Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Google Ads Automated – jak działa? Kto i co może zyskać?

Google Ads Automated – jak działa? Kto i co może zyskać? - zdjęcie nr 1

Google Ads Automated – jak działa?

Według danych zebranych przez gs.statcounter.com Google pozostaje niekwestionowanym monopolistą w Polsce. Ponad 96,6% użytkowników internetu w naszym kraju wybiera właśnie tę wyszukiwarkę. Dalej dłuuuuuuuuugo nie ma nikogo. Mikroskopijne kawałki internetowego tortu dzielą między siebie: Bing z 2,47% udziału na rynku w Polsce i Yahoo! z niecałymi 0,55%. Okruszki przypadły DuckDuckGo (0,2%) i Yandex (0,07%) i Ecosii (0,02%). W praktyce oznacza to mniej więcej tyle, że w naszym kraju prawie każdy użytkownik sieci korzysta z wyszukiwarki Google. A to wystarczający argument, by reklamować w niej swoje produkty i usługi. Komu opłaca się to robić za pomocą Google Ads Automated? Co to jest i dlaczego warto to wiedzieć? Odpowiadamy!

Prowadzenie i optymalizowanie kampanii to chleb powszedni przedsiębiorcy (przynajmniej w teorii :)) sprzedającego w sieci. Rękę na pulsie digital marketingu może trzymać osobiście lub za pośrednictwem sprawdzonej agencji. Pozostaje jeszcze kusząca opcja „mieć ciastko i zjeść ciastko”, czyli realizowana przez Verseo usługa Google Ads Automated!

To nasz sposób na proponowanie klientom coraz więcej za coraz mniej. Google Ads Automated to zmyślne połączenie CZŁOWIEK + MASZYNA, które stosujemy od początku istnienia Verseo.

Zasada działania opiera się na budowaniu architektury konta przez naszego specjalistę. To on przygotowuje konto reklamowe oraz kampanie, dobiera odpowiednie słowa kluczowe, pisze treści, ustawia harmonogram wyświetlania reklam i ustala wstępne stawki za kliknięcie. Konfiguruje także konto Google Analytics lub Google Merchant Center, a po miesiącu opiekę nad kampanią przekazuje klientowi, który w dowolnym momencie może zalogować się do panelu i sprawdzić jej efekty. Monitorowanie nie będzie czasochłonne – wszystko działa na podstawie konkretnej strategii!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ciekawostka…

Pierwotnie klienci korzystający z usługi Google Ads Automated w Verseo nie otrzymywali dostępu do panelu zarządzania, a wszystkie zmiany musiały być wprowadzane przez naszego specjalistę. Dzięki optymalnemu wykorzystaniu algorytmów i automatyzacji możliwe było „oddanie władzy” w ręce klientów. Warto pamiętać, że w Verseo oferujemy możliwość wykupienia dodatkowego wsparcia specjalistów, gdy kampania wymaga rozszerzenia lub konsultacji.

Największe plusy Google Ads Automated to:

  • Oszczędność czasu – kampanie tworzone są przez specjalistów, algorytmy pracują same, a klient jedynie monitoruje efekty i podejmuje sporadyczne działania optymalizacyjne.
  • Zmniejszenie kosztów – możliwość dopasowania pakietu do rzeczywistych potrzeb i optymalne wykorzystanie budżetu kampanii.
  • Maksymalizacja efektów podjętych działań – dzięki wykorzystaniu sprawdzonych algorytmów i zbudowaniu kampanii przez profesjonalistów; według najlepszych standardów i obowiązujących trendów. 
  • Możliwość skorzystania z pomocy ekspertów działających w środowisku Google za dodatkową opłatą.
  • Dostęp do łatwego w obsłudze panelu – 24/7!

W ulepszaniu wyników kampanii prowadzonych w Google Ads pomaga VCM. 

To intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, oparte na modelach statystycznych i algorytmach samouczących się, które 24/7 zbierają i przetwarzają dane dotyczące kampanii. Dzięki temu mogą je automatycznie doprecyzowywać, by zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia wcześniej założonego celu.

Warto nadmienić, że korzystamy również z innych algorytmów (Google) i platform (między innymi Skai – wcześniej Kenshoo), które bazują na podobnych rozwiązaniach.

Wprowadzona przez specjalistę Verseo konfiguracja, przy jednoczesnym wykorzystaniu algorytmów, pozwala zoptymalizować kampanię i najlepiej wykorzystać budżet. 

Na stronie startowej panelu znajdziemy podsumowanie konta oraz najważniejsze dane dotyczące kampanii:

  • wyświetlenia,
  • kliknięcia,
  • średni CTR,
  • średnie CPC,
  • liczbę oraz koszt konwersji,
  • budżet.

Dzięki temu otrzymujemy informacje na temat efektów podejmowanych działań w trybie LIVE. Możemy je w dowolny sposób modyfikować – dodawać nowe kampanie, grupy reklam i reklamy w ramach kampanii w sieci wyszukiwania, słowa kluczowe i wykluczenia. Sami lub z pomocą specjalisty Verseo. 

W podglądzie konta dodatkowo sprawdzimy wyniki kampanii na poszczególnych urządzeniach, prognozę wydatków, wydajność dla poszczególnych typów czy TOP10 według kosztów. 

Raport tygodniowy pokazuje podstawowe informacje dotyczące konta w ujęciu tygodniowym oraz liczbę kliknięć i wyświetleń w ujęciu dziennym. Raport miesięczny pozwala porównać dwa ostatnie miesiące działań, ruch, sprzedaż o określonych porach dnia, roczną wydajność konta oraz TOP10 i TOP15 (kampanii, reklam, słów kluczowych).

Statystyki i dane szybko zestawimy ze sobą w formie czytelnych raportów, które możemy wysłać mailem.

Kto skorzysta na wykorzystaniu Google Ads Automated?

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie, ale nadal nie wiesz, czy to rozwiązanie jest dla Ciebie? Wyjaśnijmy zatem, do kogo kierujemy Google Ads Automated. 

Jesteś małą lub średnią firmą, która ma stałą ofertę? Chcesz skupić się na reklamach tekstowych w sieci wyszukiwania? Jeśli dwie odpowiedzi są twierdzące, Google Ads Automated jest dla Ciebie!

To świetna opcja przy prostych kampaniach lokalnych oraz ogólnokrajowych, które mają ściągnąć ruch na stronę po danych frazach i nie wymagają częstych zmian, by zachować satysfakcjonującą widoczność w sieci. 

Warto wiedzieć…

Google Ads Automated przetestowaliśmy na ponad 300 kontach i 1000 kampanii. To naprawdę działa!

Kampanie online trzeba codziennie monitorować i w zależności od potrzeb regularnie optymalizować, na przykład dodając słowa kluczowe, wykluczenia czy zmieniając stawki. Należy także analizować wyniki, optymalizować rozkład budżetu, dodawać i wstrzymywać nowe reklamy, nowych odbiorców czy rozszerzenia. To wierzchołek góry lodowej. […] Człowiek nie ma tyle czasu, by na podstawie potężnych ilości spływających danych podjąć najlepszą decyzję. W takim układzie nie ma możliwości, by kampania dobrze wydawała pieniądze. – tłumaczy Krzysztof Masłowski, CEO i partner Verseo.

Jeśli priorytetem jest dla Ciebie ograniczenie kosztów i samodzielne monitorowanie kampanii, możesz zdecydować się na Google Ads Automated. Płacisz wówczas stałą, miesięczną kwotę za początkowe ustawienie kampanii i sparowanie jej z właściwymi algorytmami, a później za możliwość korzystania z dobrodziejstwa uczenia maszynowego. Możesz korzystać z pomocy działu wsparcia Google Ads, ale przy mniejszych projektach ogranicza się ono do kontaktu mailowego.
Wiemy jednak, że dla niektórych bardzo ważny jest stały kontakt z opiekunem oraz jego codzienne wsparcie. Jeśli chcesz, by to nasz specjalista optymalizował kampanie i zmieniał strategie, możesz zawsze zdecydować się na pakiet Verseo Google Ads Managed.

Plusy Google Ads Automated

Kawa na ławę, czyli plusy Google Ads Automated

Google Ads Automated – jak działa? Kto i co może zyskać? - zdjęcie nr 7

Należy jednak pamiętać, że Google Ads Automated jest przeznaczony do realizowania prostych kampanii. Te bardziej rozbudowane oraz wymagające ciągłych zmian (cen, promocji lub asortymentu) dobrze pozostawić pod opieką specjalistów. Dzięki doświadczeniu i właściwej analizie danych są oni w stanie na bieżąco szlifować kampanie, by osiągać jak najlepsze rezultaty.

Usługa Google Ads Automated umożliwia dokupienie dodatkowego czasu, który fachowiec Verseo może poświęcić na rozbudowanie kampanii lub ocenę jej skuteczności. Nadal będzie to jednak działanie projektowe, a nie codzienne wsparcie, jakie oferujemy w zakresie Verseo Google Ads Managed.

Aktualny cennik Google Ads Automated znajdziesz TUTAJ.

O tym, dlaczego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty Google Ads Automated, kto może na tym zyskać i kiedy warto wybrać to rozwiązywanie, opowiedziała nam Martyna Mikołajczak, Product Designer w Verseo:

Usługę Google Ads Automated stworzyliśmy przede wszystkim dla tych, którzy chcą wyświetlać reklamy w prosty sposób i przy niższym koszcie niż w ramach tradycyjnej współpracy z agencją. Na rynku jest wiele firm, które nie mają czasu, środków lub kompetencji, a chciałyby skorzystać z reklamy Google. Właśnie do nich kierujemy usługę Google Ads Automated. Obecnie korzystają z niej przede wszystkim małe biznesy lokalne, które chcą osiągać lepsze wyniki finansowe. Zależy im na redukcji kosztów i braku zobowiązań – nie muszą wiązać się z agencją umową długoterminową, a subskrypcję mogą anulować w dowolnym momencie. I wszystko to przy braku nadmiernego obciążenia budżetu.

Brzmi to pięknie! Ile trzeba czekać na efekty?

Sugerujemy klientom, aby zdecydowali się na minimum 4 lub 6 miesiący współpracy. To czas potrzebny do zebrania szczegółowych danych i na ich podstawie zoptymalizowania kampanii. Google Ads Automated wygląda trochę jak hodowanie roślin 😉 Najpierw trzeba zasadzić ziarenko i włożyć trochę pracy, aby później zbierać plony. Oczywiście zdarzają się konta, na których efekt jest widoczny praktycznie natychmiast, zazwyczaj jednak szalony wzrost liczby konwersji wymaga czasu i cierpliwości.

Przykładów rozkwitu biznesu z pomocą kampanii Automated nie trzeba daleko szukać! Jest nim choćby historia jednego z naszych klientów – firmy oferującej materiały do wykończenia mieszkań. Na początku współpracy zdecydował się on przeznaczyć na kampanie 5 tysięcy złotych miesięcznie. Satysfakcjonujące efekty były widoczne już po około 60 dniach, w związku z tym klient zwiększył budżet do 10 tysięcy, a finalnie – do 12 tysięcy złotych miesięcznie. Zainwestowane w kampanię środki zapewniają efektywną sprzedaż, a firma ceni stabilizację i ciągłość osiągniętego efektu. W szybkim tempie udało się podwoić średnią miesięczną liczbę transakcji oraz ich wartość. Cel został osiągnięty!
Chcesz sprawdzić, jak szybko Ty powiesz HURRA? Napisz do nas i sprawdźmy to razem!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany