Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Jeden komentarz

Case study – branża meblarska (SEO)

Case Study SEO

Sprzedaż usługi SEO wymaga od opiekuna dodatkowych kompetencji iluzjonisty, a od klienta dozy zaufania. Dlaczego? Ponieważ termin zwrotu inwestycji nie jest łatwy do precyzyjnego określenia. Specjalista SEO może jednak zapewnić, że pozytywne efekty podjętych działań będą widoczne, a dodatkowo trwalsze, niż w przypadku ruchu pozyskanego z kampanii płatnych. Przykład jednego z naszych klientów pokazuje, że cierpliwość popłaca. 

Z domeną krzesladesign.pl jesteśmy związani zawodowo od grudnia 2020 roku, realizując dla niej pakiet SEO. Początkowo budżet wynosił 3500 złotych, obecnie został zwiększony do 4500 złotych.

Strona bazuje na rozwiązaniach oferowanych przez platformę Shoper. Jej pozycjonowanie z pomocą Verseo rozpoczęło się tuż po stworzeniu e-sklepu. Wiązało się to z małą widocznością witryny oraz czasem potrzebnym na zaindeksowanie strony przez roboty Google. Obecnie serwis ma około 480 podstron w site.

Jak tłumaczy Joanna Michalska, Expert SEO w Verseo, dedykowany pozycjoner klienta:

Domena była dobrze skonstruowana i młoda, z niewielką liczbą linków. Na początku zoptymalizowaliśmy ją pod kątem SEO, meta tagów. Następnym etapem naszego działania było nasycenie strony odpowiednimi treściami – nasi copywriterzy stworzyli unikalne opisy produktów, poszczególnych kategorii i subkategorii, dostarczyli również wartościowe wpisy blogowe. Równolegle odbywało się działanie w ramach link buldingu – linkowanie z zapleczy dedykowanych, zbiorczych oraz tworzenie artykułów sponsorowanych. To standardowe działania z zakresu SEO, które w przypadku tej domeny odnoszą zamierzone efekty, strona dobrze na nie reaguje. Nie ma problemu z działaniem, nie ma błędów w indeksowaniu.

SEO – pozycjonowanie stron a efekty

W biznesie wszystkie podejmowane działania muszą mieć racjonalne uzasadnienie w statystykach i… opłacalności. W opisywanym przykładzie ich sensowność i rentowność widać gołym okiem.

New call-to-action
New call-to-action

Wzrosty widoczności fraz kluczowych w TOP 10:

Dane szacunkowe pozwalają mniemać, że tendencja wzrostowa zostanie utrzymana.

Gdy w grudniu 2020 roku rozpoczynaliśmy działania w ramach umowy SEO, klient miał jedną frazę w TOP 10. Niespełna rok później były to już 72 frazy, a w sierpniu 2022 aż 119!

Dane z SEMStorm – wykresy za okres marzec 2020 – sierpień 2022

TOP 10:

TOP 50:

Ruch na stronie:

Liczba domen, z których pochodzą linki:

Strony, z których pochodzą linki:

O wynikach SEO, które cieszą podwójnie

Branża meblarska należy do kategorii trudnych. 

Jak wyjaśnia Dariusz Cichocki, Business Development Manager w Verseo, dedykowany opiekun klienta, jej konkurencyjność wzmocniła dodatkowo sytuacja epidemiologiczna:

Branża meblarska dynamicznie się rozwija i jest konkurencyjna. Pandemia wzmocniła ten trend. To zrozumiałe – zostaliśmy zmuszeni do tego, by więcej czasu spędzać w domu, dlatego przesunęliśmy część budżetu na jego wyposażenie lub doposażenie, by żyło nam się w nim bardziej komfortowo. […] Dodatkowo Polska jest jednym z największych producentów mebli na świecie. Coraz więcej klientów stawia na sprzedaż na rodzimym rynku, a nie tylko na eksport. To skutkuje zwiększeniem konkurencyjności i wzrostem cen reklam w wirtualnej przestrzeni.

