Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Case study – branża obuwnicza

case study branża obuwnicza

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród różnorodnych propozycji atrakcyjnych zarówno wizualnie, jak i cenowo, nie jest łatwo zostać zauważonym. Wyzwania to jednak nasz chleb powszedni – zobaczcie, jak sobie z nimi radzimy.

Sklep obuwniczy z omawianego przykładu powierzył nam swoje kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie strony i jest z nami od niemal pół roku – od grudnia 2020. Podczas ostatnich miesięcy intensywnie działaliśmy, optymalizując reklamy w Google, wprowadzając na stronie zmiany korzystne z punktu widzenia SEO i rozbudowując profil linków. Rezultaty pracy naszych specjalistów przedstawiają się imponująco. Omówmy krótko 3 ostatnie miesiące prowadzenia kampanii – tu zmiany zachodzą na tyle szybko, że można skupić się na krótszym okresie – oraz nieco ponad 5 miesięcy pozycjonowania. 

Co można osiągnąć w Google Ads przez trzy miesiące? Z naszymi specjalistami – naprawdę wiele. Udało nam się znacznie zwiększyć zainteresowanie reklamami klienta, co przełożyło się na wzrost liczby kliknięć reklamy o ponad 300%! Nie są to jednak puste, nic nieznaczące kliki – trzy miesiące regularnie prowadzonych działań optymalizacyjnych pozwoliły zwiększyć liczbę konwersji aż czterokrotnie. 

Wzrost o 332,99%

Mimo że zainteresowanie ofertą mocno wzrosło, a klient zdecydował się powierzyć nam dodatkowy budżet na reklamę, koszt konwersji nie wzrósł, a wręcz przeciwnie – spadł aż o 25%. Oznacza to, że opłata za osiągnięcie wyznaczonego celu reklamowego stała się niższa o ¼. Jest to doskonały wynik w sytuacji, gdy budżet zostaje znacznie zwiększony w krótkim czasie.

Wzrost o 409,18%
Spadek o 25,86%

Decyzja klienta o zwiększeniu wydatków na reklamę otworzyła przed nami nowe możliwości optymalizacji – nie jest tajemnicą, że im większy budżet, tym więcej danych dla samouczących się algorytmów reklamowych. Ponieważ kampanie chodzą od kilku miesięcy, mieliśmy już o nich sporo informacji, które wykorzystaliśmy, by wyciągnąć z reklam jeszcze więcej. Duet człowiek-maszyna zagrał w doskonałej harmonii, a to pozwoliło nam podnieść przychód z kampanii o ponad 200 000 zł (wzrost o 328,94%).

Zwrot z inwestycji

Optymalizacja reklam zaowocowała podniesieniem ROAS, czyli zwrotu z inwestycji w kampanie. Trzy miesiące temu za każdą wydaną na reklamę złotówkę klient uzyskiwał około 7,50 zł przychodu. Teraz każda złotówka przynosi mu już 8,50 zł, ale nadal walczymy o jeszcze lepsze efekty.

(porównanie okresu 16.01-16.02.2021 do 16.04-16.05.2021)

Wyniki SEO po pół roku działań

W SEO startowaliśmy niemalże od zera. Kiedy klient powierzył nam opiekę nad stroną, nie miał żadnych fraz w TOP3 ani TOP10, a w TOP50 znajdowało się ledwie nieco ponad 50 fraz. Widoczność jego strony w porównaniu z witrynami konkurencji była bardzo niewielka. Przeprowadziliśmy więc szczegółowy audyt i wyodrębniliśmy największe błędy na stronie i obszary z niewykorzystanym potencjałem SEO. Wzięliśmy się za poprawki czysto techniczne, dobór najlepszych fraz kluczowych i ulepszenie profilu linków. 

Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint i minie jeszcze trochę czasu, zanim osiągniemy cele, jakie założyliśmy wspólnie z klientem. Po niecałym pół roku działań z radością obserwujemy już jednak pierwsze efekty naszej pracy. Klient ma pierwszą frazę w TOP3, a do TOP10 udało nam się wprowadzić 150 fraz, co jest świetnym wynikiem w tak konkurencyjnej branży. 

Spektakularny wzrost widać też w TOP50 – tutaj mamy już ponad 3000 fraz. Oznacza to, że ich liczba od grudnia 2020 roku wzrosła sześćdziesięciokrotnie

Oczywiście każdy klient to osobna historia i nie można zagwarantować identycznych wyników dla każdej marki z branży. Zwrot z reklam i wzrost widoczności na skutek pozycjonowania to składowa różnych czynników. Wpływ na nie mają wiek i historia domeny, budżet na kampanie reklamowe, liczba koniecznych do wprowadzenia zmian na stronie i wiele, wiele innych aspektów. Jedno jest jednak pewne – połączenie wiedzy klienta o jego produktach czy usługach z naszą wiedzą z zakresu marketingu online mogą przynosić świetne rezultaty – dlatego udana współpraca to podstawa każdego sukcesu.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

audyt stron internetowych
Audyt stron internetowych
Maciej Popiołek

Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi firmy. Nierzadko zdarza się jednak, […]

Jak różne generacje korzystają z social mediów?
Magdalena Walczak

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że wraz ze zmianami w otaczającym świecie zmienia się też ludzka mentalność, a wydarzenia z […]

Trendy wyszukiwania Google – wzrost popularności rozbudowanych zapytań!
Maciej Popiołek

Co się wyszukuje? Przedstawiamy ostatnie zmiany zachowań i trendy wyszukiwania Google Okazuje się, że wraz z technologią, również nasze zachowania […]

reklama displayowa
Reklama displayowa
Magdalena Walczak

Różnorodność formatów reklamowych oferowanych przez Google Ads jest imponująca. Każdy realizuje nieco inne cele, dlatego to ich umiejętne łączenie często […]

Treści marketingowe i metoda klastrów tematycznych – porady Hubspot
Maciej Popiołek

Nowoczesny marketing internetowy jest oparty na treści. Dobrze znane powiedzenie „content is the king” jest obecnie bardziej prawdziwe niż kiedykolwiek […]

reklama dla sklepu internetowego
Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?
Maciej Popiołek

Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupami online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to […]