Blog w biznesie

Dodany 3 grudnia 2019

Poradnik jak zacząć pisać bloga firmowego i czy warto?

Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Na ten temat mówi się wiele, jednak dane dotyczące np. ruchu na stronie mówią jedno: Blog firmowy to absulutne must have!

Choć są branże, którym w pierwszej kolejności nie doradzamy postawienia firmowego bloga, to zdecydowana wiekszość, by wspomóc działania pozycjonowania strony www w końcu musi się na niego zdecydować.

Jakie zalety ma blog firmowy?

Wielu przedsiebiorców podchodzi dość sceptycznie do blogów, uważając je często za mało ważne dla biznesu. Jednakże z naszego i naszych klientów doświadczenia wynika, że blogi mogą wnieść dużą wartość dla potencjalnych klientów i być tak zwanym „lead-magnetem”. Jakie więc zalety może mieć blog firmowy?

  • pomoc w budowaniu pozycji eksperta! Jedno z najważniejszych zalet bloga firmowego. W artykułach możesz opisywać rozwiązania, na których zna się Twoja firma oraz przedstawiać to w jaki sposób radzi sobie z danymi problemami, które mogą dotykać Twoich potencjalnych klientów.
  • edukacja klientów. Blog firmowy to miejsce gdzie wszelkie ciekawostki oraz treści edukacyjne znajdują swoich wiernych fanów.
  • PR i nowinki z życia firmy. Strona internetowa to nie zawsze dobre miejsce na „lifestylowe” treści, dlatego blog firmowy świetnie przyda się tym, którzy chcą dzielić się ze swoimi odbiorcami wydarzeniami takimi jak konferencje, eventy i akcje, w których bierze udział firma.
  • pozycjonowanie strony! Blog firmowy może znacznie wpłynąć na pozycjonowanie się głównej strony www firmy. To dzięki blogowi zyskujemy ważną część ruchu na stronie głównej!
  • i wiele innych zalet, o których dowiesz się w tym poradniku!

Prowadzenie bloga oraz fanpage’y w mediach społecznościowych to dziś najlepszy sposób na komunikację z potencjalnymi klientami. Dzięki widoczności w Internecie Twoi odbiorcy mają szansę dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, produkcie lub usłudze, którą oferujesz.

Pamietaj, że blog firmowy ma wartość nie tylko dla nowych, ale i już istniejących klientów Twojego biznesu.

Za jego pomocą możesz ich zachęcić do kolejnych zakupów lub podwyższania budżetu wydawanego na dane produkty czy usługi. Dla nowych odbiorców blog firmowy to idealne miejsce żeby lepiej zrozumieć to czym się zajmujesz i w czym Twoja firma się specjalizuje.

Poradnik Blog w biznesie – co znajdziesz w środku?

W poradniku przechodzimy przez wszystkie wątki, które mogą Cię interesować jeżeli dopiero zaczynasz stawiać bloga firmowego lub jeśli chcesz wzmocnić działania już istniejącego i czerpać z tego większe korzyści! Jakie tematy poruszamy w środu?

  • Jak zadbać o popularność bloga firmowego?
  • Ile artykułów na bloga pisać tygodniowo?
  • Czy tekst przynosi korzyści od razu?
  • Jak gospodarować zasobami na blogu?
  • Czy zlecać pisanie tekstów na bloga?
  • Skąd czerpać pomysły na wpisy blogowe?
  • Na jakie efekty blogowania w biznesie możesz liczyć?
  • i wiele innych!

Poradnik przygotował nasz ekspert w dziedzinie Content Marketingu – Maciej Popiołek. Nie pozostaje Ci więc nic innego, jak pobrać poradnik Blog w Biznesie i zacząć pisać unikalne treści, by przyciągać uzytkowników na Twoją stronę internetową!

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 9 ocen )

Zobacz komentarze (3)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Autor

Maciej Popiołek

Head of Content Marketing

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Sławek

    22 paź 2020, 10:21

    Dzięki właśnie czegoś takie szukałem. Cała potrzebna wiedza zebrana w jednym miejscu.

  • Andrzej

    02 lis 2020, 10:05

    Długo myślałem na tym czy to jest dobry pomysł taki blog. Przekonaliście mnie do tego, że tak!

  • Kacper

    03 lis 2020, 14:26

    Zgadzam się z Wami całkowicie. Blog, to najlepszy sposób na zbudowanie pozycji eksperta. Dzięki za inspirujący materiał.