Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Case study – branża obuwnicza (Google Ads, SEO)

case study branża obuwnicza

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród różnorodnych propozycji atrakcyjnych zarówno wizualnie, jak i cenowo, nie jest łatwo zostać zauważonym. Wyzwania to jednak nasz chleb powszedni – zobaczcie, jak sobie z nimi radzimy.

Sklep obuwniczy z omawianego przykładu powierzył nam swoje kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie strony i jest z nami od niemal pół roku – od grudnia 2020. Podczas ostatnich miesięcy intensywnie działaliśmy, optymalizując reklamy w Google, wprowadzając na stronie zmiany korzystne z punktu widzenia SEO i rozbudowując profil linków. Rezultaty pracy naszych specjalistów przedstawiają się imponująco. Omówmy krótko 3 ostatnie miesiące prowadzenia kampanii – tu zmiany zachodzą na tyle szybko, że można skupić się na krótszym okresie – oraz nieco ponad 5 miesięcy pozycjonowania. 

Co można osiągnąć w Google Ads przez trzy miesiące? Z naszymi specjalistami – naprawdę wiele. Udało nam się znacznie zwiększyć zainteresowanie reklamami klienta, co przełożyło się na wzrost liczby kliknięć reklamy o ponad 300%! Nie są to jednak puste, nic nieznaczące kliki – trzy miesiące regularnie prowadzonych działań optymalizacyjnych pozwoliły zwiększyć liczbę konwersji aż czterokrotnie. 

Wzrost o 332,99%

Mimo że zainteresowanie ofertą mocno wzrosło, a klient zdecydował się powierzyć nam dodatkowy budżet na reklamę, koszt konwersji nie wzrósł, a wręcz przeciwnie – spadł aż o 25%. Oznacza to, że opłata za osiągnięcie wyznaczonego celu reklamowego stała się niższa o ¼. Jest to doskonały wynik w sytuacji, gdy budżet zostaje znacznie zwiększony w krótkim czasie.

New call-to-action
New call-to-action
Wzrost o 409,18%
Spadek o 25,86%

Decyzja klienta o zwiększeniu wydatków na reklamę otworzyła przed nami nowe możliwości optymalizacji – nie jest tajemnicą, że im większy budżet, tym więcej danych dla samouczących się algorytmów reklamowych. Ponieważ kampanie chodzą od kilku miesięcy, mieliśmy już o nich sporo informacji, które wykorzystaliśmy, by wyciągnąć z reklam jeszcze więcej. Duet człowiek-maszyna zagrał w doskonałej harmonii, a to pozwoliło nam podnieść przychód z kampanii o ponad 200 000 zł (wzrost o 328,94%).

Zwrot z inwestycji

Optymalizacja reklam zaowocowała podniesieniem ROAS, czyli zwrotu z inwestycji w kampanie. Trzy miesiące temu za każdą wydaną na reklamę złotówkę klient uzyskiwał około 7,50 zł przychodu. Teraz każda złotówka przynosi mu już 8,50 zł, ale nadal walczymy o jeszcze lepsze efekty.

(porównanie okresu 16.01-16.02.2021 do 16.04-16.05.2021)

Wyniki SEO po pół roku działań

W SEO startowaliśmy niemalże od zera. Kiedy klient powierzył nam opiekę nad stroną, nie miał żadnych fraz w TOP3 ani TOP10, a w TOP50 znajdowało się ledwie nieco ponad 50 fraz. Widoczność jego strony w porównaniu z witrynami konkurencji była bardzo niewielka. Przeprowadziliśmy więc szczegółowy audyt i wyodrębniliśmy największe błędy na stronie i obszary z niewykorzystanym potencjałem SEO. Wzięliśmy się za poprawki czysto techniczne, dobór najlepszych fraz kluczowych i ulepszenie profilu linków. 

New call-to-action
New call-to-action

Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint i minie jeszcze trochę czasu, zanim osiągniemy cele, jakie założyliśmy wspólnie z klientem. Po niecałym pół roku działań z radością obserwujemy już jednak pierwsze efekty naszej pracy. Klient ma pierwszą frazę w TOP3, a do TOP10 udało nam się wprowadzić 150 fraz, co jest świetnym wynikiem w tak konkurencyjnej branży. 

Spektakularny wzrost widać też w TOP50 – tutaj mamy już ponad 3000 fraz. Oznacza to, że ich liczba od grudnia 2020 roku wzrosła sześćdziesięciokrotnie

Oczywiście każdy klient to osobna historia i nie można zagwarantować identycznych wyników dla każdej marki z branży. Zwrot z reklam i wzrost widoczności na skutek pozycjonowania to składowa różnych czynników. Wpływ na nie mają wiek i historia domeny, budżet na kampanie reklamowe, liczba koniecznych do wprowadzenia zmian na stronie i wiele, wiele innych aspektów. Jedno jest jednak pewne – połączenie wiedzy klienta o jego produktach czy usługach z naszą wiedzą z zakresu marketingu online mogą przynosić świetne rezultaty – dlatego udana współpraca to podstawa każdego sukcesu.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 5/5 ( na podstawie 1 oceny )

Autor artykułu

Polonistka z przypadku, książkoholiczka z natury. Z marketingiem związana przez czas dłuższy, niż chciałaby to przyznać, specjalizuje się w pisaniu tekstów wszelakich na bloga Verseo. Jest członkiem Działu Marketingu i pracuje przy różnych projektach, z których nie wszystkie ujrzały już światło dzienne. W pracy najbardziej lubi to, że nie musi się w niej pojawiać przed 9.00, w życiu - ludzi z absurdalnym poczuciem humoru. Według profesjonalnych testów internetowych w 90% jest kotem i jest warta absurdalnie mało wielbłądów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany