie nadaje się dla wszystkich tych przedsiębiorców, których grupę docelową stanowi rynek B2B, w tym właściciele biznesów i eksperci w branży. Obecnie na Linkedinie jest dużo prościej pozyskać takich klientów niż poprzez jakiekolwiek inne medium społecznościowe.

Dlaczego?

Skuteczne narzędzie reklamowe B2B
Doskonałe targetowanie i możliwość remarketingu
Docieraj do konkretnych stanowisk, branż lub osób!

Linkedin – najpopularniejszy serwis dla profesjonalistów!

Linkedin to medium społecznościowe zrzeszające ludzi szukających kontaktów zawodowo-biznesowych. Dawniej, uważany za serwis tylko do publikowania CV online i wykorzystywany przez rekruterów w firmach międzynarodowych. Obecnie tworzy prawdziwą społeczność biznesowców! Na przestrzeni lat można zauważyć rozwój jego popularności w Polsce. Dzisiaj jest to jedyny taki serwis, na którym możemy bezpośrednio napisać do managera czy specjalisty a także wyszukać daną osobę, czy to na potrzeby przyszłej rozmowy kwalifikacyjnej, czy nawiązania współpracy.

Obecnie Linkedin wśród swoich użytkowników liczy sobie ponad 570 milionów profesjonalistów. W Polsce 2,6 mln osób posiada na nim konto. W tym aż 97 % polskich menedżerów używa tego serwisu i prawie każdy polski lider ma na nim swój profil. Jest to idealne miejsce dla reklamodawców B2B ze względu na precyzyjne możliwości targetowania i dotarcia do wąskiej grupy specjalistów. Dodatkowo, możliwość kierowania reklam do różnych branż oraz możliwość automatycznej optymalizacji stawki tak aby otrzymać konwersję w możliwie jak najlepszej cenie to kolejne benefity przemawiające za tym, że warto uwzględnić ten kanał w swoich planach marketingowych.

W porównaniu do innych mediów społecznościowych Linkedin stanowi zaufane źródło informacji, a użytkownicy mają duże zaufanie do publikowanych treści.

Społeczność Linkedin – otwarta na nawiązywanie relacji biznesowych!

Dlatego publikowane na nim treści są odbierane pozytywnie lub neutralnie. Działania na tym serwisie mogą być prowadzone z konta prywatnego lub konta firmowego. Jest to zatem idealne narzędzie do prowadzenia działań związanych z employer brandingiem, CSR lub szerzenia kultury pracy. Linkedin jest uważany za najbardziej efektywną platformę w kontekście pozyskiwania leadów oraz nawiązywania kontaktów biznesowych i partnerskich. Użytkownicy “surfują” po nim w konkretnym celu, m. in.: w poszukiwaniu:

  • wiadomości branżowych,
  • porady ekspertów,
  • szkoleń zawodowych,
  • opinii i rekomendacji na dany temat,
  • interesujących ich treści publikowanych przez influencerów.

Co więcej, w porównaniu do innych mediów społecznościowych i naszej liczby kontaktów, na LinkedInie mamy statystycznie większą szansę na dotarcie do swojej grupy docelowej – nawet 50%. Udostępniając informacje lub wpisy na Linkedinie mamy dużo większą szansę na to, że znany nam użytkownik w nie kliknie i przeczyta.

Sama specyfika Linkedina jest zupełnie inna niż charakterystyka jednych z najbardziej popularnych mediów społecznościowych w Polsce, tj. Facebooka lub Instagrama. Porównując te serwisy pod względem liczby użytkowników Linkedin może wyjść mniej korzystnie, jednak, skupiając się na konkretnej grupie docelowej, jaką są osoby w wieku produkcyjnym, specjaliści w danej dziedzinie, Linkedin zyskuje znaczną przewagę. Pozostałe media społecznościowe są najczęściej odwiedzane poza godzinami pracy, w których to najczęściej użytkownicy szukają treści łatwo przystępnych, rozrywkowych i kulturalnych. Natomiast, użytkownicy Linkedina spędzają czas w serwisie najczęściej w godzinach pracy. Obecnie nie są to tylko osoby z działu HR, ale także sami właściciele firm, pracownicy działów marketingowych czy IT. Linkedin jest więc doskonałym narzędziem do prowadzenia działań social-sellingowych, o których coraz częściej możemy usłyszeć w sieci.

Profil firmowy czyli Linkedin Pages

Profile firmowe mają wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a wiele osób szuka ich bezpośrednio na platformie. To dobra wiadomość dla firm, ponieważ istnieje wiele funkcji i narzędzi, które pozwalają wyróżnić Twoją ofertę.
Poprzez profil firmowy na Linkedinie możemy zrealizować kilka celów:

  • budować świadomości marki,
  • zdobywać potencjalnych klientów (dla B2B),
  • zdobywać partnerów biznesowych,
  • employer branding / Company Culture,
  • pozyskiwać nowych pracowników.

W zależności od naszego celu powinniśmy stworzyć strategię komunikacji, a tym samym wybrać odpowiednie funkcje Linkedin.

Dodatkowo Linkedin daje inne możliwości promowania biznesu, między innymi poprzez zamieszczanie własnych publikacji, tak zwanego “śledzenia” innych osób z branży, nawiązywania kontaktów biznesowych, a co więcej prowadzenia profilu firmowego, w celach rekrutacyjnych, szerzenia firmowego “Culture Code” lub po prostu, aby zwiększyć świadomość naszej marki.

Na początek bezpłatne działania powinny wystarczyć aby zebrać pewną grupę followersów, rozeznać się jakie działania prowadzi konkurencja oraz kogo głos liczy się na Linkedinie. Istnieją bowiem influencerzy w danej branży, którzy wcześniej zauważyli już potencjał Linkedina i zaczęli na nim prowadzić swoje działania. Mając gotowy profil warto zainteresować się dodatkowymi opcjami, np. kontami premium lub płatnymi reklamami w serwisie Linkedin.

Konto Linkedin Premium

Jeśli zamierzasz wykorzystywać Linkedin do celów biznesowych, na pewno zastanawiałeś się nad opcjami Premium, które są w tym serwisie oferowane za opłatą. Linkedin oferuje aż 4 plany Premium, w zależności od celu w jakim chcemy używać platformy, mamy do wyboru:

01

Kariera

jest to opcja dla osób, które poszukują wymarzonej pracy i chcą być częściej wyszukiwane przez rekruterów oraz otrzymywać spersonalizowane oferty pracy na maila i bezpośrednio przez LinkedIn

02

Biznes

sprawdzi się jeśli naszym celem jest budowanie wizerunku oraz lepszej sieci kontaktów.

03

Sprzedaż

jedna z opcji premium, która oferuje najwięcej dodatkowych funkcji, jak np. tworzenie list grup docelowych oraz zaawansowanego wyszukiwania potencjalnych klientów.

04

Zatrudnienie

dla firm prowadzących rekrutacje na większą skalę. Pozwala nie tylko publikować oferty ale także wyszukiwać za pomocą zaawansowanego narzędzia potencjalnie zainteresowanych kandydatów.

Linkedin Premium to jedno z najdroższych narzędzi z katalogu mediów społecznościowych na rynku. Dlatego aby nie zmarnować zainwestowanych pieniędzy, przed wykupem planu Premium ważne jest zadbanie o swój wizerunek i stworzenie “silnego” profilu w wersji podstawowej. Tylko dobrze przygotowany profil do funkcji jakie mają plany premium przyniesie korzyści. W końcu, nie ważne jakie działania będziemy podejmować – końcowym krokiem zainteresowanej osoby będzie wizyta na naszym profilu.
Wykupując konto Premium musimy liczyć się z tym, że dodatkowe funkcje mogą nie być proste w obsłudze, dlatego warto przygotować plan na wykorzystanie pierwszego darmowego miesiąca, podczas którego sprawdzimy czy dane funkcje są dla nas wystarczające oraz czy przynoszą nam zamierzone korzyści.
Zaawansowane funkcje pozwalają lepiej targetować reklamy w serwisie Linkedin, dlatego warto połączyć te dwa rozwiązania aby w możliwie jak najlepszy sposób dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Sales Navigator na Linkedin

Linkedin oferuje dodatkowe narzędzia, które służą pomocą w prowadzeniu działań sprzedażowych na tej platformie. Jednym z nich jest Sales Navigator.
Sales Navigator to dodatkowa platforma, która jest traktowana niezależnie od Twojego podstawowego konta. Znajdziesz w niej funkcje takie jak:

  • zaawansowane wyszukanie, które pozwala dokładnie opisać grupę docelową, z którą chcesz się skontaktować. Oprócz danych demograficznych, informacji o branży i firmie, możesz wyszukiwać dane osoby po keywordach, tagach oraz treściach, z jakimi jest związana.
  • rekomendacje innych leadów, pasujących do Twojego wyszukiwania.
  • zapisywanie i uzupełnienie o dodatkowe informacje listy leadów, które sobie stworzyliśmy. Istnieje także możliwość jej przeniesienia do pliku CSV lub własnego systemu CRM.
  • oraz inne funkcje jak np. możliwość sprawdzenia kto odwiedził nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni, monitorowanie aktywności naszych prospektów oraz zmian związanych z ich pracą oraz 20 darmowych InMaili w pakiecie.

Duży wpływ szczególnie na budowanie wizerunku Twojej osoby lub firmy będzie miała funkcja umożliwiająca monitorowanie aktywności Twoich prospektów na Linkedinie. Dzięki niej będziemy mogli w łatwy sposób zobaczyć kiedy i na jaki temat dana osoba się wypowiada (lajkuje, komentuje, pisze artykuł) i odpowiednio zareagować, np. odpisując na komentarz lub wystawiając swoją opinię na napisany tekst.

Działając na Linkedin Sales Navigator należy wziąć pod uwagę czas, który potrzebny jest aby, po pierwsze dobrze wykorzystać platformę, po drugie żeby stworzyć bazę danych do późniejszej analizy, oraz po trzecie aby zamieniać pozyskane leady w klientów. Zrozumienie jak działają zaawansowane funkcje jest kluczowe jeśli chcemy dobrze je wykorzystać. Linkedin stanowi narzędzie o ogromnych możliwościach, które zwiększają się wraz z lepszym zrozumieniem serwisu i wykorzystaniem płatnych funkcji. W kwestii sprzedażowej, może okazać się, że prowadzenie tych działań na Linkedin pochłania dużo czasu i być może będzie trzeba stworzyć dodatkowe stanowisko.

Listy grup docelowych na Linkedin

Jedną z mocnych stron managera reklam Linkedin jest możliwość tworzenia bardzo konkretnych grup docelowych. Można sprecyzować język profilu osób, do których kierujemy reklamy, ich lokalizację, branżę oraz firmę, w której pracują. Mamy możliwość także określenia grupy docelowej na podstawie danych demograficznych, wykształcenie, doświadczenia w pracy, stanowiska oraz zainteresowania, na podstawie grup, do których należy dany użytkownik. Istnieje również możliwość przesłania swojej własnej grupy odbiorców, np. listy e-mailingowej lub innych list odbiorców wcześniej przez nas stworzonych. Możliwe jest jej załączenie w postaci pliku csv. Na stronie supportu opisane są także kroki jakie należy podjąć aby wyeksportować listy odbiorców z różnych źródeł, np. gmail lub yahoo.

