Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Jak promować firmę na rynku lokalnym. 5 sposobów

Jak promować firmę na rynku lokalnym. 5 sposobów - zdjęcie nr 1

Jak promować firmę na rynku lokalnym. 5 sposobów - zdjęcie nr 2

5 sposobów na to jak promować firmę na rynku lokalnym

Wśród części przedsiębiorców lokalnych pokutuje przekonanie, że reklama w sieci to duży wydatek. Jednocześnie wielu z nich lekką ręką wydaje ciężko zarobione pieniądze na billboardy, ulotki i szyldy. Gdy usługi świadczymy lokalnie, a działania promocyjne w sieci dobrze rozplanujemy, skupiając się na jednym kanale, małym kosztem możemy realizować nasze cele biznesowe. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że główną przewagą e-marketingu nad tradycyjnymi formami promocji jest mierzalność jego efektów. Nigdy nie dowiemy się, czy nasz potencjalny klient zobaczył naszą planszę reklamową, obok której dziennie przejeżdża tysiąc samochodów i akurat dlatego postanowił odwiedzić naszą siedzibę. Inaczej jest w przypadku np. bannerów w sieci reklamowej Google – zobaczymy ile osób je widziało, ile z nich weszło na stronę, a kto spośród nich spędził na niej więcej czasu, bądź wykonał połączenie, czy zamówił wizytę. Jak promować firmę na rynku lokalnym?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

1. Daj się znaleźć!

Podstawą wszelkich działań e-marketingowych dla promocji firmy na rynku lokalnym jest strona internetowa. Przestarzałe i powolne witryny o mało atrakcyjnej szacie graficznej odstraszają naszych potencjalnych klientów. Najważniejsze, aby zadbać o prostą i intuicyjną nawigację strony. Najlepiej, gdy strona zawiera kilka podstron z odpowiednio pogrupowanymi dla klienta informacjami. Logiczna segregacja informacji na stronie sprawi , że strona będzie atrakcyjna zarówno dla internauty, jak i robotów Google’a. Tworząc treść na stronę trzeba stanowczo unikać wszelkiego kopiowania z innych źródeł, a także trzeba zadbać, aby tekst nie powtarzał się na różnych podstronach witryny. Unikniemy dzięki temu tzw. duplicate content, a wartościowa i unikalna treść uczyni naszą stronę bardziej atrakcyjną w oczach wyszukiwarki, co w rezultacie może przyczynić się do wzrostu widoczności naszego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jeśli nie czujemy się na siłach, aby stworzyć od podstaw stronę wizytówkową, a nie chcemy inwestować dużych kwot w prace informatyka, z pomocą przyjdą nam popularne systemy CMS, które umożliwiają intuicyjne zarządzanie stroną. Dzięki platformom, takim jak WordPress, bez większego trudu zaplanujemy układ naszej strony i będziemy mogli na bieżąco zarządzać jej treścią. W internecie można znaleźć dużo gotowych szablonów z edytowalną warstwą graficzną, co znacznie ułatwia proces budowania strony.

Podczas tworzenia strony musimy zadbać o jej responsywność. Strona wizytówkowa naszego biznesu powinna wyświetlać się prawidłowo, zarówno w wersji na komputery stacjonarne, jak i na urządzenia mobilne. Dzięki temu będziemy w stanie dotrzeć z naszą informacją do coraz bardziej wymagających użytkowników, jak i sprostamy wymaganiom Google’a. Z najnowszych informacji wynika, że dostosowanie strony do urządzeń mobilnych stało się czynnikiem rankingowym, który może wpłynąć na pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to również istotna kwestia z punktu widzenia kampanii Adwords, gdyż dobrze skonstruowane responsywne strony przyczynią się do osiągnięcia wyższego wyniku jakości strony docelowej, co znacząco wpływa na eksponowanie reklam w wyszukiwarkach. Pod tym linkiem znajdziesz więcej informacji na temat tego, jak zaprojektować dobrą stronę internetową.

2. Adwords – kilka podstawowych wskazówek

Z racji tego, że pozycjonowanie strony w wynikach organicznych to proces długotrwały, zwłaszcza w przypadku nowych stron, po postawieniu witryny naszej lokalnej firmy warto zadbać na samym początku o skuteczną kampanię PPC(pay per click). Świadcząc usługi lokalnie, możemy zawęzić kampanię do naszego rynku. Kampania może wyświetlać się w danym mieście / lokalizacji, bądź w określonym promieniu od niego – np. 20 kilometrów. Dzięki temu, przy mniejszym budżecie, mamy szansę precyzyjnie dotrzeć do naszej grupy docelowej klientów. Jak promować firmę na rynku lokalnym pod tym kątem? Przy projektowaniu kampanii musimy zrobić research po jakich słowach kluczowych nasi potencjalni klienci szukają w sieci naszych usług. Z pomocą przyjdzie tu Planer Słów Kluczowych, narzędzie Google’a, które zaproponuje nam skuteczne frazy, na podstawie których będziemy mogli stworzyć grupy reklam. Każda grupa reklam powinna zawierać przynajmniej 3 reklamy tekstowe. Zachęcajmy przez nie naszych potencjalnych klientów do wykonania konkretnego działania, np. zadzwonienia do nas. Dużo osób zapomina o dodaniu do kampanii rozszerzeń, które nie dość, że wpływają pozytywnie na wynik jakości naszej reklamy, to czynią ją obszerniejszą i bardziej funkcjonalną dla klienta. Dzięki rozszerzeniom, możemy umożliwić klientom połączenie się z nami poprzez podanie numeru telefonu, bądź też przy połączeniu z kontem Google Moja Firma, przekierowanie od razu do map Google, gdzie będzie zaznaczona nasza siedziba. Dla firm usługowych, typu wcześniej wspomnianej pomocy drogowej, niezwykle skuteczną może być kampania typu 'Tylko połączenie’. Umożliwi ona połączenie się z naszą firmą prosto ze strony wyników wyszukiwania Google. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tej kwestii możesz napisać bezpośrednio do nas – wycena działań jest całkowicie darmowa.

