Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

4 komentarze

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 1

montres logo

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie tyle możliwością, co wręcz koniecznością. Pozyskiwanie ruchu organicznego oraz płatnego z różnych źródeł pozwala systematycznie zwiększać liczbę i wartość konwersji, a jednocześnie nie uzależnia całkowicie zysków od jednego medium. W Verseo oferujemy więc klientom kompleksową obsługę, by w jak największym stopniu zdjąć z nich ciężar promocji marki w sieci. A jakie wyniki osiągamy? Tym razem pokażemy to na przykładzie firmy Montres – autoryzowanego dystrybutora markowych zegarków.

SEO – wzrosty po roku

Współpracę w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego podjęliśmy w lipcu 2020 roku. Stan widoczności witryny na starcie naszych działań wyglądał następująco:

  • 31 fraz w TOP3,
  • 366 fraz w TOP10,
  • 3027 fraz w TOP50.

Co to oznacza? Strona miała już wypracowaną widoczność w wynikach organicznych na kilkadziesiąt fraz. Naszym zadaniem było zatem zwiększenie wolumenu i kaloryczności ruchu pochodzącego z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Rozpoczęliśmy od optymalizacji witryny, tak by spełniała ona wysokie wymogi robotów sieciowych wyszukiwarek. Pracowaliśmy nad poprawą czasu ładowania strony i uporządkowaniem asortymentu pod kątem przynależności do poszczególnych kategorii.

W witrynie występowała kanibalizacja treści, co oznacza problemy z wyświetlaniem konkretnego adresu URL w odpowiedzi na zapytanie zawierające słowo kluczowe. Efekt? Skaczące pozycje monitorowanych fraz. Dlatego też jedną z pierwszych rzeczy, jaką zrobiliśmy, było uporządkowanie tekstów, tak by pozbyć się tego zjawiska. Zleciliśmy również napisanie nowych treści – około 160 tysięcy znaków zoptymalizowanych pod kątem SEO wzbogaciło stronę klienta. Równocześnie zadbaliśmy o linkowanie zewnętrzne, zwracając szczególną uwagę na dywersyfikację linków, czyli ich zróżnicowanie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 5

W trakcie współpracy klient zdecydował się zmienić strukturę kategorii oraz adresy URL, co pociągnęło za sobą konieczność wdrożenia przekierowań, by nie stracić wypracowanych wyników. Mimo to na stronie już po roku pracy widać wzrosty zarówno jeśli chodzi o liczbę fraz na topowych pozycjach, jak i ruch na stronie. W lipcu tego roku witryna klienta była widoczna na:

  • 82 fraz w TOP3,
  • 675 fraz w TOP10,
  • 5435 fraz w TOP50. 

W przypadku fraz z pierwszej trójki wyników stanowi to wzrost rzędu 164,5%. Co do ruchu na stronie zmiana również jest dobrze widoczna – wzrósł on w stosunku do 2020 roku o 103%.

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 6
Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 7

W Google Ads prowadzimy dla klienta różne typy kampanii. Uruchomione są reklamy w sieci wyszukiwania, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, kampanie produktowe Smart (PLA Smart), remarketing oraz format Discovery. To połączenie w przypadku omawianej marki daje najlepsze efekty i pozwala obserwować stałe wzrosty – zarówno ruchu na stronie, jak i przychodów. Przyjrzyjmy się temu, jak zmieniały się całościowe wyniki dla wszystkich kampanii od stycznia 2021 do lipca 2021.

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 8

W styczniu łączna liczba kliknięć reklam Google Ads wynosiła 15 000, natomiast w lipcu równa była 35 917, co wskazuje na znaczący wzrost ruchu płatnego. Samo zwiększenie liczby użytkowników nie świadczy jednak o skuteczności prowadzonych kampanii. Parametry, które na to wskazują to wygenerowane przychody, zwiększająca się liczba transakcji czy koszt pojedynczego zakupu. W styczniu, dzięki prowadzonym działaniom Google Ads, w witrynie zarejestrowano 196 transakcji, a koszt jednej oscylował w okolicach 65,42 zł. W lipcu konwersji było już 796, a koszt pojedynczej zamykał się w 40,54 zł. 

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 9

Oznacza to wzrost liczby transakcji o 306% przy jednoczesnym spadku kosztu pozyskania klienta o 38% w ciągu ostatniego pół roku prowadzenia kampanii. 

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 10

Regularne zyski z kampanii na zadowalającym poziomie pozwoliły na stopniowe zwiększanie budżetu reklamowego Google Ads. We wskazanym przedziale czasu wzrósł on z około 6 500 zł do 16 500 zł, co stanowi zwiększenie nakładu reklamowego o 157%. W tym samym czasie przychód wzrósł z 40 tysięcy złotych do 197,5 tysiąca złotych, czyli o 392%. Zwrot z inwestycji wzrósł więc o 175%! 

Warto w tym miejscu zaznaczyć również, jak duże znaczenie mają reklamy Google Ads w stosunku do całkowitych przychodów witryny. W 2019 roku przychód wygenerowany w ramach kampanii reklamowych Google stanowił 26,7% całkowitego przychodu witryny. W 2020 roku udział ten zwiększył się do 36,6%, zaś w 2021 roku, rozpatrując okres od stycznia do sierpnia, wartość ta wynosi 37,9%.

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 11

Allegro Ads – kanał z potencjałem do wykorzystania

Allegro Ads to ważny kanał reklamowy, zwłaszcza dla sklepów internetowych. Nasze działania rozpoczęliśmy z budżetem 5000 zł miesięcznie, ale zakładaliśmy wraz z klientem jego zwiększenie w najbliższym czasie. 

Początki działań reklamowych na Allegro zwykle są bardzo trudne i wymagające. To głównie zbieranie danych i wstępna optymalizacja, dlatego postawiliśmy na prostą acz skuteczną strategię: dwie kampanie  uzupełniające się wzajemnie. Pierwsza z nim oparta o produkty wskazane przez klienta, druga pomagająca wyszukać asortyment z największym potencjałem.

Przez pierwszy miesiąc zajmowaliśmy się odpowiednim dopasowaniem budżetów dziennych i stawek CPC, aby uzyskać maksymalną ilość kliknięć w najbardziej rentownych grupach reklam. Dodatkowo prowadziliśmy optymalizację bazującą na wykluczeniu produktów, które w naszej ocenie wykazywały niższy potencjał i niekorzystnie wpływały na ostatecznie generowany zwrot z inwestycji.

Mimo tego, że pierwszy miesiąc to faza testów, uzyskaliśmy zwrot z inwestycji na poziomie 1088%, co było zadowalającym wynikiem na tym etapie działań. 

Obecnie skupiamy się na jeszcze ściślejszej współpracy z klientem, by stopniowo zwiększać  ROAS kampanii. Pracujemy nad optymalizacją budżetu i stawek CPC, nieustannie analizując osiągane wyniki reklam. Wprowadzamy również większe zmiany w strukturze kampanii – bazujemy na grupach reklam wyselekcjonowanych według marek, marży czy inny ważnych dla klienta parametrów. W przyszłości planujemy dodatkowy podział ofert według miejsc emisji reklamy, tak by nasze działania były jeszcze bardziej skuteczne.

Facebook Ads – początki działań

Niecały miesiąc temu klient przekazał też pod nasze skrzydła reklamy w social mediach – na Facebooku i Instagramie. W tym momencie jesteśmy na etapie ustalania strategii działania, testowania różnych formatów reklamowych i zbierania danych. Wszystkim tym działaniom przyświeca jeden cel:  wygenerowanie sprzedaży dorównującej poziomem Google Ads. Pierwsze reklamy są już w sieci i cieszą się dużym zainteresowaniem, sprowadzając do witryny zaangażowanych użytkowników.

Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 12

Komentarze (4)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 14

    Marek Z.

    30 wrz 2021, 18:05

    Dość ciekawe. Przyznam, że zaintrygował mnie Państwa atrytykuł bo pokazuje realny przypadek. Pozwoliłem sobie sprawdzić zdeklarowane wyniki w senuto dla wskazanej firmy i niestety wynik znacznie się roźnią.
    Gdzie można sprawdzić ten wynik ?

    • Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 15

      Maciej Popiołek

      01 paź 2021, 10:10

      Dzień dobry, dane pobieramy z seostation. 🙂 Faktycznie w Senuto nie jest tak kolorowo, ale też widzimy źródło pozyskiwania klientów w Analytics i te dane wskazują, że seostation jest bliżej prawdy.

  • Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 16

    Jacek

    10 lis 2021, 21:20

    196tys przychodu prz 16.5 nakładu. Zakładając realne 10% narzutu w handlu w necie. To raczej Verseo zarobiło z 2 razy więcej za 3 zmiany w kampani co miesiąc od naszego wirtualnego milionera od zegarków.

    • Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads) - zdjęcie nr 17

      Maciej Popiołek

      22 lis 2021, 10:04

      „Zakładając”, „raczej”… Sporo teoretyzowania w tym komentarzu. 😉 My natomiast podaliśmy wszystkie dane obraz brand. Firma Montres jest już z nami 1,5 roku i gdyby wyniki się nie spinały, to zapewne taka współpraca nie utrzymałaby się długo. 😉 Wystarczy zerknąć z jakiego poziomu startowaliśmy, a gdzie jesteśmy dzisiaj i z jakimi wynikami. Inna rzecz, że wciąż szukamy kolejnych obszarów do optymalizacji. Warto też pamiętać, że każdy biznes ma własne koszty, marże i procesy, które pozwalają mu inwestować w reklamę więcej lub mniej. Jest mnóstwo zmiennych, które decydują o tym, ile ostatecznie możemy średnio zapłacić za pozyskanie jednego klienta i my do takich widełek się musimy stosować.