Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklama szkoły i uczelni

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji

Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem oferty edukacyjnej – począwszy od szkoleń – na studiach podyplomowych skończywszy. To z kolei prowadzi w ostatnim czasie do – jak można się domyślić – walki zarówno o uczniów, jak i studentów. Gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, a przede wszystkim szkoły prywatne oraz uczelnie wyższe, które w szczególności muszą walczyć o każdego potencjalnego, zainteresowanego kandydata. Jak więc powinna wyglądać reklama szkoły? Gdzie reklamować się, aby skutecznie trafić do przyszłych uczniów oraz studentów?

O ile uczelnie publiczne i znane w całym kraju zmagają się z marketingiem na obszarze ogólnopolskim, o tyle promocja mniejszych szkół oraz uczelni wyższych powinna odbywać się w głównej mierze w środowisku lokalnym. Coraz więcej jednak placówek tego typu decyduje się na dopasowanie własnej oferty do rynku na terenie Polski. Aby więc odpowiednio promować szkołę, należy przemyśleć strategię marketingową, a w tym zdecydować się na jedną z prostszych, a przy tym najbardziej skutecznych form reklamy – reklamy online.

Google AdWords a reklama szkoły

Z pomocą dla szkół oraz uczelni wyższych przychodzi kampania Google AdWords. Dzięki niej, możesz trafić do niezwykle dużej liczby odbiorców oraz potencjalnych kandydatów na uczniów i studentów. To zaś przekłada się na konkretne wyniki między innymi w rekrutacji.

Kampania Google AdWords jest często stosowana przez szkoły prywatne i uczelnie wyższe, które chcą zareklamować oferowane przez siebie kierunki, kursy, studia, szkolenia i tym podobne, odbiorcom spełniającym określone warunki.

Czym jest Google AdWords?

Reklama Google AdWords pozwala w sposób dokładny sprecyzować informacje na temat potencjalnych kandydatów oraz zainteresowanych daną ofertą. To pozwala z kolei zdobyć nowych studentów, uczniów, a nawet pracowników i firmy, które będą zainteresowane współpracą z Twoją placówką. Warto również wspomnieć, że dzięki tejże kampanii, bez trudu możemy rozpromować organizowane wydarzenie, takie jak konferencje, dni otwarte oraz targi dla uczniów.

Reklama Google AdWords – według najnowszych danych – posiada znacznie lepszy zasięg oraz skuteczność w stosunku do ulotek, banerów czy też reklam w telewizji i lokalnym radiu.

Inne sposoby na reklamę szkoły

Jeśli jednak kampania Google AdWords to za mało, warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej, a także posunąć się do nieco innych, wymagających nieco większego nakładu pracy rozwiązań. Mowa tutaj o filmach promujących, które pozwalają uzyskać od potencjalnych kandydatów zaufanie, sympatię oraz wiarygodność. Kandydatom z kolei spoty umożliwiają nie tylko poznanie placówki z bliska, ale i zdobycie najważniejszych informacji, między innymi na temat prowadzonych kierunków. To jednak – aby uzyskać sukces – wymaga przemyślanej strategii.

Reasumując, reklama szkoły prywatnej i uczelni wyższej wymaga nie tylko wyboru skutecznej ścieżki, ale również, a właściwie przede wszystkim strategii marketingowej. Pozwoli ona bowiem osiągnąć zamierzone efekty i przewidywane wyniki.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Błędy w reklamach Google Ads
Martyna Mikołajczak

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji online są reklamy, które pojawiają się przed oczami internautów w sieci wyszukiwania Google. Reklamy […]

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage
Artykuł gościnny

Masz pytania odnośnie Google Ads? Zerknij – może właśnie udzieliliśmy odpowiedzi! 30 października Daniel Chruściński – czyli jeden z naszych […]

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!
Olga Badeusz

Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów! Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak […]

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!
Dominika Słomka

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku? Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów […]

Przewodnik Youtube – 3 zasady tworzenia skutecznej reklamy video!
Dominika Słomka

Zacznijmy od tego, że format wideo to #musthave 2019 roku. Mówią o tym media, dane z branżowych raportów, serwisy społecznościowe […]

Pomoc Google Adwords – metody kontaktu
Agnieszka Talarska

Jak skontaktować się z Google? To proste! Zespół Verseo zawsze pomaga swoim klientom w rozwiązywaniu problemów. Pomoc Google w konkretnych […]