Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu z zabawkami

reklama sklepu z zabawkami

Co prawda żadnego dziecka nie trzeba przekonywać do zachwytu nad zabawkami, ale większość tak młodych ludzi nie podejmuje samodzielnie decyzji zakupowych. Ponadto rynek w tej branży jest wyjątkowo nasycony, dlatego niekiedy niełatwo o klienta. Reklama sklepu z zabawkami zasadniczo skierowana jest do najmłodszych, a więc trzeba również pamiętać o zachowaniu pewnych zasad regulowanych prawnie. Wszystko to sprawia, że manewrowanie w tej dziedzinie nie jest proste. Dowiedz się, jak skutecznie reklamować sklep z zabawkami!

SEO – reklama sklepu z zabawkami przez pozycjonowanie

Niezależnie od tego, jaką działalność prowadzisz, powinieneś zainwestować w SEO, czyli pozycjonowanie. W skrócie są to wszystkie działania, które mają na celu poprawienie widoczności witryny w sieci, a w szczególności wywindowanie jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Tym sposobem możesz trafić w szczególności do osób, które aktywnie szukają właśnie tego, co sprzedajesz.

Jeśli chodzi o Google, wszystkie linki, które znajdują się na drugiej stronie wyników wyszukiwania, praktycznie się nie liczą. Według badań zagląda tam zaledwie ¼ internautów poszukujących informacji. Dlatego powinieneś dążyć, by to właśnie Twoja witryna znalazła się w top 10 przy wpisywaniu rozmaitych słów kluczowych związanych z branżą. Co ważne, dobrze prowadzone SEO zapewni Ci nie tylko więcej klientów i rozpoznawalność marki, ale również prestiż. Strony pojawiające się wysoko w Google są bowiem uważane za godne zaufania i renomowane. Warto pamiętać, że na wysoką pozycję pracuje się stopniowo, ale raz zdobytej nie da się szybko stracić. Dlatego pozycjonowanie to gra dla cierpliwych, ale jednocześnie tych, którzy oczekują długofalowych rezultatów.

Na jakie frazy pozycjonować sklep z zabawkami? Kilka z nich może Ci przyjść do głowy od razu, jak np. „zabawki”, „zabawki dla dzieci”, „zabawki dla chłopców”, „zabawki dla dziewczynek” itd. To hasła, które są często wyszukiwane, ale jednocześnie panuje w nich bardzo duża konkurencja. To dlatego przebicie się na szczyt jest bardzo trudne, szczególnie wobec silnych, dużych marek, które latami pracowały na swoją pozycję. Sprawę dodatkowo utrudnia fakt, że sklepy z zabawkami zwykle mają szeroki asortyment, a w związku z tym mnóstwo podstron – takie witryny pozycjonuje się trudniej. Dlatego eksperci zalecają używanie fraz long tail. Są one dłuższe i bardziej szczegółowe. Internauci wyszukują je rzadziej, ale takie zapytania dają również mniej wyników. To oznacza, że znacznie łatwiej znaleźć się w pierwszej dziesiątce. Przykładowe frazy long tail dla reklamy sklepu z zabawkami to:

  • „lego friends zestawy”,
  • „lalka barbie syrenka”,
  • „psi patrol samochód sterowany”,
  • „kraina lodu 2 zabawki”.

Ponadto warto zwrócić uwagę na inne często wyszukiwane hasła, takie jak „zabawki dla dziewczynki 4 lata”, „zabawki dla chłopca 5 lat”, „prezent dla dziewczynki 6 lat”, a także „prezent na roczek”, „prezent na komunię”, „prezent na dzień dziecka” itp. Pomyśl, czego mogą szukać klienci i sprawdź statystyki zapytań, korzystając np. z narzędzia Google Trends. Staranny dobór fraz to bowiem klucz do sukcesu.

SEO najlepiej powierzyć fachowcom. Może to być wyznaczony pracownik, ale zwykle lepszym rozwiązaniem okazuje się wynajęcie agencji. To bowiem dość czasochłonne zadanie, które jednocześnie wymaga specjalistycznej wiedzy. Aby uzyskać lepszą pozycję w Google, powinno się stosować przede wszystkim content marketing (prowadzenie bloga firmowego to w zasadzie obowiązek w dzisiejszych czasach) i dbać o unikalność wszystkich treści. Ponadto pomocny okazuje się m.in. link-building, a także optymalizacja samej witryny pod względem technicznym i użytkowym.