3. SEO – podstawowa optymalizacja strony internetowej

Stawiając pierwsze kroki w promowaniu naszej witryny i naszej lokalnej firmy musimy zadbać o odpowiednią jej optymalizację pod kątem pozycjonowania w wynikach organicznych. Elementarną podstawą są odpowiednie znaczniki meta. Zastosowanie prawidłowych meta tytułów i opisów strony ma fundamentalne znaczenie, jeśli chodzi o prezentację naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to element w zasadzie niewidoczny dla użytkownika podczas lektury treści, natomiast niezwykle istotny dla robotów Google’a. W opisach meta warto zawrzeć słowa kluczowe, na które w poźniejszym etapie chcemy być widoczni w wyszukiwarce. Coraz większe znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej ma również prędkość jej ładowania. Po stworzeniu powinno się przeskanować ją narzędziem oceniającym tempo wczytywania witryny dla naszych potencjalnych klientów. Z pomocą przyjdzie Pagespeed Insights, które w podstawowym zakresie oceni poszczególne elementy strony sprawiające, iż czas ładowania wydłuża się. Od początku trzeba zadbać o optymalizację obrazków, gdyż duże pliki graficzne potrafią znacząco spowolnić naszą witrynę. Jak promować firmę na rynku lokalnym? Musisz się pokazać i ułatwić kontakt ze sobą! 

4. Promocja firmy na rynku lokalnym – Landing page 

Dla części firm lokalnych z pomocą przyjdą proste i funkcjonalne landing pages. Ich zadaniem jest wymuszenie na użytkowniku konkretnej reakcji, czyli np. wykonania telefonu, pozostawienia danych kontaktowych w formularzu, bądź szybkiego zamówienia określonego towaru. Jest to idealne rozwiązanie dla branży usługowej, zwłaszcza firm, które odpowiadają za pomoc klientom w nagłych wypadkach. Przykładowo, gdy zepsuje się nam auto na trasie, chwytamy za smartphone’a i jak najszybciej chcemy wykonać połączenie do pierwszej z brzegu pomocy drogowej. W tej sytuacji, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom potencjalnego klienta idealnie sprawdzi się landing page z opcją bezpośredniego połączenia. Wówczas zaraz po kliknięciu w przycisk na stronie, zostanie wykonane połączenie.

5. Jak promować firmę na rynku lokalnym dzięki Google Moja Firma

Niezwykle skutecznym sposobem na dotarcie do nowych klientów dla przedsiębiorców świadczących usługi lokalnie, stały się wizytówki Google. W wizytówce możemy zawrzeć większość podstawowych informacji o firmie. Jeśli prowadzimy restaurację warto zadbać o to, żeby w wizytówce były dokładnie podane godziny otwarcia lokalu na każdy dzień tygodnia oraz numer telefonu, pod którym można dokonać rezerwacji. Z poziomu wizytówki internauta od razu będzie mógł połączyć się z naszą firmą, bądź zapisać numer w smartphonie. Zachęcamy do podzielenia się podstawowymi informacjami o naszej ofercie w opisie wizytówki oraz o przydzielenie jej odpowiedniej kategorii. Niezbędne będzie dodanie adresu naszej siedziby i zaznaczenie jej na mapie Google. Dzięki temu potencjalni klienci nie będą mieli problemu z dotarciem do nas. Trzeba pamiętać również o dodaniu zdjęć z wnętrza naszej siedziby, lub lokalu. Wizytówka umożliwia naszym klientom dodawanie opinii o naszej ofercie. Warto zachęcić naszych klientów do pozostawiania opinii, gdyż im więcej pozytywnych ocen oraz informacji i materiałów, tym nasza 'mapka’ będzie budziła większe zaufanie wśród internautów i będzie premiowana przez Google.

Podsumowanie

To 5 szybkich – i co ważne – skutecznych odpowiedzi na pytanie jak promować firmę na rynku lokalnym. Przyzwoicie prowadzone kampanie AdWords, odsyłające do przyjemnej strony internetowej, która jest dobrze oznaczona w wyszukiwarce Google, praktycznie zagwarantują nam ruch i rosnące przychody. Te działania nie wymagają też dużych nakładów finansowych. Wystartuj z promocją swojej lokalnej firmy już dzisiaj!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany