Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Case study Montres

montres logo

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie tyle możliwością, co wręcz koniecznością. Pozyskiwanie ruchu organicznego oraz płatnego z różnych źródeł pozwala systematycznie zwiększać liczbę i wartość konwersji, a jednocześnie nie uzależnia całkowicie zysków od jednego medium. W Verseo oferujemy więc klientom kompleksową obsługę, by w jak największym stopniu zdjąć z nich ciężar promocji marki w sieci. A jakie wyniki osiągamy? Tym razem pokażemy to na przykładzie firmy Montres – autoryzowanego dystrybutora markowych zegarków.

SEO – wzrosty po roku

Współpracę w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego podjęliśmy w lipcu 2020 roku. Stan widoczności witryny na starcie naszych działań wyglądał następująco:

  • 31 fraz w TOP3,
  • 366 fraz w TOP10,
  • 3027 fraz w TOP50.

Co to oznacza? Strona miała już wypracowaną widoczność w wynikach organicznych na kilkadziesiąt fraz. Naszym zadaniem było zatem zwiększenie wolumenu i kaloryczności ruchu pochodzącego z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Rozpoczęliśmy od optymalizacji witryny, tak by spełniała ona wysokie wymogi robotów sieciowych wyszukiwarek. Pracowaliśmy nad poprawą czasu ładowania strony i uporządkowaniem asortymentu pod kątem przynależności do poszczególnych kategorii.

W witrynie występowała kanibalizacja treści, co oznacza problemy z wyświetlaniem konkretnego adresu URL w odpowiedzi na zapytanie zawierające słowo kluczowe. Efekt? Skaczące pozycje monitorowanych fraz. Dlatego też jedną z pierwszych rzeczy, jaką zrobiliśmy, było uporządkowanie tekstów, tak by pozbyć się tego zjawiska. Zleciliśmy również napisanie nowych treści – około 160 tysięcy znaków zoptymalizowanych pod kątem SEO wzbogaciło stronę klienta. Równocześnie zadbaliśmy o linkowanie zewnętrzne, zwracając szczególną uwagę na dywersyfikację linków, czyli ich zróżnicowanie.

W trakcie współpracy klient zdecydował się zmienić strukturę kategorii oraz adresy URL, co pociągnęło za sobą konieczność wdrożenia przekierowań, by nie stracić wypracowanych wyników. Mimo to na stronie już po roku pracy widać wzrosty zarówno jeśli chodzi o liczbę fraz na topowych pozycjach, jak i ruch na stronie. W lipcu tego roku witryna klienta była widoczna na:

  • 82 fraz w TOP3,
  • 675 fraz w TOP10,
  • 5435 fraz w TOP50. 

W przypadku fraz z pierwszej trójki wyników stanowi to wzrost rzędu 164,5%. Co do ruchu na stronie zmiana również jest dobrze widoczna – wzrósł on w stosunku do 2020 roku o 103%.

W Google Ads prowadzimy dla klienta różne typy kampanii. Uruchomione są reklamy w sieci wyszukiwania, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, kampanie produktowe Smart (PLA Smart), remarketing oraz format Discovery. To połączenie w przypadku omawianej marki daje najlepsze efekty i pozwala obserwować stałe wzrosty – zarówno ruchu na stronie, jak i przychodów. Przyjrzyjmy się temu, jak zmieniały się całościowe wyniki dla wszystkich kampanii od stycznia 2021 do lipca 2021.

W styczniu łączna liczba kliknięć reklam Google Ads wynosiła 15 000, natomiast w lipcu równa była 35 917, co wskazuje na znaczący wzrost ruchu płatnego. Samo zwiększenie liczby użytkowników nie świadczy jednak o skuteczności prowadzonych kampanii. Parametry, które na to wskazują to wygenerowane przychody, zwiększająca się liczba transakcji czy koszt pojedynczego zakupu. W styczniu, dzięki prowadzonym działaniom Google Ads, w witrynie zarejestrowano 196 transakcji, a koszt jednej oscylował w okolicach 65,42 zł. W lipcu konwersji było już 796, a koszt pojedynczej zamykał się w 40,54 zł. 

Oznacza to wzrost liczby transakcji o 306% przy jednoczesnym spadku kosztu pozyskania klienta o 38% w ciągu ostatniego pół roku prowadzenia kampanii. 

Regularne zyski z kampanii na zadowalającym poziomie pozwoliły na stopniowe zwiększanie budżetu reklamowego Google Ads. We wskazanym przedziale czasu wzrósł on z około 6 500 zł do 16 500 zł, co stanowi zwiększenie nakładu reklamowego o 157%. W tym samym czasie przychód wzrósł z 40 tysięcy złotych do 197,5 tysiąca złotych, czyli o 392%. Zwrot z inwestycji wzrósł więc o 175%! 

