Spis treści
Czytasz teraz:
Blog firmowy – skąd czerpać pomysły?
Zamknij
Blog firmowy – studnia bez dna?
Chcesz dotrzeć do nowych klientów i podtrzymać dobre relacje z obecnymi? Postaw na wysokie jakościowo treści na stronie oraz blog firmowy – jedno z narzędzi marketingowych, dzięki któremu możesz odnotować zwiększone zainteresowanie swoją ofertą. Warunek jest tylko jeden: blog musi dostarczać wartościowe treści. Sprawdź, skąd czerpać inspiracje do artykułów, by stały się przynętą.
- Czy wiesz, że aż 47% kupujących najpierw przegląda bloga firmowego, a dopiero potem decyduje się skorzystać z oferty (źródło: Demand Gen Report)?
- Czy masz świadomość, że małe firmy prowadzące bloga odnotowują wzrost potencjalnych klientów o 126% (źródło: Think Creative)?
- Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że częste publikowanie wpisów na blogu firmowym zwiększają ruch na stronie www nawet trzykrotnie (źródło: HubSpot)?
Oto główne powody, dla których warto postawić na blog firmowy. Nie chodzi jednak o to, aby witrynę zapełniać jakąkolwiek treścią. Tematyka artykułów musi być ciekawa i jednocześnie odpowiadać na potrzeby oraz oczekiwania potencjalnych odbiorców.
Zbadaj, co interesuje odbiorców
Prowadzenie bloga firmowego tylko dlatego, że tak nakazują podręczniki podejmujące tematykę marketingu internetowego, mija się z celem. W ten sposób nie osiągniesz założonych celów – nie przyciągniesz do siebie potencjalnych klientów, którzy mogliby zamienić się w stałych odbiorców. No bo kto zechce czytać artykuły, które nie wnoszą nic nowego, nie zawierają przydatnej treści. Wpisy blogowe powinny nieść za sobą jakąś wartość – tak, aby czytelnik mógł z nich „wyciągnąć” coś dla siebie.
Jeśli chcesz dotrzeć z artykułami do jak najszerszego grona czytelników, musisz wpisać się w ich potrzeby. Dlatego pierwszym krokiem jest określenie oczekiwań. Warto dowiedzieć się, co interesuje odbiorców – tylko w ten sposób zaserwujesz im treść, która będzie stanowić odpowiedź na ich pytania czy rozwieje wątpliwości.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Dotarcie do tego, co interesuje potencjalnych odbiorców, stanowi punkt wyjścia do stworzenia odpowiednich tematów.
Blog firmowy – gdzie szukać inspiracji?
Bądź czujny – inspiracja na wpis blogowy może pojawić się wszędzie. Co jednak, gdy zbliża się data publikacji kolejnego artykułu, a wena nie chce nadejść? Oto kilka sprawdzonych metod, dzięki którym szybko dotrzesz do tematów mogących zainteresować potencjalnych odbiorców.
- Śledź social media
Media społecznościowe to potężna porcja wiedzy o zainteresowaniach, potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych czytelników. Stań się członkiem grup tematycznie odpowiadającym Twojej branży, by być stale na bieżąco. Śledząc wpisy i czytając komentarze, z pewnością natkniesz się na temat, który warto poruszyć na swoim firmowym blogu.
- Przeglądaj zasoby YouTube
YouTube to jednocześnie wyszukiwarka i portal społecznościowy, który może dostarczyć sporo informacji o potrzebach Twoich potencjalnych odbiorców. Jego zasoby to doskonałe źródło inspiracji – sprawdź, jakie filmy lub kanały mają dużą liczbę wyświetleń i jakie tematy poruszają.
- Badaj konkurencję
W śledzeniu poczynań konkurencji nie ma nic złego – jej działania mogą stanowić motor napędowy dla Twojej firmy. Nie ograniczaj się jednak wyłącznie do monitorowania oferty, ale również treści publikowanych na firmowym blogu. Nie chodzi jednak o to, aby wiernie kopiować poruszany temat. Być może – po przeczytaniu tekstu – poczujesz niedosyt lub będziesz chciał podejść do danego zagadnienia z nieco innej strony? Jeśli czujesz, że dany temat zainteresuje potencjalnych odbiorców, wykorzystaj to.
- Czytaj komentarze
Systematycznie wracaj do opublikowanych już jakiś czas temu wpisów blogowych. Być może pod artykułami znajdują się komentarze czytelników? W wielu przypadkach mogą stanowić bardzo dobre źródło inspiracji – odbiorcy często zadają pytania, licząc na odpowiedź. Możesz je więc zebrać, tworząc artykuł lub nawet cykl artykułów oscylujących wokół tej tematyki.
- Przeglądaj dotychczasowe wpisy blogowe
Za inspirację mogą posłużyć Ci również dotychczas opublikowane artykuły na blogu firmowym. Przejrzyj je i sprawdź, które z nich wymagają odświeżenia, a które pogłębienia. Być może pojawiają się także wpisy, które można połączyć w ciekawy cykl artykułów?
- Monitoruj wydarzenia branżowe
Źródłem inspiracji artykułów blogowych mogą być eventy związane z branżą. Targi, konferencje, sympozja – to wszystko możesz wykorzystać. Poruszana tam tematyka może stać się punktem wyjściowym do stworzenia interesującego artykułu – nie tylko w formie relacji z wydarzeń.
- Idź za głosem klientów
Każdego dnia otrzymujesz wiele telefonów i zapytań mailowych od potencjalnych klientów, którzy – aż do znudzenia – zadają te same pytania? Niech ich wątpliwości posłużą za inspirację do stworzenia artykułu na bloga. W tym przypadku podejmij temat, który rozwieje wątpliwości i będzie swoistą bazą wiedzy, np. na temat produktów lub usług. Jeżeli napotkasz na swej drodze jakieś pytanie, masz jednocześnie jak w banku, że ludzie poszukują odpowiedzi na nie również w wyszukiwarce Google. 🙂
Wykorzystaj potencjał drzemiący w blogu firmowym
Blog firmowy to potężne narzędzie, które wspiera działania w zakresie marketingu internetowego. Warto wykorzystać drzemiący w nim potencjał, regularnie publikując wartościowe treści. Niesie to za sobą wiele korzyści, wśród których wymienić można m.in.:
- wzmocnienie wizerunku
Zamieszczając wartościowe wpisy, które rozwiewają wątpliwości czytelników, stajesz się specjalistą w danej dziedzinie. To wpływa na poprawę wizerunku – w ich oczach jesteś ekspertem godnym zaufania. Duża liczba marek lekceważy znaczenia swojego know-how w branży – daje to możliwość wybicia się ponad przeciętność.
- większa sprzedaż
Blog jest miejscem, w którym możesz zaprezentować swoją ofertę w sposób całkowicie naturalny. W artykułach wpisujących się w potrzeby odbiorców „przemycasz” gotowe rozwiązania – takie, które prowadzą prosto do Twoich produktów lub usług. Np. sprzedając koncentrat pomidorowy, możesz zainteresować swoich potencjalnych odbiorców przepisami, w których dobrze użyć właśnie koncentratu. 🙂
- lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania
Wartościowe artykuły, które stanowią rozwiązanie problemów czytelników, mają szansę zaprowadzić Cię na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pomoże to zwiększyć ruch na blogu, przekierowując potencjalnych klientów na docelową stronę firmową. To z kolei stwarza okazję do poprawy wyników sprzedażowych.
Blog firmowy to świetna inwestycja, której warto poświęcić sporo czasu. Pamiętaj, by dostarczać wyłącznie ciekawe artykuły podejmujące tematykę wpisującą się w oczekiwania grupy docelowej. Teraz już wiesz, gdzie szukać inspiracji, gdy dopadnie Cię copywritingowy marazm.
Blog – marketing internetowy z duszą
Firmowy blog niesie ze sobą wiele korzyści, jednak należy uważać na kilka pułapek. Posty o firmowych sukcesach czy przedstawienie swoich pracowników i partnerów biznesowych to świetny pomysł na pokazanie, że za daną marką stoją ludzie. Nie należy jednak z takimi treściami przesadzać – dla właściciela firmy informacja o tym, że dany produkt przez kolejny miesiąc świetnie się sprzedaje lub że w magazynie usprawniono system elektronicznej ewidencji, to wiadomość z gatunku tych najważniejszych. Klientów nadmierne bombardowanie takimi komunikatami zwyczajnie… nudzi.
Nie przesadź z firmocentrycznym punktem widzenia – pamiętaj, że blog powinien przede wszystkim pozycjonować markę jako eksperta w branży, ale nie może skupiać się wyłącznie na mikroświecie swojego biura. Miej również na uwadze, że branża jest zawsze znacznie większa niż Twoja marka, a klienci o tym wiedzą – udawanie, że cała gałąź ogranicza się do jednej marki to zbyt daleko idące – i nieszczere – myślenie życzeniowe. Podstawą budowy eksperckiego wizerunku jest wiarygodność.
Zwracaj też uwagę na dostosowanie tekstu pod roboty wyszukiwarek internetowych. Zysk wizerunkowy jest trudny do zmierzenia, ale wzrost pozycji w Google to już w pełni wymierna sprawa. Firmowy blog to w zasadzie nieskończone miejsce, które można wypełnić treścią – czyli także słowami kluczowymi, na które pozycjonuje się strona. Stworzenie nowego wpisu oznacza stworzenie kolejnej podstrony, indeksującej się w wyszukiwarce i podlegającej regułom SEO – wykorzystaj to.
Blog to ważny sojusznik marketingu internetowego!
Chcesz wiedzieć więcej o blogowaniu w biznesie? Ściągnij mój poradnik i zacznij już dzisiaj przygodę z konwertującymi treściami!





Bądź pierwszym który napisze komentarz.