Specjalista zwraca uwagę, że na sukces sprzedaży w e-commerce wpływa wiele dodatkowych czynników. W tym przypadku na uwagę zasługują:

New call-to-action
New call-to-action
  • prosty, intuicyjny sklep (UX)
  • konkurencyjne ceny
  • wysoka jakość
  • wpisywanie się w trendy
  • czułość na zapotrzebowanie rynku
  • formy transportu i płatności
  • dostępność produktów
  • dobrze stworzone opisy 
  • czas realizacji zamówienia
  • wygodny transport (niektóre meble przyjeżdżają już skręcone).

W przypadku tej współpracy zostały zachowane wszystkie z powyższych elementów, które w połączeniu z doświadczeniem i zaangażowaniem pozycjonerów, musiały zaowocować dobrymi wynikami.

Klient ma do nas zaufanie. Oczekuje efektu, a nie ślepej realizacji wcześniejszych ustaleń. Jest elastyczny, co pozwala na bieżąco reagować na wszelkie zmiany, zwinnie dopasowywać się do sytuacji. W raportach kwartalnych ujmujemy nasze aktywności oraz ich efekty. Jeśli klient chce dokonać modyfikacji na stronie, zawsze informuje nas o tym wcześniej i prosi o doradztwo. To działa – możemy wtedy zlecić napisanie nowych treści, zająć się linkowaniem. Dzięki takiemu partnerstwu wszystkie strony wygrywają – dosłownie i w przenośni! W tym miejscu warto wspomnieć także, że budżet jest adekwatny do tego, co chcemy promować. Gdy trzeba zwiększyć zakres działań promocyjnych, klient jest na to otwarty. Brak hamulców pozwala nam realizować założenia, bez zbędnych przestojów – tłumaczy Dariusz Cichocki.

Joanna Michalska dodaje, że praca bez wytwarzania presji przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty. Oddelegowanie osoby do kontaktu z ramienia firmy klienta ułatwia wzajemną komunikację i również wpływa na podniesienie wartości współpracy.

W przypadku tej strony budowaliśmy widoczność i profil linków od podstaw, co jest jednocześnie dużym wyzwaniem, ale i okazją, by pokazać, jak SEO może wpłynąć na wyniki sprzedaży. Ważne jest szybkie reagowanie na zmiany w algorytmie – w momencie, gdy dynamika wzrostu słabła, szukaliśmy sposobu na kolejne zwiększenie widoczności. W efekcie sierpień 2022 zamykaliśmy z historycznie najlepszym rezultatem. Z mojej perspektywy to bardzo dobra współpraca, z widocznymi efektami i dalszą perspektywą rozwoju – ocenia Michalska.

Pozycjonowanie stron z Verseo – jest Pan zadowolony?

O obopólnie satysfakcjonującej współpracy może świadczyć komentarz klienta, który nie tylko przedłużył z nami umowę, ale także zdecydował się zwiększyć budżet z 3500 złotych do 4500 złotych.

Współpracę z Verseo przy pozycjonowaniu sklepu krzesladesign.pl rozpoczęliśmy po dobrych wynikach w kampaniach Google Ads. Wiedzieliśmy, że jeden kanał marketingowy nam nie wystarczy i musimy zacząć walczyć o pozyskanie nowych klientów również z innych źródeł. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że SEO nie jest łatwym kanałem, wymaga czasu i cierpliwości. Dowody owocnej współpracy z zakresu SEO widać jednak gołym okiem, w prezentowanych statystykach. Od czasu podjęcia wspólnych działań w ramach pozycjonowania podnieśliśmy znacząco rentowność biznesu. Doceniamy sposób komunikacji oraz rzetelne podejście naszego opiekuna. Razem wypracowaliśmy już silne pozycje, ale nie zatrzymujemy się i rozwijamy dalej z agencją Verseo – wyjaśnia Rafał Bagiński, Product Manager Krzesła Design.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Łapiemy rzucaną rękawicę. W locie! Chcesz zagrać z nami? Wypełnij formularz i odbierz bezpłatną wycenę!

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany