Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Zaplecza SEO – dowiedz się, dlaczego warto!

zaplecze seo

Jeśli chcesz zwiększyć ruch na Twojej witrynie, musisz pomóc użytkownikom znaleźć do niej drogę. Im wyżej będziesz w wyszukiwaniach Google, tym łatwiej do Ciebie trafią. Wśród najważniejszych czynników rankingowych Google są linki przychodzące. A uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych nie jest łatwe. I tutaj z pomocą przychodzi zaplecze SEO.

Zaplecza SEO – definicja

Zaplecze SEO, czy też zaplecze pozycjonerskie, to specjalnie utworzone strony, zawierające treści na temat danej marki, branży lub konkretnego zagadnienia. Wspomagają one proces pozycjonowania stron, czyli poprawiają widoczność danej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki dodaniu linków prowadzących do strony, korzystającej z danego zaplecza.

Co to są linki przychodzące?

Linki przychodzące to linki, które znajdują się na jednej stronie www i kierują do innej strony www. Znane są również jako backlinks, linki zwrotne lub inbound links.

Pozyskanie linków nie jest łatwe, gdyż link z innej witryny działa jak rekomendacja, a im wyższa jakość witryny, tym trudniej jest uzyskać tego typu rekomendację.

Dlaczego linki przychodzące są ważne?

Algorytmy Google są złożone i ciągle ewoluują, a mimo to linki przychodzące nadal pozostają ważnym czynnikiem na podstawie, którego wyszukiwarka decyduje, na której pozycji w rankingu umieścić daną witrynę. 

Budowanie linków to jedna z wielu taktyk stosowanych w optymalizacji wyszukiwarek, ponieważ na podstawie linków Google decyduje, czy treści na danej witrynie są godne cytowania. Dlatego witryny z większą liczbą linków zwrotnych mają tendencję do zdobywania wyższych pozycji w rankingu.

Jak widać, linki spełniają istotną rolę w procesie pozycjonowania, dlatego tworzy się zaplecza, zawierające treści, które są nośnikami dla linków SEO.

Jak stworzyć dobry tekst zapleczowy?

Zacznijmy, od tego czym są teksty zapleczowe. Są to mianowicie treści przeznaczone do publikacji na zapleczach SEO. 

Należy podkreślić, że większą wartość mają linki, które pochodzą ze stron wypełnionych atrakcyjną treścią. To, jak ta treść ma wyglądać, będzie się nieco różnić w zależności od branży. Może być to content bogaty w szczegóły, techniczny, czy też kreatywny i humorystyczny.

Każdy dobry tekst zapleczowy powinien:

  • Być oryginalny

Nie oznacza to, że nie można od czasu do czasu ponownie wykorzystywać treści lub pisać na te same tematy, co inne marki. Ważne jest jednak, aby tworzyć własne unikalne treści.

  • Zawierać odpowiedzi

Większość ludzi korzysta z wyszukiwarki, ponieważ próbują szybko znaleźć odpowiedź na pytanie. Tekst ma im to dać i zaspokoić ciekawość.

  • Angażować

Należy zacząć od przyciągającego uwagę nagłówka, a następnie mocnego wprowadzenia. Tekst, który wzbudza pytania i komentarze czytelników, przyciąga większą uwagę, a więć może skutkować wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

  • Zawierać słowa i frazy kluczowe

Teksty zapleczowe powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Ważne jest również umiejętne umieszczenie fraz na długości testu i w nagłówku. Należy natomiast unikać bezsensownego upychania tekstu frazami, aby content nie stracił na wartości,

  • Posiadać odpowiednią długość

Przyjmuje się się, że dobry tekst zapleczowy powinien mieć przynajmniej 2500 zss. Oczywiście może być dłuższy, ale nie za długi, aby nie znudził użytkownika. Krótki tekst natomiast może mieć niekorzystny wpływ na indeksację.

  • Być poprawny

Konieczne trzeba zadbać o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną, gdyż algorytm Google zwraca na to uwagę.

Cechy dobrego zaplecza SEO

Zaplecza to nie tylko oryginalny i wartościowy content, który docenią użytkownicy i algorytmy Google. Budując zaplecza SEO, należy pamiętać również o stronie wizualnej oraz odpowiednich rozwiązaniach technicznych. Dobre zaplecze, poza atrakcyjnym tekstem, charakteryzuje także:

  • Odpowiednia tematyka

Strony zapleczowe, na której znajdą się linki, powinny być tematycznie powiązane z stroną, do której odsyłają. Gdy jedna witryna prowadzi do drugiej, Google wymaga, aby te dwie witryny były ze sobą powiązane. 

