Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

HubSpot w BNI Polska z Verseo – Case Study

HubSpot w BNI Polska z Verseo – Case Study - zdjęcie nr 1

BNI Hubspot

BNI to organizacja, której w świecie biznesu nie trzeba przedstawiać. Ogromne konsorcjum łączące organizacje z całego świata z silnym polskim oddziałem tylko na terenie naszego kraju zrzesza ponad 1600 firm, dzielących się między sobą wiedzą, doświadczeniem i kontaktami. W myśl zasady Givers Gain (dający dostaje) każdy członek BNI zyskuje na polecaniu innym przedsiębiorstwom sprawdzonych podwykonawców, współpracowników czy dzieleniu się biznesowymi doświadczeniami.

Trwającą do dziś współpracę z BNI rozpoczęliśmy w grudniu 2021 roku. Sam klient pierwotnie korzystał z usług innego partnera HubSpot podczas wdrożenia, jednak po blisko dwóch latach zdecydował się na przejście do Verseo. Jak wygląda nasza kooperacja i w jaki sposób pomogliśmy BNI w realizowaniu swojej misji? Zapraszamy do rozbudowanego Case Study współpracy Verseo z BNI Polska.

Z uwagi na skalę swoich działań BNI Polska korzysta z modułu Marketing Hub Enterprise wspartego Sales oraz Service w wersji Professional. 

Zaawansowane wdrożenia od Verseo

Z uwagi na znajomość systemu i codzienne korzystanie z niego przez BNI nie musieliśmy przeprowadzać wdrożenia ani szkoleń użytkowników. Początkowo zostaliśmy poproszeni o usprawnienie zaawansowanego raportowania w HubSpocie. Kiedy okazało się, że nasze pomysły i działania dobrze wpasowują się w wymagania klienta, przyszła pora na znacznie bardziej rozbudowane zadanie. Mowa o spięciu automatyzacji mailingów HubSpota z systemem fakturowym, co pozwalałoby na automatycznie wysyłanie faktur proforma, a następnie finalnych faktur klientom BNI.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

HubSpot w BNI Polska z Verseo – Case Study - zdjęcie nr 4

Jak działa to od kulis? Na podstawie umieszczonych w HubSpocie deali w lejkach sprzedażowych automatycznie tworzą się tickety, które z kolei wysyłają webhookami informacje do systemu fakturowego. Ten generuje proformę z danymi pobranymi z deala w HubSpocie. Dostawca rozwiązań fakturowych przygotował kod, który odbierał wysyłane przez nasze rozwiązanie webhooki po stronie systemu księgowego.

Wygenerowana proforma trafia jako link do pola do kontaktu powiązanego z ticketem wraz z linkiem do płatności do osobnego pola (z uwagi na specyfikę rozliczeń BNI tutaj może wystąpić scenariusz, w którym trafiają 2 różne linki do 2 różnych proform na różne kwoty, a tym samym 2 linki do płatności na różne kwoty – wtedy klient wybiera, która opcja jest dla niego lepsza).

Jednocześnie od razu za pomocą linków w wiadomości klient może opłacić zamówienie online dzięki integracji z systemami płatniczymi. Po opłaceniu proformy zostaje link do właściwej faktury, który jest wysyłany przez kolejny szablon mailowy.

HubSpot w BNI Polska z Verseo – Case Study - zdjęcie nr 5

Arkusze na podstawie formularza – pobieranie danych bezpośrednio do PDF

Stworzyliśmy automatyzację mającą na celu generowanie arkuszy PDF z danymi dotyczącymi m.in. zadowolenia z usług BNI u poszczególnych członków społeczności. Nasze rozwiązanie pozwoliło usprawnić proces generowania arkuszy, który wcześniej działał na wpół automatycznie – w tym momencie cały proces nie wymaga żadnej dodatkowej ingerencji specjalisty BNI, aby dane wypełniane przez klienta trafiały do pliku PDF.

Cały proces wygląda następująco:

Stworzyliśmy specjalny formularz, który jest został umieszczony na stronie typu one page. Wypełnienie formularza jest jednocześnie triggerem, który powoduje uruchomienie skryptu.

Skrypt ma za zadanie pobranie wartości ze wszystkich pól formularza oraz wrzucić je do generowanego “w locie” arkusza w formacie PDF. Wygenerowany plik trafia jako załącznik pod kontaktem, który wypełniał arkusz. Dzięki temu wszystkie dane znajdują się w jednym centrum dowodzenia – czyli w HubSpocie.

Na koniec najważniejsze, czyli co na to Klient?

“Współpraca BNI Poland Sp. z o.o. i Verseo rozpoczęła się w 2021 od analizy  możliwości i wprowadzenia indywidualnego systemu raportowania i z powodzeniem trwa do dzisiaj. Z tego powodu pomimo, iż wdrożenie systemu HubSpot zostało pierwotnie przeprowadzone przez inną firmę, zdecydowaliśmy się na powierzenie opieki nad naszym systemem specjalistom z Verseo. Uwagę zwraca przede wszystkim indywidualne podejście do klienta. Zespół wykonał  zadania, które bez eksperckiego know-how byłyby niemożliwe do realizacji – w tym napisanie od podstaw integracji systemu HubSpot z zewnętrznymi usługami czy narzędziami, cały czas pełniąc również rolę doradczą i biorąc pod uwagę „czynnik ludzki”.

Jako marka kierująca się najwyższymi standardami uważamy współpracę z Verseo za wzorową. Specjaliści Verseo ze szczególnym uwzględnieniem Dawida cechują się profesjonalizmem, znajomością narzędzi i dużą elastycznością, a komunikacja stoi na bardzo wysokim poziomie.”

~Łukasz Pasikowski, CRM Manager,  BNI Polska

*Współautorem artykułu jest Dawid Bednarz

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany