Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama szkoły i uczelni
Zamknij
Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji
Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem oferty edukacyjnej – począwszy od szkoleń – na studiach podyplomowych skończywszy. To z kolei prowadzi w ostatnim czasie do – jak można się domyślić – walki zarówno o uczniów, jak i studentów. Gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, a przede wszystkim szkoły prywatne oraz uczelnie wyższe, które w szczególności muszą walczyć o każdego potencjalnego, zainteresowanego kandydata. Jak więc powinna wyglądać reklama szkoły? Gdzie reklamować się, aby skutecznie trafić do przyszłych uczniów oraz studentów?
O ile uczelnie publiczne i znane w całym kraju zmagają się z marketingiem na obszarze ogólnopolskim, o tyle promocja mniejszych szkół oraz uczelni wyższych powinna odbywać się w głównej mierze w środowisku lokalnym. Coraz więcej jednak placówek tego typu decyduje się na dopasowanie własnej oferty do rynku na terenie Polski. Aby więc odpowiednio promować szkołę, należy przemyśleć strategię marketingową, a w tym zdecydować się na jedną z prostszych, a przy tym najbardziej skutecznych form reklamy – reklamy online.
Google AdWords a reklama szkoły
Z pomocą dla szkół oraz uczelni wyższych przychodzi kampania Google AdWords. Dzięki niej, możesz trafić do niezwykle dużej liczby odbiorców oraz potencjalnych kandydatów na uczniów i studentów. To zaś przekłada się na konkretne wyniki między innymi w rekrutacji.
Kampania Google AdWords jest często stosowana przez szkoły prywatne i uczelnie wyższe, które chcą zareklamować oferowane przez siebie kierunki, kursy, studia, szkolenia i tym podobne, odbiorcom spełniającym określone warunki.
Czym jest Google AdWords?
Reklama Google AdWords pozwala w sposób dokładny sprecyzować informacje na temat potencjalnych kandydatów oraz zainteresowanych daną ofertą. To pozwala z kolei zdobyć nowych studentów, uczniów, a nawet pracowników i firmy, które będą zainteresowane współpracą z Twoją placówką. Warto również wspomnieć, że dzięki tejże kampanii, bez trudu możemy rozpromować organizowane wydarzenie, takie jak konferencje, dni otwarte oraz targi dla uczniów.
Inne sposoby na reklamę szkoły
Jeśli jednak kampania Google AdWords to za mało, warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej, a także posunąć się do nieco innych, wymagających nieco większego nakładu pracy rozwiązań. Mowa tutaj o filmach promujących, które pozwalają uzyskać od potencjalnych kandydatów zaufanie, sympatię oraz wiarygodność. Kandydatom z kolei spoty umożliwiają nie tylko poznanie placówki z bliska, ale i zdobycie najważniejszych informacji, między innymi na temat prowadzonych kierunków. To jednak – aby uzyskać sukces – wymaga przemyślanej strategii.
Reasumując, reklama szkoły prywatnej i uczelni wyższej wymaga nie tylko wyboru skutecznej ścieżki, ale również, a właściwie przede wszystkim strategii marketingowej. Pozwoli ona bowiem osiągnąć zamierzone efekty i przewidywane wyniki.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.