Reklama na Linkedin – cele, formaty reklam i możliwości dotarcia do grup docelowych

Reklama na Linkedin może realizować różne cele, między innymi:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • wzrost liczby wizyt w witrynie,
  • wzrost reakcji czy wyświetleń wideo
  • wzrost liczby konwersji i potencjalnych klientów

Wyboru celu można dokonać na samym początku tworzenia kampanii, mogą to być więc cele pośrednie, które wszystkie będą realizowały główny, wcześniej określony cel kampanii.
Konto managera kampanii musi być połączone z Twoim kontem prywatnym lub firmowym – możesz to łatwo zrobić poprzez swój profil, jeśli jesteś administratorem danego konta.
Chwilowo istnieje konto Beta, które możesz nadal zamienić na stary wygląd konta.
Za reklamę trzeba zapłacić w innej walucie niż złotówki, dlatego już na samym początku wybrać taką walutę, w której będziemy mogli zapłacić za reklamę.
Linkedin, mimo, że mniej rozpoznawalny niż inne serwisy reklamowe, jak np. Google Ads lub Facebook Ads, też oferuje różnego rodzaju formaty reklam, które mogą być dostosowane do danej grupy docelowej oraz celu jaki chcemy osiągnąć.

Istnieją trzy typy reklam:

01

Reklamy tekstowe

Pojawiające się u góry lub po prawej stronie podczas przeglądania portalu. Można w nich dodać jedynie logo firmy (idealny rozmiar to 100×100 pikseli), krótki nagłówek na 25 znaków oraz treść na 75 znaków. Dostępne są cztery rodzaje reklamy, różniące się wielkością i kształtem grafiki: kwadratowa, wysoka, pozioma i długa.

02

Sponsorowane treści na Linkedinie

reklama z pojedynczym zdjęciem, karuzela reklam graficznych, reklama wideo, reklama ofert pracy. Reklamy mogą przybierać także postać postów, które udostępniamy na stronie firmowej lub prywatnej. Wtedy będą one ukazywały się nie tylko osobom, które są obserwatorami naszej strony lub naszym znajomym, ale także grupie osób, do której skierujemy daną reklamę. Możemy nią zatem zachęcać użytkowników do zaobserwowania naszej Linkedin Pages, dzięki czemu obniżymy koszty dotarcia do danej grupy docelowej. Wśród sponsorowanych treści mamy do wyboru różne formaty reklam, dzięki czemu możemy, po pierwsze dobrać odpowiedni format do grupy docelowej, a po drugie stworzyć kilka wersji danej reklamy, dzięki czemu będziemy w stanie badać, które z danych formatów sprawdzają się najlepiej. Formy graficzne, takie jak reklamy ze zdjęciem lub grafiką są uważane za jedne z najlepszych form, zaraz za krótkimi filmikami video. Przy wyborze tego typu formatu należy wziąć pod uwagę specyfikę Linkedin, jego użytkowników oraz grupę docelową, do której mamy zamiar kierować swoje reklamy.

03

Sponsorowane wiadomości Inmail

Reklamy te trafiają do skrzynek odbiorczych LinkedIn. Wiadomości wysyłane są do danej grupy odbiorców. Dzięki zaawansowanym funkcjom możemy je dokładniej spersonalizować i wysłać tylko do ściśle określonej grupy osób. Wiadomości te polecane są szczególnie tym, którym zależy na bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem. Są one wysyłane z konta prywatnego, dlatego ważne jest aby przed ich wysyłką profil osoby, z której konta będą wysyłane był uzupełniony, wyglądał wiarygodnie oraz umożliwia łatwy kontakt i znalezienie większej ilości informacji na temat oferowanych usług lub produktu, który reklamowany jest w wiadomości “Inmail”.

Innymi rozszerzonymi formami są tak zwane Linkedin Dynamic Ads, które pozwalają na automatyczne spersonalizowanie kampanii w zależności od osoby, do której dana reklama jest kierowana.

Typy reklam dynamicznych na Linkedin

01

Follower Ads

Czyli reklamy mające na celu zwiększenie liczby obserwujących nasz profil. Ważne dla tych, którzy zabiegają o obserwatorów na swojej Linkedin Page i prowadzą tam też swoją komunikację z odbiorcami. Ten typ reklamy nadaję się w szczególności dla firm chcących zwiększyć świadomość swojej marki wśród innych firm i użytkowników Linkedin.

