Spis treści
Czytasz teraz:
Case study – branża obuwnicza (Google Ads, SEO)
Zamknij
W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród różnorodnych propozycji atrakcyjnych zarówno wizualnie, jak i cenowo, nie jest łatwo zostać zauważonym. Wyzwania to jednak nasz chleb powszedni – zobaczcie, jak sobie z nimi radzimy.
Sklep obuwniczy z omawianego przykładu powierzył nam swoje kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie strony i jest z nami od niemal pół roku – od grudnia 2020. Podczas ostatnich miesięcy intensywnie działaliśmy, optymalizując reklamy w Google, wprowadzając na stronie zmiany korzystne z punktu widzenia SEO i rozbudowując profil linków. Rezultaty pracy naszych specjalistów przedstawiają się imponująco. Omówmy krótko 3 ostatnie miesiące prowadzenia kampanii – tu zmiany zachodzą na tyle szybko, że można skupić się na krótszym okresie – oraz nieco ponad 5 miesięcy pozycjonowania.
Google Ads – jak poprawiły się wyniki w 3 miesiące?
Co można osiągnąć w Google Ads przez trzy miesiące? Z naszymi specjalistami – naprawdę wiele. Udało nam się znacznie zwiększyć zainteresowanie reklamami klienta, co przełożyło się na wzrost liczby kliknięć reklamy o ponad 300%! Nie są to jednak puste, nic nieznaczące kliki – trzy miesiące regularnie prowadzonych działań optymalizacyjnych pozwoliły zwiększyć liczbę konwersji aż czterokrotnie.
Mimo że zainteresowanie ofertą mocno wzrosło, a klient zdecydował się powierzyć nam dodatkowy budżet na reklamę, koszt konwersji nie wzrósł, a wręcz przeciwnie – spadł aż o 25%. Oznacza to, że opłata za osiągnięcie wyznaczonego celu reklamowego stała się niższa o ¼. Jest to doskonały wynik w sytuacji, gdy budżet zostaje znacznie zwiększony w krótkim czasie.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Decyzja klienta o zwiększeniu wydatków na reklamę otworzyła przed nami nowe możliwości optymalizacji – nie jest tajemnicą, że im większy budżet, tym więcej danych dla samouczących się algorytmów reklamowych. Ponieważ kampanie chodzą od kilku miesięcy, mieliśmy już o nich sporo informacji, które wykorzystaliśmy, by wyciągnąć z reklam jeszcze więcej. Duet człowiek-maszyna zagrał w doskonałej harmonii, a to pozwoliło nam podnieść przychód z kampanii o ponad 200 000 zł (wzrost o 328,94%).
Zwrot z inwestycji
Optymalizacja reklam zaowocowała podniesieniem ROAS, czyli zwrotu z inwestycji w kampanie. Trzy miesiące temu za każdą wydaną na reklamę złotówkę klient uzyskiwał około 7,50 zł przychodu. Teraz każda złotówka przynosi mu już 8,50 zł, ale nadal walczymy o jeszcze lepsze efekty.
(porównanie okresu 16.01-16.02.2021 do 16.04-16.05.2021)
Wyniki SEO po pół roku działań
W SEO startowaliśmy niemalże od zera. Kiedy klient powierzył nam opiekę nad stroną, nie miał żadnych fraz w TOP3 ani TOP10, a w TOP50 znajdowało się ledwie nieco ponad 50 fraz. Widoczność jego strony w porównaniu z witrynami konkurencji była bardzo niewielka. Przeprowadziliśmy więc szczegółowy audyt i wyodrębniliśmy największe błędy na stronie i obszary z niewykorzystanym potencjałem SEO. Wzięliśmy się za poprawki czysto techniczne, dobór najlepszych fraz kluczowych i ulepszenie profilu linków.
Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint i minie jeszcze trochę czasu, zanim osiągniemy cele, jakie założyliśmy wspólnie z klientem. Po niecałym pół roku działań z radością obserwujemy już jednak pierwsze efekty naszej pracy. Klient ma pierwszą frazę w TOP3, a do TOP10 udało nam się wprowadzić 150 fraz, co jest świetnym wynikiem w tak konkurencyjnej branży.
Spektakularny wzrost widać też w TOP50 – tutaj mamy już ponad 3000 fraz. Oznacza to, że ich liczba od grudnia 2020 roku wzrosła sześćdziesięciokrotnie.
Oczywiście każdy klient to osobna historia i nie można zagwarantować identycznych wyników dla każdej marki z branży. Zwrot z reklam i wzrost widoczności na skutek pozycjonowania to składowa różnych czynników. Wpływ na nie mają wiek i historia domeny, budżet na kampanie reklamowe, liczba koniecznych do wprowadzenia zmian na stronie i wiele, wiele innych aspektów. Jedno jest jednak pewne – połączenie wiedzy klienta o jego produktach czy usługach z naszą wiedzą z zakresu marketingu online mogą przynosić świetne rezultaty – dlatego udana współpraca to podstawa każdego sukcesu.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.