Reklama sklepu z zabawkami poprzez SEO – dlaczego warto

Tak naprawdę bez SEO trudno dziś mówić o udanych działaniach marketingowych. To dziedzina, która pozwala dotrzeć przede wszystkim do tych, którzy aktywnie szukają konkretnych produktów lub informacji na dany temat. Ponadto pozycjonowanie:

  • zapewnia długofalowe korzyści w postaci wyższej pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania,
  • pozwala pozyskać nowych klientów,
  • wpływa na rozpoznawalność marki,
  • pozwala zdobyć prestiż – dobrze widoczne w internecie firmy są uważane za te godne zaufania,
  • zapewnia „skutki uboczne” w postaci wartościowych treści na stronie,
  • pozwala zwiększyć funkcjonalność i przyjazność witryny sklepu.

Co ważne, reklama sklepu z zabawkami poprzez SEO jest jedną z najtańszych. Z pewnością daje trwalsze rezultaty, a jednocześnie kosztuje znacznie mniej niż np. kampanie telewizyjne czy billboardowe.

Google Ads (dawniej Adwords) to najpopularniejsza forma płatnej reklamy w internecie. Narzędzie umożliwia skorzystanie z kilku form promocji. Jakie mogą się okazać przydatne przy reklamie sklepu z zabawkami?

  • Reklama tekstowa (linki sponsorowane) pojawia się w wynikach wyszukiwania nad lub pomiędzy tzw. wynikami organicznymi. Wygląda bardzo naturalnie i jest bardzo skuteczna. Zasadniczo jest to metoda „na skróty” na znalezienie się na szczycie wyników. W tym przypadku stosuje się rozliczenie Pay Per Click (PPC), czyli płaci się wyłącznie za każde kliknięcie reklamy przekierowujące danego użytkownika bezpośrednio do sklepu. Koszty takich kampanii są bardzo zróżnicowane – wiele zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego.
  • Google Display Network umożliwia zamieszczanie w sieci reklam graficznych – np. bannerów – na różnych stronach internetowych zgodnych z wybranymi kryteriami. Możesz się zatem upewnić, że materiały wyświetlą się Twojej grupie docelowej, a więc dzieciom lub ich rodzicom. Taka kampania sprawdza się szczególnie wtedy, gdy chcesz, by więcej osób dowiedziało się o Twoim sklepie i jego ofercie.
  • Remarketing polega na wyświetlaniu reklam Twojego sklepu osobom, które już go odwiedziły. Możesz określić w kryteriach, by byli to klienci, którzy dokonali zakupu albo np. tacy, którzy porzucili skompletowany koszyk. W ramach kampanii remarketingowych możesz stosować tzw. reklamy dynamiczne, a więc dostosowane do konkretnego internauty, np. pokazujące produkty, które oglądał w sklepie lub inne należące do tej samej kategorii. Taka reklama sklepu z zabawkami może być bardzo skuteczna w zakresie zwiększenia sprzedaży.
  • Kampanie produktowe (Product Listing Ads) sprawdzają się bardzo dobrze w reklamie niemal każdego sklepu internetowego. Pozwalają na umieszczenie ofert z konkretnymi produktami, cenami i odnośnikiem do sklepu na samej górze wyników wyszukiwania. Jedyna wada? Wypromowanie w ten sposób całego asortymentu byłoby bardzo drogie.

Reklama prowadzona za pośrednictwem Google Ads daje możliwość natychmiastowego dotarcia do osób zainteresowanych zakupem produktów, które znajdują się w ofercie Twojego sklepu. Warto się zdecydować na tę formę promocji również ze względu na:

  • kilka różnych typów reklam,
  • rozbudowane ustawienia dotyczące profilowania – łatwość dotarcia do grupy docelowej,
  • natychmiastowe rezultaty,
  • model rozliczenia Pay Per Click,
  • możliwość analizy skuteczności reklam, w tym śledzenia ścieżki konwersji,
  • możliwość stosowania kampanii wizerunkowych, nakierowanych na zdobycie nowych klientów lub utrzymanie obecnych itd.

Koszty prowadzenia reklamy sklepu z zabawkami przez Google Ads mogą być bardzo zróżnicowane. Należy jednak dokładnie dobierać ustawienia kampanii, by faktycznie mogła być skuteczna.