  • Regularne publikacje

Systematyczne dodawanie treści na zaplecza jest bardzo ważne. Algorytmy lubią regularność. Jeśli teksty będą pojawiać się raz na kilka miesięcy, nie przełoży się to na lepsze pozycjonowanie.

  • Wykorzystanie grafik i filmików

Ważne, żeby obok tekstu pojawiły się również zdjęcia, obrazki i filmiki, które wizualnie urozmaicą stronę. W związku z tym, że Google nie widzi grafik, dobrze jest zastosować opisy alternatywne.

  • Wybór domeny

Warto też dobrać odpowiednią domenę. Dobrze wybrać nazwę domeny z frazę kluczową, na której nam zależy. Nazwa domeny będzie też informacją dla użytkownika o tematyce strony. Należy też się zastanowić, czy wolimy kupić nową domenę, czy decydujemy się ma domenę z historią z rynku wtórnego.

  • Odpowiednie zabezpieczenia

Zawsze należy pamiętać o bezpieczeństwie: aktualizacjach, odpowiednich wtyczkach, wykupieniu certyfikatów SSL, mocnych hasłach do CRM-u i panelu administracyjnego

Zalety zaplecza SEO

Posiadanie zaplecza SEO ma swoje niepodważalne zalety. Oto powody, dla których powinieneś rozważyć to rozwiązanie:

  • Poprawa pozycji w rankingu wyszukiwania organicznego

Dzięki zapleczom SEO trwale wspieramy pozycjonowanie naszej strony. Jeśli dana witryna otrzymuje linki z innych znaczących witryn, to zacznie pozycjonować się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • Zwiększenie autorytetu strony

Google chce wiedzieć, że witryna, którą umieszcza na pierwszej stronie wyników jest wartościowa i posiada autorytet. Jednym ze sposobów określania tego, jest liczba posiadanych linków zwrotnych.

  • Zwiększenie widoczność Twoich treści i budowanie świadomość

Im większa publiczność, tym lepiej. Zwiększenie ruchu z linków odsyłających z jednej witryny do drugiej oznacza, że więcej osób zobaczy Twoje produkty i usługi. Powinno przełożyć się na większą liczbę osób zainteresowanych Twoją ofertą. Tym samym posiadanie zaplecz SEO wspiera marketing i buduje świadomość marki.

Kto powinien rozważyć posiadanie zaplecza SEO?

Firmy nastawione na długofalowe podnoszenie wyników sprzedaży oraz chcące budować świadomości marki w sieci powinny rozważyć temat stworzenia zaplecza SEO. Budowa zaplecza SEO to czasochłonny proces, a samo zbudowanie zaplecza nie zagwarantuje, że strona osiągnie stabilną pozycję w wynikach organicznych. W związku z tym, firmy często decydują się na współpracę z agencjami i specjalistami w dziedzinie SEO. 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

reklama apteki
Reklama apteki
Dominika Słomka

Jeśli prowadzisz aptekę, doskonale wiesz, że jej reklama jest zakazana. Takie prawo ma za zadanie chronić pacjentów, a niestosowanie się […]

Darmowy kurs SEO online – codziennie jedna lekcja na Twoim e-mailu!
Maciej Popiołek

Szukasz kursu SEO online? Darmowy kurs SEO online – codziennie jedna lekcja pozycjonowania stron na Twoim e-mailu!  Masz świetne produkty, […]

Co to jest marketing internetowy?
Dominika Słomka

Żeby „przebić się” do klientów, potrzebujesz czegoś więcej niż dobrego produktu i świetnej jakości obsługi. Twoja grupa docelowa odbiorców musi […]

audyt stron internetowych
Audyt stron internetowych
Maciej Popiołek

Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi firmy. Nierzadko zdarza się jednak, […]

pozycjonowanie sklepów shoper
Pozycjonowanie sklepów Shoper
Maciej Popiołek

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, w oparciu o które może funkcjonować Twój sklep internetowy. Z tego rozwiązania korzysta […]

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów
Dominika Słomka

Ponad 56% Polaków dokonuje zakupów online, dlatego w reklamie internetowej drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, chcąc zwiększyć sprzedaż i […]