02

Spotlight Ads

Reklamy kierujące ruch do witryny lub strony docelowej, poprzez prezentowanie swojego produktu, usługi, wydarzenia, biuletynu lub innych, dzięki wyraźnemu wezwaniu do działania docelowych odbiorców. Reklamy te mogą być dokładnie kierowane do danej listy odbiorców, np. do osób, które wcześniej miały styczność z naszą ofertą, tak aby zachęcić je do obserwowania profilu firmy i bycia na bieżąco z nowinkami.

03

Content Ads

To takie reklamy, dzięki którym możemy zachęcić swoją grupę docelową do pobrania poradnika, wideo, broszury, case study, whitepapers lub przejścia do postów na blogu. Jeżeli chcesz promować stworzony przez siebie poradnik, prezentację lub inną treść, którą należy pobrać i podać swoje dane, np. imię, nazwisko i e-mail wtedy przyda się właśnie content ads. Jeśli dobrze zaplanujesz tą kampanię użytkownik pobierający materiał będzie mógł również zapisać się do Twojej listy e-mailingowej i zostawić dane do kolejnych działań, np. dla remarketingu. Jednostki mogą być wyposażone w czytniki RSS, co oznacza, że reklamy będą aktualizowane automatycznie, gdy użytkownicy odświeżą stronę.

04

Reklamy ofert pracy

To te, które na podstawie doświadczenia i zainteresowań użytkowników pojawiają się jako propozycje na ich profilach zachęcając do przejrzenia ofert pracy w danej firmie.

Rozliczanie reklam na Linkedin

Reklamy na Linkedin mogą być rozliczane w trzech systemach, tj. CPC, CPM lub CPV. W zależności od formatu reklamy oraz jej celu nasi specjaliści dobierają odpowiedni system rozliczeń.
(CPC) koszt za kliknięcie – możemy określić maksymalną kwotę, jaką chcemy zapłacić za każde kliknięcie (np. 3,00 EUR za kliknięcie). Możliwe jest ustawienie dziennego budżetu, aby określić maksymalną kwotę, jaką chcemy wydać w każdym dniu. (minimalna kwota to 10 EUR dziennie)
(CPM) koszt za 1000 wyświetleń – możemy określić stały koszt za każde 1000 wyświetleń reklamy, bez względu na liczbę kliknięć w tą reklamę. Ta opcja jest dobra dla użytkowników, którym bardziej zależy na liczbie wyświetleń danego materiału niż na liczbie kliknięć link lub odnośnik do innej strony.
(CPV) koszt za wyświetlenie wideo – możliwość określenia maksymalnej kwoty, jaką chcemy zapłacić za wyświetlenie wideo.

Dodatkowe wymogi dotyczące kosztu za reklamę na Linkedin:

  • Minimalny dzienny budżet kampanii to 10 EUR
  • Całkowity budżet kampanii: 10 EUR (opcjonalny dla sponsorowanych treści);
  • Minimalna stawka dla kampanii CPC, CPM lub kampanii reklam tekstowych: 2 EUR.
  • Minimalna stawka w kampaniach sponsorowanych treści (dynamic ads) różni się w zależności od grupy odbiorców.

Sugerowaną liczbę odbiorców, koszt za reklamę, liczbę wyświetleń oraz sugerowany koszt za kliknięcie jest zawsze widoczny podczas kreowania kampanii, dzięki czemu jeszcze przed jej rozpoczęciem możemy sprawdzić średnie przewidywane wyniki naszych ustawień.

Linkedin analytics – śledzenie wyników kampanii na Linkedin

Każdy mądry reklamodawca będzie chciał śledzić wyniki swojej kampanii. Dlatego ważne jest zainstalowanie LinkedIn Insight Tag’u czyli kodu JavaScript, który można dodać do swojej witryny, aby umożliwić raportowanie kampanii i uzyskiwać cenne informacje na temat odwiedzających witryny. Tagu LinkedIn Insight można także używać do śledzenia konwersji, retargetowania użytkowników witryny i uzyskiwania dodatkowych informacji na temat członków wchodzących w interakcje z reklamami.
Reklamy na LinkedIn wymagają większego budżetu, ponieważ mają znacznie wyższe stawki minimalne, które są rozliczane w euro lub dolarach, które dodatkowo są zawyżone przewalutowaniem. Warto zatem już od samego początku zainstalować potrzebne insight tagi, zaplanować śledzenie wyników oraz optymalizację kampanii. Analiza wyników kampanii Linkedin jest bardzo ważna, szczególnie, że wydawany budżet jest znacznie większy niż na innych platformach a jego optymalizacja wymaga wcześniejszego poznania menedżera reklam Linkedin.

Warto zatem rozważyć która forma reklamy będzie najlepsza i czy istnieje możliwość dotarcia do naszej grupy docelowej innym kanałem. Jeśli nie, wtedy warto stworzyć konkretne listy grup docelowych lub skorzystać z remarketingu.

Zalety i wady kampanii reklamowej Linkedin

Każda platforma reklamowa posiada swoje mocne i słabe strony. W zależności od Twojego celu oraz grupy osób, do której chcesz kierować swoje reklamy należy podjąć decyzję czy dany kanał reklamowy jest przede wszystkim odpowiedni oraz czy prowadzone w nim kampanie będą przekładać się na zamierzone efekty i zysk.

Jakie są zalety działania na Linkedin?

  • systematycznie rośnie ilość aktywnych użytkowników LinkedIn w Polsce
  • możliwość dotarcia do bardzo konkretnego użytkownika, do którego trudno znaleźć kontakt poprzez inne kanały reklamowe
  • Istnienie dużej szansy na to, że reklama Twojej konkurencji nie wyświetla się na tej platformie (nadal jest to stosunkowo mało popularny kanał reklamowy w Polsce)
  • reklama na LinkedIn jest wyświetlana w taki sposób aby nie zakłócić użytkownikom przeglądania wpisów na stronie

Jakie są słabe strony reklam na Linkedin?

  • koszty reklamy są dosyć wysokie a kampanie wymagają ciągłego monitorowania i systematycznej analizy wyników
  • Linkedin w porównaniu z innymi platformami ma długi czas oczekiwania na zatwierdzenie reklamy (czasem nawet więcej niż 72 h)
  • mała ilość użytkowników czasami utrudnia skuteczne targetowanie reklam (minimalna ilość użytkowników w grupie docelowej do rozpoczęcia kampanii reklamowej to 300 członków)

Linkedin w przypadku sponsorowanych treści zaleca minimum 300 000 użytkowników w grupie docelowej, a w przypadku reklam tekstowych najwyższą skuteczność według supportu Linkedin osiągniemy przy ukierunkowaniu na grupę 60 000–400 000 osób. Biorąc pod uwagę wiadomości InMail ta liczba wynosi 100 000 lub mniej. Oczywiście wielkość grupy odbiorców łączy się także z kosztami na reklamę a także wymaga systematycznej optymalizacji aby osiągnąć zamierzone efekty.

Dominika Słomka
Content Marketing & Linkedin Manager

Kampanie Linkedin w Verseo

W Verseo oferujemy pełną obsługę, w tym wdrożenie, prowadzenie, optymalizację oraz raportowanie wyników prowadzonych reklam na Linkedin. Nasi specjaliści zajmą się kompleksową obsługą reklam, które wymagają częstego monitorowania. Dodatkowo, każda kampanie są poddawane systematycznej analizie wyników oraz optymalizacji na ich podstawie tak aby jak najlepiej wydatkować budżet osiągając jak najlepsze zyski.

Darmowa wycena