Facebook Ads – reklama sklepu z zabawkami

Reklamę sklepu z zabawkami można też prowadzić na Facebooku, który ma w Polsce aż 16 milionów użytkowników – w tym wielu rodziców, a także dzieci, mimo że oficjalnie portal dostępny jest dopiero dla nastolatków (dolna granica wieku wynosi 13 lat). Na Facebooku zdecydowanie warto mieć fanpage sklepu – stronę do interakcji z internautami, która pozwoli budować markę, a także słuchać sugestii potencjalnych lub obecnych klientów. Portal umożliwia też stosowanie różnych kampanii reklamowych, m.in. takich nakierowanych na zdobywanie nowych „fanów” strony lub skupionych na zwiększaniu ruchu w sklepie internetowym. Możliwości jest wiele, również w zakresie profilowania, a więc przekaz promocyjny trafi dokładnie tam, gdzie sobie życzysz. Nie istnieje dolna granica budżetu reklamowego, dlatego reklama na Facebooku znajduje się w zasięgu każdego przedsiębiorcy.

Facebook Ads – dlaczego warto?

Warto postawić na Facebook Ads przede wszystkim dlatego, że to właśnie na tym portalu przebywa wielu Twoich potencjalnych klientów. Dobrze prowadzony i wypromowany profil pozwala nie tylko do nich dotrzeć, ale również zadbać o renomę firmy. Ponadto do zalet promocji prowadzonej tą droga należą:

  • możliwość precyzyjnego określenia kryteriów reklamy (lokalizacji, wieku, zainteresowań odbiorców i wielu innych czynników),
  • relatywnie niskie ceny,
  • wybór spośród kilku formatów reklam,
  • duża publiczność (16 mln użytkowników w Polsce).

Warto pamiętać, że Facebook to wciąż największa siła wśród mediów społecznościowych, ale najmłodsi użytkownicy internetu znacznie chętniej korzystają z innych mediów społecznościowych – np. Instagrama (który również należy do Facebooka i oferuje bardzo podobny system reklam), YouTube’a czy TikToka. Dlatego warto się tam pojawić, szczególnie jeśli oferujesz również produkty skierowane do wyższych grup wiekowych (np. do nastolatków).

Reklama skierowana do dzieci – o czym pamiętać?

Nie sposób mówić o reklamie sklepu z zabawkami, nie wspomniawszy jednocześnie o pewnych ograniczeniach prawnych. Należy pamiętać, że przekaz skierowany do dzieci podlega szczegółowym regulacjom. Zgodnie z kodeksem etyki reklamy nie może on m.in.:

  • wprowadzać w błąd poprzez wykorzystanie naturalnej ufności i braku doświadczenia dzieci,
  • wprowadzać w błąd co do wielkości, funkcji, technicznych możliwości, trwałości, natury czy wyglądu produktu,
  • zawierać przekazu, że posiadanie określonego produktu da dziecku przewagę społeczną lub psychologiczną nad innymi, a jego brak da odwrotny skutek,
  • podważać autorytetu rodziców lub opiekunów (za wyjątkiem zwalczania patologii społecznych).

Pamiętaj o tych ograniczeniach, tworząc jakąkolwiek reklamę sklepu z zabawkami skierowaną bezpośrednio do dzieci. Pamiętaj również, że warto dbać o to, by część Twojego przekazu promocyjnego była skierowana również do dorosłych.

Audyt Google Ads

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Influencer marketing – co to jest?
Dominika Słomka

Chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci? Zainteresuj się influencer marketingiem, dzięki któremu zwiększysz sprzedaż […]

Kampania na Facebooku – 7 kroków
Jakub Michalak

Interesuje Cię kampania na Facebooku? Czas start! Odpowiednie wykorzystanie Facebooka staje się podstawowym elementem w niemal każdej strategii marketingowej. A […]

chatboty co to jest
Chatbot – co to jest i jak wspierają biznesy?
Dominika Słomka

Jeszcze lata temu nowymi trendami w marketingu internetowym były infografiki oraz treści video. Jednak w ostatnim czasie na rynku pojawił […]

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu
Maciej Popiołek

Darmowe narzędzia do komunikacji w marketingu Efektywna komunikacja w zespole ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu firmy. Wszelkie nieporozumienia i nieścisłości […]

marketing lateralny
Marketing Lateralny – co to jest?
Dominika Słomka

Kiedy tradycyjne podejście do marketingu i reklamy już nie wystarcza, pojawia się pomysł na marketing lateralny. W myśl jego koncepcji […]

Program afiliacyjny – co to jest?
Maciej Popiołek

Marketing afiliacyjny nie jest nowością, ale z roku na rok nabiera tempa. Dla reklamodawców jest szansą na pozyskanie nowych klientów […]