Warto w tym miejscu zaznaczyć również, jak duże znaczenie mają reklamy Google Ads w stosunku do całkowitych przychodów witryny. W 2019 roku przychód wygenerowany w ramach kampanii reklamowych Google stanowił 26,7% całkowitego przychodu witryny. W 2020 roku udział ten zwiększył się do 36,6%, zaś w 2021 roku, rozpatrując okres od stycznia do sierpnia, wartość ta wynosi 37,9%.

Allegro Ads – kanał z potencjałem do wykorzystania

Allegro Ads to ważny kanał reklamowy, zwłaszcza dla sklepów internetowych. Nasze działania rozpoczęliśmy z budżetem 5000 zł miesięcznie, ale zakładaliśmy wraz z klientem jego zwiększenie w najbliższym czasie. 

Początki działań reklamowych na Allegro zwykle są bardzo trudne i wymagające. To głównie zbieranie danych i wstępna optymalizacja, dlatego postawiliśmy na prostą acz skuteczną strategię: dwie kampanie  uzupełniające się wzajemnie. Pierwsza z nim oparta o produkty wskazane przez klienta, druga pomagająca wyszukać asortyment z największym potencjałem.

Przez pierwszy miesiąc zajmowaliśmy się odpowiednim dopasowaniem budżetów dziennych i stawek CPC, aby uzyskać maksymalną ilość kliknięć w najbardziej rentownych grupach reklam. Dodatkowo prowadziliśmy optymalizację bazującą na wykluczeniu produktów, które w naszej ocenie wykazywały niższy potencjał i niekorzystnie wpływały na ostatecznie generowany zwrot z inwestycji.

Mimo tego, że pierwszy miesiąc to faza testów, uzyskaliśmy zwrot z inwestycji na poziomie 1088%, co było zadowalającym wynikiem na tym etapie działań. 

Obecnie skupiamy się na jeszcze ściślejszej współpracy z klientem, by stopniowo zwiększać  ROAS kampanii. Pracujemy nad optymalizacją budżetu i stawek CPC, nieustannie analizując osiągane wyniki reklam. Wprowadzamy również większe zmiany w strukturze kampanii – bazujemy na grupach reklam wyselekcjonowanych według marek, marży czy inny ważnych dla klienta parametrów. W przyszłości planujemy dodatkowy podział ofert według miejsc emisji reklamy, tak by nasze działania były jeszcze bardziej skuteczne.

Facebook Ads – początki działań

Niecały miesiąc temu klient przekazał też pod nasze skrzydła reklamy w social mediach – na Facebooku i Instagramie. W tym momencie jesteśmy na etapie ustalania strategii działania, testowania różnych formatów reklamowych i zbierania danych. Wszystkim tym działaniom przyświeca jeden cel:  wygenerowanie sprzedaży dorównującej poziomem Google Ads. Pierwsze reklamy są już w sieci i cieszą się dużym zainteresowaniem, sprowadzając do witryny zaangażowanych użytkowników.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Marek Z.

    Dość ciekawe. Przyznam, że zaintrygował mnie Państwa atrytykuł bo pokazuje realny przypadek. Pozwoliłem sobie sprawdzić zdeklarowane wyniki w senuto dla wskazanej firmy i niestety wynik znacznie się roźnią.
    Gdzie można sprawdzić ten wynik ?

    • Maciej Popiołek

      Dzień dobry, dane pobieramy z seostation. 🙂 Faktycznie w Senuto nie jest tak kolorowo, ale też widzimy źródło pozyskiwania klientów w Analytics i te dane wskazują, że seostation jest bliżej prawdy.

kampania linkedin
Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study
Adrianna Roszak

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych […]

case study reklamy branża meblowa
Case study – branża meblowa
Magdalena Walczak

Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych to dwa działania promocyjne, które egzystują w pełnej harmonii – wspierając sprzedaż krótko- i […]

rehasport logo cover
Case study Rehasport
Magdalena Walczak

Każdy z pozycjonerów ma swój przepis na dobre SEO. Zgodnie z wiedzą i doświadczeniem miesza najlepsze praktyki, nierzadko wzbogacając je […]

case study google ads saketos
Case study Saketos
Dominika Słomka

Dziś o kliencie doskonałym – czyli o Saketos! Współpracujemy razem już od 2018 roku, a w ciągu tych kilku lat […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]

Inteligentne Kampanie w Sieci Reklamowej Google – Implementacja Krok po Kroku oraz Case Study
Kasia Nowakowska

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google – dlaczego warto? Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google to rozwiązanie dostępne od ubiegłego […]