Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Reklama szkoły i uczelni

Reklama szkoły i uczelni - zdjęcie nr 1

Reklama szkoły i uczelni - zdjęcie nr 2

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji

Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem oferty edukacyjnej – począwszy od szkoleń – na studiach podyplomowych skończywszy. To z kolei prowadzi w ostatnim czasie do – jak można się domyślić – walki zarówno o uczniów, jak i studentów. Gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, a przede wszystkim szkoły prywatne oraz uczelnie wyższe, które w szczególności muszą walczyć o każdego potencjalnego, zainteresowanego kandydata. Jak więc powinna wyglądać reklama szkoły? Gdzie reklamować się, aby skutecznie trafić do przyszłych uczniów oraz studentów?

O ile uczelnie publiczne i znane w całym kraju zmagają się z marketingiem na obszarze ogólnopolskim, o tyle promocja mniejszych szkół oraz uczelni wyższych powinna odbywać się w głównej mierze w środowisku lokalnym. Coraz więcej jednak placówek tego typu decyduje się na dopasowanie własnej oferty do rynku na terenie Polski. Aby więc odpowiednio promować szkołę, należy przemyśleć strategię marketingową, a w tym zdecydować się na jedną z prostszych, a przy tym najbardziej skutecznych form reklamy – reklamy online.

Google AdWords a reklama szkoły

Z pomocą dla szkół oraz uczelni wyższych przychodzi kampania Google AdWords. Dzięki niej, możesz trafić do niezwykle dużej liczby odbiorców oraz potencjalnych kandydatów na uczniów i studentów. To zaś przekłada się na konkretne wyniki między innymi w rekrutacji.

Kampania Google AdWords jest często stosowana przez szkoły prywatne i uczelnie wyższe, które chcą zareklamować oferowane przez siebie kierunki, kursy, studia, szkolenia i tym podobne, odbiorcom spełniającym określone warunki.

Czym jest Google AdWords?

Reklama Google AdWords pozwala w sposób dokładny sprecyzować informacje na temat potencjalnych kandydatów oraz zainteresowanych daną ofertą. To pozwala z kolei zdobyć nowych studentów, uczniów, a nawet pracowników i firmy, które będą zainteresowane współpracą z Twoją placówką. Warto również wspomnieć, że dzięki tejże kampanii, bez trudu możemy rozpromować organizowane wydarzenie, takie jak konferencje, dni otwarte oraz targi dla uczniów.

Reklama Google AdWords – według najnowszych danych – posiada znacznie lepszy zasięg oraz skuteczność w stosunku do ulotek, banerów czy też reklam w telewizji i lokalnym radiu.

Inne sposoby na reklamę szkoły

Jeśli jednak kampania Google AdWords to za mało, warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej, a także posunąć się do nieco innych, wymagających nieco większego nakładu pracy rozwiązań. Mowa tutaj o filmach promujących, które pozwalają uzyskać od potencjalnych kandydatów zaufanie, sympatię oraz wiarygodność. Kandydatom z kolei spoty umożliwiają nie tylko poznanie placówki z bliska, ale i zdobycie najważniejszych informacji, między innymi na temat prowadzonych kierunków. To jednak – aby uzyskać sukces – wymaga przemyślanej strategii.

Reasumując, reklama szkoły prywatnej i uczelni wyższej wymaga nie tylko wyboru skutecznej ścieżki, ale również, a właściwie przede wszystkim strategii marketingowej. Pozwoli ona bowiem osiągnąć zamierzone efekty i przewidywane wyniki.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany