Spis treści
Czytasz teraz:
Zaplecza SEO – dowiedz się, dlaczego warto!
Zamknij
Jeśli chcesz zwiększyć ruch na Twojej witrynie, musisz pomóc użytkownikom znaleźć do niej drogę. Im wyżej będziesz w wyszukiwaniach Google, tym łatwiej do Ciebie trafią. Wśród najważniejszych czynników rankingowych Google są linki przychodzące. A uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych nie jest łatwe. I tutaj z pomocą przychodzi zaplecze SEO.
Zaplecza SEO – definicja
Zaplecze SEO, czy też zaplecze pozycjonerskie, to specjalnie utworzone strony, zawierające treści na temat danej marki, branży lub konkretnego zagadnienia. Wspomagają one proces pozycjonowania stron, czyli poprawiają widoczność danej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki dodaniu linków prowadzących do strony, korzystającej z danego zaplecza.
Co to są linki przychodzące?
Linki przychodzące to linki, które znajdują się na jednej stronie www i kierują do innej strony www. Znane są również jako backlinks, linki zwrotne lub inbound links.
Pozyskanie linków nie jest łatwe, gdyż link z innej witryny działa jak rekomendacja, a im wyższa jakość witryny, tym trudniej jest uzyskać tego typu rekomendację.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Dlaczego linki przychodzące są ważne?
Algorytmy Google są złożone i ciągle ewoluują, a mimo to linki przychodzące nadal pozostają ważnym czynnikiem na podstawie, którego wyszukiwarka decyduje, na której pozycji w rankingu umieścić daną witrynę.
Budowanie linków to jedna z wielu taktyk stosowanych w optymalizacji wyszukiwarek, ponieważ na podstawie linków Google decyduje, czy treści na danej witrynie są godne cytowania. Dlatego witryny z większą liczbą linków zwrotnych mają tendencję do zdobywania wyższych pozycji w rankingu.
Jak widać, linki spełniają istotną rolę w procesie pozycjonowania, dlatego tworzy się zaplecza, zawierające treści, które są nośnikami dla linków SEO.
Jak stworzyć dobry tekst zapleczowy?
Zacznijmy, od tego czym są teksty zapleczowe. Są to mianowicie treści przeznaczone do publikacji na zapleczach SEO.
Należy podkreślić, że większą wartość mają linki, które pochodzą ze stron wypełnionych atrakcyjną treścią. To, jak ta treść ma wyglądać, będzie się nieco różnić w zależności od branży. Może być to content bogaty w szczegóły, techniczny, czy też kreatywny i humorystyczny.
Każdy dobry tekst zapleczowy powinien:
- Być oryginalny
Nie oznacza to, że nie można od czasu do czasu ponownie wykorzystywać treści lub pisać na te same tematy, co inne marki. Ważne jest jednak, aby tworzyć własne unikalne treści.
- Zawierać odpowiedzi
Większość ludzi korzysta z wyszukiwarki, ponieważ próbują szybko znaleźć odpowiedź na pytanie. Tekst ma im to dać i zaspokoić ciekawość.
- Angażować
Należy zacząć od przyciągającego uwagę nagłówka, a następnie mocnego wprowadzenia. Tekst, który wzbudza pytania i komentarze czytelników, przyciąga większą uwagę, a więć może skutkować wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.
- Zawierać słowa i frazy kluczowe
Teksty zapleczowe powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Ważne jest również umiejętne umieszczenie fraz na długości testu i w nagłówku. Należy natomiast unikać bezsensownego upychania tekstu frazami, aby content nie stracił na wartości,
- Posiadać odpowiednią długość
Przyjmuje się się, że dobry tekst zapleczowy powinien mieć przynajmniej 2500 zss. Oczywiście może być dłuższy, ale nie za długi, aby nie znudził użytkownika. Krótki tekst natomiast może mieć niekorzystny wpływ na indeksację.
- Być poprawny
Konieczne trzeba zadbać o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną, gdyż algorytm Google zwraca na to uwagę.
Cechy dobrego zaplecza SEO
Zaplecza to nie tylko oryginalny i wartościowy content, który docenią użytkownicy i algorytmy Google. Budując zaplecza SEO, należy pamiętać również o stronie wizualnej oraz odpowiednich rozwiązaniach technicznych. Dobre zaplecze, poza atrakcyjnym tekstem, charakteryzuje także:
- Odpowiednia tematyka
Strony zapleczowe, na której znajdą się linki, powinny być tematycznie powiązane z stroną, do której odsyłają. Gdy jedna witryna prowadzi do drugiej, Google wymaga, aby te dwie witryny były ze sobą powiązane.
- Regularne publikacje
Systematyczne dodawanie treści na zaplecza jest bardzo ważne. Algorytmy lubią regularność. Jeśli teksty będą pojawiać się raz na kilka miesięcy, nie przełoży się to na lepsze pozycjonowanie.
- Wykorzystanie grafik i filmików
Ważne, żeby obok tekstu pojawiły się również zdjęcia, obrazki i filmiki, które wizualnie urozmaicą stronę. W związku z tym, że Google nie widzi grafik, dobrze jest zastosować opisy alternatywne.
- Wybór domeny
Warto też dobrać odpowiednią domenę. Dobrze wybrać nazwę domeny z frazę kluczową, na której nam zależy. Nazwa domeny będzie też informacją dla użytkownika o tematyce strony. Należy też się zastanowić, czy wolimy kupić nową domenę, czy decydujemy się ma domenę z historią z rynku wtórnego.
- Odpowiednie zabezpieczenia
Zawsze należy pamiętać o bezpieczeństwie: aktualizacjach, odpowiednich wtyczkach, wykupieniu certyfikatów SSL, mocnych hasłach do CRM-u i panelu administracyjnego
Zalety zaplecza SEO
Posiadanie zaplecza SEO ma swoje niepodważalne zalety. Oto powody, dla których powinieneś rozważyć to rozwiązanie:
- Poprawa pozycji w rankingu wyszukiwania organicznego
Dzięki zapleczom SEO trwale wspieramy pozycjonowanie naszej strony. Jeśli dana witryna otrzymuje linki z innych znaczących witryn, to zacznie pozycjonować się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Zwiększenie autorytetu strony
Google chce wiedzieć, że witryna, którą umieszcza na pierwszej stronie wyników jest wartościowa i posiada autorytet. Jednym ze sposobów określania tego, jest liczba posiadanych linków zwrotnych.
- Zwiększenie widoczność Twoich treści i budowanie świadomość
Im większa publiczność, tym lepiej. Zwiększenie ruchu z linków odsyłających z jednej witryny do drugiej oznacza, że więcej osób zobaczy Twoje produkty i usługi. Powinno przełożyć się na większą liczbę osób zainteresowanych Twoją ofertą. Tym samym posiadanie zaplecz SEO wspiera marketing i buduje świadomość marki.
Kto powinien rozważyć posiadanie zaplecza SEO?
Firmy nastawione na długofalowe podnoszenie wyników sprzedaży oraz chcące budować świadomości marki w sieci powinny rozważyć temat stworzenia zaplecza SEO. Budowa zaplecza SEO to czasochłonny proces, a samo zbudowanie zaplecza nie zagwarantuje, że strona osiągnie stabilną pozycję w wynikach organicznych. W związku z tym, firmy często decydują się na współpracę z agencjami i specjalistami w dziedzinie SEO.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.